Po městě jezdím na starším horském kole a poslední dobou na novém kole Superior FC (http://www.cykloexpert.cz/city-bike/superior... Mám sedlo asi o 10 cm výš než řídítka (aby byla dodržená optimální vzdálenost od šlapek k sedlu).
Začínám mít občas pocit, že ta řídítka jsou moc nízko a při jízdě se musím moc ohýbat. Pro pohodlnější jízdu by mi asi vyhovoval o dost vzpřímenější posez - něco, jako mají bicykly na www.citybikes.cz. Tam mají řídítka i o 20 cm výš než sedlo.
Mám 2 dotazy:
1) Kde by se daly podobná zahnutá vysoká řídítka ("kotle") sehnat?
2) Myslíte, že jde vysoká řídítka namontovat i na horské kolo?
Taky by mě zajímalo, jestli vzpřímený posez na kole s vysokými řídítky nemá i nějaké vedlejší účinky (větší namáhání páteře?)
Hledal jsem i tady v diskuzi a nic nenašel.
Předem díky za radu!
Nestačil by Ti stavitelný představec? Když bude vyrovnaný na max, získáš dobře 20 cm. JS.
Nechci vám do toho moc kecat, ale stavitelný představec je docela dobrá blbina... Za prvé je těžký jak prase, za druhé až si tu svoji polohu najde, tak už mu bude k ničemu (akorát bude vozit další váhu navíc) a ty levné se docela dost často a celkem brzo vyčvachtají tak, že pak pěkně vržou...
Spíš bych radil se poohlédnout po nějakém normálním s větším sklonem... Potřebný úhel a jeho délka se dá při aspoň nějaké představivosti odhadnout od oka...
Stav. představec je vynikající věc pro ty, kdo hledají ideální posez. Váha je jasná. Stejně, jako 9kazeta váží víc, než 8 a 3tác víc, než 2tác. A stejně to vozíte.
Až si polohu najde, tak se může stát, že kolo předá někomu jinému (ženě, dětem) a pak to tuplem ocení. Nesetkal jsem se s vrzajícím představcem a že jsem jich namontoval desítky .. jediný případ, kdy maník jezdil na úplně povoleném kloubu představce .. pak se to může vyčvachtat.
Jinak existuje představec 30 cm vysoký, pevný, s předsazením cca 3 cm. nevypadá moc extra (typ starých Libert), ale účel splní a je levný .. ale jen typ do krku vidly, d 22,2. J.
No jo. Ale je třeba si uvědomit,že pokud změním úhel představce, změní se taky natočení brzdových pák a řazení, což může být v určitých případech nebezpečné.A pak nezbývá než všechno povolit a nastavovat znovu. A váhový rozdíl je podstatně větší než jeden převodník navíc.Souhlasím tedy s názorem,že jo pěkná blbina.Správnou výšku řídítek by měl schopný prodavač u zákazníka odhadnout předem,popřípadě vyzkoušet na více kolech...
oproti klasickemu predstavcu by som skor pouzil NVO prestavec kde sa nastavit iba vyska predstavca na hlavovej trubke a clovek je tym usetreny pracneho prestavovanie radiacich pak a aj gripov.
vyzera to takto :
http://www.nvocomponents.com/
ale prd, pri natoceni predstavce spodnim kloubem staci povolit horni uchytku pro riditka a pootocit tato do puvodni polohy. 2-4 srouby navic.
Převodník byl příklad. A navíc ocelový převodník, kratší šrouby = možná i větší váha, než rozdíl hmotnosti představců. Anebo odpružená vidla, ta je mnohem těžší, než pevná .. a na obou se dá jet. Hmotnost neřešme.
Sebelepší prodavač neodhadne každého, lidi jsou různí a divní. Viděl jsem člověka, který měl na rozích namontované další rohy .. kvůli více úchopům .. viděl jsem namontované 4 bliky vzadu a 4 vpředu, kvůli lepší viditelnosti .. já sám jsem dal do výpletu svých dětí 10 odrazek do každého kola ..
takže variabilnost stav. představce umožňuje laborování správné pozice .. někteří lidé se musí najít, vyzkoušet všechny možnosti .. a někomu je jedno, na čem jezdí. Poznal jsem ženu, která 2 roky jezdila na odpružené vidli obráceně, brzdami dovnitř .. a nepřišlo ji to divné. Hodně lidí jezdí s přehozenými rohy, levý/pravý .. dokonce jeden je měl spuštěné dolů ..jiný zas představec směrem dozadu, nad horní trubkou, sedlo vyhodil a dal opěrku hlavy z auta na nosič a na tom seděl .. a jezdí a je spokojený .. tohle prodavač neodhadne.JS.
