Dnes ve 4.10 jsem se úplně náhodou díval na televizi a v pořadu Pokr asi v jeho druhé polovině, byl rozhovor z největším Azubákem. :-) Zájemci mohou shlédnout na internetových stránkách Čt. Bylo tam řečeno něco v tom smyslu, že se kvůli Čínské konkurenci musí některé díly vyrábět na Taiwanu, docela by mě zajímalo které díly to jsou. Byly tam i ukázky Greenspeedů, těch se to týká taky? U nich bych to kvůli ceně nečekal, jak to je? PS. Upozorňuji že nemám nic proti výrobkům z Taiwanu. :-)
Abyste to nemuseli hledat.
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani...:50.html
greenspeed je australskej. Nedováží se sem celé tříkolky, to by bylo mnohem dražší, ale v Azubu se z jejich dílů montují. COž se můžeš dočíst na Azubáckých stránkách.
Kde vyrábí greenspeed svý rámy těžko říct. Díky ceně předpokládám, že v Austrálii, ale nevím to. Možná to najdeš na jejich stránkách. Já anglicky neumím. Každopádně tříkolky Greenspeed se k nám dováží a Azub je nevyrábí, ale montuje. Takže o nich určitě nemluvil.
Které díly konkrétně se vyrábí na Thaivanu ti nepovím, bo to nevím, i když si myslím, že se to dá lehce odvodit. Nicméně vím, že všechno továrně vyráběné osazení, které na kole mám je zcela jistě z dálného východu ať výrobce tvrdí cokoli. Tedy snad kromě Rohloffa, ten se snad pořád ještě vyrábí v německu celý...
Jasně, vím že se Greenspeedy u nás jenom montují, ale stejně by mě zajímalo kde ty rámy vyrábějí, možná dokonce v Číně, určitě se tím chlubit nebudou. Ale myslím že to bude šumafuk, pokud si umí pohlídat kvalitu a o tom při té ceně nepochybuji. Vždyť v podstatě všechny značky ve všemožných oborech přesouvají výrobu do Asie. Myslím že kdyby Azub nedělal "kusovku", už by tam byl taky. Já osobně šetřím na tříkolku, na azubácké díly které se dělají na Taiwanu jsem se ptal proto, protože by to mohlo zajímat ostatní lehocyklisty. :-)
mě je už delší dobu šumafuk,co se kde vyrábí. hlavní je, jak mi daná věc slouží a jak jsou řešeny případné reklamace, záruční opravy, obecně servis / jen pro příklad - jedna z mála věcí - horkovzdušná pistole Bosch, která má na štíku made in Švýcary se kvůli banální poruše mikrotlačítek posejřila krátce po vypršení záruky, oprava výměnou celeho modulu elektroniky by přišla na částku téměř jako za novou, syn koupil za pár kaček dvě tlačítka a .../
Tož už tu to někdo prokecnul, tak se přidám. Greenspeed je z Taiwanu. Stejně jako HPVelotechnik a další. Na Taiwanu jim svaří rám, myslím to pošplíchnou tenkou vrstvou něčeho ochranného a pošlou. U výrobce (čili v Azubu v Uh. Brodě nebo v Německu u HPVelotechniku) to pak shlídnou jestli je to v pohodě a dají nalakovat. Viděl jsem v Azubu viset ty nenalakovaný rámy, je jich menší lesík pod stropem skladu.
Pokud se nemýlím, tak rámy na X3 a X5 se nadále dělají přímo v Austrálii, ale GT série už je delegovaná na Taiwan.
Jo a z vlastní práce vidím, že je drastický rozdíl v kvalitě věcí z Taiwanu a z kontinentální Číny. Taiwanu bych se nebál, nepodvádějí tam při výstupní kontrole o nic víc než my tady. To v Číně tu kontrolu celou jen předstírají.
Hele, a neměla by si tu kvalitu důkladně kontrolovat už samotnou výrobu zadávající firma ??? Vymlouvat se na Taiwan / Čínu mi přijde trochu alibistické... Nikdo je nenutil vyrábět na druhém konci světa.... A jestli to i přes nějaké nedostatky pustí na trh, tak se mi to nelíbí už vůbec...
