Chci koupit nové kolo a rozhodl jsem se pro Superior 920 Disc. Chtěl bych znát zkušenosti uživatelů a jejich názor na velikost a ročník. Je lepší koupit 08, nebo připlatit a jít do 09. A taky velikost rámu - mám 171 cm a rozkrok 80 cm od země. Dík. RD.
superior je vyborna znacka, take mam superior. nesel bych ale do 920, nybrz do 829 pri tve vysce do 16.5'' ramu.
Víme. A Jurimír by šel do lehátka a mlok do celopéra, ovšem jedině Canyon, snad ještě tak Radon nebo Cube. Ty ovšem nevyrábí Superior, ale Sup je stejně nanic, protože neuveze 150kg jezdce a nemá nerezové špice:-)))
Chybí tu ňák zmínka o rohlíkovi. :DDDD
Opravdu užitečné rady!
A nechtěl bys třeba jednoolku. -).
Abych pravdu řekl, na té 29 bych se zřejmě necítil. Mám 26 a docela mě vyhovuje. O kladech 29 jsem ale ve fóru četl. Dík za radu i ohledně velikosti. není zde ale nikdo z majitelů tohoto kola, kdo by mohl dát k dobru nějaké postřehy?
je to uzasne. v bahne jede jak po asfalte, po korenech tolik nedrnca, vyjezdy jsou lepsi (vyjma podzimnich vyjezdu za mokra, nanoraptory dodavane ke kolu rady na vlhkem korenu podklouznou, chce to drapak). absolutne se nepreklapi pri vyjezdech dozadu!!! staci sedet v sedle jak pantata a slapat, zadne ekvilibristicke cviceni s tezistem, to patri klaunum do cirkusu. taktez pri sjezdech ma mnohem mensi tendenci prepadat vpred a je to i subjektivne poznat.
i ten posez stoji za to, sedi a ovlada se to hodne podobne jako prvorepublikova cestovni kola. kdyz obcas zkusim neci 26, jsem nervni, ze pred sebou nevidim poradne predni kolo, mam pak dojem, ze staci obrubnik a letim vpred.
Veci, ktere popisujes ti ale dokaze splnit i dobre zvolena 26".
Driv jsem jezdil meridu. U ni byl presne problem o kterem se zminujes. Prepadala dopredu, pri vyjezdech se zvedala na zadni... zmenou ramu jsem ale tyhle nesvary eliminoval. Stavajici ram sedi jak pribitej a pokud jde o to, videt predni kolo, tak staci kratsi predstavec :)
a na mokrem korenu ti uklouzne vsechno :)
Uz se prober. Nechapu lidi, co porad cpou nekomu neco jenom proto, ze si to sami koupili. Stejne tak nedostatky v technice nezachrani 29", naopak v tezsim terenu je mensi prumer kol vyhodou.
ja si to koupil schvalne s zamerem, ne ze si koupim kolo naslepo a vida, ono je to 29, aha :)
Ja si koupil sveho bika taky schvalne a presto nikomu necpu, ze je univerzalne nejlepsi karbonovy XC full s nizkymi zdvihy. Pokud jsi se svou volbou spokojen, je to jenom dobre, ale na svete existuji i jini lide nez ty.
no dobre, ale "karbonovy XC full s nizkymi zdvihy" je uz hodne zuzeny vyber. koneckoncu porad to muze byt karbonovy 29" XC full s nizkymi zdvihy a rohloffem :))))
Zrovna stavim kolo na ramu Sup. 810.
Stavim to pro cloveka s vyskou 168. Zatim zkousime 17" s rovnou sedlovkou a kratouckym predstavcem (60mm). Myslim, ze na tvoji vysku by ta 17" mela byt OK. Sup ma mimochodem na strankach tabulku s uvedenym rozsahem vysek a velikosti ramu, zkus se orientovat podle toho
Razeni a brzdy jsou v pohode. Jedinej rozdil mezi 08 a 09 vidim ve vidli a v kolech. K vidli se ale vyjadrit neumim, neznam, ale podle me nebude nijak zasadni rozdil. Co se kol tyce, tak taky rozdil nepoznam, ale vic se mi libi varianta syncros (08) :)Sel bych do te levnejsi varianty (tj. asi 08 ve sleve).
Nechce se mi to hledat, ale mam pocit, ze zrovna Superior dela v mensich velikostech ramy strasne dlouhe. Pak bych chapal i duvod, proc chces pouzit 60 mm predstavec (+ spojeni s rovnou sedlovkou). Osobne si myslim, ze je lepsi pouzit kratsi ram a predstavec aspon 80-90 mm, aby kolo nebylo potom zase moc vratke. Posunuti sedla potom podle typu postavy, ne kvuli dohaneni prilisne delky ramu.
