Myslíš http://www.azub.cz/CZ/novinky/?novinky=20 ?
Určitě to tu AZUBáci vysvětlí.
Asi budeme muset, kdyz je nadpis tak pekny. Jiz po svete jezdi dva prototypy a nekteri z Vas uz na nich i sedeli. Bohuzel jsme vsak az do cervna nebyli schopni se dopracovat k vysledku, ktery by nas samotne uspokojil. Nejvetsi problem jsme videli v sedacce a jejim tvarovani a nechteli jsme delat sedacky jako nekteri jini vyrobci, ktere vypadaji jak zahradni nabytek a pritom jsou na kole za 2500 EUR. Zacali jsme tedy delat na novem kole, uplne od zacatku. Prototyp je prave ve vyrobe. Takze co muzeme potvrdit je to, ze na takovem kole se pracuje a az s nim budeme spokojeni, tak jej svetu predstavime v cele parade.
A co tedy sedačka typu "parková lavička" od Jirky H.? Jednoduchá, levná, tuhá, větrající ...
8-)
Hele, moc jim do toho nekecej...nebo to nikdy nedodělaj!..To si jeden pořád vymejšlí a oni aby z toho měli pak hlavu jak kyblík!:-)))))))))))))
Ty na tohle kolo čekáš, viď? Už bys ho chtěl mít a sedlat ho, co?
8-)
Já??? No já fakt zatím určitě ne! Já jsem začal na Céčku, pak plynule přešel na Azub 4 se spodním řízením a letos na Azub Max. Tohle levné lehokolo bych snad možná bral na zimní ježdění - tedy pokud by bylo skutečně levné ale přitom to nebyl vyložený princ chud´as. To představené lehokolo mě tehdy svým designem zklamalo. To bych tedy asi zvolil raději něco staršího ojetého než toto. Ale jsem fakt zvědavej, co z nich vypadne a zda-li si pohrají i trochu s rámovým designem, jelikož takové dobře vypadající levné lehokolo byt´ i s chudou výbavou se - dle mého názoru - může stát klidně i největším prodejním trhákem firmy a může tak přispět k radikální lehokolizaci střední a východní Evropy.:-)
Mrknete na http://www.azub.cz/CZ/ostatni-bazar/ , je tam přidáno mnoho nových i jetých kousků za nižší ceny.
Doufám, že na SPORT-life budete s elektroAZUBEM ... Taková úprava "a la vozidlo budoucnosti" by pro mnohé návštěvníky mohla být zajímavá.
8-)
Azuba s elektromotorem jsem viděl. Pokud vím, tak není problém si ho v Azubu objednat...
Pánové, mně se ty azubácký jezdítka líběj. Opravdu moc! A myslím, že bych nebyl sám, kdo by po nějakém sáhl. Jenže, nezlobte se, je to pořád hrozně moc peněz! Cokoli nad 15 tisíc je prostě příliš mnoho na to, aby se to mohlo nějak rozšířit. Já vím, už to tady někdo docela dobře vysvětlil, proč to nejde prodávat levněji, rozumím tomu, že vysoká cena a nízká poptávka úzce souvisejí, ale stejně je to škoda. Jasně, dá se koupit i "zábradlí" padesát litrů, ale většina lidí, co znám, sáhne po něčem za deset. U leháčů by to nebylo jinak.
Nemá to být stížnost, jen mě mrzí, že takovýhle krásný kola zůstanou jen pro několik fajnšmekrů...
je to o prioritách....
Hm, to ale není odpověď. Respektive je to odpověď na všechno... takže vlastně na nic... ;-)))
ale jo, já vím :o))
Ale prostě jsou některý věci dražší a některý levnější a některý kvalitnější aněkterý šunty a některý pro někoho nehezký a pro jinýho hezký, některý pro někoho zbytečný a pro někoho velmi důležitý...
Takže prostě záleží na tom, jestli to chceš nebo ne. Já vím, kolik to stojí atd. Ale třeba mě to za ty peníze stojí. Je to pro mě tak důležitý, že jsem to svoje rok splácel a prostě neměl z vejplaty vůbec nic. Stálo mi to za to. Ale zase bych to neudělal třeba s televizí....
nesmysl, podívej se na ty hromady aut na ulicích, skoro každé z nich stojí víc (a většina podstatně víc), než průměrné lehokolo, provozní náklady několikanásobné. Motorky si většina lidí pořizuje jen pro zábavu, taky jsou mnohonásobně dražší a je jich daleko více než lehokol. Myslím, že lidí, kteří si nekoupí lehokolo protože na to nemají, je minimum. Drtivá většina má jiné důvody.
Pokud si většina lidí kupuje klasická kola kolem 10.000 Kč, je to logické, pro většinu lidí totiž není podstatný rozdíl mezi klasickým kolem za 10.000 a za 50.000, tak proč by platili víc, když rozdíl stejně sami skoro nepoznají a kolo za 10.000 jim plně postačí, že? Naproti tomu lehokolo za 15.000 a za 30.000 už se celkem dost liší, takže je logické si připlatit. No a že jsou lehokola dražší než klasiky? To je ale přece normální, auta jsou taky dražší než kola, za větší rychlost a pohodlí se prostě platí víc.
Vážení, jste na velkém omylu. Lidi si nekupují kola za 10.000,- ale v marketu za 2.500,-. I těch deset je pro většinu moc. Je to opravdu o prioritách. Mnoho lidí je ochotno koupit auto za půl milionu, ale za kolo nedá ani pět tisíc. Na ležáky koukají ako na exoty, protože to nemá publicitu. Napadla mne zajímavá myšlenka, ale o ní ve šňůře lehosrazy.
Řekl bych, že většina lidí, která si kupuje kolo, aby se na něm opravdu tu a tam projela, tak sahá právě po kole v cenové hladině kolem 8-10.000 Kč. To jsou výsledky oficiálních statistik a názory největších lídrů trhu, resp. jejich majitelů.
Právě to si taky myslím - i když soudím jen podle postojů lidí ve svém okolí...
Já reagoval na základě zkušeností s prodejci kol, protože dvěma zpracovávám účetnictví a jako takový jsem pro ně i do jisté míry vrbou. Tlumočil jsem jejich nářky, které trvají už tři roy a letos to bylo zatím nejhorší za jejich dvanáctiletou praxi.
jenze letos to nejni levnymi koly ze supermarketu, kterych by se vice prodavalo, ale tim, ze sezona proste nebyla tak ruzova, jako roky pred tim. nemuzeme byt porad nahore, nekdy to jde proste jen a pouze dobre
Víš, ono to není jen tak. Já si stavím lehokola sám a pokud bych chtěl na tom vydělávat, tak bych je nemohl prodávat levně a to nehovořím o propracovanosti azubáckých lehokol. "Zábradlí" je seriovka, která při svém množství vychází levně, ale azub dělá kola v podstatě na zakázku. Poptej se, zda by ti postavili "zábradlí" na zakázku, včetně rámu a na kolik by tě to vyšlo. Stačí když si spočítáš osazení rámu podle tvých představ a jsem zvědav, za kolik by ti vyšel rám, aby ses vlezl do desítky. Ale nic ve zlém, mě se azubácká lehokola taky zdála drahá, než jsem si vše spočítal. A je to otázká priorit, jak píše Jurimír. Buď chceš, a něco obětuješ, nebo né. Větší problém je podle mě v tom, že spoustě lidem se lehokola líbí, ale jelikož na nich nejeli, tak k ním mají nedůvěru. Chce to prostě vyzkoušet, ale né tak, že se projedeš někde po parkovišti. Prostě nasednout a jet, ujet třeba 10 km abys alespoň trochu poznal výhody a nevýhody.
Jedno kolo jsem zrovna dostavěl a tak trošku jsem nahlédl do cenových relací. Je to samozřejmě o prioritách, ale já prostě za kolo 30 a víc litrů nedám. Azuby jsou krásné kola, ale pro mě drahé.
Proto jsem si toho leháče zkusil postavit sám. A vyšel mě docela dobře. Samozřejmě nepočítám hodiny práce a pomoc kamarádů. Ale já jsem to kolo nastavěl na kšeft, ale pro sebe a tak jsem docela spokojený. Teď ještě aby jezdilo :-)
Jasně, vždyť víš, že to taky nestavím na kšeft. Pokud člověk přemýšlí nad lehokolem jako my, že za něco na čem jsem v životě neseděl nedám přece 30 t., a tak uvažuje asi většina lidí, tak má v podstatě několik možností:
1, postavím si lehokolo sám, což ovšem ve výsledku bývá nemusí být levnější(než přijdu na to co mi vyhovuje, tak můžu být s cenou výš na azub).
2,poohlídnu se po nějakém levném na inzerát ( no co, když tak ho zase prodám a ztráta nemusí být velká)
3,začnu šetřit a než našetřím,musím si však někde lehokolo důkladně vyzkoušet ( a když mi to nebude vyhovovat, tak mám alespoň něco našetřeno)
4,Je to pro mě drahé a tím pádem tabu.
A asi se ještě nějaké možnosti najdou.
Podle mě mají jedinou možnost, pokud mají opravdový zájem: Najít někoho, kdo jim lehokolo půjčí a řádně si ho vyzkoušet. Pak už bude záležet na nich co dál. A jak píše Jurimír, pak je to otázkou priorit, chci, nebo nechci.
Zrovna v případě azubu nemusíš dávat 30.000 za něco, na čems v životě neseděl, není problém si to zdarma vyzkoušet, stačí se nebát jim zavolat a domluvit se.
Já osobně nechápu, jak někteří lidé žijí vyloženě z ruky do huby. Na věc, která stojí 30.000 podle mě člověk i s podprůměrným příjmem a s rozumným přístupem k penězům nemusí nijak extra šetřit, prostě sáhne do rezerv. Nějaké šetření nechápu, když neutrácím za zbytečnosti tak šetřit nemusím, ne? Že se i v podstatě zbytečné věci za dva a půl tisíce dají koupit na splátky je pro mě úplně nepochopitelná věc. Asi jsem divnej. (reakce typu "já nemůžu mít rezervy, protože blablabla" si prosím odpusťte, nemyslím to na nikoho osobně, skutečně existují lidé ve svízelné situaci, těch je ale menšina).
Hlavní příčina, proč se lehokola nerozšiřují nejsou finance, ale stádní mentalita lidí. Logika "kdyby to nemělo žádné chyby, tak by se to přece více prosadilo a jezdili by na tom všichni" rychlé rozšíření podobných novot prostě skoro dokonale zablokuje. A dát "velké" peníze za něco, o čem si myslím, že to určitě má oproti klasickému kolu nějaké nevýhody a chci si to koupit v podstatě jen z recese, si každý rozmyslí a pak jen rozhlašuje, že je to předražený. Ano, předražený by to bylo, kdyby to bylo jen tak na srandu, ony jsou to však plně použitelné stroje a tomu je cena odpovídající.
Viz výše Ivoš dnes 23:01...