Za úroveň kvality pochopitelně odpovídá ten, kdo provádí poslední kontrolu výrobku před jeho odchodem k zákazníkovi. Má to ale svoje háčky. Dodavatel ti může poslat kvalitní subkomponent (což většinou pošle), ale může v něm být vada.
Vada může být taková, že otevřeš krabici a hned ji vidíš.
Pak může být taková, že při montáži zjistíš, že něco nesedí. Žádná z těchto dvou katergorií ti neuteče.
Pak to může být vada, která by utekla, ale provádíš zkoušky, kterými ji přesto zjistíš. Jak moc je to technicky proveditelné a ekonomicky únosné, na kolika procentech výrobků je uděláš atd. záleží na konkrétní věci. Rámy jde důkladně prohlížet nebo třeba rentgenovat, každý jeden. Prohlídka je celkem samozřejmá, ale rentgen už ne. Nebude ho dělat někdo kdo produkuje řádově desítky kusů ročně a dosud neměl stroj vrácený od zákazníka s vadou, kterou by ten rentgen odhalil. I velcí výrobci klasických kol nepochybně provádějí jen sampling nějakého procenta kusů, které podrobí takovému zkoušení.
No a nejhorší katergorie závad jsou závady životnosti - výrobek projde veškerou inspekcí, ale někde je v něm něco, co způsobí jeho selhání před uplynutím plánované životnosti. Tohle už jde řešit jen podrobováním určitého procenta výrobků destruktivním zkouškám na životnost - drahý a nemožný při výrobě desítek kusů ročně.
Rozdíl mezi Taiwanem a kontinentální Čínou je nejnebezpečnější právě v těch dvou těžko zjistitelných kategoriích. V Číně je daleko větší riziko, že ti zcela vědomě pošlou výrobek, kde použili horší materál a nemá to tu životnost. Udělají to, pokud věří, že jim to projde (vím ze zkušenosti, ale nesmím vykládat detaily). Často jim to opravdu projde. Firma papírově zmizí a čínská vláda to bude krýt - nikdy za to nikomu ze svých obyvatel nic neudělá, dokonce proti takovým věcem často ani nemá zákony. Taiwan je v tomhle směru trochu civilizovanější. Vyplývá to z části z toho, že se z něj stalo jakési technologické centrum. Drží si tam výrobu náročnějších věcí (technicky nebo na kvalitu) a do Číny se zadává jen to nenáročné. Taiwan taky má mnohem vyšší potřebu nenas..t zbytek světa, aby si udržel svou jakous takous nezávislost. Čína na zbytek světa kašle. Proto je právě rozdíl v zákonech a postižitelnosti toho, když tamní dodavatel podvede někoho z Evropy, Ameriky nebo Austrálie. A to také přispívá k vyšší spolehlivosti.
Tys tam byl - myslím v Číně nebo v Taiwanu - že o tom tak zasvěceně mluvíš??? Myslím, že všichni by si měli uvědomit jeden základní fakt, který - a nyní je to jen můj subjektivní dojem - naznačil v pořadu Pokr i Aleš Zemánek: Základním principem dnešního tržního hospodářství je to, že za neustálého snižování výrobních nákladů chtějí a musí všichni stále více vydělat ( vzhledem ke kolísajícím měnám), prosperovat ( aby se mohlo prezentovat zdravé jádro firmy) a přitom dobře konkurovat. Bohužel to nutí spoustu výrobců čehokoli vyrábět někde v Číně a na Taiwanu, kdy z místních domácích firem se již pak stávají pouhé montovny dílců vyrobených v Asii. Zde se pak u nás nejedná již o klasickou výrobu nýbrž o manufakturní činnost. A nyní si položme otázku? Kde je zaručeno, že z dílců s přinejmenším diskutabilní kvalitou vyrobím následně kvalitní výrobek a celkovou kvalitu celého výrobku pak " vykontroluji" ??? Kde je psáno, že pro svůj výrobek nenakupují i výrobci na Taiwanu dílce či suroviny v nedaleké Číně??? Ne, takto to- myslím - nefunguje...Není to ani pár let, co jsem na stránkách AZUBu četl jejich občasník, ve kterém zdůrazňovala tato firma především svou nezávislost a dištanc od všeho nikoli z Číny ale právě z Taiwanu. Dnes je všemu jinak...