Ahoj. Tak mám dnes takovou radivou. Já bych doporučil prodat suntoura a pořídit něco pořádnýho - Pokud za levno tak z druhý ruky RS tora air (dají se jí měnit zdvihy za pomoci vnitřních podložek - 80 2podložky, 100 jedna podložka, 130 0 podložek - na nohu), nebo třeba Marzocchi MX pro - tuhle jí týpek prodával za 2700, nebo prostě něco mazanýho olejem. Pokud už vazelínu tak to domazávaání tekutym silikonem mi přijde dvousečný - na jdenu stranu namaže, ale na druhou stranu vyplaví vazelínu z futer (kluzných pouzder) a pak už můžeš mazat pořád, nebo jet na sucho. Jinak některý vidle chtěji lithiovou vazelínu) třeba Manitůčka, některý bezlithiovou (třeba Rock Shox - těm to lithiové mýdlo odře povrchovou úpravu vnitřních nohou). U suntourů nevím, musíš najít. Já jsem se ale na vazelíny vys*** a koupil jsem olejové vidle a spokojenost. To mazání vazelínou je už od principu daleko měně účinné. Pokud bys chtěl poradit s nákupem z druhé ruky a nasazením nové vidle klidně mi napiš, řeknu co vím a dám tip na nějakej inz a z čeho si udělat nářadí na naražení kroužku hlavového složení. becka(b...tečka) libor(zavinutec)seznam.cz
Ale teda s Torou, pozor. Pokyd v ní chceš mít všecny podložky musíš jí koupit nastavenou na 80mm.
AV se myslim nepidil po tom, jakou jinou vidlici si poridit. Jeho dotaz znel- jake mazivo pouzit pro osetreni vnitrnich nohou vidlice (tedy ne jaka vazelina patri dovnitr jeho konkretni vidlice pri jeji rozborce). Namazani vnitrnich noh silikonovym olejem se nic zevnitr nevyplavi, protoze se vytvori jenom sucha vrstva silikonu na jejich povrchu (od toho se maze silikonem a ne olejem) a pokud se dostane nejaka nepatrna cast dovnitr vidlice, je to jenom minimalni mnozstvi navzlinane pod stiraky. Coz je dokonce zamer tohoto ukonu- zmensuje se tim pasivni odpor vidlice a ta potom chodi lip, nez nasucho nebo dokonce znecistena, kdy se mohou i poskodit stiraky.
Pokud si AV nakrasne nekdy koupi olejovou vidlici, tedy jakoukoli odpruzenou vidlici s olejovym tlumenim, bude muset osetrovat vnitrni nohy totoznym zpusobem- silikonem.
Pravda, že jakou vazelínu na sutour nevím. Nepídil se, ale občas je správné řešení jiné, než člověka původně napadne. Pokud ale mocí mermo chcete jezdit na "Tesco" vidlicích..... . Já měl asi týden Suntour Axon Air - kterej byl před koupí domazávanej a opravdu se musel tim silikonem pořád domazávat - potom chodil (i když tlumení bylo minimálně divné) . Dobře jsem ho prodal a to bylo to nejlepší co jsem moh udělat. No právě že ošetření nohou - ok, ale speciálně vazelínové vidlice mají většinou horší těsnění (jak se hodněkrát ukázalo po přestavbách na olej) a to navzlínání způsobí, že tam bude tekutej silikon a ne ta správná vazelína. Silikon brzy vyvzlíná jinam a vidlice je nanamazaná - a ... jak píšeš hrozí to poškozením. Myslim, že moje rada byla dobrá i když možná pro suntouráky (kromě těch s Ruxem a možnmá nějakejma novinkama) pobuřující a navíc nabízím i praktickou pomoc. Nechme na tazateli ať se rozhodne po svém.
No, pokud si dobře pamatuji, tak snad u všech vidlic je v manuálu psáno, že ošetřovat se mají právě tímto způsobem... Dokonce i můj současný Fox Talas to má doporučeno po každé jízdě, takže to není záležitostí jen těch "levných" vidlic...;-)
A ještě, pravda, že i na olejové vidlice někdo stříká silikon, ale to má smysl hlavně jako ochrana těsnění. Nohy jsou namazané olejovým filmem a hlavně tam ten silikon nevytěsní vazelínu ale smíchá se s olejem.
Když už mu tu radíš něco, na co se vůbec neptal, tak si nejprve aspoň zjisti, co to má vlastně za vidlici než mu příště budeš dávat takové skvělé rady. Nápověda: zaměř se na průměr kol.