Myslím, že sebeschopnější prodavač neodhadne, co kterému zákazníkovi bude vyhovovat nejlépe. Pro daný případ se přikláním, že stavitelný představec je ideálním řešením pro určení nejvýhodnější výšky řidítek.Ideální asi ten, co doporučuje neprihlasený jurki.
No jo. Ale je třeba si uvědomit,že pokud změním úhel představce, změní se taky natočení brzdových pák a řazení, což může být v určitých případech nebezpečné.A pak nezbývá než všechno povolit a nastavovat znovu. A váhový rozdíl je podstatně větší než jeden převodník navíc.Souhlasím tedy s názorem,že jo pěkná blbina.Správnou výšku řídítek by měl schopný prodavač u zákazníka odhadnout předem,popřípadě vyzkoušet na více kolech...
Ehm...Je to pěkná blbina,jsem chtěl napsat... :-)
Jiste, jak ti psal uz Jirka, prece protocim komplet rodla v predstavci a nemusim pretacet kazdou paku brzd a razeni zvlast. Navic i rovna riditka nejsou rovna, takze bych mel zachovat jejich puvodni polohu, tedy s kazdou zmenou uhlu predstavce je musim pootocit.
A jak tu uz taky zaznelo, kazdy si nastavuje kolo jinak, prodavac tohle muze opravdu jenom hodne zhruba odhadovat.
Pokud mas spravne nastavenou vysku sedla, pak vyska riditek zadne striktni pravidlo nema. Zalezi na tvych proporcich, na tvem stylu jizdy i na geometrii samotneho ramu.
Mozna sis poridil prilis dlouhy/velky ram, takze ti muzou riditka prijit moc nizko, protoze jsi na kole moc natazeny. Tohle vidim hodne casto treba u zen, kdy na MTB kompenzuji prilisnou delku ramu riditky prehnane vysoko, aby nebyly tak v predklonu. Co to udela s ovladatelnosti kola v terenu ja nasnade.
Mozna ale skutecne vyzadujes velmi vzprimeny posed, z jakehokoli duvodu.
Na kolo budou pasovat vsechny riditka, pokud maji v miste upnuti predstavcem stejny prumer jako on. Prakticky na vsech e-shopech najdes vyber tzv. vlastovek s ruznou vyskou. Riditka muzes dostat vys jeste i podlozenim predstavce, pokud to krk vidlice jeste dovoli. Stejne tak se prodavaji i nastavitelne predstavce, kde si muzes zvolit jeho uhel a tim vysku riditek (a i jejich vzdalenost).
Vzprimeny posez jinak v zasade nijak moc nevadi. Pouziva se nejvic pri klidne jizde na kratsi vzdalenosti- tebou zminene city-bikes apod., takze vetsi rany do patere (proti sportovnimu polozenemu posezu) nejsou problemem. Pri polozenejsim posezu totiz zada vyrovnavaji rany od povrchu a navic pusobi i jako takove kyvadlo, kdy ohnuty trup tvori protivahu sile, kterou se slape do pedalu. Coz znamena i uplne jinou efektivitu slapani. (O aerodynamice nemluve, ale ta te asi nijak nepali).
Bravo! Jak se dá 1 věta rozvést .. aniž by se řeklo cokoli víc, než tou 1 větou .. nejsi Ty místní zastupitel .. čili politik :oD ? Anebo novinář z bulváru? JS.
Díky za rady i za obsáhlé vysvětlení. Ten nastavitelný představec + řídítka vlaštovky vypadá jako dobrý nápad. Dneska jsem si všimnul jednoho bicyklu s nastavitelným představcem zhruba v šikmé poloze. U mého kola je poloha představce skoro vodorovná.