Mám úplně stejný názor. Pokud člověk není snob a nechce mít to nejlepší co mu nakecají kamarádi, nebo nejdražší, tak se i dost dobře situovaní lidé kroutí už při představě dát za "blbé kolo" víc než těch 10000... A to mluvím o klasice, na lehokolo tady v tomhle státě pořád ještě většina lidí kouká skrz prsty. A to ještě neví cenu, za kterou se tohle dá pořídit ;-)
Já osobně zase naprosto rozumím tomu, co to je žít z ruky do huby a jsem přesvědčen, že koupě takového kola za 30 000.- Kč musí mít mnohdy český člověk zejména " i s podprůměrným příjmem", jak píšeš, hodně dobře zváženou a zdůvodněnou. Obzvláště, pokud má rodinu, ženu v domácnosti či děti např. na školách. A rozhodně bych si netroufl tvrdit, že skoro každý má možnost mít rezervy a že kdo nemá na lehokolo, musí být ve svízelné situaci a je takových lidí menšina. Stále jsem přesvědčen, že takových lidí je u nás více než dost, což dokládá i fakt, že spousta lidí si lehokolo bastlí doma, auto spravují na koleni a barák si po kousku staví třeba i 10 let sami.
Netvrdím, že každý může mít rezervy, jen to, že ten, kdo má možnost na něco "šetřit" (tedy má na čem šetřit) tak kdyby dlouhodobě neutrácel za zbytečnosti, tak šetřit nepotřebuje. Je mi jasné, že pojem zbytečnost je značně relativní a pro většinu lidí je zbytečné i to lehokolo (nebo si to alespoň myslí;-) ). Pokud je však pro mě něco zbytečné, tak si to nekoupím i kdyby to stálo pár korun. Potom nemám problém si koupit něco, co považuji za užitečné i kdyby to bylo "drahé". Na druhou: kdo neutrácí za zbytečnosti a pořád má málo peněz, nemá stejně ani na čem šetřit. A už toho nechme, tyto úvahy patří spíš na diskusi o penězích či psychologii, ne o kolech, o kolech se dá zkonstatovat, že kola azub nejsou "drahá" proto, že by se platilo za exkluzivní značku či exkluzivní zboží, ale proto, že cena odpovídá užitné hodnotě (a výrobní ceně) a komu to připadá na jeho 500 km ročně moc, ať si je prostě nekupuje.
Pavle, úplně přesně chápu, co napsal třeba Bilicek, Martis a další - kolo za 30000 není pro většinu snadno dostupné. Je to nejspíš v té rodině: kdybych byll sám, byl bych klidně ochoten žít pár let na karimatce v bytě bez nábytku - a hned by bylo na kolo :-) V pětičlenné rodině to tak jednoduché skutečně není: jsme už z nejhoršího venku (snad!), ale pořád to bude trvat ještě pěkných pár let, než budeme mít aspoň to, co se běžně pokládá za nutnost (tj. aby věci nemusely být v krabicích od banánů apod. :-)) Sice se jako rodina shodneme na tom, že kola jsou důležitá, auto máme co nejlevnější a staré, dovolená nás baví taková, že na ní žijem levněji než doma, ale máš představu, co obnáší pořízení kolového parku a jeho pravidelná údržba (a to bez přepychu, jen aby to jezdilo) pro 5 lidí? V téhle situaci těžko můžu říct: vy běžte pěšky, já si zato koupím lehokolo :-))))
Myslel jsem to celý tak, že je mi prostě líto, že není běžně dosažitelným standardem, aby se rodina v klidu vybavila lehokoly, jako se normálně vybavuje koly. Protože to jako prostředek k dálkovému a dopravnímu ježdění vypadá praktičtěji.
Ale opravdu to neměla a nemá být stížnost, maximálně tak povzdech. Omlouvám se, že jsem s tím otravoval, ale vypadlo z toho pro mě pár zajímavých odkazů a pár užitečných obálek, takže díky moc! :-)
už jsem k tomu nechtěl nic psát, ale jen na upřesnění: takové případy, jako jsi ty, jsou mimo. Psal jsem o tom, že jestli někdo může začít šetřit (tedy má z čeho) na lehokolo a našetřit si na něj, tak kdyby začal "šetřit" dřív, tak by ty peníze měl a nemusel šetřit. Říkáš, že ty máš např. staré levné auto. Nechápu však lidi, kteří mají auto za 200.000 na to, aby jím jezdili po městě, a kolo za 30.000 se jim zdá drahé - a takových je skutečně hodně, ty (a tobě podobní) tedy asi nejseš tento případ a omlouvám se, jestli jsem se tě nějak dotkl... a už definitivně končím.
no nevím, rezerva je na neco jineho nez setrit a pak to uvalit za novou hracku. Ja mam rezervu treba pro pripad dlouhe neschopenky, nebo ze se doma podela pracka nebo jiny nezbytny spotrebic. Ja totiz taky ziju z ruky do huby a usetrim jen minimalne penez. Splatky jsou vyborna vec, ale musis to brat s rozumem.
Ono z jednoho platu (manželka na mateřské) uživit rodinu, upravovat a zařizovat byt, splácet na tento byt půjčku, platit manželce vysokou školu a ještě něco ušetřit, je scifi.
Cenu Azubu dokážu pochodit a zdůvodnit si, ne tak moje peněženka.
Ale jinak ty azubácké bazorovky kolem 20 tis. už jsou přijatelné, ale nejdřív tak za rok.
no vidíš, já třeba řadím kolo do stejné kategorie jako "nezbytné spotřebiče" typu pračky, i kolo mi ročně ušetří desítky až stovky hodin času a spousty peněz, pro dopravu na krátké vzdálenosti (ve městě) je výhodnější než auto, mhd i pěší chůze.
Už tuto debatu radši ukončím, protože to stejně nikam nevede. Nejvýstižněji to vyjádřil Jurimír výše.
No, abych si taky přiložil polínko do diskuze, tak si myslím, že AZUBácké kolo může být skutečně hodně drahé ale i opravdu dost levné. Výhodou těchto "lehokol na zakázku" je fakt, že ho můžete upgradovat dle svých momentálních finančních možností. Jinak cena 23 000 ,- Kč za téměř / vlastně nové lehokolo i když v bazaru je velmi slušná. Uvážím-li , že bych si na něj hned nechal dát nějaké základní doplňky ( blatníky, nosič a tak) tak se možná vyšplhá až na 26 000,- Kč = cena lepší klasiky nebo lepší lednice. Takže, vezmu - li to tak, že si člověk odloží stranou 2000,- měsíčně, což např. mnozí jedinci bezproblémově za měsíc prokouří, tak mi to vychází, že člověk na to kolo má zhruba za 13 měsíců - cca. 1 rok. Odloží-li pak 1000,-Kč měsíčně v každém dalším roce, tak si může každý rok kolo upgradovat tak, že má do pěti let špičkové lehokolo. A to je tak akorát, protože s ním kolo roste a zároveň se z něj stane zdatný lehokolista.:-) Přitom šetřit 2000 ,- Kč měsíčně??? To v podstatě šetří dnes každý běžně na stavebním spoření. Tak to jeden rok vynechám...:-) našetřím na kolo...a další rok jednoduše pokračuji ve stavebním spoření, aniž by mě to nějak zásadně finančně zatížilo.:-)
Nevím jaké jsou platové relace jiných, ale u nás je docela problém. dát ty 2000 bokem.
Syn na vysoké, nájem, údržba chalupy, auto a všechny ty blbiny kolem něj, zaměstnání v kultuře... Netvrdím, že to není možné a díky ženě, která je finanční kouzelník, nám vyjde i na dovolenou.
Ale koupit si jenom pro sebe kolo za ty prachy, to by nesla dost blbě. A já ji chápu.
Takže proto ta domácí výroba.
A pak - z toho že se mi to povedlo mám radost větší, než kdybych to koupil v obchodě.
I když mít ty prachy, tak jdu a koupím to.
Prostě - z nouze ctnost :-)
Dle "ultraliberálů" se chováš nezodpovědně(stačí číst na zdejším fóru):jak můžeš mít syna,přestěhuj se tam,kde budeš platit méně,chalupu pronajmi,najdi si výnosnější zaměstnání....
Řekl bych(pouze můj neověřený názor),že žiješ tak jak většina a mohu Ti pouze fandit.
To s tím kouřením, to jsi trefil hřebíček na hlavičku. :-) Kouřil jsem 60 denně=zhruba 200 Kč= za 1,5 roku greenspeed gto. :-) Nejvíce mě rozesmějí štamgasti v hospodě řečmi "zase nám zdražili cigára, to už opravdu nevím co dám děckám do huby". :-)) Do huby myšleno jídlo. :-)
Sežeň si někoho, kdo staví rámy, a když si nebudeš moc vymejšlet, tak se do těch patnácti vejdeš (základní výbava, bez odpružení, bez záruky toho, jak se to bude chovat za jízdy, atd.)
Leha, která popisuješ, se i při dodavatelském způsobu pořízení dají za uvedenou cenu pořídit dvě ...
8-)
Mrkni na: http://www.hp-velotechnik.de/
a zkus vyjít z osvědčeného typu, modelu
např. zde pro inspiraci:
http://www.krcmi.estranky.cz/
Takže tak
8-)
reaguji na ten druhý odkaz...ten je na moje stránky...leho nebylo vyrobeno dodavatelsky, ale vlastnoručně svařeno. Nepočítal jsem to přesně, ale tipuji tak 12 - 15.000.-Kč to stálo. Ale mám tam středy Novatec na průmyslech, dvojitý ráfky Remerx, černěný nerez dráty, mech. kotoučovky AVID BB 5, komplet řazení SRAM tuším X7?, pláště Schwalbe Marathon. Rám je CrMo trubka 50,8 x 1,2 + části rámu z vraku horáka,barva dvousložková polyesterová,atd. Prostě jsem moc nešetřil na výbavě. Pokud bych šel na nějaký levnější komponenty( nebo bazar), tak si myslím, že by byl strop tak cca 8.000,-Kč. Samozřejmě nepočítám ani do jedné ceny ceny vybavení dílny, některé věci jsem si koupil speciálně pro výrobu leha, ale používám je i dál...
Ten odkaz byl zřejmě směrován k lehoušovi Mk.1, který jsi, bohužel, už smazal. Tam byly náklady evidentně nižší. A zmiňuje-li Noch neodpružené kolo, je (bylo) to to ono ...
8-)
Lehouš 1 už je prodán....proto smazán.Tam byly náklady opravdu nižší....
A dá se pořídit ještě lacinější (i když nevypadá jako AZUB):
http://www.cruzbike.com/
na takovém kole začínal jezdit Holfi, viz též jeho sránky, popř. dotaz direkt jemu.
8-)
Nebo tohle kolečko:
http://pokryti.wz.cz/foto/148.jpg
... v tomhle vlákně:
http://www.nakole.cz/diskuze/7057-tema...
8-D
Asi bude lepčí oživit tohle vlákno které se více týká toho o čem se bavíme.