říkám: Bohužel. I v mých očích se tedy v tuto chvíli stává výrobek Greenspeed předražený, uvážím-li, že se celá jeho nosná část dělá na Taiwanu a zde se jen nalakuje a smontuje dohromady s dalšími komponenty ( mnohdy též z Taiwanu). Chápu, že v zájmu konkurenceschopnosti to je možná nutné, ale kdo by si kupoval a platil "značku", když ve skutečnosti se jen jako "značka" tváří, navíc, když to samotný zástupce značky prezentuje poněkud jinak anebo o této skutečnosti taktně mlčí ??? Svým způsobem je to klamání zákazníka a takový fakt se mně osobně nelíbí. Sorry, ale je to tak! Když kupuji a platím značku, tak chci skutečný originál a nikoli jeho - byt´zdařilou - kopii. Pak je to falsifikát posvěcený samotným výrobcem prodávaný za cenu originálu.:-(
že si "grínspíd", jako australská firma, nechává dělat rámy někde na východě je přece jejich věcí, proč za to kárat Azub? ten je jenom distributorem a tím, že nakupuje surové rámy a provádí finální montáž snižuje náklady na přepravu hotových tříkolek, taky možná clo a já nevím, co ještě. výraz kopie se mi sem moc nehodí. A pak, pro mě je Azub především výrobcem lehokol a tady už , myslím, nemá význam mluvit o nějaké "neznačkovosti". Jejich lehokola jsou originální. Ostatně si myslím, že pro Azub jsou tříkolky jen doplňkem, stejně jako sedla Brooks, skládačky Dahoon...
Nekárám AZUB, ale spíše Greeenspeed. I když AZUB možná taky trochu za tu " australskou legendu v Čechách" vyráběnou na Taiwanu. Já opravdu chápu, že v dnešní globalizované ekonomice to prostě jinak nejde. Ale štve mě to, no! Jen nechápu ten fakt, že se s tím nakonec dělají takové tajnosti nebo se finální zákazník uvádí v omyl - řekněmě "mírně nadnesenými" - slogany. Sám mohu říci, že i na Taiwanu mohou vyrobit slušné věci - sám jezdím také tandem z Taiwanu ke vší mé spokojenosti - nicméně se s touto skutečností výrobce nikdy netajil a rovněž cena tohoto stroje z Taiwanu byla - ehmmmm- jaksi velmi vstřícná, až bych řekl...silně podprůměrná...což se o Greenspeedu rozhodně říci nedá, že....
Trošku se to tu zvrhlo a můžu za to já. Aleš v tom pořadu říká, že některé komponenty(asi rámy?)vyrábějí na Taiwanu, pořád se tam mluví jen a jen o Azubu. Greenspeed jsem do toho zamotal jen tak z osobní zvědavosti, protože si chci koupit GTO. No doufám že se ten Taiwan nějak negativně nepodepíše na pružení rámu. :-))
no nevím o tom, že by to v Azubu tajili. Asi to neuváděli v reklamách:o) a taky proč, ale že by to tajili???? Já to vím už dlouho...
A příčina toho, proč se výroba některých částí přesouvá do Asie? Ta je přece jasná! Ty jsi jedním z těch, kdo pořád mluví o předraženosti a o tom, že je Azub drahý. Jak jinak chceš zlevnit to kolo než zlevnit náklady na výrobu????? Vždyť si neuvěřitelně protiřečíš!!!
Chceš, aby byla příznivější cena. Když kvůli tomu zlevní výrobu, tak se ti to taky nelíbí...
Jak chceš udělat tu příznivější cenu? Půjdeš to vyrábět ty za 5000,- měsíčně??
Jen tak mimochodem docela by mě zajímalo, jak to v životě děláš, když chceš kupovat "originál" tedy to, co v Číně nevyrábějí. Koupil sis někdy v poslední době něco, co složitostí přesahuje výrobu lžíce, aby tam nebyly alespoň nějaké součásti vyrobené v číně a tedy to podle tebe nebyla jen "zdařilá kopie", kterou ty si nekoupíš? Myslím, že to budeš mít hodně hodně těžký. Od oblečení, přes boty, elektroniku, kolo, auto, prostě cokoli. A když už něco takovýho najdeš, tak si za to budeš muset zaplatit, co neuděláš, protože to bude "předražený" Jestli z toho znáš cestu ven, tak mi jí řekni.