Když o tom uvažuju, tak by mi možná stačilo mít řídítka tak o 5 cm výš než sedlo a hned by se mi jelo pohodlněji.
Pak doporučuji dát jen rohy, dlouhé, se dvěma úchopy.
Tvůj odkaz hlásí, že stránka neexistuje. JS.
... si neporadíš? Zadej http://www.cykloexpert.cz a zbytek si už dohledáš. Tedy, já bych to tak asi uďál ...
8-)
Díky všem za četné postřehy,
do odkazu se vloudila závorka - měl být
http://www.cykloexpert.cz/city-bike/superior...
Rohy bych moc nechtěl, občas projíždím užšími místy nebo nastupuji s kolem do vlaku a pak rohy spíš překáží.
Co by mě hlavně lákalo na vyšších řídítkách a vzpřímenější jízdě, je lepší rozhled - jak tady psal kolega Medvěd. A zatím jsem v cykloobchodech narazil nanejvýš na "vlaštovky" se zdvihem maximálně několik cm.
S nějakými bolestmi zad ani při sklonu trupu 30 nebo 45° problém nemám. Co se týče vzdálenosti, tak většinou za den ujedu kolem 15-20 km rovinatým i kopcovitým terénem (Petřín, Letná). Ale je pravda, že o víkendech vyrážím do lehčího terénu i na delší vyjížďky 50 - 100 km. Ne s cílem závodit, ale spíš se kochat krajinou takže i tady by vyšší řídítka mohla být plus.
Rohy nepřečuhují profil kola, jedině na výšku (a to Ty chceš). Ale nemyslím, že by měly překážet. Ale to je na Tobě. Hodně lidí si je dává právě kvůli vzpřímenému posedu, vyššímu úchopu.
Rozhodně stav. představec.
Co toto?15 cm hloubka (asi ne ..)http://www.sport23.cz/jizdni-kola/nahradni-dily...
Moc díky za odkaz!
Nějaká podobná řídítka jsem se snažil sehnat. Jestli se mi je podaří namontovat na Supa, tak budu mít pravý citybajk :-)
Rohy - určitě je to taky řešení, které budu muset rozvážit. Sice se mi rohy vůbec nelíbí, kolo pak vypadá jako tur domácí, ale to může pramenit z 20 let ježdění bez rohů, zkrátka že na rohy nejsem zvyklý. Napadá mě 1 výhoda rohů, která by možná mohla převážit všechny nevýhody. Po městě se můžu držet za rohy (a tedy mít vzpřímenější posez), ale zároveň když je potřeba někomu ujet, můžu se chytnout místo rohů za nízká řídítka a zvolitrychlý styl jízdy s hřbetem a hlavou nízko.
JJ, .. s těma rohama. Myslel jsem jako tyto, aby ses mohl držet i nahoře. (Ale za méně Kč.)http://www.rajsportu.cz/cyklistika/12461-rohy...
Odkud jsi, Jirko? JS.
Mohu z vlastní dlouholeté zkušenosti potvrdit jen samé výhody vzpřímeného posazu při jízdě ve městě. Pro páteř (zvláště krční) a šíjové svaly je to podstatně zdravější, protože člvoěk při jízdě nemusí trvale zaklánět hlavu.
Technikcky to mám vyřešeno jinak. Moje kolo má upravený rám tak, aby bylo možné do něj zasunout vidlici s delším krkem. Krk mé vidlice měří 31 cm, takže řidítka mám ve výšce 126 cm nad zemí, tedy podstatně výše než sedlo. Předností tohoto technického řešení je, že na představec nepůsobí tak veliká páka, když se opřeš o řidítka, jako když je máš jen vysunutá nahoru z klasického rámu nebo prohnutá do tvaru "U".
No, zdrvějším bych vzpřímený posez nenazval. Jen to ulehčuje hlavně krku a i páteři, ale neškodí. Jde o zvyk, o to, co komu vyhovuje. Já jezdím celý život vodorovně, spoustu hodin denně a naprosto bez problémů. Žádné bolesti, či deformace páteře, krk otočný a ohebný, jak po narození .. JS.
