Elektrokola jsou u nás zatím k vidění jen zřídka. Jejich baštou je především Holandsko, Německo nebo Anglie. Prodejci ale mluví o objevu letošní sezóny – zájem o elektrokola překvapil samotné výrobce a už v březnu byly některé sklady zcela vyprodané. Vyzkoušeli jsme několik typů těchto kol Jakubu Ditrichovi ze společnosti Ekolo jsme položili několik všetečných otázek.
svezl jsem se kousek na elektrokole a ačkoli jsem k věci přistupoval hodně skepticky, tak jsem musel uznat, že na tom "něco je". pocit, kdy člověk šlápne a začne mu v režimu asistence pomáhat naprosto neslyšně motor, je zvláštní a docela věřím autorovi článku, že může vyvolat i mírnou závislost, když výrazně znásobí tlak na pedál. nepočítám se zatím mezi potenciální zájemce, ale /jako už mnohokrát/ musím přiznat, že jsem prvotní hodnocení - "to je pěkná blbost" musel zásadně poopravit.
Mas recht ,jednou az budu hodne starej dedek si to elektrokolo taky mozna poridim . By the way , jednoho skorodedka s babou na elektrobicyclech jsem predjel dnes rano , meli nakupni kos i na riditkach a mistama z tech trubek vytahli skoro 46 km / h a i do tech kratkych kopecku frceli dost rychle a asi bych jim v nich byt vic nalozeny nestacil . Az na posledni asi 3 kilometrovy rovince jsem je nechal za sebou a do prace jsem prijel i kdyz bylo dnes rano chladno hodne propoceny asi o 5 minut driv tak sem ze vseho nejdriv vlez pod sprchu ..........
letos by měla být na Sport Life věnována elektrokolům zvýšená pozornost, tak jsem zvědavý. až se praktický dojezd dostane kolem 100 km / myslím, že běžný cyklista - turista delší vyjížďky většinou nedělá/, tak se zájem lidí ještě hodně zvedne a pak je to prostě nová hračka a lidi mají hry rádi
Dojezd 100 km ? Mozny by to bylo ale jen ta vaha baterii , ta vaha elektrobikes na delsi bike touring lidi asi odradi . Do mesta nebo nedelni vandr po okoli to bude OK . V necemi budes met pravdu protoze elektrokol tady pribyva a vidavam jich vic i kdyz jich je jen z tech commuters ktery je pouzivaj k jizde do prace a z prace jen zlomek , ale myslim si ze v tom hraje roli cena benzinu , trafic a hledani parking . A je dost zajimavy ze kdyz prsi nejsou ty elektrobicycles videt skoro vubec .
coz je duvod, proc je nepovazuju za konkurenci automobilove lobby a vylucuji teorii spiknuti.
To s tou konkurenci automobilum jsem ja nikdy netvrdil i kdyz by bylo hezky videt misto tech automobilu ve meste ty elektrokola ! Zmizeli by ty nekonecny kolony benzinovyho a naftovyho smradu , byl by ciistejsi vzduch pro vsechny a clovek by se dostal z mista na misto ve meste o moc rychleji a dovolim si tvrdit kdyz vidim ten bes a des idiotu za volantem v ulicich mesta i bezpecneji !
Mě se ten nápad líbí, je to lehčí verze mopedu, takže kdybych se chtěl motat uličkama centra prahy, tak radši motokolo, kdyby to byla větší vzdálenost, tak je pohodlnější moped...
BTW Jitka je fakt sympatická modelka :-D Jen se nebát..
Big Changes Ahead for European E-Bike Market
BRUSSELS, Belgium – The market for e-Bikes is about to change drastically. Beginning next year, it will no longer be possible to enter the booming e-Bike market in Europe by simply importing complete e-Bikes and/or components from China and selling them in Europe.
full story: http://www.bike-eu.com/news/3086/big-changes...
Hmm, tak tohle by mohlo vznikající zájem o e-biky u nás pěkně zaškrtit. Bůh nás chraň, aby se podobné direktivy nezačaly časem vztahovat i na obyčejná jízdní kola... :-/
ale jen at! sice to bude drazsi, ale vyrabene zde.
Úředníčkům leží v žaludku, že by si kdekdo jezdil na motůrek aniž by platil výpalné (daně, pojištění, registrace u Velkého Bratra...). Ještě by se nakonec ukázalo, že úředníčci jsou zbyteční. Určitě budou brebentit o bezpečnosti, ale cílem je odvést z toho patřičné provize pro aparát. Nevím do jaké míry se v tom angažuje automobilová lobby, zda už to vnímá jako ohrožení trhu.
Bude-li však pro prodej třeba další papír se štemplem EU tak si ho asiati seženou jako první.
spiknuti ropnych koncernu bych za tim nehledal. tohle je jina cilova skupina, nez automobiliste. a ze to bude z evropy drazsi? no porad lepsi za podminky setrvaleho rozvoje, nez kdyz se veskera svetova likvidita presune do ciny a zapad zbankrotuje. pak bude i cinske kolo nekolikrat drazsi, nez by bylo dnes evropske.
kez by to bylo tak jednoduche ....
Automobilová lobby to samozřejmě jako své ohrožení vnímá. Když se člověk dívá, jaké protiautomobilové kampaně se na západě vedou již v tolika velkých městech, není důvod se domnívat, že je tomu jinak. Jestli zrovna toto je pro ně důležité a vkládají se do toho, nebo co ten zákon vlastně přesně znamená a proč byl stvořen, to samozřejmě nevím.
:o)))
http://www.youtube.com/watch?v=0Z8dFlVNrY8&...
a ještě jednou.... :o)
http://www.youtube.com/watch?v=y8abvlYHK3Q&...