Takže vize Eco původně za 18tisíc(s uvedením že rámová sada by měla být ke koupení za cca 9tisíc pro homebuildery).
Včil tu máme ke koupení ECO z hliníku se startovací cenou dvacetčtiřitisícdevětsetkorun( u výrobce.. tento údaj už na webu není). Cena u přeprodejců jest teď dnes včil uvedena za model ECO 21 890 Kč(rebelbike - detskevoziky.cz) a stejná cena na eFitnes.cz). Takže přeprodejci jsou takový mrzáci že i s marží to nabízí levněji než originál prodejce , když už dvacet tisíc tak litr sem litr tam nehraje roli- stačí si jenom špatně vybrat přehazovačku a brzdové špalíky značkové.
Blbost, co ja vim, tak je to cena za starou verzi bez odklapecich riditek a nejspis nejakych dalsich uprav. Amrzaci si nezaktualizovali weby. Zkus jim schvalne poslat objednavku a uvidis. 8-)
Jaké jsou ty další úpravy na ECU?
Mam pocit, ze jsem na srazu zaslechl neco o nabach, rafkach, nebo tak. Vazne si to nepamatuju. ECO mne tolik nezajima. Takze jednim uchem dovnitr, druhym ven. Jen je dobre, ze pridali odklapeci riditka. Za tu cenu to opravdu stoji!
Niektorý sú taký mrzáci, že pred tým než začnú na webe na niečo kydať, sa ani neunúvajú zisťiť prečo je to tak ako to je.
Šmudlo, si dôvod prečo na toto fórum chodím stále menej a menej. Tvoje príspevky sú samé perly. Urážaš kde koho a kde čo. Ja viem, keď človek dostane mizernú výchovu a výpady, narážky a urážky berie ako bežný spôsob komunikácie, tak to je potom ťažké.
Dovolím si opraviť Tvoju zavádzajúcu informáciu o štartovacej cene modelu Eco, táto je 21 990 Kč. A tá cena nie je vycucaná z prstu. Keď ti cena nevyhovuje, postav si kolo sám, alebo kúp plečku z druhej ruky. Ja keď som sa pred 14 rokmi dostal k lehokolám, tiež som nemal peniaze naviac aby som proste šiel a kolo kúpil. Dva roky som strávil na tom, aby som mohol jazdiť na vlastnom lehokole. Teraz sa moja situácia zmenila a jazdím na Eco triku z elektropohonom a cena, ktorú som za to zaplatil mi príde adekvátna. Všetko je to o uhla pohladu. Dať 3 000 Eur za Trike mi príde normálne, ale aj keby som tie prachy mal v živote by som si nekúpil napr. BMW X 6, lebo z môjho pohladu toto sú vyhodené peniaze. Čo tým chcem povedať - aj keď som nemal na niečo čo som chcel, tak som na to nenadával a nehonil si tým vlastné ego.
Prezentuj tu svoju prácu v oblasti výroby lehokol a potom uvidíme či sa v danej oblasti vyznáš, alebo len mlátiš prázdnu slamu. Za mňa hovorí niekolko mnou postavených, funkčných lehokol a trojkolkiek, ktoré doteraz používajú spokojný majitelia, za Teba hovorí čo?
v každý komunitě se najde někdo, kdo mi nesedí. Zavrhovat kvůli tomu ale celou komunitu je přece škoda, ne?
Přesně, Bůh taky srovnal sodomu gomoru se zemí, když tam nebylo ani 10 spravedlivých z několika desítek až stovek tisíc, ale vydrž to, že?! Šmudlovým cílem je nás nasrat svou jedinou (na světě) pravdou, a tak k němu musíme přistupovat :-)
Přestaň se Miro vymlouvat na Šmudlu. Nechodíš sem tak často, jak bychom tě tady ´snesli´ 8-). Hádat se se Šmudlou? Proč?
Bylo by stačilo napsat:
Dovolím si opraviť Tvoju zavádzajúcu informáciu o štartovacej cene modelu Eco, táto je 21 990 Kč.
A tečka (puntík).
Hádat se nemá cenu, nechce-li poslouchat.
Tohle:
"Šmudlo, si dôvod prečo na toto fórum chodím stále menej a menej."
bylo zbytečné, bo nejsme va vojně, aby Š. dostal ´deku´.
Ovšem to stále nemění nic na faktu, že ECO startuje na téměř 22 000 ,- nikoli na původně slibovaných 18 000 ,- = o 22% více oproti původně předpokládané cené, což není nijak zanedbatelné pro člověka, který by si i to lehokolo nejlevnější koupil rád a už se tu cena zase zvýšila o plnou 1/4 avizované....čili firma Azub nebyla schopna dostát svému slibu a své slibované základní ceně.....Oddálila tak možná lehokolo od dalších lidí a snížila tak konkurenceschopnost lehokola vůči klasice na trhu kol... A v tom má šmudla pravdu.
Mimochodem už mám docela dost toho azubáckého: "Kolik už si postavil lehokol, že nám do toho kafráš?!?!?!" Proč bych musel stavět lehokola, abych se jako zákazník mohl ptát po nedodrženém slibu původní ceny???? Co nám tedy podražilo tolik to ECO? Prosím o objasnění. Myslím, že i laik si to rád nechá objasnit. Stoupla cena ALu slitin nebo svařovačího drátu? Či se nám zdražila cena práce, zdražila lakovna??? Ostatní cyklokomponenty neberu v potaz - jejich cena jde trvale dolu již několik let....
Když si to tak spočítal, tak mě napadlo, jestli tehdy neuváděli cenu bez DPH :-D
Proč by prodejce koncovému odběrateli uváděl cenu bez daně, když to každý platí s daní, a navíc se samotné cena bez daně ani uvádět nesmí.
To byl jen povrchní nápad, když sem četl jeho matematický příspěvek, příště je sem nebudu psát.
Ale ne, mě to taky napadlo, ale nevím proč by to dělali, proto jsem to taky napsal.
nejsem si teď jistej, protože jsem si ECO nikdy neplánoval kupovat, tak jsme s eo něj nijak zvlášť nezajímal, ale pokud vím, tak první cena byla tesně nad 18.000,- Tak jak avizovali ty prvotní odhady.
Ale současné Eco je o dost jiné než ten původní, co nejjednodušší model.
Na tom původním modelu mě třeba osobně nejvíc vadily při nastupovaání pevný řidítka a ty sklápěcí na současným považuju za tisíkrát lepší a tu vyšší cenu bych dal už jen z tohohle důvodu. Pak tu ale ještě je to sedlo s proměnlivou velikostí a pár dalších vylepšení proti původnímu levnějšímu modelu.
ještě něco:
Tu větu "kolik jsi postavil lehokol, že do toho kafráš" beru jako odpověď na to, když někdo tvrdí, že to jde levněji a líp a proč to azub dělá jak to dělá.
Dělá to jak to dělá a nikomu nikdo nebrání, aby to dělal líp a kupodivu to nikdo líp nedělá, přestože tu občas někdo vykřikuje, jak je to snadný a jak by se to dalo vyrábět za půlku atd. Co jiného chceš na tohle odpověď?
Také bych odpověděl, aby to zkusil a když to nezkusil a vůbec do toho nevidí, tak ať nefrfle.
Po revoluci nebyl Aleš jediný, kdo v ČR vyráběl lehokola nejen pro sebe. Je ale jediný, kdo je vyrábí pořád, firma se drží nad vodou a pomalu rozrůstá. Pro mě je to zázrak a jsem nadšenej.
Kdyby to bylo tak jednoduchý, stupidní a takovej obrovskej vejvar, jak tu někteří tvrdí, tak pro výrobce lehokol není kam plivnout.
Ale já jsem tam jasně napsal co chci na tohle za odpověd´? Proč je Azub Eco dražší o 22%??? To, že Ty bys dal za sklápěcí představec o 4000 Kč více je jen a jen Tvé rozhonutí. Tento sklápěcí představec byl již na AZUB 2. Nevidím v tom žádné supervylepšení odpovídající podobnému zvýšení ceny. Není to žádné přímé zlepšení a nový konstrukční dílec či nápad - jen implementování jiného již dávno používaného dílce u jiných modelů.
Nijak nezpochybňuji práci Aleše Zemánka a jeho zásluhy na prodeji lehokol u nás a úspěch firmy. Sám se mu obdivuji. Ale já se ptám jen a jen na to zvýšení ceny. Proč??? Tot´vše. A tohle místně "fandovsky azubácký české": "Když si myslíš, že to jde dělat levněji, tak to dělej taky!" Je trochu trapná otřepaná a nic neobjasňující mlžící odpověd´. Nikdo nechce od Azubu kalkulaci cen, jen, co je k tomu vedlo, např. zdražilo se Alu nebo výroba stavitelného sedla se prodražila a musíme si nechat zaplatit tento nápad, aby se nám vrátil atd. atd. ...
Jen tak mimochodem, co je tobě do toho, jakou si prodejce (kterýkoli) určí za cenu. Ty se můžeš pouze rozhodnout, jestli jseš ochoten akceptovat cenu nebo si koupit výrobek jinde.
Když jsem se začal zajímat o lehokolo, měl jsem ještě jiné finanční priority a tak mi nezbývalo, než si lehokolo postavit. Dneska mám ve sklepě 4 lehokola a v součástkách tam mám nejspíš azuby dva. Byla to ale moje volba.
Slušný, s tím už se dá jít do trhu :-)
Jen tak mimochodem, co je tobě do toho, že se ptám? Děláš snad v Azubu?;-) Zřejmě si nepochopil obsah vlákna. Slibované levné lehokolo kolem 18000.- se nám prodražilo na 22 000 ,- tak se prostě ptám proč. Mimochodem možná i proto, že mám dvě malé děti, které mi po lehokole pošilhávají již dnes a možná za rok za dva budu řešit koupi dvou Eco a tak dát o deset tisíc víc než původně bylo avizovné není pro mne zrovna zanedbatelné.;-) Ty si to postavíš ve sklepě, já na to nemám čas, tak to kupuji. A...každá korunka navíc je prostě v dublu znát.
a to je to, čemu pořád nerozumím. Prostě si nedovedu představit, že bych psal Maindelovi, proč jeho boty stojej přes pět litrů, když to určitě jde ušít levnějc.
Nedovedu si představit, že bych požadoval vysvětlení od AEG, proč jejich lednice stojí právě tolik kolik stojí a nestojí míň a proč jí nevyroběj za míň.
Nedovedu si představit, že bych požadoval po jihočeskejch mlíkárnách, aby přede mnou teď hned a okamžitě obhájili a vysvětlili mi cenu svýho jogurtu, protože Franta od vedle říkal, že to jde vyrobit levnějc.