Tak já jsem zde jasně řekl, že znám i věci vyrobené na Taiwanu, které dobře slouží. To, že si protiřečím není pravda. Já jsem jasně řekl, že pokud se GP vyrábí na Taiwanu - nezlob se - ale pak cena 100 000 ,- a výše je - zmého subjektivního pohledu - absurdní. Bože, lidi uvědomte si, že je to jen splet´ trubek svařených dohromady a pak už jen běžné komponenty, které najdete i na ostatních kolech ( klasických) tak do 30 000 ,- Kč max. - mimochodem zřejmě taky vyráběných na Taiwanu. Jinak v poslední době jsem si koupil právě AZUB za slušně tučný peníz. Doufám, že jsem koupil originál kvalitu z Čech - nikoli z Taiwanu - protže s tím jems do toho šel - i po shlédnutí pořadu Dvanáct odvážných jsem o tom byl přesvědčen, že tomu tak je. Jsem jakýmsi patroitem (každý at´si to přebere jak chce) a tak když si mohu kopuiot skutečný výrobek z Čech, tak - pokud je to jen trochu možné - tak také činím. Samozřejmě, že nezkoumám, zda-li vše - co koupím - je z Evropy či Ameriky max. z Ruska, ale u drahých věcí na toto koukám. Nejsem totiž tak bohatý, abych mohl utrácet velké sumy za náhražky. Ano, výrobu je třeba zlevňovat, pokud chceme udržet konkurenceschopnost, ale vždy se musí najít hranice, za níž prostě už jít nejde. Pak už jde cena dolů jen a pouze s kvalitou. A KVALITA SE NEDÁ VYKONTROLOVAT - KVALITA SE MUSÍ UMĚT VYRÁBĚT. Vím o čem mluvím - podobně jako Jirka v tom denně dělám.
no že je azub předražený jsi na tomhle fóru řekl mnohokrát....
Že se ti nelíbí, že se snaží snížit náklady na výrobu jsi řekl teď tady. To si myslím protïřečí.
Proč se jednu chvíli zmiňuješ o Azubu a jeho výrobcích a druhou o Greenspeedu nechápu. Greenspeed je australský! To se fakt nevyrábí v čechách! Jak to dělají nebo nedělají Australani, kde a jak to vyrábějí a za kolik to prodávají asi není na Azubu a debata je celkem o ničem. Greenspeed je v současnosti pokud vím jedna z nejlepších ne-li nejlepší tříkolky na světě. Mercedes nebo BMW taky nekoupíš za cenu Felicie a mě osobně to nepřipadá nijak divný. Pokud totiž nechceš jen kopírovat jako Čína, tak si to, že to někdo roky vymýšlí a zdokonaluje zkrátka musíš nechat zaplatit. Není to přece jenom o ceně materiálu.
A diskutovat o ceně je podle mě prostě nesmyslné. Zdá se ti vysoká? Nekupuj. Pokud to udělá většina lidí, firma zlevní nebo zkrachuje. Je to strašně jednoduché.....
Pokud sis koupil Azub a nedal sis tam vlastnoručně vyráběné komponenty, pak je minimálně polovina Tvého kola z Číny :o) Cokoli seriově vyráběné je na 90% z Číny:o))
Říkáš, že u drahých věcí na to koukáš, můžeš mi tedy říct příklad nebo nejlépe několik, těch drahých věcí, které sis koupil a jsou 100% z Čech či Evropy? A prosím určitě neuváděj jako příklad auto, elektroniku apod;o))))
Tak konkrétně o AZUBu jsem zde mnohokrát napsal, že dokáže být drahý ale i levný - vždy podle priorit zákazníka, jeho peněžence a že ho může časem upgradovat. Koukni na starší diskuze a uvidíš. Mně se nelíbilo, že na svých nových modelech naopak šetří např. na řízení, které považuji na lehokole - po řazení - za stěžejní věc. Samozřejmě, pokud je konkurence nutí zlevnit maximálně, tak at´vyrábějí také třeba na Taiwanu, ale at´ tedy potom neprezentují výrobek jako tradiční český. Ale jako českou značku vyráběnou na Taiwanu - podobně jako Author, ETA apod. Tót´vsjo.