Zvlast jestli je kolo pro holku (?), urcite radsi kratsi nez delsi ram, zbytek se ladi snadneji. Kolo se bude lip chovat a bude i lip vypadat. Ale snad to mas promysleny.
Promyslene je to tak, ze pokud nesedne, vezmem proste mensi/jinej. Mel jsem moznost koupit za pekny peniz ram i s dobrou vidli. AKtualne je budouci majitelka zvykla ze 17" krosoveho. Tenhle ram co jsem na rychlo pomeroval je asi o 1cm delsi nez ten kros, na druhou stranu na crosu ma dlouhej predstavec...
To bude určitě dobrý, vše je jenom o zvyku. Pokud nepotřebuje mít závodní stroj tak to bude dokonce i pro začátek lepší. Stačí rovná řidítka s malými růžky, přímá sedlovka, 6-8cm představec a bude posed dobrý. 80mm zdvihu a konec vidle hned nad představcem. Tyto rámy jsou pouze nevyhovující lidem kteří mají kratší ruce. Pak se to špatně dohání. A pokud to bylo za dobré peníze, tak neřešit, ale zkusit a pokud to nebude ono tak případně jít do jiného, ale to nebude hned potřeba.. :)
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2009/MTB/bike...
17\" tam teď ale nemají.
Naprosto souhlasim, ze je to jenom o zvyku. Proc si ale nutne zvykat na kolo ktere nevyhovuje nechapu, kdyz mam prece moznost volby uz hned pri jeho nakupu.
Pokud jde o zmineny Superior: XC 810 se podle tveho odkazu dela v sudych velikostech, takze 16", 18" atd., ne 17". Geometrie zminene 16" 810-ky je (pro zminenou postavu) jeste docela v pohode, i kdyz uz na hrane (na rozdil od 920-ky, ale to napisu jeste zvlast). Proc pisu na hrane je to, ze je prece jenom uz dost dlouha a navic ma kratounkou hlavovou trubku. Tvym snizenim riditek a pouzitim jejich rovne varianty docilis u uz i tak natazeneho posezu posez jeste natazenejsi. S extremne kratkym predstavcem bude kolo nestabilni, coz podpori i docela velky hlavovy uhel, ktery "vznikne" pri pouziti vidlice s nizkym zdvihem. Nevim, proc radis neco, co je bohuzel vzdaleno od reality.
U delky ramu zdaleka nejde jenom o delku rukou, ale i delku trupu. Rovnou sedlovkou (resp. predo-zadnim posunem sedla) taky nedozenes nevyhovujici delku ramu, leda ze bys ignoroval ekonomii slapani.
Zkratka a dobre jak se tak divam na tabulky geometrii Superioru, zvlast v mensich velikostech jde prave o zavodni stroje a ne naopak, jak pises ty. I v pripade 810, i kdyz ne tak extremnim provedeni jako u 920-ky.
slysel jsem, ze superior dela obecne u vsech kol dlouhe ramy. ale nevidim v tom nevyhodu, naopak.
Asi jak pro koho ;-) Moje první "pořádné" kolo byla právě taková dlouhá mrcha, se kterou jsem se skoro nikde nevytočil, do terénu to také nebylo nic moc.
Ono ale hodně záleží kde s tím jezdíš. Pokud spíše dlouhé štreky po lepším povrchu, tak je delší kolo výhodou. S terénem je to už ale horší...
Dík za info a tip. Jednoho Supa mám v garáži. Je z roku 01 a porovnával jsem geometrii. Docela zhruba, metrem. Ten můj Mustang je ve velikosti L, ale kromě sedlové trubky, která je delší, jsou ostatní míry +- stejné. Takže půjdu do té 16,5 palcové velikosti. Na mých 170 a něco cm to bude asi to nejlepší. Ta kola Fulcrum ale na nové verzi nevypadají vůbec špatně. Proč si myslíš, že Syncros na verzi 08 je lepší, než ty Fulcrum na 09? A vidle by horší snad taky být neměla. Dík za odpověď
Ke geometrii 920-ky: sam pozorujes, ze je v nejmensi velikosti v podstate stejne dlouha, jako jiny ram v "L-ku". Ve spojeni tehle (na 16,5") extremni delky a extra kratke hlavove trubky jde o vylozene zavodni geometrii. S natazenym posezem a riditkama hodne nizko. Nez se pro nej rozhodnes, zkus si schvalne i ramy s geometrii normalni, ne kazdemu jde o rvani se o mista v poradi na zavodech. Dohanet potom nepohodlny posez predstavci, riditky nahoru jako na Harleyi apod. sice jde, ale kolo potom hrozne jede i vypada.