Pokud mi kdokoli slíbí v reklamní kampani nějakou ( i když odhadní/ předpokládanou )cenu a tu pak nedodrží, nedá mi to, jakožto zákazníkovi se ptát, proč se tak stalo? Navíc, jedná-li se o téměř 1/4 původního odhadu navíc. Tak příště, at´ z reklamní kampaně vyškrtnou odhad, který byl spolutahákem a jejím ústředním motem - tedy levné lehokolo pro všechny a nikdo se pak nebude na nic ptát - to je velice jednoduché. Mně a nemyslím si že jen mě - leho za 25 000 ,- už tak laciné nepřípadá. Většina kol,co se u nás prodává je v cenové relaci právě do 20000 ,- a do této kategorie se - myslim - chtěl Azub půvopdně zřejmě trefit. A pokud se na to podívám z Tvého úhlu pohledu ale s jiným vstupem: Slíbí-li mi výrobce či prodejce auta, že si právě u něj koupím do roka auto pod 200 000 ,- a já za rok přijedu a ono bude stát 250 000 ,-, tak se taky budu ptát, proč mě balamutil a sliboval to, co nemohl splnit a nakonec i nesplnil.Budu to v takovém případě jen považovat za laciný reklamní trik - nic víc nic míň a...a jaksi mi to pokazí trochu reputaci i jindy a jinak solidního prodejce. Bohužel...;-)Samozřejmě, že to lze či se musí vyrábět za tolik a za tolik, ale příště raději lépe neslibovat, když nevím, zda-li to zvládnu nebo ne. A o tom je celé toto vlákno. Sliby = chyby.;-)
jo takhle, pak to možná víc chápu....
Potom by ale bylo lepší napsat do Azubu a ne sem, kde je malá pravděpodobnost, že si to Azub přečte.
Já ti k tomu můžu říct jen to, že ty první ECA tolik stály.
Měly pevnou, nepohyblivou vypletenou sedačku jedný velikosti a pevný řídítka a stálo nějak těch 18 tisíc.
Pak se na tom spousta lidí projelo a tohle zrovna kritizovalo (včetně mě) No a Azub to vylepšil, i když tím prodražil výrobu a sedačka je posuvná, vyvinuli na to dokonce novou s proměnlivou velikostí, řidítka jsou naklápěcí a spousta dalších, drobných a méně viditelných detailů je jinak.
Prostě šli tou cestou, kterou jdou od začátku, tedy aby to bylo perfektní i v detailech, i když dražší.
Je to jejich cesta. Dražší, ale do detailu tak, aby si za tím mohli stát.
Na to se ale nemusíš ptát, to je docela dobře vidět při srovnání toho původního:
http://www.azub.cz/CZ/novinky/?novinky=20
s tím, co je v prodeji dnes:
http://www.azub.cz/lehokolo-lezate-kolo-azub-eco/
Takže pořád mají jakýsi základní model, který je neodpružený a není tam spousta věcí, která na dalších jejich výrobcích je, ale už to není očesaný a levný tolik.
To původní ECO bys ale třeba zrovna ty dětem nepořídil, protože by se na něj prostě nevešly. Na to současný se na 16" gumách za chvíli vejdou.
Tedy bych řekl, že ty osobně bys vlastně měl mít velkou radost. :-)
Podívej, já jsem tomu rád, že to nové Eco je takové jaké je ;-))) i když je dražší...mně se také vážně líbí....
...a vidíš, a pokud by to sem takhle jednoduše, jak si to ted´ popsal Ty, napsal někdo za Azub - tak třeba mozimy, co tam dělá, je to jednoduché, jasné a zcela pochopitelné. Byl by prostě konec takovéhle nimravé diskuze. Zase na druhou stranu, o čem by se tu tlachalo,že ???? ;-)))))))
Napíš mi, prosím jediný dôvod, prečo by som mal sledovať diskusiu a odpovedať na útoky tu v diskusii. Ak máš nejaký dotaz napíš do Azubu. Adresa je [email protected] a dostane sa ti kompletnej odpovede. To, že potrebuješ pri Tvojich útokoch obecenstvo je Tvoj problém. Ak máš s našimi výrobkami problém, napíš k nám. Nikde inde sa nedozvieš lepšie info ako u nás.
Čo sa týka Azubu Eco, je to tak ako tu už písal Jurimír. Na začiatku bol nejaký koncept z nejakou predpokladanou cenou. Boli naň nejaké ohlasy a tak sme sa rozhodli model kompletne prepracovať. Vznikol nový model, bola skalkulovaná nová cena a čo je najdôležitejšie, bola adekvátne navýšená aj užitná hodnota. Terajších 21 990 kč je cena, ktorá bola navýšená po vylepšení modelu o odklopné riadidlá, ložiskové náboje a povýšenie sady z Acery na Alivio. Pred tým bola cena 19 990. Ak sa ti uvedené zmeny nezdajú adekvátne je to Tvoj pohlad na vec.
Takže nabudúce, ak budeš mať nejaký problém, rád Ti odpoviem na našom e-maily. Potom sem môžeš napísať ako si pochodil v Azub-e so svojim problémom. Toto je posledný krát, kedy som Ti na podobné veci odpovedal cez diskusiu. S prianím pekného dňa Miro Ozimý
Je smutné, že otázky na foru bereš jako útoky. Pravdu máš ale jednoznačně v tom, že na podobné otázky lépe napsat rovnou do Azubu. Z druhé strany, jak jsem již tu psal, o čem by se tu povídalo v sekci lehokola a když už se někdo zeptá, tak prostě tlachám taky...;-) A když už sem Azub nebo jeho pracovníci chodí pro ohlasy, předpokládádm, zřejmě mylně, že se vyjádří i k případným dotazům - byt´ jen jako soukromé osoby a prozradí nám tak třeba trochu ze zákulisí - samozřejmě jen se souhlasem firmy.;-) Poučení pro mne - ale možná nejen pro mne - do budoucna ovšem je, že už tu k AZUBu lépe nefrflat - nemáte to moc rádi a chápu to.;-)... Zbytečně zlá krev... Ale pokud vím, tahle diskuze slouží i Azubu jako dobrá inspirace, tedy kdysi sloužívala... Samozřejmě Tvá loajalita k firmě AZUB je pochopitelná a ctím ji. Nevím jak tuto i podobné diskuze berou jiní, ale já to beru jako oddechové čtení a pokec - prostě ne tak vážně. Ne vše, co se tu přetřese, je přeci nutné tak prožívat.;-)
Martis, už máš zasázený brambory?
Před čtřma rokama byly o polovičku levnější!
Člověče, nemám, já totiž nemám zahrádku. Ale tchýně je odbornice. Tuším, ale že zatím taky ještě nemá...Co myslíš, neměl bych ji snad popohnat???;-))))Říkáš, že byly levnější??? No, to Eco bylo taky původně levnější,,safra, nějak nám to všechno pořád podražuje a všude někdo kouká člověku kus z ničeho ukousnout, jen ty příjmy se ne a ne zvedat... ;-)))))
Viděl jsem v tv krásnou anketu když se ptali lidí na ulici co oni na to zdražování...jedna maminka s kočárkem měla odpověď co se mi líbila...prý že musí manžel začít víc vydělávat...takže je potřeba se začít víc snažit (P.S.všechny ženský jsou v tomhle směru stejný) :))
Jo jo, a pak si začne stěžovat, že chlap chodí domů pozdě večer, že se nestará o děti, ona se sama doma začne nudit a najde si jiného vola, kterého to časem potká taky :-)))
To je vlastně pravda...nemá cenu nic měnit, protože za nějaký čas to bude stejný...nezbývá než se smířit s tím co máš doma.
Právě jsi vyslovil jeden z předpokladů šťastného a dlouholetého manželství.
"jeden z předpokladů dlouholetého manželství."
Pro to "šťastné" je potreba jeste neco malo navic.
Taky bych to tak viděl.
Druhý základní je obětovat se druhému. Žádné plus a mínus, totální zařazení do života.
Hmmm... tak to je snad předpoklad jedině toho, aby byl jeden výrazně šťastnější než druhej...
No, tím myslím hlavně přednost před koníčky, prací, závislostí atd., prostě hned po Bohu. Dnes není nejčastější důvod rozvodu (rozchodu) nevěra nebo násilí, ale JÁ.
No, já nevím... V jakém smyslu přednost? Přece jen, kdyby mě takový potenciální partner přesvědčoval, že se mám vykašlat na práci a plně se věnovat jen naší lásce nejlépe někde ve squattu - tak by mi pud sebezáchovy velel hodně rychle vyměnit toho partnera.
Problém se svým JÁ má spíš ten, který požaduje, aby mu druhý dával vždy za všech okolností přednost před vším ostatním, ne?
Však jmenuješ podmínky vztahu :-) Láska je bez podmínek... Pokud si do něčeho nucena, tak pak se to tomu přijetí moc nepodobá. Dnes se hledají partneři podle katalogů, neopovídá a tak táhne, nic na sobě nezměním a zkusím to jinde s někým, kdo taky "odpovídá". Ve výsledku se stejným koncem. Pro ilustraci, 1 manželství se rozpadají v 50-60%, ale druhá už v 90%. Lidi touží po bezpodmínečném přijetí (což je projev lásky), ale nemíní ho dát druhým.
Ne, to si opravdu nemyslím. Bezpodmínečné přijetí může být snad projevem zamilovanosti. Spíš ale slepoty. Bezpodmínečná může být láska rodičovská. Partnerská snad ani ne (toužit po bezpodmínečném přijetí mě nenapadalo snad ani v šestnácti...)
Nebudu Ifčo lhát :-) Vzor je v Božím přístupu k nám, my svou nedokonalostí a pokušením se tomu přiblížíme jen skrze víru, darem od Boha, ale to už je asi na jiné vlákno na jiném serveru. :-) Jak píše Heras nížeji, je to otázka toho vztahu a důvěry naplno z obou stran, zadní vrátka jsou vždy hrobníkova lopata.
Obětovat se, to máte vy křesťané ve vtahu k Bohu. Ale v manželství? Znám pár lidí, kteří se obětují a věř mi, že šťastni moc nejsou.
A přednost před koníčky a prací? Nehodlám obětovat své koníčky a práci na oltář manželství. A taky to nežádám po své ženě. Jsem rád, když máme každý své a přesto si rozumíme a žijeme v pohodě. Naopak, vyžadovat po druhém, aby kvůli se kvůli mně vzdal svých zálib - jsou-li neškodné, bych považoval za začátek konce.
A protože nevím co je Bůh, je pro mě moje žena před ním.
Chápu co jsi chtěl asi říct. Že sobectví je hrob pro manželství. Tak s tím souhlasím.
"Nehodlám obětovat své koníčky a práci na oltář manželství." A znáš recept, jak to udělat stejně, když jsou děti???? Mně se to ještě nepodařilo. Jediné na co jsem přišel, že i kdyby měl den 48 hodin a já schopnost skoro nespat a přitom mít tak 400% energie, tak bych to možná i všechno stihnul...;-)
Je rozdíl mezi slovy obětovat a omezit. Prozatím byla řeč o obětování. Vychovali jsme se ženou 2 děti a samozřejmě že v té době se naše koníčky a záliby přizpůsobily dětem. V tom ale nevidím obětování. A tomhle asi ani diskuse nebyla. Alespoň já o tomhle nediskutoval. To beru jako samozřejmost.