Co tak vím, tak mívali cyklisti jezdící ve vodorovném posazu problémy se zkrácením šíjových svalů. Vyzkoušet si to můžeš snadno: Dokážeš si položit bradu na hrudník? Pokud ano, je to snad ještě v pořádku. Určitě se Ti tu k tomu vyjádří nějaký odborník. Toto je jen můj laický pohled.
To slyším prvně. ne, nemám problém, bradu si dám na prsa, až to mlaskne .. .O) Tř. je to tím, že jsem začal pozdě jezdit, jako dítě ne. JS.
..? to je snad nezmysel ! takato forma imobility sa vyskutuje spravidla po urazoch krcnych stavcov a v pripadoch nespravneho drzania tela, ale u cyklistov ?
Nemám s tím osobní zkušenost. Vím to jen z doslechu. Ale připadá mi to logické.
co cyklistov casto trapi je stuhnutost sije a ochabnutie trapezove svalstva, ale , ze by to vyslovene sposobovalo degenerativne zmeny to mi pride trosku pritiahnute za vlasy. na druhej strane kazdy cyklista by mal tieto problemove partie pravidelne rozcvicovat a sem tam si zajst na masaz. ovela vatsim neduhom je sedenie za pocitacom !!! viem si velmi dobre predstavit, ze 99 % z vas sa za nim hrbi a potom vas bolia krky. sadnete na kola ked z nich zleziete tak od bolesti neviete kade teda a potom to na kolo lahko zvediete--))
U počítače sedím celé dny a z kola lezu absolutně uvolněný, bez jakékoli bolesti :-) Tak kde je chyba ? ;-) Jo, možná jezdím pod své limity :-)))
Malo jezdis :o) Pokud clovek na kole stravi stovky hodin rocne (ciste jizdy), at mi netvrdi, ze to neboli.
Nebolí. Mám najeto cca 30000 h. JS.
Úctyhodné číslo. Pravidelně jezdím teprve něco málo přes deset let a za tu dobu mám nalítáno "jen" zhruba 3.500 hodin.
z mého pohledu Tvá necelá 1 h denně nic není .. ale každý dle svých možností .. jen jsem tím chtěl poukázat, že kolo mi dlouhodobým užíváním nezpůsobuje bolest, dokonce ani neznám nikoho osobně, komu jo. Nehovořím o případech, kdy někdo není zvyklý na sedlo, přepíná své síly anebo má nějaké jiné, krátkodobé potíže.
Slýchávám tu hodně stesků, že toho, či onoho, bolí kolena, či dokonce jde na operaci a přisuzuje to kolu, anebo jízdě v zimě. Já jezdím při jakýchkoli teplotách a nikdy jsem nešel pěšky kvůli počasí. jednu dobu mi mrzly ruce, což jsem přisuzoval několikaletému promrzání rukou v zimě /při -20 a více) se slabými rukavicemi. Pak jsem (dostal rozum :o)) se začal tepleji oblékat, celkově,začal nosit čepici, dvoje palčáky, 2 bundy a triko s dlouhým, dvoje čapáky .. a ono se to zlepšilo, krevní oběh začal fungovat OK. Dokonce natolik, že když jsem měl letos v lednu a únoru zlomené 3x obě ruce a nemohl jsem tudíž navléct rukavice, nezmrzl jsem. Pravda, jezdil jsem tak max do 5 km, zima kol 0 C .. a letos jsem si rukavice ještě nebral, jen 1x v dešti ..
jediná věc, která mne bolí (ale jen trochu a dá se to korigovat vhodnou obuví), je chůze přes 500 m, ale kdo by chodil pěšky ..? t
Neříkám, že průměrně necelá hodina denně je nějakej extra výkon, ale já nejezdím kvůli výkonu, nýbrž na kole jen pokrývám drtivou většinu svých dopravních potřeb. Z kola také nemám žádné problémy. Kolena občas cítím, ale nemyslím, že je to jízdou na kole. Měl jsem před osmi lety boreliózu a v té době mě bolely snad všechny klouby v těle. Ostatní mě po několika letech více méně přešelo, v kolenou to zatím ještě zůstává. V pohybu mě to ale nikterak neomezuje.