Mnoo. Máš asi pravdu. Tak v koutku mozku mě napadlo, jestli není ta vidle crosssová, no ale přišel jsem hlavně prudit a vypovídat se... . No ale stejně i lepší vidle se dělaj pro velký ráfky, třeba zrovna ta Tora, už ale tedy nevím jak je to tam se změnou zdvihů a hlavně jí asi nebude snadný sehnat použitou. No je pravda, že v tadytom případě (moje chyba, že jsem se na to pořádně nepodíval) je moje rada trochu mimo. Radu vyser se na posraný osmadvacítky už ani nebudu dávat .... Sice si to myslim, ale pruzení už bylo dost. No jenom bych ještě dal odkaz na vlákno na Bf kde jsem se ptal na to samé, le nakonec jsem to vyřešil posláním vazelínovjch vidlic (a bejvalky s vzelínovou vidlou) pryč. No třeba aspoň něčemu pomůžu a prudit už přestávám... Biku zdar. Li
http://www.bike-forum.cz/forum/jakou-vazelinu...
Ma tohle http://www.bikestore.cz/doplnky-a-ostatni... smysl i jako ochrana kluznych ploch vidle pred blatem? Myslim tim klasicke odpruzenky, ne trojnozky.
to cos poslal neni chranic na klasicke vidle ale na dvoubrejle a chrani to spis ram, kdyz moc "zatocis", tak aby jsi nohama nepomlatil ram. Dava se to mezi prvni a druhou brejli, je to videt na te fotce...
To ja vim, ale je to to jedine, co se da sehnat a MOZNA by to mohlo chranit i kluzaky. Ma to smysl zkouset?
Já Ti ani nevím, kdysi se vidlice dělaly i s těmi "harmonikovými" prachovkami, ale postupně se od toho upustilo ;-)
Už se to tady kdysi docela podrobně probíralo, ale pamatuji si z toho jenom to, že dnešní kvalitní vidlice se bez toho v pohodě obejdou :-)))
O tom, že se pod tím stejně nějaký bordel časem nachytá a pak to může dokonce poškrábat kluzáky si už nejsem moc jistý...
To je prave ono. Kdyz jsem tu vidli od Milana Slance bral, rikal, ze jakakoliv ochrana vlastne trosku degraduje funkcnost. Ale kdyby se mi to podarilo zabalit tak, jak mam neoprenem zabaleny tlumic, mel bych vidli skoro bezudrzbovou. A pak klidne ozelim o trosku horsi charakteristiku.
Pamatuješ, co to mám na leháči za prezervativy? Tak to samé mám na crossu na Suntource NCX už aspoň 50 tisíc km a nemusím s tím dělat prostě vůbec nic. Je to průhledná PU guma, zajištěná tak, aby se tam nic nedostalo, ne jak ty harmoniky kdysi. Jednou jsem ji sundal a měnil za tlustší, v původní bylo pár dírek, ale i tak byla na kluzácích pořád původní barva i vazelína a žádné škrábance. Důležité je udělat to hned u nové vidlice, nenechat tam spadnout ani kamínek. Jasně, že od téhle vidlice nemůžu čekat moc, ale prostě funguje pořád jak nová, na leháči to samé.
Píšu to, jako bych to chtěl někomu doporučit, ale to bohužel ne - netuším, kde další tento materiál sehnat.
je to blbost, i ty harmoniky v dnesni dobe jsou blbost.
Vidle ma doraz tesne pod korunkou. Cokoliv na vnitrni nohy das, bude branit vyuziti celeho zdvivu. Tenhle neopren se ti kevsemu s nejvetsi pravdepodobnosti rozlepi. Precejen vidle ma delsi chod nez napr tlumic, kde se tohle nekdy pouziva.
Ale to pouziti je dvousecne. Sice to zabrani pristupu velkych necistot, ale prach se ti pod to dostane taky. Kevsemu pak lidi zapominaji, ze je potreba stiraky mazat. Nejde totiz jen o to je ocistit, ale prave i namazat aby nechodily nasucho.
Dnesni vidle jsou ale dostatecne zatesnene. Jasne, nejaky bordel se tam dostane, ale pokud nejezdis opravdu v hutnym blate, ktery ti zalepi celou vidli, tak se tam zadny zavazny bordel nedostane a pri rocnim servisu se to vycisti.