To Zden42. Ano to jde, pokud se ti koníčky shodují s velmi důležitou možností - možností provozovat je s dětmi. Ale.....těžko můžeš lézt po skalách, jezdit rally či lítat na rogalu nebo hrát na čelo s dětmi....;-)...tedy 100% minimálně do jejich určitého věku. Často pouhé omezení nestačí, protože prostě na koníčky reálně nezbývá čas ani kdyby ses roztrhal. Pokud ovšem nemáš hafo babiček a dědečků, co se o vnoučata přetahují nebo ženu jejichž koníček jsou právě děti a Tebe k tomu vlastně ani moc nepotřebují, což není bohužel můj případ.;-(
Nejčastějším důvodem k rozvodu je svatba.
souhlas! Je to první krok do háje...
Ale dyť to není pravda, pokud je vztah dostatečně pevný a solidní, svatba na něm nic k horšímu nezmění.
Jestli má někdo potřebu nechávat si otevřená zadní vrátka, tak si asi nemyslí to co ty, že "důležitý je jít do toho vždycky znova do plnejch jako by to mělo být navždy a věřit tomu."
Co? :o))
Fenix:
nejde o zadní vrátka ani náhodou.
Jen zkušenost moje a spousty dalších lidí je, že svatboucse ten vztah jaksi zdefinitivní či co a stane se samozřejmostí.
A o samozřejmosti se nestaráme.
Ty jsou samozřejmé a prostě jsou.
A to je ta cesta do pekel.
Ta samozřejmost.
Nikdy to nemůže být samozřejmé. Vždycky je to křehké a vždycky se o to člověk musí pořád starat. Zalévat jako květinu, když chce, aby to rostlo, mohutnělo a košatělo.
Ale ber to s rezervou.
Je to můj názor.
netvrdím, že universální pravda.
Jsem v tomhle směru zkrachovalec, takže bych měl spíš asi držet hubu.
Na to je v židovské kultuře fajn zvyk, každý pátek před sabatem uspokojit ženu, udělat ji šťastnou (např. umýt nádobí atd.). Jeden den v týdnu...
Jinak na odboru pro náhradní rodičovskou péči nám citovali Matějíčkovo doporučení, věnovat se někdy jen samotnému dítěti, potažmo manželce. Mít rozvrch, kdy su extra jen danému jednotlivcovi. Neuvěřitelně stabilizační prvek výchovy a vztahu :-)
Má to v podstatě základ v 1. knize bible v Genesis. "Sedmého dne skončil Bůh dílo, které učinil..." Po týdnu práce prostě navazoval vztahy se svým stvořením.
Jak je to v poklusu, jak je všechno samozřejmost, jak necítí manžel/manželka zájem (jakýkoliv důvod!), jak píše Jurimír, tak to de do stoupy.
Su ženatý jen 10,5 roku, ale tohle nás drží :-)
To Jurimír: Svatba je v podstatě rituál, kterým své soužití s partnerem - partnerkou legitimizuješ. V společnosti, ve které žijeme, je jakýmsi posvěcením vztahu dvou lidí, kteří se dohodli, že budou žít spolu. Většina lidí je poznamenaná křesťanskou naukou, že jednou maželé - navždy manželé. S manželkou na věčné časy a nikdy jinak. Samozřejmě že se lidé rozvádějí, ale neustále je nad nimi zvednutý prst - hřešíš, jsi špatný člověk, měl by ses nad sebou zamyslet!
Pomíjím to, že geneticky nejsme determinováni k monogamii, ale toto pravidlo ustanovila kdysi církev, v rozporu s přírodou, stejně jako celibát.
Přesto je pro mě svatba něco jako závazek(jo, taky jsem deformován staletími církevních dogmat)strávit s někým koho mám rád, zbytek života. Když to ale nevyjde, není důvod takovýto svazek uměle udržovat.
Nejsem si tak jista, jestli jsme či nejsme geneticky určeni k monogamii. Spousta živočišných druhů funguje tak, že zplodí mláďata, vychová je k samostatnému životu a jdou do dalšího kola téhož. U člověka ta výchova další generace trvá podstatnou část jeho života, takže otočit to víckrát je u žen skoro nerealizovatelné, u mužů... no, jakž takž. Takže když už, tak se to prolíná a dítko má tak během svého dospívání povícero nejrůzněji vyvdávaných a vyženěných (ex)tatínků a (ex)maminek... ale jestli je to v souladu s genetickým určením, nebo jen že holt nevíme roupama coby, to si opravdu jistá nejsem.
I: predpokladam, ze ta polygamie nebyla mysleno jako vic kol s ruznymi partnery, ale treba jako je to u opic: jeden samec (oplodnovac) a spousta samic... Ale jak by to bylo zvladnutelne se soucasnou vychovou sedmi decek naraz od sedmi matek netusim ;)
Ale to protezovani nekterych partneru prece nikdo nezpochybnuje (a je i u tech zvirat)...
trochu absurdne muzes rict i ze protezujes manzelku proti pritelkyni z mladi (s vyjimkou tech, co jsou se svou prvni partnerkou doted)...
U opic to ale funguje úplně jinak než jak naznačuje Ifča a E-Ryc, harém funguje u goril a makaků. My jako lidi jsme blíž šimpanzům a orangutánům a ti nejsou žárliví ani nedělají harémy.
Prostě samice v říji si v tlupě vrzne s každým kdo má zájem a děti jsou společný, neřeší se kdo koho je otec(jistá je jen matka). To je taky důvod proč šimpanzové mají svoji verzi HIV(a jsou vůči ní imunní).
Arabové odkoukali harémy od lvů(u nás lvové nežijou tak se tak nějak hrajeme na střídavou monogamii(u chlapa se zahnutí toleruje ale cizí dítě nikdo vychovávat nechce)).
Myslím, že tu hlavně mluví o koupi hotového kontra udělej si sám. Kdybych si nekoupil ECO v bazaru Azubu za pěkný peníz, tak bych určitě dodělal oceláča. Toť realita a stokrát tu přemýlaná otázka.
Jen nechápu, že to přeformulovali do požadavku omluvy za svou cenovou politiku.
Tu původní cenu podle mě zvedli pro špatný odhad prodeje ECA, kdy asi počítali s větším zájmem anebo právě větší zájem byl a tak se mu přizpůsobili. Rozhodně, co tu čtu, tak rok od roku jsou ty kola furt vylepšované a se servisem Azubu jsem až nekriticky spokojený :-)
Fakt si myslím, že jde jen o přetřásání "kdyby chyby".
Když si někdo chce pořídit lehokolo, tak si ho prostě pořídí. Ať už je cena jakákoliv. Vždycky se najdou jedinci, kterým bude cena vysoká. A je jedno, jestli bude 20000, 15000 nebo 5000. Nechápu, proč se takovejma prudičema necháte rozhodit!!
Ano, jistě. Ale když mě někdo láká budoucí dostupností a nízkou cenou, tak mě pak trochu prostě zklame, když musím lovit hlouběji, než jsem původně plánoval. Jistě, když ho budu chtít, koupím i za 40000 ,-. Ale....je tu jedno velké ale.....bude to pro mě pak skutečně levné a dostupné lehokolo???Myslím, že už asi ne, protože budu muset přišetřit.;-)Ale pod pojmem levné a dostupné já si představím skutečně kolo v nejběžnější cenové relaci u nás a to je právě do těch 20 000 ,- . Výše znamená již jen to, že už to není tak levné a dostupné pro všechny, jak se původně plánovalo...;-)Prostě dle mého názoru - každý tisíc navíc nad tu původně slibovanou cenu je trochu malým golem do vlastní branky, který případný zákazník prostě nutně pocítí.;-( Já kupoval první leho Azub Cé v bazaru a i s DD27 vyšlo tuším do 15000,- . Bylo téměř nejeté a myslím, že pro začínajícího lehokolistu to pro mě bylo tehdy maximum, co jsem za věc, o niž jsem vůbec netušil, zda-li je to to pravé pro mě a zda-li se mi to bude vůbec pasovat,byl ochoten i schopen vydat. Mohlo se také stát, že jsem na to sednul a nebavilo by mě to ani týden. Pal jsem i zvažoval potenciální možnost takové kolo poté prodat a je zde hned další velké ale...ale, kdo si koupí ojeté leho - byt´ jen týden jeté - za 14 - 15 000 .- ....nevím...těch lidí myslím moc není ani dnes....
Já sem zvědavý kdy se budou v Azubu nudit a vymyslí a zrealizují projekt SuperEco ... kdy teda opravdu už startovací cena bude lehokolo pro každého. Neodpružená lehokolka start komplet kolo za 10-12tisíc. Rámová sada za 4500-6tis Kč.
Abych neměl opravdu žádný důvod mrmlat pod fousy že každej kdo má COčko a pár trubek umí udělat lepší kolo než profíci.
Takže já čekám na verzi ECO2 s ještě smělejšími busines plány a smělejšími konstruktérskými výzvami.
Objednat vhodný rámy z tajwanu a rozřezat převařit je prostě nepřekonatelnej problém a trubky(matroš)na rámy se vyvažuje cenou zlata.
brbly blbly, sem si zarejpal a dám si Moizimiho do ignorace když nepřijímá zprávy ani neodpovídá a chce to rozmazávat veřejně.
Cenovou kalkulací by mi vytřel všecky argumenty z rukou, ale to je tajný dokument jinak by zkrachovali. Já jsem opravdový mrzák že ničemu nerozumím, takže to beru na sebe.
Ty, projel jsem si na For bikes tu jejich tříkolku...a musím říci, že zpracováním, kam se hrabe celej někdejší Greenspeed. Musím znovu zdůraznit, že at´ už se to občas lidem v Azubu líbí nebo ne, tak i kritika jim nakonec ve výsledku přináší pozitivní ovoce a měli by ji tak zkusit brát - aspoň se snažit jen nad tím či oním názorem - at´ už je jakýkoli - zamyslet a rozebrat.;-))) Ano, občas to bolí, ale co bolí to sílí! A co tě nezabije, to tě posílí...;-) Pokud ještě i koncept skládací lehotříkolky dovrší do zdárného konce, jak mi přednesl na For bikes tuším p. Lebeda mladší - na podzim, posune to Azub zase dále do "high society". Přitom ovšem cena tříkolky je poloviční i při dražších materiálech a vyšší kvalitě = tedy skutečně dostupnější pro více lidí než Greenspeed a jistě bude mít odbyt a najde dostatek zákazníků i v tvrdé konkurenci. Prostě jde to...musí se ale chtít. Něco nakoupím, okouknu jinde, vylepším nebo předělám a pak si navrhnu něco moc fajn, přičemž se vyvaruji chyb konkurence, zapracuji kritiku a názor zákazníka a ... je tu... pokrok.;-)))...občas ten dobrý směr dokáže přinést do firmy i dobře míněná kritika. Chvála je skvělá, ale pokud je jí mnoho, tak se obvykle usne na vavřínech.;-) A to by jistě - věřím - v Azubu nechtěli...;-)
:) :-) High Society se se sockama jako jsem já(nemám ubohých dvacet třicet tisíc na kolo) už vůbec nebaví :)
Ale musím uznat že pokud se nevyrábí tříkolky pod čtiřicet tisíc tak odbyt mít budou a celkově to je pokrok(ovšem jak dlouho budu čekat než pokrok přeskočí slepé uličky :) a ekonomové budou čekat až se trh nasytí aby měli impuls se znovu zamyslet jestli to nejde jednodušeji a lépe.