Jezdím taky za každého počasí včetně třeskutých mrazů. Oblékám se přiměřeně situaci, nebojím se zpotit. Pěší chůzí strávím v průměru zhruba stejnou dobu jako jízdou na kole. Takže pěší chůze se rozhodně nezříkám. Pokud Tě bolí chůze už po 500 metrech, tak je to na návštěvu lékaře. Já nemám problém ani při stonásobné vzdálenosti.
Dyť já už též nedávám víc, než 1 h denně za rok, tzn., že v zimě 30 - 40 min kompenzuji v létě většími objemy. To množství km jsem najezdil dříve, kdy jsem jezdil běžně ob den do Pardubic, HK, do brna na otočku ap. Kolem 3000 km /měs., sotva kdy pod 2500 ..
mám příčně plovhé nohy a na to není lék, než dobré boty a hlavně vložky ..stejně se mi zdá, že se mi to zlepšuje a i větší vzdálenosti začínám zvládat bez větších problémů, jen s větší únavou .. ale chodím minimálně a to ještě v lese po měkém ..1x za rok, 2, 3 .. JS.
Na rozdíl od většiny zdejších cyklistů mám svůj cyklistický výkon rozložený hodně pravidelně přes celý rok. V lednu a v únoru najezdím víc než v červenci a v srpnu (to se spíš věnuju pěší turistice).
Plochým nohám absolutně nerozumím. Vlastně ani nevím, jestli je nemám taky, ale to by se při mých pochodech už asi muselo projevit. A to veškeré výlety absolvuju ve stejných polobotkách, v jakých jezdím na kole. Jedny polobotky mi vydrží v průměru 1.500 km pěšky plus 10.000 km na kole. :o))
To neznas? Kdyz pujdes bos po dlazdickach, tak budes placat hohama:-) Kvuli plochym noham nebrali na vojnu....plasil bys nepritele tim placanim. Jo a kdyz si ty nohy namocis a slapnes na zem, tak poznas, zda je mas ploche...podle tvaru otisku.
A pri pochodech to muze i nemusi vadit....
A kdyz funis do kopce, to sis zapomel sundat snorchl?:-)))
:-)
Tim padem ja porad nosim ploutve:-)
A nebo muzes mit zborcenou klenbu....:-)
To se mi stalo u bot. Když jsem se mi je po mnoha peripetiích podařilo vrátit, verdikt zněl: zborcená klenba. Ale naštěstí u boty a ne u nohy. Dodneška nevím, jaká to byla klenba, ale asi se pod mou vahou prostě propadla vrchní plocha duté podešve.
ploche nohy to je veda. na jednej strane je to skutocne zbortenie noznej klenby a chodidlo dostava skutocne plochy tvar, na druhej dnes uz sa o plochej nohe vravi ak je nerovnomerne zatazenie nohy. cize v kocke povedane ak je pata viac zatazena ako ostatna cast chodidla. meria sa to pomocou jedneho pristroja, ktory priamo na obrazovke zobrazuje farebnou skalou zatazenie chodidla. ako terapia savatsinou doporucuje cvicenie z loptickou /jezkom / a redukcia telesnej hmotnosti. no a este k tej bolesti sije a krku. castym menovatelom tohto problemu okrem uz spomenuteho nespravneho drzania tela / teda krku a ramien / je ochabnutie brusnej klenby, ktora je vlastne zakladom drzania tela, cize ak mame pevne brucho tak spravidla mame aj dobre drzanie tela. ak mame ploche nohy je dost mozne , ze sa k tomu pridruzia problemy z kolenami.toto by si mal kazdy cyklista uvedomit a kombinovat cyklistiku z posilovanim spomenutych partii, plavanim atd, atd...
Díky za informace. Přestože kromě toho, že občal lehce zacítím kolena, žádné problémy nemám, určitě je dobré myslet na prevenci. U mě by mohla být problém relativní nadváha, a svalstvo trupu jsem systematicky přestal posilovat už před šesti nebo sedmi lety, což se asi taky podepíše nebo už podepsalo na mém držení těla.
Myslím si ale, že kdybych jezdil s řidítkama u kolen, byl bych na tom s krční páteří a šíjovým svalstvem podstatně hůř.
mám podezření, že šlapání do pedálů by mohlo odstraňovat, či napomáhat plochým nohám ..(?) JS.