Ted jsem mel rozebranou vidli od Meduzaka, ten ma vnitrni nohu vydrenou, ale ne od spiny, co by se tam dostala, ale od kluznych pouzder. Kdyz jsem videl, jak moc je vydrena a jak moc mu z toho jde olej, cekal jsem, ze vevnitr bude olej uplne cernej a kupodivu ne. I pres velke poskozeni se tam moc bordelu nedostava. Zustane to vse ve stirakach pripadne v molitanech co jsou pod nim (coz u poskozeni co ma meduza uz je jedno, hlavni je, ze se to nedostane do tlumici casti).
Díly na opravu dostávají jen service 8-) , nebo si je může koupit kdokoli?
Dily na opravu ceho?
Na foxe se da koupit vse (stiraky, kluzna pouzdra, sada tesneni), otazka je pak sikovnost. Na vymenu kluznych pouzder bych si netroufil (kvuli cene vidle, nerad bych znicil vidli za 20kkc kdyz je jeste funkcni), ale vymena oleje a stiraku problem neni.
Hmmm, asi Ti někdy do ruky vrazím svého TALASe na posezónní prohlídku ;-) Sám si na to opravdu netroufám, a posílat to poštou někam do Písku se mi teda nechce... Proč ti blbci nemají servis i v Praze ? Kdo to kdy viděl mít jediné zastoupení firmy v republice mimo hlavní město :-)
I když, Bikelive na Vyšehradě by to prý taky mohl zvládnout...
Hele, obecna mystifikace je, ze to MUSIS posilat do pisku. Nemusis. Vymena oleje v domacich podminkach neni neodborny zasah. Fox kevsemu ma volne pristupne postupy temer na vsechno. Pokud postupujes podle toho, nic nehrozi. Pokud ale udelas blbost, upnes si pistnici do sveraku a tim ji poskrabes, tak to reklamovat proste nemuzes. To uz neodborny zasah je. Fox dokonce umoznuje reklamovat jen vadnou cast, tj. napr prdne ti pruzina ve vanile, tak muzes vindat pruzinu a poslat ji na reklamaci samotnou.
Jinak servis neni problem. Svoji jsem uz servisoval 2x (laboroval jsem s hustotou oleje a rychlosti chodu), Propovi jsem servis taky udelal. Ted resim Meduzu, ale tam je to trochu slozitejsi pac ke me sla vidle uz se zavadou. Puvodne to vypadalo jen na jednu (ta uz je odstranena), ale druha pretrvava - tu jeste resim.
Podrobnosti muzem domluvit pres obalky. Problem neni ani tlumic (vzduchova komora)
Chápu, že do Písku to vždy nemusí, ale zase si říkám, že už má najezděno 3 sezony, že by se na to mohl podívat někdo kdo tomu rozumí. A hlavně asi i celé rozebrat a vyčistit vnitřnosti. I když jsi teď psal, že tam toho moc nebývá, tak nevím jestli je to opravdu nutné... Taky jsem s ní nedělal žádné vylomeniny, v bordelu nebo dešti pokud možno nejezdím a moje roční nájezdy nejsou pro vidlici nic tak hrozného, takže možná plaším zbytečně ;-) Ale i tak mi to trochu vrtá v hlavě, nechci něco zanedbat, protože náklady na případnou opravu téhle vidle jsou už dost vysoké...
O té výrobcem tolerované samodomo údržbě samozřejmě vím, to by asi ke každé vidlici nebo tlumiči nebylo dodáváno i CD s tak podrobnými manuály :-) Ale prostě se do toho hrabat sám trochu bojím, no...
O.K., dík za nabídku, budu o ní uvažovat a kdyžtak se Ti nějak ozvu.
Rozebrat komplet vnitrnosti je opravdu zbytecne a hlavne nakladne. Sada tesneni te vyjde na 800, stiraky dalsich 600, Float Fluid potrebujes tak 2-3polstarky na vidli, jeden stoji 75 (ale dobry je, ze jsou soucasti sady tesneni). Proc ji pretesnovat kdyz testni. Kevsemu pretesneni neni prace na chvili, takze i za praci das spousty penez.
Hlavni je ji otevrit a prekontrolovat. V pripade, ze je pod stirakama uz moc bordelu, je dobre je vymenit (pripadne kdyz je videt opotrebeni - byly provozovany nasucho). Jinak vymenis jen olej. Ono ve vysledku, pokud davas vidli na servis a nauctujou si 700, pochybuju, ze ti v cene vymeni cokoliv jineho nez olej. To proste vzhledem k cene nahradnich dilu nejde. To byl i duvod, proc jsem se do toho pustil sam, aspon mam jistotu, co vse jsem tam zmenil.