Nebo jako chcou čekat až se toho chytnou čínani a cenově je zlikvidujou? A pak bude prodávat Azub čínský tříkolky a tvrdit o nich že jsou vyrobený v ČR a proto stojí o
X tisíc víc než stejná tříkolka v supermarketu? To by mne opravdu zajímalo.
Proč teda neuděláš prototyp lehokola s cenou ve výsledku 12-15000 a s rámovým setem 4-6000 a nenabídneš jim to, jako dobré doplnění výrobního programu? Navrhni k tomu aj vhodný název, aby nekolidoval a můžeš udělat nabídku. Třeba jim v očích bliknou peníze a vezmou to, popř. někdo jiný, kdo na něco takového čeká, na nějaké WOW ve své nabídce. Nebo to dělej jako v azubu, a výrobu zadávej v místních strojařských firmách a lakovnách.
Pokud to bude stát za to, tak Ti aj banka na rozjezd půjčí, když z toho zavětří peníze. Vždyť věříš, že máš nepokrytý segment trhu :-)
Azubáky ale tenhle typ kola absolutně nezajímá, oni vyrobili navrhli nejlepší na světě ECO= 22 tisíc to je pro jejich výrobní program levné obyčejné lehokolo a tím to pro ně je odškrtnutá položka.
Prodávat nějakej šunt za ubohých 15tisíc není kšeft, navíc by to snižovalo tržby o zákazníky kteří by si jinak přišetřili a koupili něco za 25-30-35tis.
Vyrábět kolo pod 20tisíc se ekonomicky nevyplatilo, museli by na to najmout nějaký lidi navíc a aby na 1ks kole vydělali ubohých 3-5tisíc(smontování prodej) to nestojí za tu námahu a vymýšlení.
Z pohledu Azuba proč vyrábět něco s čím by bylo jen práce a ještě to snižovalo tržby? :) I kdyby to prodával a vyráběl někdo jinej pod jejich značkou jako další model :)
Kde skončil prototyp silničního kola s kterým jeli gibraltar? Asi si spočítali že modelů už vyrábijou dost a nechali to v šuplíku na horší časy.
Ps. Omlouvám se za slovník, kdo mne zná ví že se vyjadřuji ještě nadmíru slušně.. alespoň se snažím.
Psal jsem ale Tobě do duše, Azub má svou prosperitu, své spočítané, ale proč Ty, který vidí díru v trhu, proč s tím nehneš? Zvlášť, když tomu věříš. Postav prototyp, nakresli výkres a dojď s tím někam do dílny, ať Ti tu výrobu spočítají. Proč Azub a zase Azub, Ty v tom vidíš peníze.
a proč myslíš, že teda začali dělat řadu BUFO/APUS/IBEX jako alternativu k Mini/5/Max ?
Apus je o +- 10 tisíc levnější než pětka
někdo si koupí APUSe (já), jinej si připlatí na pětku
kšeft mají ale od obou ...
kdybych si měl v době nákupu APUSe kupovat pětku, asi bych si jí nekoupil a kšeft by nebyl žádnej, tím pádem ani výdělek
a žádný výdělek je určitě horší než poloviční výdělek
Nemůžu mluvit za Azub, ale spočítané to musí mít včetně udržení renomé značky (image). Levnější skoro vždy znamená kompromisní. Pokud je něco méně pracné, tak to může znamenat menší až žádnou přidanou hodnotu, a pak na tom vydělá kdo?
Šmudla chce sociální leháč, tak ať na to jde sociálně :-)
Proč vyrábí levnější modely? Protože ty Bufo Apus Ibex jsou prostě jenom pokračování v Azub 4, proč by se to mělo menovat prodáváme Azub4 na 26/26 kolech, 20/26 a 20/20, když se to může pojmenovat Ibex, Apus a Bufo.
Proč přestat vyrábět něco co jezdí a co lidi kupujou?
Jen jestli to nebylo tím, že vyvinuli co nejlevnější kolo (ten původní prototyp) a zjistili, že to sice za ty peníze postavit jde ale že to takříkajíc nesplňuje standardy firmy a tak tu původní koncepci hodili přes palubu a udělali ECO tak jak vypadá dnes - kolo, kde je nízká cena dosažena ne ošizením ale zjednodušením konstrukce. Pokud se podíváš na kola od AZUBu, tak ten prototyp ECO vedle nich působil srovnatelným dojmem, jako kdyby například Audi začalo vyrábět něco jako Dacia Logan.
Zkus se domluvit s firmou Shokbike. Třeba Tvůj nápad skutečně levného lehokola dovedete společně do zdárného konce. A pokud ano, zkuste rovnou také nějaké dětské lehokolo. Budu první zákazník, kdo si od vás koupí rovnou dvě pro svá twins.;-) Třeba se domluvíte a postavíte konkureční značku Azubu. Azub začínal pdobně jako Shokbike....
http://www.shokbike.cz/bazar.php?kat=2&strp=70
Tak se podívej na jejich ceny, je to osazeno základní řadou shimano a jakápak je tam cena ??
http://www.shokbike.cz/bazar.php?kat=2&strp...
http://www.shokbike.cz/bazar.php?kat=2&strp...
Ano, dá se vyrobit levnější a myslím, že i srovnatelné lehokolo s Azubem, ale pokud by to mělo byt na kšeft, prohnaný účetnictvím, cena se zas o tolik lišit nebude.
Bude, ale pak musis mit sikme oci...
Ale nehlasim se na crash testy... 8-)
Tak to jseš zase trochu vedle, Koukni se na čem vyhrála Barbara Buatois RAAM. Je to čínskej Performer a francouzi jsou z těch lehokol hodně nadšený. Někde na jejich foru jsem četl porovnání Bacchetty, Performer a karbonového lowraceru (polská výroba, teď mi vypadl název) a ten lowracer to v hodnocení vyhrál jen těsně. Konečně, když si to Barbara vybrala i pro přejezd Ameriky, něco na tom bude, protože jezdila i karbonové Zockry a to jsou moc pěkný kola.
Ale jo, proc ne. Cca do 5. vteriny tohoto videa http://www.thebestclubs.cz/video?id=301 je to taky moc pekne auto a hezky jede.
Trvam na tom, ze jak to bude mit ciste zlutou barvu, nedelam testera.
Coz mi pripomina, ze Milan Slanec uz pro mne nema nic s CrMo krkem, takze na pristi vidli ten Al sloupek asi rovnou misto ohnuti uleti... 8-(
RAAM hlavně vyhrává sám cyklista, jeho nohy a hlavně hlava. Né kolo. A představa, že jedu nějakých sedm dní skoro nonstop na tvrdém karbonovém rámu...asi bych si taky vzal něco pohodlnějšího....
Pokud se přejde z kusovky do seriovky, cena by jistě šla dolů. A nikdo na úplně nejlevnějím lehokole nečeká jistě dural, Rohloffa nebo kotoučovky. Prostě nejlevnější je nejlevnější. Přesto to nemusí být kvalitativně a uživatelsky nejhorší. Ono často v jednoduchosti je síla.;-)
Tě tu tak čtu a jen kroutím kedlubnou.
Když nechci nebo nemám na Mercedes, tak jdu někam jinam, protože Mercedes mi nikdy nevyrobí auto "za lidovku". Musím se s tím smířit a koupit Logana. Basta, fidla. A nemůžu někde brečet, že mi Mercedes nepostaví sociální auto. A nebo to po něm dokonce chtít a když mi nevyhoví, tak na něj házet špínu.
Azub dělá Mercedesy. Proč ne. Staví kvalitu pro nadšence a nechají si za to zaplatit. To, že nestaví Logana je jen jejich věc, nemyslíš???
Proč mi připomínáš klasického čecháčka, který na vše nadává. Jdi k jinému výrobci a neprskej kolem sebe. Nebo vem prkno, pausák, pera a nakresli si levné lehokolo. A nech si ho někde vyrobit. Pak možná zjistíš, že tu máš jen velkou hubu a že to prostě za levno nejde. A nebo jde. Ale budeš to matlat z rámů ze starých Favoritů, které jsi našel na smeťáku.
Tak,tak...občas dělám kalkulace cen výroby dopravníků a vím že ceny lezou nahoru hodně rychle.
Chyba je v tom "nech si to někde vyrobit". Kompletní vybavení potřebné ny výrobu rámů na lehokola se zaplatí při výrobě 3-4rámů, je i zadarmo pokud si to vybavení koupíš na jiné účely.
Nechej si někde vyrobit a vydělají si všichni jenom ne já :)
Já nehážu špínu na Azub jak to tu překrucujete, je to jedinej seriózní výrobce lehokol u nás tak má nejlepší předpoklady KnowHow atd na to aby vyráběl i něco navíc a zaměstnal lidi co budou pracovat jen za mzdu bez zisku. Mzda je zisk pro lidi co něco dělají.
A že to nejde? Proč nevzít kompletně vybavené kolo sériovka v ceně 5-8tis Kč, to rozebrat převařit a máš levné lehokolo za tu cenu o které se bavíme, minimum práce minimum shánění nových dílů atd= výsledek lehokolo za příjemnou cenu.
Kola smatlaná z recyklovaných rámů mají nulovou hodnotu???
(proč sbírat na smětišti když stačí projít sběrné suroviny a bazary) mají taky nějakou hodnotu, proč asi skoro všichni houmbuildeři jdou touto schůdnou cestou?
"A že to nejde?"...tak se do toho pusť a nebreč tu....
"Proč nevzít kompletně vybavené kolo sériovka v ceně 5-8tis Kč, to rozebrat převařit a máš levné lehokolo za tu cenu o které se bavíme, minimum práce minimum shánění nových dílů atd="...Promiň. A kdo by takovej paskvil převařenej koupil. To si snad děláš prdelky? Ty by jsi založil automobilku na tom, že bys koupi Logana, rozřezal jsi ho a pak ho provázkama svázal, aby jsi dostal ještě levnější fáro? Ty jsi srandista. S tímhle běž do garáže a prodávej si to na Annonci nebo na Aukru. Nebo víš co? Okamura, Bérová a hlavně Rostock...nabídni jim, že máš supr kšeft. Koupit nejlevnější kolo v Tescu, rozřezat ho a svařit z něj lehokolo....:-)))))
Ale jedno nechápu. Koupit kolo v Tescu je snadné. Rozřezat ho a svařit v nějaký tříkolkový paskvil je taky snadné. Ptám se. Proč do toho super kšeftu nejdeš???