Já mám příšerně ploché nohy, pustili mě kvůli nim z vojny. Kolo mi na ně moc pomohlo.
Ploché? Obě?
Takže taky dvojplošník? ´se nás ňák urodilo ...
8-D
No je to tak. Ja je mam taky priserne ploche:-) Pricne. To si takhle v bazenu skocis po nohou z mustku a drzis si pesticky, abys vubec dopadl do vody...nekdy se stane, ze dvojplosnik zacne plachtit:-)
Ale jo, pri popojizdeni typu jezdeni do prace, prepravovani se apod. nema co bolet. A takhle se v podstate da najet nejvic, ale tohle zrovna ja nepocitam za jezdeni (ze sportovniho pohledu).
Kolik mam najezdeno celkem netusim. Ja psal rocne, ne za zivot.
Male OT:-)
Dneska jsem te videl:-)) Faaakt. Normalne jsem potkal na silnici zrzaveho chlapa, co mel snad dva metry a plnovous. A kolo mel tak nejak vobrovske. Byl neprehlednutelny, protoze byl videt i mezi autama, jak sedel vzprimene:-) Vysku riditek jsem mu nemeril, ale mel je fakt vysoko. A nejzajimavejsi bylo, ze se s tema ridicema fakt "nesral".
Fakt jsem se musel smat:-)))
Tady u nas....:-))) Vis preci kde jsem:-)
Nemám nejmenší tušení. Nepátrám po soukromí Nakoláků. :o))
Ale vis, ze jsem daleko...za kanalem:-))) Urcite jsi to nebyl ty, ale nejaky tvuj anglansky dvojnik. Ale ja se chlamal jak tele. Fakt...vysokej, zrzavej chlap s plnovousem, co sedel na vobrovskem kole:-)) Musi to byt nejaky mistni, protoze to vypadalo, ze slape z prace (byl oblecenej na lehko). Zkusim nekdy vyfotit:-)
To jo, to vím, ale myslel jsem, že se občas v Praze ukážeš a že toho hned využíváš ke šmírování Medvědů. :o))
Jinak popis sedí, oblečení taky (letní bunda) a vlastně i to chování vůči řidičům (to tady budu mít zase pravidelně na talíři). Jezdím sice sebevědomě, ale tak, abych příliš neomezoval.
Nene...tohle bylo za vodou:-) Ale sto kilo, jak se tu pise o tobe, nemel. Byl to spis Medved vegetarian...takovej hubenej:-)
Ona se tu u nas ve meste dost casto dela zacpa. A on jim ukazal, jak na tu zacpu:-) Rval to, co to dalo mezi tema autama:-))
Tak snad až na tu postavu to fakt sedí. To bych se chechtal taky. Tím jsi mi připomněl, že bych se sebou měl něco dělat - teda jako s tou postavou. A to vegetariánství mi Jurimír doporučuje už dlouho... To by mohlo být řešení. To bych pak měl ve Skotsku dvojníka. :o))
Zkusim ho priste vyfotit:-) Mozna jsi to byl ty po te Jurimirove strave:-)
A vypadal hladově? To víš, snažím se nahlédnout do své budoucnosti... :o))
No to nevim...byl strasne rychlej:-)
Zrzavej ... nebyl to Ir? Vlastně oni i Skoti jsou mišuňk s Keltama, takže jsou rusí, že?
Ted jsem ve Walesu...tak nevim. Tady je to mozna obcas trosku s Irama strihle...prece jen je to blizko. Ale zrzounku tu zas tak moc neni.
Koukal ses pořádně? Nebyla to fata-morgána?
8-)
Nenene....byl to on:-)
každopádně, kromě zde již uvedených postřehů, se při vzpřímeném posedu změní rozložení hmotnosti - ruce se odlehčí a naopak - zadek cyklisty je více zatížen vahou trupu. pak se může přihodit, že sedlo, které Ti vyhovovalo při sportovním posedu, je najednou nepohodlné a tvrdé, necítíš se na něm dobře. často pak člověk musí vyměnit i sedlo /obvykle za širší, turisticky laděné - moje zkušenost/
z lekarskeho hladiska vzpriameny posed nie je prilis idealny a dlhsie vzdialenosti. je sice pohodlnejsi na krcne partie, lenze chrbctica straca svoju schopnost tlmit vybracie a stava sa zranitelnejsou. celkovo mozem tento posed doporucit na kratke vzdialenosti cca do 10 km denne a aj to na asfalte. optimalny sklon na crossovom kole je 45 a na horskom 30-45 stupnov...