Co se týče výrobku - drahého, věřil jsem, že jsem koupil AZUB osazený výhradně SRAMem a dalšími origilnálními komponenty z Evropy ( Busch a Mueller, SON apod.) Dále jsem (samozřejmě) již před lety koupil právě tebou zmiňovanou felii v " plné penzi " osazenou výhradně českým motorem a pokud vím, Felicie byla posledním autem parku Škoda, kde bylo více než 70 % dílců z Čech. Musím říci, že po tolika letech provozu jsem skutečně spokojen. Překvapivé, že ???? Nedávno jsem zrekonstruoval kuchyni a najmul jsem si místní firmu a vše nechal zhotovit na zakázku z tradičních materiálů – tedy doufám, že dřevo bylo z Čech – po orkánu Kyril by se snad nevyplatilo ho tahat z Číny.:-) a kuchyni i koupelnu jsem nechal dále zrekonstruovat materiály od německé firmy, která skutečně vyrábí pouze v Německu. Taktéž např. kočárek pro naše dvojčátka jsem kupoval výhradně značky evropské – španělský. Připlatil jsem si raději za značku. Ne, že bych byl vyznavačem značek. To pozor!!! Ale ten rozdíl v kvalitě je skutečně vidět na první pohled. Ale např. hadry jsou pro mne druhořadou záležitostí. Přesto , když jsem se ženil, koupil jsem hadry značky Prostějov.:-)))
Ale vždy't oni to na tom ČT2 prezentovali :o)))
Felicie:70% možná ale spíš bych tomu nevěřil.... Ale nevím to.
Nicméně vím, kolik je třeba na stavebních strojích výrobků "made in china" Asi tak 80% :o) a je uplně jedno jestli to je tradiční Americký výrobce Caterpillar (CAT) nebo cokoli jiného. Vzhledem k současným cenám a postupům, prostě nevěřím, že by to u osobních aut bylo jinak. Nikdo by to pak za tu cenu nekoupil....
Jestli to byla malá truhlářská firma. tak je možné, že nakupuje někde na místní pile. Jestli byli trochu větší, tak to dřevo z čech není. Od určitého objemu se to prostě nevyplatí. Kamarád je truhlář...
V sanitární keramice apod. jsem se pohyboval šest let. Netuším, kterou konkrétní firmu myslíš (je jich moc) tak nedokážu odpovědět konkrétně, ale třeba pokud si myslíš, že vše, co se prodává pod tradiční českou značkou keramiky je z čech a vyráběné touto firmou, tak jsi na omylu:o) A podobně postupují téměř všichni. A linka, na které se to vyrábí je z dálného východu téměř jistě...
Kočárek netuším. Tenhle sortiment jsem ještě nikdyna nic nepotřeboval:o) a anijsem se o to neotřel pracovně. Možná ano možná ne. Spíše si však myslím, že minimálně čás bude z číny a rozhodně bude téměř veškerá elektronika, kterou používá firma (počítače apod.) téměř jistě z Číny. Podle mne se prostě až na vyjímky skoro nedá najít výrobek, kde by se Čína při výrobě alespoň minimálně nepodílela.....
Ale to jsme od toho, že na čt2 byl Aleš docela hodně hodně daleko a nemyslím, že má tímto směrem cenu v debatě pokračovat...
Tvoje rozhořčení, že čína je všude celkem chápu, ale záleží to jen a jen na nás.
Hadry v Prostějově šijí také Mongolky
Jóóó´???...A šily je tam už před pěti lety???...A tím chceš říct, že to není český výrobek, když to šijí v Prostějově..Mongolky??? To pak bude "echt" český hodně málo věcí, když někomu bude vadit, že mu svatební šaty ušila Mongolka zřejmě žijící a pracující v ČR. U nás pracují Slovenky, Estonky a taky Rumunky.:-)...legálně...ale na tom, co vyrobí, se nepodepisují.... Made in Romania nebo Slovakia:-)))))
já myslím, že tím chtěl říct, že jestli to vyrobí mongolky pro českou firmu, tak je to stejně český výrobek, jako když to vyrobí číňanky pro českou firmu....
Valnýho rozdílu v tom fakt nevidím:o) Podle mne je to uplně totéž a nerozumím tomu, proč jedno vnímáš pozitivně jako český výrobek a druhé tě rozčiluje jako klamání zákazníka. Nebo je rozdíl v tom, jestli je to ze "železa" nebo z textilu????