A pak se ptám. Máš trošku blízko ke strojařině, vývoji? Víš kolik takový vývoj nějaké prkotiny zabere času??? Máš to nějak moc jednoduché....
Tak jsem si dal praci a udelal smudlovi malou rozvahu:
- ram nekde sam napocital 4-6, rekneme 4
- sedlo 1
- komponenty v te nejhorsi kvalite 6 (hledal jsem podle nejakeho shopu ale jako maloodberatel asi vyrazne lepsi cenu nedostane)
to mame 11 jen za material na kolo. Rekneme, ze tech kol zvladnes udelat 20 za mesic. Necht ostatni naklady rozpoctene na mesic jsou 10 (nemusis platit najem, jen energie, naradi, pocitac, programy...). Tvuj plat 40 superhrubeho (cca 20 cisteho - prumerny plat). Rekneme ze za 10 se ti nekdo postara o ucetnictvi a ostatni byrokracii. Takze mesicni vydaje 280 tisic, 14tisic na kolo.
Takze jeste jednou, aby firma negenerovala vubec zadny zisk (jen zaplatis sobe mzdu, abys neposel hlady), musis vyrobit rocne 240 kol po 14000 osazenych nejlacinejsimi komponenty (ktere se budou srat).
Ale obcas zakazky nebudou, obcas bude nejaka reklamace, budes si chtit udelat dovolenou, nejakou reklamu, koupit treba dodavku...
Poptej to v Chine a slib jim, že si vezmeš pět kontejnerů. Myslím, že by ses na tu smudlovu cenu dostal. Ale...kdo by do toho šel, prodávat takové šunty, co ze za pár týdnů rozpadnou. Kdo by si koupil Tesco lehokolo, když lehokola nejsou tak rozšířená. Běžný člověk asi ne. Takový si koupi v Tescu klasické kolo. A aby někdo objednával v Chině pět kontejnerů šuntů jen kvuli Šmudlovi, to asi ne.
Navíc. Pokud se rozhodnu dělat kvalitní garážovku, tak Čínské šunty nechám někomu jinému. Ať si na tom "namastí" kapsu někdo jiný. I když mastění kapsy u tohoto produktu není moc pravděpodobné.
Co se týče čínských šuntů. Moc nevěřím, že se běžná kola dělají jinde než v Asii krom případu, že si nechám kolo od někoho postavit na míru. :(
Třeba tohle je text ze stránek Meridy:
"Rámy se testují náhodně při objednání výroby a potom znovu při doručení" Nikde není, u koho že si tu výrobu objednají.
Já jsem spíš psal o takových těch skoro no-name kolech, kde je cílem vyrobit co nejlevnější šunt do Tesca. Spousta firem vyrábí na východě a i tak mají kvalitní výrobky. Ono i na východě se dá vyrábět kvalitně, pokud chceš. Záleží na tom, co si tam objednáš.
Já jsem třeba nedávno dostal nabídku práce v Číně. Pro jednu českou firmu, která prodává kvalitní výrobky, ale výrobu má v Číně. A právě potřebovali člověka, který bude koordinovat a hlídat kvalitu tam.
Ale jasne, ze cinsky by se to dalo vyrobit lacineji. Ale touhle cestou pujdes, kdyz budes mit zajisteny nejaky minimalni a stabilni odber (a vydelany nejaky kapital), mit ulozene penize na stari v kontejneru neprodejnych ramu bych alespon ja osobne nechtel ;) Navic smudla psal o malovyrobe v ceskych podminkach, na to jsem to zkousel odhadnout.
Takhle ale já neuvažuju.... mzda 20tis čistého abych nepošel hlady ... včil mám 11500Kč čistého a hlady rozhodně nepojdu.
Výdaje reklama dovolená dodávka jsou pro každého volitelný za co chce prachy utratit.
Takže asi žijete v jiným světě.
Přepočítám výchozí parametry vaší ekonomické úvahy:
pro superlevné lehokolo:
vstupní suroviny: kolo Baumax 1500-2100Kč, rozřezání svaření + matroš navíc (1200-2tis Kč), sedačka 1000-1500Kč, 2tis za práci = 2+2+2tis= lehokolo na prodej za 6tis Kč(já za za práci(svařování výroba = 3tis Kč do plusu, dejme tomu že takové kolo budu matlat celej víkend= 3tisíce za víkend není špatný.
Reklama= 0, dodávka=0, není poptávka= nedělám nic nebo dělám to co potřebuju a co mě baví. Nejsou kšefty= nedělám.
Seriózní lehokolo: vstupní komponenty = jakékoliv trošku solidně vybavené sériové kolo(5-7tis Kč) rám(náklady na CrMo trubky 1200-2000Kč) 1tis Kč svaření COčko apod. Odpružená přední vidlice jako standart ...
kupovat věci na sériovou výrobu po komponentech se prostě nedělá. A při plánované roční výrobě 240ks kol ročně ... celý vybavení Cočka Argony apod se berou jako investice do majetku firmy, výrobní prostředky.
Viděl někdo první Azuby? Snad Azub 2jka má zadní vidlici s čtveratýho jeklu a rám s trubky 35mm snad z Ferony. Na první i druhý pohled to vypadalo jako smatlaný někde v garáži s obloukovkou a flexou z komponentama se supermarketovýho vykuchanýho. To jen tak na okraj.
EDIT - zmizla mi pulka textu, takze znova
Ach jo....
Ano, plat 11500 nepovazuji za adekvatni za relativne kvalifikovanou praci. A ano, znam lidi co za podobny typ prace berou vic (pro ty, kdo to nepochopili, "neumrit hlady" byla nadsazka, opravdu si nemyslim, ze by se za to nedalo prezit...
Ad dovolena - s tou se musi pocitat, protoze jednomuzni firma behem dovolene nevydelava, takze na ni musim usetrit z ostatnich mesicu.
Kola z Bauxxx jsou mozna reseni, kdyz po praci po vecerech neco spichnu pro kamose, ale ne pro rozumne bezici firmu (spolehlivost dodavek, reprodukovatelnost, kvalita matrose u tech za 2000)
Považovat to nemusíš, ale velmi podobná je realita. Alespoň v kultuře, kde pracuju.
Ale tam je to asi ponekud deformovane tabulkami (a asi trochu i regionem), ne? Co vim, tak na JZ, odkud pochazim to v kovovyrobe tak zle neni (bracha neco podobneho dela)...
Ale i kdyz je normalni takovyhle plat za radne zamestnani, sel bys za stejny do rizika podnikani?
Nešel! Jednak už mám dost let, pak v mém oboru a kraji je dost velká konkurence a málo práce a hlavně, jak pode mnou píše Jirka, nemám zájem trávit všechen volný čas v práci, nosit si ji domů a být na prášky ze shánění kšeftů, termínů...prostě jsem rád, že vypadnu z práce a mám volno a čistou hlavu. Samozřejmě že tyhle výhody jsou kompenzovány malým platem, ale v oboru dělám skoro 30 let a už jsem si zvykl. I moje žena a tak jak už bylo řečeno, jíme plesnivé sýry, pijeme stará vína a jezdíme autem bez střechy.
je smutné, že je to v kultuře tak, o tom žádná!
ještě loni ta částka v podstatě uplně přesně pokrývala moje náklady na bydlení. Ale o to nejde. Jsi-li zaměstnán, tak za tu částku máš nějakou jistotu (relativní) zaměstnání atd. Ale jít za tu částku do podnikání je podle mne něco jiného. Pokud jsem zamestnán a za osm hodin jdu domů a nemám s tím žádné starosti navíc a podnikat, v noci se budit se sny, že krachuju, nikdy nevědět, jestli to příští měsíc vyjde a věnovat tomu minimálně ze začátku 14-18 hodin denně... to je prostě rozdíl.
Mám Gs Gto a vůbec nechápu ty řeči o zpracování, nemyslíš spíše design? Jinak co se týče jízdních vlastností, řízení a pasivního odpružení, už tady v nějaké diskuzi bylo řečeno člověkem který jel obě značky(a ne jen ty), že je Greenspeed pořád jednička i když Azub je taky velmi dobrý. Tak nevím, já bych se to tvrdit neodvážil protože sem na Azubu nejel, ale proč bych nevěřil člověku který má více zkušeností z tříkolkama než já nebo ty. :-) Gs je kultovka, takové retro co se nemusí každému líbit, Azub vypadá moderně tak aby oslovil třeba tebe. Mě se Azub líbí hlavně cenou, z čímž by Šmudla určitě nesouhlasil. :-))
No to, že někdo o něčem říká, že je něco lepší než to druhé je dosti subjektivní a nic bych na tom nezakládal. Já taky říkám, že Author je lepší než jiné značky na kterých jsem jezdil. A přeci na tom nebudeš zakládat nějakou teorii, že zrovna A je nej.
A pak. Já pořád nevím, proč se tu dohadujeme, co je lepší a co ne. Však není problém vzít Gs GTO na měřící stůl, opípat ho a udělat 100% kopii s tím, že geometrii zachovám, jen tomu dám jiný design. Vzhledem k tomu, že Azub prodávaj GS, tak bych i věřil, že to taaak nějááák udělali. A neměl bych jim to za zlé. Naopak. Věřím, že z GS vycházeli a díky tomu se ta jejich tříkolka bude chovat hodně podobně jako GS.
Mimochodem. Nepůjčíš mi někdy na víkend tu svojí tříkolku? Že bych si někde sehnal pípáka, namodeloval bych to pak si to nechal za třetinu ceny svařit:-))))
Proč mi připomínáš klasického čecháčka, který na vše nadává.
Uděláš to jako Číňani. Vezmeš prkno, pausák, pera a okopčíš si levné lehokolo. A necháš si ho někde vyrobit. Pak možná zjistíš, že tu máš jen velkou hubu a že to prostě za levno nejde. A nebo jde. Ale budeš to matlat z rámů ze starých Favoritů, které jsi našel na smeťáku.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 08.04.2011
Autor: neprihlasenej-MichalHodnocení: +3 [+]
8-)
Lehce upraveno
8-)
Jsi trošku mimo. Ale zvykl jsem si, že do mě rejpeš, když můžeš. Mstíš se tu za někoho?:-))))
Pročpak si chceš za třetinu ceny to někde nechat svařit?
Proč nechceš zaplatit plnou cenu o profidealeara:)
Navíc za půjčení na opípání jistě zaplatíš autorské poplatky atd, ten kdo to půjčí za tříkolku tvrdě zaplatil tak bude chtít taky podíl na ušetřených výdajích.
Když nemám na Mercedes tak přece nepůjčím od někoho. v zámečnictví mi to okopírujou ... to už je safra čínskej přístup po česku, okopírovat a neplatit autorské poplatky :)
Nad reakcema lidí jen žasnu.
