Já sem zatím přišel na to, že nejlepší sou uplně ty nejobyčejnější lanka obyč ocel (nerez je křehkej a praská a rez se nebytahuje o tolik víc), bowdeny a koncovky taky nějaký obyč, není v tom rozdíl pokud to máš klasicky, akorát do koncovek sem si začal dávat trochu tuhýho maziva, neleze tam potom tak bordel a voda a tak no, teda zatim to tak vypadá...
To mě opravdu zajímá. Má cenu investovat do drahých lanek a bowdenů, nebo jednou ročně všechno měnit?
Lanka urcite nerez, ale ne kvuli nejakemu vytahovani, ale kvuli nachylnosti k reznuti a tim spatnemu chodu. Jinak ty i ty nejlevnejsi (nerez- nestoji vubec o moc vic nez ocelova, i kdyz jsem snad jina nez nerez uz ani nevidel :o)) poslouzi urcite dobre, menit lanka i bowdeny min. 1x rocne (v zavislosti na podminkach jezdeni) je stejne nutnost. Ale opravdu zalezi na podminkach, clovek to na presnosti a chodu razeni pozna sam.
A co Nokon? Při ceně 1800 Kč za jedno lanko s bowdenem i když to nejdelší k přehazovačce, bych při standardní údržbě a při použití na silnici 10 000 km ročně, očekával životnost podstatně vyšší.
Nebo je to jenom snobárna a kromě vzhledu a možná větší odolnosti bowdenu mi nic víc za ty prachy nepřinese?
Ale prdlajs, takovy lanko ti zrezne za par let i kdyz je rez,to do te doby stejně měníš (ale na razeni mam stejne nerez : )
Jeden čas jsem vozil bowdeny Jag wire, úžasný.... teda měl jsem z toho úžasnej pocit, že je mám, protože jsem k nim dostal odborný výklad, fakt to bylo zajímavý info a bowdeny jsou hodně dobrý.
Ale, nějak jsem to nepoznal v užitných vlastnostech. Míval jsem taky nějaký "normální" lanka a bowdeny, ne úplně nejobyčejnější ale nějakej standart od Shimana nebo i noname a chodily bezva bez problémů. Pak jsem přestrojil na Jag wire a chodily bezva bez problémů....
Tak nevim... :-)