Čím víc se to vysvětluje, tím je to zamotanější ...
8-)
"... tak je to stejně český výrobek, jako když to vyrobí číňanky pro českou firmu ..." (i v Číně???)
Pojďme se na to rozpitvávání vyprdnout. Berme to, co říká Aleš, jako konstatování faktu. Jistě, vidíme do toho lépe, než zúčastnění - kdyby NÁS poslechli ... atd., atd.
8-P
Abych se ještě doplnil. Myslím, že nejen Amerika ale i Evropa si již uvědomuje, že nelze vyrábět „kvalitu“ v Číně a předpokládat, že následně nezaměstnaná Evropa či Amerika si bude kupovat šunt z Číny – byt´za mrzký peníz. Čehož budiž dokladem dnešní globální nastupující krize. Proto nejen Američani ale dnes už i mnoho Evropanů se vrací k tradičním domácím značkám, hájí je jako klenot národní hrdosti. Co budeme všici dělat, až se veškerá výroba přesune do Číny??? Budeme horou nezaměstnaných koukajících do výloh na čínské zboží??? Jak se Evropa zničená válkou dostala v padesátých letech nahoru??? Tím, že si obhájila své domácí značky a svou spotřebu zaměřila na podporu domácí výroby ( maximálně licenční ) – nikoli výroby z USA apod. Pokud dnes neučiníme totéž, přijde postupně celá země o takové značky jako je plzeňské či budějovické pivo, české sklo, porcelán, papírenství a tradiční stojařské firmy či potravinářské značky. Měli bychom si toto uvědomit včas, než nám Číňan okopíruje i pivo a bude ho prodávat ve vietnamských tržnicích.:-((((
"Jak se Evropa zničená válkou dostala v padesátých letech nahoru???"
Marshallův plán.
ale ano s tím vcelku souhlasím. ALe záleží jenom a jenom na nás. Dokud budem kupovat jenom to nejlevnější, tak prostě donutíme všechny firmy vyrábět kdesi v Číně. Jenže třeba u nás v republice to udělá minimální procento lidí. Stačí se podívat na parkoviště před Lídlem apod. Dělám ve velkoobchodě s domácí elektronikou a můžu ti říct jen to, že kvalita nezajímá skoro nikoho, hlavně, že to bude co nejlevnější. Od toho se pak nabídka v obchodech odvíjí. U některých věcí naprosto nechápu, jak takový šmejd může někdo koupit. Ale koupí. Lidi chtějí mít všechno a je jim jedno jak kvalitní:o(((
CO se piva týče, tak český je snad možná ještě Bernard a pár malých pivovarů jako třeba Švihák.
České sklo neexistuje, nloni zavřeli nejdéle fungující sklárnu v Evropě, letos se zavírají další. Snad zůstane (alespoň prozatím) něco v Sázavě a v Novém Boru, ale české, české už to není dávno. Český porcelán taky neexistuje atd. atd. Všechno už dávno vlastní zahraniční firmy. To si nestěžuju, to tě jen vyvádím z omylu o českých výrobcích a tradici....
Myslím, že nikdo nemá moc jasno v tom, co je to "české". Že jsou suroviny jen z Čech? Stovky let nebyly. Že tvůrce nápadu je Čech? Totéž. Že realizace je na Češích? To bych bral jako kritérium já. Že vložené peníze jsou pouze české? To je dost řídký případ a vždy byl, hlavně proto, že těžko říct, co jsou české peníze... Vlastník firmy Čech? Dobrá, snad, ale souvisí to s kvalitou? Proto mi tyhle debaty často přijdou o ničem, protože jejich základní pojmy jsou velice mlhavé...
