Ahoj, rád bych se zeptal nějakého vlastníka (resp. znalce) RS Tory. Mám 100 mm pružinovou Toru 302. Při maximálním zatížení (zabržděné přední kolo a pořádný zhoupnutí do řidítek, co to dá) zajedou vnitřní nohy jen o 60 mm. Zdá se mi to málo čekal bych tak 80 mm. Chodí vám to stejně, nebo je to vada pouze mojí vidlice? Možná je to příliš měkou pružinou, což se mi ale nezdá. Vážím 75 kg a při tom stlačování se do toho opravdu pořádně opřu. Nebo je tak vidlice skutečně konstruovaná?
Pružinový Manitou Sliver 100 mm na kole mé ženy chodí o něco více, ale také jen asi 75 mm. Zkoušel jsem maximální zdvih na své staré původní RST Gila a tam jde 60 mm, ale vidle má zdvih 80 mm. Takže je na tom v podstatě nejlíp : / Může někdo poradit, zda-li je to u té Tory a Slivera normální, či jak to vylepšit? Díky!
Nemam sice konkretne RS Toru ani M. Sliver, takze ti odpovim obecne. Tvuj test maximalniho zdvihu ti neurci maximalni zdvih, vzdycky pri tomhle zpusobu ve vidlici zustane (mela by spravne zustat) urcita rezerva. Pri poradnych razech v terenu totiz vidlice musi vychytat vetsi rany, nez nasimulujes timhle zpusobem. Kdyby ti sla vidlice na maximum uz takhle, v terenu by ti chodila casto na doraz a to by ji rozhodne neprospelo.
O kolik se vidlice timhle zpusobem ponori zalezi nejen na tvrdosti pruziny a tve vaze (v pripade pruzinove vidlice), ale i na prubehu zdvihu. V zasade se da urcit spravnost nastaveni (nebo vhodnost pruziny na konkretni vahu jezdce v pripade pruzinovky) podle sagu, tj. zanoreni vnitrnich nohou vidlice v klidu pri normalnim posazeni se na kolo, melo by to delat cca 20-25% celkoveho zdvihu. Samotne vyuziti celeho zdvihu je potom dalsi kapitola.
Díky za připomínku. V terénu to určo chytne větší rány. Dal jsem na vnitřní nohy stahovací pásku abych věděl kolik to chodí v terénu. Bohužel ta hodnota zdvihu u obo vidlic je v podstatě stejná jako při mém pokusném "maximálním" zatížení... dobrá, možná je při pořádně ráně o něco větší, ale určitě ne víc než o dalších 5 mm. U Slivera by to už teda odpovídalo maximálnímu využitelnému zdvihu 80 mm, aspoň něco. Ale u té Tory se mi to zdá pořád málo. No možná jsem ještě v terénu nezažil pořádnou ránu. SAG jsem samo zkoušel měřit, ten se mi zdá celkem malej při úplně povoleným předpětí. Tak max 15 mm (takže 15% ze 100 mm).Ale na těch 20% (20 mm) se to v klidu neponoří ani u jedné vidle. To by teda zřejmě svědčilo o příliš tuhé pružině, ne? V obou je standartní střední tuhost, což by mé váze (75 kg) mělo vyhovovat. Nechci zbytečně vyhodit peníze za měkčí pružinu, když zjistím, že tím to není. Možná by stálo za to zkusit pružinu vyjmout a změřit jak moc se nohy ponoří bez ní. Co myslíte? Ještě mě napadlo, jestli by nemohl být špatně seřízenej tlumič. Že by např. kvůli nadbytku oleje nepustil dále???