Dobrý den,
Liberecký kraj, odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu představuje na webových stránkách dokument „Program rozvoje cyklistické dopravy v Libereckém kraji pro období 2008 – 2013“ . V období 22. 10. – 12. 11. 2008 je možno tento dokument připomínkovat. Program rozvoje cyklistické dopravy v Libereckém kraji pro období 2008 – 2013 najdete na adrese : http://www.kraj-lbc.cz/index.php?page=4025 .
Více informací na adrese:
Ing. Iveta Moravcová, oddělení cestovního ruchu, Krajský úřad Libereckého kraje
e-mail : [email protected] , 485226589
zpracovatel : Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Ing. Jaroslav Martínek
e-mail : [email protected]
Přeji krásné dny
A rovnou sám na sebe reaguji:
Nějak mi tam v celé té koncepci vypadává osa Turnov - Jičín. Sice jsem to ještě neprošel úplně celé, ale nějak to tam nevidím ...
Je víc než chválihodné, že někdo vytváří celkovou koncepci cyklo-dopravy pro celý kraj.
Trasa Turnov Jičín není jako celek v jednom kraji a kraj Liberec končí asi 10 km za Turnovem, takže tu trasu nemusí zahrnovat.
Jinak z Turnova do Jičína se dá jet velmi pěknou krajinou bez většího provozu mimo hlavní silnici, třeba přes Vyskeř a Mladějov. Na to nemusí nikdo vytvářet nějaké studie, projekty a trasu upravovat.
Ano, v Libereckém kraji je pouze polovina trasy Turnov - Jičín. Jen zcela nezajímavá oblast od Turnova po Trosky. A to je důvod, aby se tam vůbec nic nedělalo?
Ale bavíme-li se o dopravě, tak nechápu, proč se cyklistům nenavrhuje trasa, která by kopírovala stávající silnice, která spojuje sídla a vede zhruba po rovině.
No tak jestli se rozumným lidem podaří zlomit nesmyslný odpor poblázněných zelených tak tam vedle bude časem natažená R 35 a pak ze 135 bude docela hezká klidní silnice i pro cestu na kole.
Bohužel se toho já už asi nedožiju. R35 se měla začít dělat někdy před 5 lety, zelený to zabrzdily, peníze přesunuly jinam a od té doby se už jenom handrkují kudy R povede.
No, moc zelenej nejsem, ale pod Troskama ji taky mít nemusím.
Buď jižní nebo superseverní varianta ...
Já myslím, že těch pár metrů co by R vedlo pod Troskami hned vedle stávající silnice a železnice by nijak nevadilo, protože je úplně jedno jestli stejné množství aut pojede plynule rychlostí 80 až 130 po R nebo se budou pocukávat rychlostí 50 po stávající vlásence přes vesnice. Pokud nebude R natažená vedle dosavadní silnice tak ani jinudy nepůjde, nebude mít smysl ji stavět jinudy. Ono jezdit do Jičína přes Boleslav je nesmysl a na onu superseverní cestu nebudou peníze, náklady na výstavbu by byly nesmyslně obrovské.
Takže nejspíš to dopadne tak, že buď to bude R plánovanou trasou nebo nebude nikdy.