Tak o tom, kdo vlastní akcie toho či onohe podniku mně výhradně nejde. Jde mi o to, kde se to fyzicky vyrábí. A Prazdroj i Budvar se ještě stále dělají u nás. Porcelán a sklo nese též nálepku Madi in Czech Republik, pokud vím. Podobně jako Tatra apod. Narozdíl od ETY, Authora a já nevím čeho ještě. Až se to bude pod značkou pouze schovávat, aby se to prodalo na tradičních trzích, kde tato značka leta figurovala jako domácí, tak to asi přestanu koupovat úplně.....a budu si vařit pivo doma :-)))))Hawk!
s "plzní" jsi na- omylu , dělá se v několika dalších místech - nejblíž je Polsko a Rusko, Budvar je zatím opravdu pouze z Budějovic. Plzeň navíc už nevaří klasickou metodou /mladina,spilka, ležácký sklep/ a chuťově je v řiti a navíc předražená a dále je to jenom jedenáctka atd. konec pivního vstupu
OK! S podobným přístupem k domácím značkám a výrobkům se dopracujeme tam, že budete pít brzy Heineken? I když, možná je to tak pro někoho dobře...co já vím. Já osobně si myslím, že uchovat si domácí značky doma by mělo být prioritou každé země, protože pověst v zahraničí naší zemi rozhodně nečiní dálnice, lesy nebo Hradčany. Pokud se zeptáte kohokoli v cizině, zda-li ví něco o ČR, většinou si vzpomene na pivo, sklo - tzn. na něco, s čím příšel obvykle osobně do styku - ne na dálnici Praha - Brno nebo Špilberk. A jak jinak se dá uchovat výroba doma než tak, že jí budeme podporovat ve svém " konzumu".
Nejhorší na tom všem je, že ty naše tradiční značky už nejsou v Českých rukách. Budou existovat jen do té doby, dokud cizozemcům ponesou zisk, potom pánbůh s námi. Nějaká tradice je nebude zajímat a o patriotismu nemůže být řeč, klidně značku střelí Číňanům. Všechno je o penězích, bohužel. :-(
Dělám v obrovském molochu s víc jak 40000 zaměstnanci. Linky jsou po celé zeměkouli a některé z nich dělají identický model výrobku jako my tady. A předtím než provoz kde dělám převzal současný zaměstnavatel jsme spadali pod firmu, která pak ty výrobky odebírá. Měl jsem tak jedinečné příležitosti srovnat kvalitu téže věci podle toho, kde je vyrobena. A mám přístup ke spoustě zajímavých (a pochopitelně tajných) dat o tom, jak to kde funguje. A mám zkušenosti s tím, jak se kteří dodavatelé chovají. No a poslední hřebíček do rakve zbytků dobré pověsti Číny zatloukají Číňani se kterýma denně praju.
Tak vidim, ze je zase cas, aby se tady nekdo z nas Azubaku k tomuto tematu vajadril. Celkem prekvapene jsem hledel, jak jste se tady dostali az k tomu, ze ramy vyrabime na Taiwanu, nebo dokonce v Cine. Vysvetleni bude trochu obsahlejsi ale doufam, ze vas bude zajimat:
1/ Vsechny ramy a dily na lehokolech AZUB jsou vyrabeny v Cechach a na Morave (ve Slezsku myslim nic nevyrabime :-). Neco take na Slovensku. S Taiwanem potazmo s Cinou spolupracujeme, ale v uplne jinem stylu. Prestali jsme nektere komponenty nakupovat od evropskych dodavatelu a komunikujeme primo s Taiwanskymi vyrobci. Takze v kvalite ani puvodu zadna zmena. Z toho vyplyva, ze AZUB stale je uz temer tradicni ceska znacka s vyrobou v CR. A na Taiwanu zavisli nejsme.
2/ Greenspeed s ramem vyrobenym v AUS stoji bezne 4000 EUR. Modely GT serie jsou vyrabeny na Taiwanu cimz se cena snizila na 2390 EUR. O tom, jestli je to moc ci ne, nebudu diskutovat. Nekomu se to mozna zda jako zmet trubek, ale vyvoj, testovani atd. uz nepocita. To ze Greenspeed ma vyvinute vlastni rafky, vlastni plaste atd. uz se nezminuje. Co stoji vyvoj plaste, ktereho se pak vyrobi jen nekolik set max. tisic kusu asi tezko nekdo dokaze spocitat. Nebudu to komentovat, nekteri lide maji proste zcestne predstavy o tom, kolik co stoji a melo by stat.
