Jel dneska po Vltavske stezce ve smeru na sever. Jel velmy rychle protoze pospichal sem na schuzku. A vedle Komoran kdyz stezka zabocuje se doprava jedu sem asi 27 km/h a vidim cyklistku ktera jede vstric pro mne po svoji pravou strane. Bylo to tady: http://www.mapy.cz/#x=133033200@y=135613872@z...+135613392-48+688+400+576
A v pristi moment vidim ze vedle cyklistki jede clovek taky vstric pro mne po moji pravou strane. WOW! V prvni moment myslil ze to je clovek na kolobezkach (mel sem podobni setkani v minulosti) a potom uspel sem jenom udelat "A-A-A" (z doufanim ze to postrasi ho) a prijeli se nasi kola.
Tak ze kluk jel primo na me a ja ne mohl sem odbocit protoze delal sem pravy ohyb. V posledny moment kluk udelal riditka trochu doleva a to uz bylo pozde.
Tak prijel zprimo v neho. Kola zastavili se momentalne, kusy plasta leteli a pamatuji ze ne upadnul jsem a ne pamatuji jak to bylo ve detalich. Pamatuji ze drzel sem riditka do posledni momenta a potom stavel se ruce pro setkani.
Tak ze jsem rady ze jsem zivy zacal divat se co to je. Tretry odepnouli se od pedaly v nejaky divny zpusob. Boli me hrudnik a to je vsehno. Kluk rika pro mne neco v Cestine a ja ne rozumim a ne muzu nic rikat protoze (1) boli me hrudnik a (2) mluvim Cesky malo. Tak potrochu stalo me lepse a zjistili se ze kluk je v plnem poradku a zacali divat se na kola.
Tak ze stratil sem prdni blikacku ktera myslel ze prijala na se hlavni naraz. Prdni kolo ma "8" a ne chci jet z brzdamy, ale kdyz brzdy vypnout tak jede. Po prvni prohlidce je to vsechno. Kluk ma taky neodpruzenu vidlice a velmy stare kolo a pro tento kolo je vsechno v poradku (!!!).
Tento bylo vsechno po prvni prohlidce ale kdyz podival se na moje vidlice a na foto Authora z internetu to je jasno ze vidlice ma problemy. Tento je foto noveho Authora http://www.author.cz/download.php?FNAME... a tady je moje kolo po nehode tady http://flickr.com/photos/dkrukovsky/sets... . Kluk rikal ze nema vubec penize z sebou a sliboval zaslat penize na muj ucet ha ha. A kdyz to bude pravda tak to bude krasne. Jo, a tenta holka se ujela.
Tak to mě přímo obchází hrůza. Hlavně že to dopadlo jen takhle. Upřímně řečeno, jsem rád, že jsem tam v tu chvíli nebyl. Občas (dost často) se tam vyskytuju. Čelní srážka může končit daleko hůř - otřes mozku, zlomeniny, rozsáhlé odřeniny. Fuj, hrůza pomyslet.
[rýp]S přilbou to nebývá tak hrozné[/rýp]
s prilbou je celni srazka takova, dalo by se rici az cirkusova, taskarice.
Hm, ta vidlice to má za sebou :-( Ale tam se s tím asi nedalo nic dělat, není tam vůbec místo, jestli si dobře pamatuju. Jsem zvědavej, jestli ti ten kluk pošle peníze, to by mě opravdu zajímalo...
To jsem jezdil i s horšíma vidlicema. Kromě toho se to dá za studena aspoň trochu srovnat. Nebo je tam ještě nějakej jinej problém?
Máš změněnou geometrii, nohy vidlice nejspíš ani nebudou ohnuté stejně, prdu asi dostalo i ložisko hlavy. Navíc můžeš třeba při otáčení chytat kolem o špičku boty. Ale především je narušená pevnost vidlice. Nevíš, jak se zachová na nějakém rigolu, nebo při ostrém brzdění. Taková zlomená vidle ve sjezdu...
Samozřejmě je zapotřebí revize ložiska, ale krk a částečně nohy vidlice se dají za studena mechanicky srovnat. Určité zvýšené riziko zlomení tam bude, ale i to se dá předem zukontrolovat. Pokud nejsou na krku vidlice pouhým okem patrné mikrotrhlinky, asi bych tu vidlici používal dál. No nesmělo by se s ní samozřejmě moc blbnout. Ale na jízdu po cykostezkách by mohla ještě sloužit.
