Protože vím, že řada lidí tady používá šlehače, předpokládám, že bude mít stejný problém jako já. Je to vymačkávání pedálu do podrážky.
Po cca 8 - 10 000 km se mi do podrážky treter vymačká drážka od pedálu a noha začne při silnějším záběru, neřkuli skoku vypadávat. Že je to dost nebezpečné asi nemusím zdůrazňovat. Výměna kufrů za nové samozřejmě problém neřeší. Zatím jsem to vždy řešil koupením nových treter, ale docela se to prodražuje.
Bylo by řešením koupení treter s karbonovou podrážkou? Teď budu zkoušet nalepit plát karbonové tkaniny na zimní Lake. Snad to pomůže, ale výsledek budu znát nejdříve za rok...
Co vy na to? Poradí někdo?
CB dela primo nejakou kovovou podlozku pod kufr, nesla by nahodou pouzit?
Jinak me se taky vymackava, ale zatim to nedela zadny problem
Problém to začne dělat, jakmile se drážka dostatečně prohloubí :o(((
Nějakou kovovou podložku jsem taky už viděl. Problém byl v tom, že se kufr těmi mini-piny nezapíchnul do podrážky, protáčel se na tom kovu a nedalo se bezpečně vypnout (prakticky vyzkoušeno). Zkusím to u CB ještě prověřit.
Ta podložka se používá pouze pokud máš podrážku moc zapuštěnou a ty boční špunty ti nedovolí zacvaknout, pokud jí tam dáš jenom tak, tak se ti to vymáčkne také a hlavně mnohem rychleji, protože ti nebudou sedeět dobře ty kraje na těch špuntech a budeš to držet pouze na těch lamelách, které budou mít tendenci se roztahovat a tím roztahovat péro uprostřed.
mozna myslime kazdy trochu jinou podlozku
jedna plastova se dava primo k pedalum/kufrum
ale ja myslim vec zvanou shoe shields
http://www.progresscycle.cz/crank/firma.asp?ID...
ak to máš pravdu, já myslel tu plastovku.
Nepřipadá ti tato, že te pedál zapadne přesně do těch drážek? Obávám se, že to vymačkání moc nezabrání :-(
tezko rict. Podle me je to primarne urcene prave na to. Na druhou stranu mi prijde, ze napr ke me do treter by se to neveslo...
Taky se mi tam drazka vymackava, ale zatim nepozoruji problem. Kufry zacaly povolovat samovolne az pri velkem opotrebeni, neni to Tvuj pripad? Trochu muze pomoci posunout o 2-3 mm kufr vpred/vzad, skoro to neni znat a drazka nez se udela jinde, to uz ty tretry budou po smrti.
Aby byla informace uplna - tretry c. 1 - letni, asi 10 kkm se slehacema, predtim SPD, tretry c. 2 - letni, cca 18 kkm jen slehace, tretry c. 3 - zinmi, cca 4 kkm. Drazky jsou na vsech, nevim nakolik jsou hluboke v porovnani s temi Tvymi, mozna by pomohlo srovnani foto, muzu udelat zavtra nebo subbotu.
Foto už neudělám. Letní jsem vyhodil a mám nové a na zimních jsem ty drážky zalil epoxydem. Teď tu pryskyřici obrousím do roviny a nalepím kevlarovou tkaninu po celé ploše kolem kufru. Pokud se udělá drážka cca 1 mm hluboká, už se kufr v pedálu neudrží.
Clovece, 1 mm. to mam urcite tu drazku hlubsi. Ja to nafotim a dam sem, pro srovnani. Stejne si myslim, ze ten Tvuj napad s karbonovou tkaninou bude mit smysle jedine pokud se Ti podari tu tkaninu vytvrdit tak aby byla alespon srovnatelne tvrda jako origos podrazka.
Vzpominam si, ze jsem jednou vzal pedal kamenem a pak mi zacal povolovat kdyz jsem nechtel - vymena kufru nepomohla, tak jsem pri podrobnejsim prohlednuti pedalu zjistil, ze jedno z kridel mechanismu je prihnute a to zpusobovalo v jedne poloze volnejsi uchyceni kufru. Ohnout zpet to neslo ani brutalni silou - neni to poradne jak chytit abych neposkodil zbytek, tak jsem si koupil nove.
Do prv ních treter jsem drážky vymačkal také a opravdu hodně, ale problémy že by špatně držely jsem neměl. Musel jsem je vyměnit, protože to vymačkání bylo při delší vyjížďce citit na bříškách pálením.
Další tretry jsem tedy koupil s karbonovou podrážkou a ta se vymačkala také. Přední část, kde šlehač seděl na celé ploše karbonu se nevymačkal, zadní část držela přes ty drážky na posun a tam se mi karbon vymačkal celkem dost, tipouji tak 1 mm, výhodou bylo, že se to nevymáčklo na vnitřní stranu podrážky. Problém s vypadáváním jsem neměl.
Nemáš moc velkou výli v tom péru co je uprosřed? Když je moc povolené, tak se packy roztahují moc od sebe a potom to může vypadávat, důvod, proč by to vypadávalo kvůli vmáčknutí do podrážky je mi divné.
Mám MTB tretry Sidi Eagle s plastovou podrážkou a na šlehačích najeto cca 15000 km, drážka asi přes 1 mm a v poho.
Mám za to., že u Tebe by mohlo jít o souběh několika vlivů. Jednak po ochození kufrů jsou ony volnější a pokud víc lomcuješ nohou, resp. patou, může docházet k vycvaknutí .. Další věcí jsou samotné pedály. měl bys zrevidovat, zda CB nemají tenší klec (metlu), než LOOK, které vozím já.
Doporučuji Ti v 1. řadě pořídit kvalitní tretry, které ten problém nemají .. tř. právě ty, co já .. a pak změnit pedály za LOOK .. (souhlasím s Tebou (jaks psal na začátku), že šlehače jsou min. o třídu lepší, než SPD .. a LOOKy o třídu lepší, než CB .. J.
Ještě bys mohl napsat, zda máš MTB (tipuji), či silnici. Ono, jak jsem si právě vzpomněl, se mi 1x stalo, že jsem vytrhl nohu z pedálu, ale to přikládám právě mimoděčnému zalomcování patou .. A v terénu se trhá nohou víc, než na silnici .. ale zas já jezdím i Lysou Horu, prašivou a tak, takže též celkem rvu, .. ale plynule, neškubu (což Ty asi jo(?)) ..J.