3/ Kdyz se me nekdo zepta: "Reknete mi neco o Greenspeedu GT3" rozhodne nezacinam vetu slovy: "Ram je vyraben na Taiwanu a jinak to ma skvele rizni, velke pohodli...." Neni totiz duvod takto zacinat. dyzse vsak nekdo epta: "Kde je vyraben tento ram?" odpovidam: "Na Taiwanu" Nemam co skryvat. Taiwan je velmi kvalitni a Greenspeed ramy jsou vyrabeny u firmy, ktera se specializuje na maloseriove vyrobky a vyrabi vysoce kvalitni ramy pro spoustu super znacek. Navic problem je take v tom, ze v Evrope uz se nektere technologie vyroby ani nedaji zajistit. Napr. hydroforming v Evrope nenajdete.
4/ Nadpis "Australska legenda prijela do Cech" byla minena tak, ze majitel firmy Greenspeed Ian Sims, ktery je opravdu ikonou mezi lehokolovymi konstruktery, prijel do CR. A ten byl opravdu vyroben v Australii :-) ...... No nejsem si ted jisty, jestli nahodou neni z Anglie, ale urcite ne z Taiwanu.
5/ Voziky AZUB jsou vyrabeny na Taiwanu. Za to se nestydime a kdyz se nekdo zepta, tak to rekneme. Kdyz je nekde u techto voziku ceska vlajecka, pak je pod ni dopsano: "navrzeno v CR" coz je pravda a neni to klamani zakazniku. Zato odrazedlo AZUB Fik je temer cele z CR a to je teda vykon. N to jsme patricne hrdi.
Doufam, ze uz je to vsechno jasne. Nic netajime, nikoho neklameme a povazujeme se za ceskou znacku. A Greenspeed je Australsky at chcete nebo ne... A pokud pujdeme do detailu, pak HP Velotechnik Scorpion je drahou kopii Greenspeedu. Vsichni zasveceni vi, ze delali, ze budou prodavat Greenspeed v Evrope, koupili par trikolek a pak prisli se Scorpionem.... Avsak zkuste se s nim otocit na chodniku, nebo brzdit jen jedno predni kolo....
A ted uz opravdu Howgh!
Rámy AZUB z Ústí nad Orlicí?????
Ne, ramy AZUB nejsou z Usti nad Orlici.
tak ještě jeden pokus -Pardubice???
vyroba ramu je pomerne komplikovana zalezitost a jen obtizne se urcuje, kde se vlastne vyrabi. Stejne tak jako se tezko urcuje co je a co neni cesky vyrobek :-)
OK! Též děkuji! Jsem uklidněn aspoň na půl žerdi - rámy mám z Čech!:-) ( Teda kromě Céčka - ten je myslím holandský). A ... vozík už kupovat nemusím, ten už máme...no a do budoucna snad ty dva Fíci z ČR - tedy pokud se do té doby také výroba nepřesune jinam... :-))))).... to jistí??? Tedy jestli Azub bude ještě chtít s mou "osobou" uzavřít vůbec nějaký ten obchod...možná budu vykázán někam ven - nebo vůbec někam jinam...za své inkonformí postoje.....:-))))
Jo, tak mě tak ještě napadlo, nemá v hlavě některý z Azubáků dětské lehokolo??? To by mě docela zajímalo, jestli by se takové Mini či Bufo dalo pokrátit či posezem upravit na děcko od 3 - 4 let. Malej nám v 8-mi měsících začíná běhat kolem nábytku a okopávat , co se dá, tak pokud z něj nebude fotbalista, tak to já i ošetřující lékař vidíme na zaměstnání nohou podobně jako u otce- tzn. šlapáním. A jelikož kluk už dnes - co vidí u mě - to chce taky:-))), tak předpokládám, že "klasika" to nespraví.:-)))
Díky za vyčerpávající odpověď. S každým takovým nic neskrývajícím příspěvkem u mě, a myslím že ne jen u mě, firma Azub roste a řadí se do dnes už malé skupiny férových firem. Ještě jednou díky, Váš jisto jistě budoucí zákazník. :-) Mám ještě jeden dotaz, asi stupidní, greenspeed gto spadá do série gt? Podle toho gt, gto asi ano, ale to gtočko je úplně jiná mašina, proto se ptám.
A to by mě taky zajímalo, s tím GTO. Ale myslím, že je to taky GT-série.
U GTO-cka je to ruzne. Neco je z TW, neco z AUS. My tu zatim mame ramy jen z AUS.