predcasom som sam riesili podobny problem na mojom kole vymenou 10° predstavca za 17° bolo to este horsie ako predtym, takze ten stary putoval spat.kupil som si vsak ergogripy od ergonu a minimalizoval zataz ulinearneho nervu + plus rozsiril variabilitu uchopu a problem sa vyriesil. dospel som k zaveru, ze stavitelny predstavec je skor vhodny na kratke geometrie / trek, wheeler / kdezto ak mas dlhu geometriu je optimalnejsie dat kratsi predstavec , ale max o 5-10 mm a pouzit skor vlastovky z vatsim zdvihom 25,35 a 45 mm, ale pri rovnakej dlzke z dovodu optimalnej funkcie dychacieho aparatu.
nemáš nějaký tip, kde by se daly ergony koupit v ČR? / ze zahraničí je dost velký poštovný, když člověk objednává jen nějakou drobnost/.děkuji
mam--))
http://www.kolokram.cz/product_info.php?cPath...
Ergony v ČR mají např. na kolokrámu
http://www.kolokram.cz/advanced_search_result...
ale poměrně drahé.
Nejlevnější je mají na CRC:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx...
Poštovné nad 100liber je zdarma. Přijde mi nejlepší vzít na CRC více věcí aby to dalo 100 liber, než je brát u nás za dražší cenu.
Navíc dle ehsopu mají na kolokram jen tu variantu pro větší ruce (nevim jakou potřebuješ, já vozim tu menší).
oběma děkuji, ještě mi řekněte , jestli mají význam ty malé růžky /rohy bych je nenazval/? já mám všude vlaštovky, tak jestli to za a/ nebude vypadat blbě a hlavně - za b/ jestli mají tak malé rohy přínos?
ja mam tiez vlastovky a vyzera to normalne. mne ty ruzky prave vcelku sedia dobre v ruke. je pravda, ze dlhe rohy by tam uz vyzerali trochen divne lenze myslim, ze v prvom rade ide o pohodlie--))
Těžko hodnotit obecně. Já mám malé ruce (proto také vozím ty menší Ergony) a ty kratší růžky jsou pro mě délkou zcela dostatečné a třeba při jízdě ze sedla jsou pro mě na celou ruku. Pro větší ruku už na celou ruku nebudou.
Dále samotný grip vytváří pěkný přechod na ten miniroh, takže opřením se o plochy gripu a současně o roh mám skvělý úchop.
Mě ty minirohy prostě sedí skvěle, více než jakékoliv větší rohy, co jsem vozil v kombinace s klasickými gripy dříve.
A mám ty Ergony s minirohy nejen na celopevném HT, ale i na obou fullech, na všech kolech mám vlajdy a i vzhledově to vypadá celkem ok.
Ale mám 62cm vlajdy, na širších se to bude chovat jinak a vypadat taky jinak.
Jinak ale já tu kravinu, že rohy obecně na vlajdách vypadají blbě nikdy neřešil, pro mě je důležitá funkce.
A pak jsou dostatečně zahnuté, takže konec rohu směřuje směrem dovnitř, tedy nehrozí moc zachytávání za větve.
Ale někomu ty minirohy třeba sedět třeba nebudou vůbec.
mozem este doporucit tieto, vyrabaju sa vo velkosti S a M
http://www.jmctrading.cz/bhg-13-ergofix-m...
v S -ku ich ma moja draha a neda na ne dopustit...
no a knim mozno kombinovat rohy tiez vo velkosti S a M.
http://www.jmctrading.cz/bbe-15-ergosticks-m...
Ty jsem zkoušel před Ergony. Gripy mi moc nesedly, rohy naprosto nepoužitelné, na vlajdách vyšly tak blbě, že se konce rohů dokonce rozbíhaly směrem ven a to mám vlajdy s malým úhlem zahnutí, nedokážu si představit, jak by to dopadlo na vlajdách s větším zahnutím.