Co je špatnýho na recyklaci starých kol na nová? Houmbuildeři smatlají lehokolo i za tisícovku za rám(pár elektrod a kotoučů do flexy + matroš zdarma).
"Homebuildeři "smatlají" kolo i za tisícovku"
Ty si lajskneš ručit za výrobek, u kterého ani nevíš v jakém stavu ten rám je ??? Říká Ti vůbec něco stárnutí materiálu, obzvláště "hliníku" ??? Že to může být někde uvnitř už nakřáplé je další věc... Nebo snad hodláš každý takový kus projíždět defektoskopem či něčím podobným ?
No ale zkus to, už se těším jak tu budeš psát kolik lidí Tě zažalovalo za úrazy způsobené sebedestrukcí takového kola ;-)
Zajímalo by mne v souvislosti s tímto, zda-li Azubu někdo reklamoval nějaké jejich z prvních kol. Protože pokud si dobře vzpomínám na pořad 12 odvážných, tak tam pan Zemánek říkal, že první kola poskládal doma v pokoji a v garáži se svářečkou v ruce. A pochybuji, že doma měl laboratoř s mikroskopem.;-) Každý začátek je na koleni a ani Azub nezačínal jinak. Jakpak zkouší asi kvalitu rámů dnes???? Ve firmě, kde nyní dělám, se kdysi hned po revoluci dělala kola a na zkoušení pevnosti rámů měli mašinu, která celý den s rámem kola dělala psí kusy a pak se hledaly vady - deformace,praskliny apod. . Jestlipak něco podobného dělají malovýrobci - nebo se jim zodpovídají dodavatelé???
V tomto bodě se zastávám šmudly.Nové odpružené kolo 24¨zn.OLPRAN Laser stálo v Kaufu 1000Kč.Najelo 6000km a za cca 6000Kč osazeno komplet Aliviem a ráfky Mavic. S ostatníma myšlenkama jsme se šmudlou ve při.:o)
V čem se ho zastáváš ? V tom, že chce lidem ve velkém prodávat kola z použitých dílů, u kterých nebude schopen zaručit jejich základní životnost ? :-)
flame/ Mno, kdybys za to dal rovnou těch 7000Kč, tak budeš mít hned zkraje pořádné kolo, a ne nedodělek s nálepkama Olpran na rámu :-) Ale jako dobrý, náklady na upgrade šestinásobkem pořizovací ceny, to se taky musí umět :-))) /flame
Dobře, tak tedy odpovídám. Souhlasím dle vlastní zkušenosti ve tvé reakci na myšlenku "Homebuildeři smatlají kolo i za tisícovku" Další je tvoje dedukce této myšlenky.
Já si myslím, ze svého podnikání, že umění je prodat,né vyrobit. A Azub to dělá velice dobře.Klobouk dolů.
Nojo, ale Azub má všechny díly úplně nové, rámy na zakázku dělané ve fabrice/fabrikách ;-) Proto moc nehrozí to, že se pod někým to kolo rozlomí, protože tam byla rámová trubka kolik desetiletí stará. Což by se ale mohlo stát s nějakým tím veteránem vyloveným ve sběrně. A pak k tomu může hrozit třeba ještě špatné svaření nebo blbě chlazené sváry atd.
Já osobně bych si takový vehikl nekoupil :-/ Kolo zásadně vždy nové, ono od jisté cenové hladiny se dá i poznat, že to kolo musí vydržet i drsnější zacházení a že si k němu mohu dovolit skoro všechno. Pokud bych někdy náhodou kupoval použité kolo, tak jedině od někoho známého a musel bych vědět jak se k tomu kolu choval a jaké terény na tom předtím jezdil. Od úplně cizího člověka ani náhodou... Myslím, že tohle je úplně stejný případ, nikdo neví co s tím původním rámem kdo co vyváděl.
Zdraví a život máme každý jenom jeden, tak to nebudu pokoušet jen proto, že na kole ušetřím pár korun...
Stárnutí hliníku mi neříká absolutně nic, z jednoduchého důvodu ..svařovat v garáži hliník nepatří do mojeho technologikého ani uvažovaného vybavení, odmítám se zabývat duchařinou.
Po rusky se tohle řeší .rám o kilo těžší než by bylo třeba, nikde nešetřit dávat nejtenší trubičky, žádný broušení svárů. Chci vidět kdo když prodá houmbuilda, tak kupující ví co kupuje,kupuje to za pár kaček a za záruku si to může nechat třikrát nechat opravit kdekoliv kde mají obloukovku a mají dvě tři elektrody navíc.
Koho kdo žaluje když se mu rozpadne vlastnoručně vyrobený houmbuild pod zadkem? asi nikdo, prostě si to každý včas ohlídá a když to někde vrže rupe tak to převaří. Flame flame flame.
Koupím něco za babku= tak s tím nepojedu na expedici na Ural. Všecko má nějakou životnost, a ještě sem neviděl aby se zlomil rám kola pokud s tím nedělám kejkle(bouračka atd).
Ovšem zde se neustále pletou dva pojmy dohromady - homebuild a seriová výroba firemní. A toto vlákno je o tom, proč nebyla dodržena cena u firemního leháče? Nikoli u homebuilda a za kolik. Proto, prosím, zkus kontaktovat ten Shokbike, za kolik jsou schopni svařit kvalitní ocelový leháč, který by byl osazen třeba Acerou či Aliviem, neodpružený - s posuvnou sedačkou - což považuji za standard u Azubů a současně ručili za kvalitu. Myslím, že by se pod 15 000,- dostat mohli. S většími seriemi by jistě cena šla dolů.
Už sem to tu někde ventiloval: Shokbike za rám na zakázku rám na míru účtuje cca +-:
za svaření(argon drát)= 1tis. Kč /rám.
CrMo trubky +- 300Kč/m(dle průměru)
za práci 3-400/Kč/hodina.
Jak jsem si všimnul tak přestali dělat Flevo a vyrobil včil několik kusů neopružených kol zkompletovaných a prodávaných za cca +-15-17tis Kč.
Navíc je možnost si trubky koupit, spasovat sbodovat a nechat si odborně zavařit(to bych odhadnul že svaření sbodovanýho rámu by mohlo přijít cca 2,5-3tisíce.
Omlouvám se že jsem zareagoval na Jardu.
"ještě sem neviděl aby se zlomil rám kola pokud s tím nedělám kejkle(bouračka atd)"
no pode mnou se jednou rozlomil rám, jednou praskla noha vidle a dvakrát se zlomily řidítka. Bylo to nějaké čs. standardní cestovní kolo cca ze 60.-70. let. Bylo to vždycky při klidné jízdě po hladkém asfaltu, žádná bouračka, nic. Prostě únava materiálu se může projevit kdykoliv. Přitom jsem s tím kolem jezdil občas i sjezdy v lese a tak - a tam vydrželo.
Ono už se v 60. - 70. letech u nás dělala kola na sjezdy?;-) Potom snadno přijde "únava materiálu". To jako bych chtěl s cestovní Octávkou jezdit Paris-Dakar.;-()
chci tím jenom říct, že dělat něco, co má být spolehlivé, z nějakých vraků kol, o kterých nevím, jak s tím kdo zacházel, je velmi ošidné, na pohled to třeba vypadá ok, ale i při neintenzivním namáhání to najednou někde praskne.
Je to nějakých pět let zpátky, kdy jsem takhle na 3D pípáku opípával nekolik cyklistických helem a dostával to do 3D programu, aby se na to udělala forma. Zadání bylo jasné. Z již hotových helem "nasbírat zkušenosti jak to funguje a chrání", něco si z toho vzít, základní geometrii převzít, ale dát tomu nový design.
Ty si myslíš, že nové věci ve většině případech vznikají znovu? Nene. Vznikají modifikací už hotového.
Teď zrovna čtu zajímavou knihu o moderní architektuře. Tam je to docela pěkně popsané. Architekti z velké části netvoří nové věci. Ale upravují už to, co existuje. A nikdo se za to nestydí. Naopak je to běžné a dokonce žádané.
Cituji: "Návrh nevzniká z vakua. Inspiraci můžete získat z jiných projektů. Nápady nejsou posvátné, je tudíž možné kopírovat podobné myšlenky od jiných architektů a staveb. Tyto nápady je možné převést do vlastního návrhu. Klíčem k vypůjčování myšlenek v architektuře je jejich "překlad" do jiného kódu a zosobnění... "
A stejně tak to je ve strojařině, designu, grafice atd.... Vždy se tvůrci od něčeho odpichují.... Nejde o kopírování, pokud do toho vložíš něco nového, svého. Jde o jistou inovaci, pokrok.
Proto nevidím nic špatného na tom, když si opípám již vymyšlené. Třeba geometri řízení a rozměry. A dám tomu jiný design.....
Houmbuildeři smatlají lehokolo i za tisícovku za rám(pár elektrod a kotoučů do flexy + matroš zdarma).
Nesuď všechny podle sebe.
Je pravdou, že jsme asi všichni takhle začínali, ale u dalších kol jsme přemýšleli co a jak vylepšit, aby nám to maximálně vyhovovalo. A troufám si tvrdit, že každé další nové kolo je dokonalejší a lepší.
Hlavním důvodem proč tohle děláme není zisk, nebo snaha postavit lehokolo co nejlevněji. Děláme to, protože nás to baví.
Protože chceme mít kolo ve stále lepší a lepší kvalitě.
Jako příklad můžu uvést takovou "hloupost": Při prvním spodním řízení jsem použil kulové klouby, 2 kusy za tuším 70,- , které se používají u stěračů náklaďáku. Současné mám kvalitní kluzná ložiska 2 kusy za něco málo přes 500,- a rozhodně bych se k těm původním nevracel. A takhle bych mohl pokračovat dál. Prostě jsou věci a části kola do kterých se vyplatí investovat, zvláště pokud chci mít kolo, které je pohodlné a spolehlivé.
Tož Moizimi považuje moji zabedněnost za osobní útok na Azub. za to se omlouvám. Když napíšu do Azubu tak mi odpoví ale zaroveň se nikdo další nedozví odpověd na moji otázku.
Chtěl jsem toho napsat víc, ale myslím že moje kydy nikoho nezajímají tak každý dělejme jak co umíme nejlépe a bude všem na světě lépe.
AZUB Bike vyrábí svoje lehokola přesně podle přání zákazníka, který si může vybrat nejen z několika barev rámu, ale i z nepřeberného množství dalších komponentových variant a doplňků.
Nejinak tomu bude u skládacího lehokola AZUB Origami, které bude v prodeji sice až od července 2012, ...
Napísal Azub
Wednesday, 13 June 2012
Nevíte kde je tuto kolo k vidění?
P.S.
http://www.cyklomania.sk/index.php?option=com...
Bylo k vidění na spezi
http://cyklomz.rajce.idnes.cz/SPEZI_2012/...
Nebo na před tejdnem na srazu
http://mbp.rajce.idnes.cz/Lehosraz_2012-srpen...