Poslední dobou mám vomlácenou p*el z HT, co říkaj místní odbornící na tohle? Za ty prachy, co bych moh chtít víc?
http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail...
Teda hlavně - co říkáte na tu zadní stavbu, je taková neobvyklá, máte s tím někdo zkušenost?
Znacka spatna neni :o) Prepakovanej jednocep, vaha hruza, funkce nic moc, tlumic nic moc. Kdyz trosku pridas, da se bavit o kolech o nekolik trid vys.
Nepřidám. Počkám, až zlevněj kola o několik tříd výš;-)
Tak to si počkáš ..... fakt, přitlač 10k a jdi třeba do toho Canyona, nebudeš litovat. Případně už se za 3 pětky dá sehnat i něco v ČR v kameňáku, co aspoň trochu funguje, narozdíl od té Meridy.
s pedálama tak 16 kg, to bude do kopce svinsky cítit, kolo vyzkoušené nemám, ale testy poukazují na poměrně slabší komfort, takže očekávám i nadále naklepané pozadí / to už bych si raději koupil odpruženou sedlovku Cane Creek/
Přesně tak. Jen dodám, že problém není v systému, i přepákované jednočepy některé chodí hodně dobře (třeba Yeti 575), ale zrovna tahle Merida patří funčkně k tomu nejhoršímu.
To ty novější Meridy AM chodí lépe, i když tak také zrovna ke špičce v odpružení nepatří.
Pokud chceš něco vyloženě levného, tak asi jedině ze zahraničí. A to třeba tohle:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon-QLT...
nebo tohle:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/index...
Obě jsou o 5-6tis. dražší než ta Merida, ale jsou to už dobře funční fully se slušným tlumičem i vidlicí.
Pokud chceš ale opravdu pohodlí a není to na závody na přední pozice, tak bych vzal vyšší zdvih, třeba tohle:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon...
Ale už je to opět o dalších 5tis. více.
Současný kolo jezdí spolehlivě, s minimální údržbou, přiměřeně mojí bídné kondici, jen mě při delším výletě (2-3x za rok) napadne, jestli bych si nezasloužil něco pohodlnějšího.
Současné kolo bych prodal tak za desítku. Připlatit 12 za nový funkční celopéro a kotouče mi přijde přijatelné. Víc ne. Nechci nalít do kola další tisíce, a pak být na$ranej sám na sebe, že to nefunguje podle mých představ. To raději teď na podzim vyměním lanka a řetěz a budu zase rok jezdit;-)
Toho, "že to nefunguje podle mých představ" bych se spíše bál u kol v téhle cenové relaci ;-) I když to původně stálo přes 30k, tak je to pořád základ toho použitelného co se tu dá vůbec koupit... Proto to nebude, po funkční stránce, nic extra. A ještě k tomu Merida, kde platíš za značku...
Neber to ale jako nějakou snobárnu, kdy si člověk myslí "drahé kolo = dobré kolo"... U fullů je situace trochu jiná, u nich stále platí jistá cenová hranice, pod kterou se nevyplácí jít...
V čem přesně je ten fujfuj přepákovaný jednočep vod meridy špatný? Nepruží? Netlumí? Má nebo vzniká opotřebením vůle?
Jak poznám dobré zadní pružení?
Moc dobře to nežehlí, tuhne to pod brzdou. Průběh nelze moc hodnotit, tam má každý jiné priority, mě osobně se nelíbí.
Je tam atypický tlumič, které se ty levnější hromadně dříve kazily (ale nemůžu říct, jestli to tak bude i pro 08).
Dobré zadní odpružení jednoduše nepoznáš. Tady je třeba prostě už hodně zkušeností. Navíc ono i u dobře fungujících fullů neplatí, že jsou obecně vhodné pro každého. Pro každý styl jízdy se hodí trošku jiný průběh.
A pak jsou tu další věci jako pedalkick, který někomu nevadí vůbec, někomu hodně.
Někdo raději stavbu, který se více zamyká při šlapání (a tím lépe jede a méně pohupuju, ale hůře při šlapání žehlí), někdo zase opačně.
A k tomu to zásadně ovlivňuje tlumič.
Zadní odpružení je nejsložitější věcí u biků a tedy není to tak jednoduché něco sprvně vybrat.
Ono v případě prvního fulla, pokud se vezme něco obecně funčního, tak je každý většinou nadšený a časem zjišťuje, zda pro si pro sebe vybral vhodný systém nebo zda by něco bylo pro něj lepšího s trošku jinými vlastnostmi.
Já jsem měl tuhle Meridu (s lepší vidlí a výbavou) 4 dny na testování, ale hned po první vyjížďce jsem ji odložil. Na závody (jak píší na stránkách prodejce) bych ji nechtěl ani náhodou a na pohodové houpání v terénu je 100 mm vzadu spolu s nedobrou 100 mm vidlí proklatě málo.
Jak píše Vašek - přidej pár grošů a vezmi něco lepšího, jak konkrétně radí Mlok. Jinak budeš chvíli jezdit Meridu a za pár měsíců šetřit na nové FS. Věř mi, kdysi jsem taky začínal na "levném" 100/100, pak přišel kvalitní 120/120 a teď už jezdím 150/150... Není cesty zpátky :o))
100-120-150... hmm vozim 130/127 a uvazuju o 203/220 :)
A co takhle 220/380 - kdybys potřeboval připojit i cirkulárku... :o)))
to se neco tak brutalniho dela? me uz tech 203/220 prijde dost brutalni :)
To jsem si spletl - to jsou Volty :o)))
hm tak jestli si dobre pamatuju tak se nove udavaj jako 230/400 :)
Já jsem ještě stará škola a znám jen ČSN 34 10 10 :o))
No me to jako hroznou novinku vykladali na prumyslovce... ale to je tak 10 let zpet :)
tady jsem Ti to nasel :)
ČSN 33 0120 Elektrotechnické předpisy – Normalizovaná napětí IEC (vydání srpen 2001), která obsahuje upravené znění mezinárodní normy IEC 38:1983, včetně jejích změn IEC 38:1983/A1:1994 a IEC 38:1983/A2:1997, tak, aby nová norma nebyla v rozporu s HD 472 S1:1989 ani s jeho změnou HD 472 S1:1989/A1:1995.
Upravena byla tabulka I, která je nyní plně v souladu s harmonizačním dokumentem HD 472 S1:1989. Tato norma je proti předchozímu vydání (ČSN IEC 38) doplněna o změnu IEC 38:1983/A1:1994, obsahující úpravu některých stávajících a doplnění nových termínů a změnu tabulky I s doplněním hodnot možného rozsahu odchylek napětí, z kterého vyplývá:
z jmenovitých napětí stávajících sítí 220/380 V a 240/415 V se musí postupně přecházet na doporučenou hodnotu 230/400 V,
a co tohle ? Dobrý nebo blbý ? Viděl jsem ho někde za mnohem lepší cenu.......
http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=0...