Navíc na těch rozích od Ergonu je super to, že z řídítek uberou jen velmi málo a lehce přesahují samotná řídítka, tohle na těch 62cm vlajdách hodně oceňuj (a bohužel jiné vlajdy širší mi žádné nesedly úhlem a zdvihem co potřebuju, takže řídítka jiná použít nemůžu, zkoušel jsem více než 10 různých kusů řídítek).
no oni su skor na crossove a trekingove kola. tiez mam 60 cm riadidla z 25 mm zdvihom a zahnutim 5°. na ergony je to optimal...
no a tie gripy mi zvieraju uhol 45°
Já mám výsledný úhel cca 6,5st. (z toho natočené cca 6st. k jezdci a 3st. nahoru). A zdvih mám na nich 40mm. A bohužel takováhle kombinace v šířce 62cm (tím myslím použitelné šířce 62cm a ne zkrácené 68cm řídítka, na které se po zkrácení nic nevejde; i takhle se mi to tam vejde jen díky použití společné objímky pro řazení a brzdy) kromě těch co mám (Amoeba Borla HB-C321) neexistuje (a to bez jakéhokoliv omezení ceny).
ano to mas rech, je cela skala riadidiel v rozpati 66-70 cm
, ale v skale 60-62 v podstate len ritchey a bbb no a ta borla od amoeby. medzistupen su este truvativy xr z 64-mi a zdvihom 25 mm.
Kolem 64cm se zdvihem 1 palec je toho spousta, i sem tam 62cm by se něco našlo. Třeba FSA, RaceFace, Titec (tady dokonce 62cm + 4cm zdvihu, ale bohužel pro mě blbý úhel), Controltech, BeOne, Azonic, Answer a spousta dalších, jen u nás z toho není nic moc dostupné.
Ale u žádné z těch značek neexistuje ta kombinace zdvih, šířka a úhel zahnutí co potřebuju. Vždy jeden z těch parametrů nesedí. Jsem před necelým rokem prošel téměř všechny značky na světovém trhu a nic nenašel.
mam rovnaku skusenost ako mlok. skutocne mi to hned uplne idealne padlo do ruky az mna to sameho prekvapilo a to som blazon do ergonomie a biomechaniky--))
A ještě jedna věc. Trošku jsem se ze začátku bál těch Ergonů v technických těžších terénech (typu žlutá z Lysé k přehradě) kdy ve stoje budu potřebovat změnit úhel rukou vůči řídítkům a mohla by vadit ta ergonomická část a nakonec se ukázalo, že je to naprosto v pohodě (pro mě).
u těch Ergonů se pozice na řidítkách fixuje jen šroubkem ? žádná mýdlová voda, líh a jiné tekutiny?
Ano, mají lock on systém, tedy nasadit na řídítka jdou zcela volně a pak se upevní stažením objímky.
Je to celkem zajímavě řešené u těch s minirohy. Jedna objímka rohu fixuje jak roh, tak grip s takovou mezipodložkou. Funguje to dobře, jen to má nevýhodu v tom, že když chceš pohnout pouze gripem nebo pouze rohem, musíš povolit tu společnou objímku a máš riziko, že si pohneš i s tím druhým, co pohnout nechceš.
Ty samostatné Ergon gripy (bez rohů) mají klasickou lockon objímku.
A rozhodně ty s minirohy nejsou vhodné na karbonová řídítka, které nemají alu koncovky (a to ani na ty, kde rohy povolují). Díky mezipodložce, která zajišťuje, že se stahne jak miniroh, tak grip, tak je tlačeno na řídítka v úzkém proužku a to karbonová řídítka je smrtelné (navíc samozřejmě obecné pravidlo, že karbonová řídítka, která nejsou dělaná na rohy a zesílená nejsou stavěná na páku rohů a i když přežijí dotažení objímky, tak jim rohy vadí).
Ty bez minirohů se při dodržení momentů utažení na karbonová řídítka použít dají.
tak to se mi líbí, kolikrát už jsem se otravoval s protáčejícími se gripy, naposledy jsem to řešil kontaktním lepidlem gelovité konzistence /Loctite/, které má určitou výhodu v tom, že se dá s gripem ještě chvilku manipulovat než definitivně zatuhne