Dík za radu. je pravda, že jsem délku hlavové trubky nějak nebral v úvahu. Délka rámu by mě vyhovovala. Posez by nebyl dlouhý, jsem na takový zvyklý. Výška řídítek by snad šla řešit třeba vlaštovkami. Nebo jsem nepochopil?
Ta delka je vazne extrem, pokud jsi na ni byl zvykly z predchoziho kola, neznamena to vubec jeste, ze by byla optimalni. Zkus si napred jine kolo s kratsim ramem a uvidis sam, je lepsi mit kratky ram a riditka nizko, nez ram dlouhy a posezem vyhnanym nahoru kominem podlozek a vlastovkama. Pri prvnim vjezdu do terenu poznas, proc to tak je.
Nechapu duvod, proc si kupovat vylozene zavodni ram a delat z nej s jen castecnym uspechem uvolnenejsi variantu. Ram a jeho geometrie je zaklad, bez ohledu na napis a barvu na nem nebo jeho cenu.
kratky ram a riditka nizko? proboha proc? aby v kazde skarpe a na kazdem vetsim kameni, pred kterym zapomene nadhodit predni kolo letel pres riditka? takovy ram jsem kdysi mel a bylo to utrpeni. a ne jen kvuli nestabilite, ale i kvuli vykroucenemu krku at se muze divat dopredu.
to uz je rozhodne lepsi dlouhy ram a harleyacky posez, ostatne znova opakuji - prakticky do konce totality se delaly dlouha kola s harley posezem, extremiste si i otaceli berany vzhuru, smysl to urcite melo, kdyby se dalo usetrit na materialu, urcite by to udelali.
Budeme se ted bavit o MTB pro jizdu v terenu, trekova/krosova kola a podobne polosilnicne turisticke zalezitosti ted ponechavam stranou.
Zkus zapojit predstavivost- v podstate muzes pri kratkem ramu, riditkama nizko a predstavcem s normalni delkou mit trup (a tedy i tebou zmineny zaklon hlavy) ve stejnem uhlu, jako s dlouhatanskym ramem, riditkama vyhnanyma nahoru a ultrakratkym predstavcem. Co se tyka statickeho teziste, jde tedy o tu stejnou zalezitost, jenom s omezenou moznosti prace s nim. Pri prvnim vyjezdu do poradne stojky bys poznal, o cem je rec. Dale je nevyhodou nemoznost ev. sportovnejsiho zalehnuti kvuli aerodynamice (nerikam, ze o to jde kazdemu, ale muze se hodit treba i pri takove jizde se silnym protivetrem- s rukama nahore se proste nezabalis). Dalsi nevyhodou takoveho harleye s kratounkym predstavcem bude prilisna zivost a nervozita rizeni. Pri prodlouzeni (pro konkretniho dotycneho) uz tak dlouheho ramu normalne dlouhym predstavcem by potom vzniklo neco jako lehokolo naruby, s brichem dolu :o)
Argumentovani (ostatne porad znova) totalitnimi Favority je usmevne, jejich ramy se nezmenily prakticky minimalne od 2. svetove valky a kdyz nekomu nevyhovovaly, proste kazdy takove kolo zprasil po svem. Ono toho moc ani neslo sehnat, natozpak si vybrat neco vyhovujiciho. Oceli meli soudruzi taky dost, myslim, ze tim to nebylo :o) A malokdo take podobne kolo prohanel terenem jako dnesni MTB.
Dík za informace. Tak na tom starším Supovi mám představec 10cm, hlavovou trubku 120mm a jezdí se mi na něm dobře. Jsem jen rekreační cyklista, za rok natočím kolem 3000 km. Víc než horským terénem toho najezdím po lesních cestičkách. A proč jsem se tedy rozhodl pro závodní XP 920? Přiznávám, že geometrii až tak moc nerozumím a do jaké míry ovlivňuje jízdní vlastnosti nedokážu posoudit. Rád si ale nechám poradit. Proto jsem zde dal i dotaz a s povděkem kvituji odezvu. Na té 920 se mi líbí váha, výbava a cena. Chtěl bych si zkrátka udělat radost dobrým kolem. Zkusit si ji projet, moc v úvahu zatím nepřichází. měl jsem ji slíbenou v jednom internetovém obchodě na druhém konci republiky, jinak již nejsou. Až přijde do prodeje nový model 09, bude snad situace jiná. Na závěr tedy dotaz - jaké kolo bys mi tedy doporučil s ohledem na skutečnosti, které jsem zde napsal. Předem děkuji.