Já takovou vidlici i používal, pár let... Ale bylo to kapku o nervy. Srovnat to jde, ale dneska už bych do toho nešel. Tehdy vidlice nebyly a já neměl prachy, dneska by mi to nestálo za riziko... Nová vidlice bude natolik drahá, aby to naštvalo, ale ne zase tak, aby si ji člověk nedopřál.
vy jste silenec! blba neodpruzena vidlice za litr ma vetsi cenu nez se pripadne prizabit ve sjezdu? trhlinky tam nebudou, je to houzevnaty material, casem to ale muze zpusobit unavovy lom.
Člověk samozřejmě musí jezdit podle toho, co má pod sebou, ale narovnávaných vidlic jezdí spousta a neznám případ, že by se zrovna kvůli tomuhle někomu něco stalo. Není pak od věci (nechat) takovou vidlici po nějaké době opět zkontrolovat, případně vyměnit.
I kdyby se tím měl zachránit jediný lidský život, doporučuju bouranou vidlici neprodleně vyměnit :-)
To, že neznám žádný případ, že by někomu ohnutá vidle praskla neznamená, že se nestal, nebo nestane. Ten materiál není z gumy, ale z oceli. Má nějaké hranice, které by se neměly překračovat.
samozrejme je jiny pripad, kdyz opily vena na vsi cestou z hospody vrazi do odstaveneho traktoru a nasledne ohnutou vidli liberty z 70. let mu spravi na dilne v JZD, pac ten stejne jezdi jen max. 20km/h po vsi a to jeste jen z kopce od kostela. u sportovni jizdy je to jina.
Přesně tak jsem to myslel.
Upadl jsi někdy ve dvacetikilometrové rychlosti upadl přímo na obličej ? A což kdyby za Tebou jel motorista-vrah? Nejspíš ani nestihne sundat nohu z plynu.
Ne. Sám od sebe padám minimálně. Nejpodobnější byl můj pád po zablokování předního kola.
Pokud by mě po mém pádu někdo přejel, pak jednoznačně nedodržel bezpečnou vzdálenost, takže by si to Tvé označení možná zasloužil. (Zase můžeš napsat, že označuju řidiče za vrahy.) Kolikrát jsem tu už psal o tom, že řidič musí předpokládat i cyklistův pád? Pokud by dodržel bezpečnou vzdálenost za cyklistou, případně dostatečný boční odstup, nikdy by nemohl přejet ani cyklistu spadlého s kola.
vy po padu z kola dodrzujete stale zhruba stejnou sirku, jako ma jedouci cyklista?
Ne, ale řidič by měl jet jen tak rychle, aby stačil dobrzdit, pokud cyklista z jakéhokoli důvodu spadne s kola. A předjíždět by měl s takovým bočním odstupem, aby cyklistu ani v případě jeho pádu neohrozil. Pokud tak nečiní, pak VĚDOMĚ cyklistu ohrožuje na životě.
Tak to má být - zodpovědný, šetrný a ekologicky smýšlející cyklista, který v žádném případě nemůže ohrozit své okolí, pokud neudělá chybu, si narovná vidlici ve svěráku a od té chvíle ho každý okolojedoucí motorista VEDOMĚ ohrožuje.
Protože nezastavil v uctivé vzdálenosti a nezeptal se:
"Prosímvás, máte v pořádku vidlici?"
"Jo."
"Takže vás můžu předjet?"
"Jo."
"Tak pozóóór, já jedůůůů!!"
:-)))))
Drtivá většina pádů cyklistů není způsobena "nalomenou" vidlicí. Chování motoristy s opravovanou vidlíci nesouvisí. Měl by s cyklistovým případným pádem počítat vždy.
Pamatuju případ, kdy kluk na kole nedával pozor, "škobrtnul" o kanál a spadnul na bok náklaďáku v protisměru (naštěstí jen úraz). Stačilo maličko a byl pod koly a měl fůnus.
Měl ten řidič pro jistotu zastavit , když viděl kluka přijíždět, nebo jak to měl podle tebe řešit ? Rád se poučím, abych věděl jak se mám za volantem chovat, až uvidím v dálce cyklistu. Abych nebyl označen za řidiče-vraha...
Ale no tak, to už se tady řešilo stokrát. Když tušíš, že někde bude nějaký kluk třeba jen možná přijíždět - tak máš přece auto nechat doma! Já nevím, že takové triviální zásady si pořád ne a ne zapamatovat... :-))))
Ano, před každým použitím auta je potřeba pomyslet na to, že není vyloučena ani taková situace. Nebo si myslíš, že aktér (ne nutně viník podle zákona) nějaké tragické nehody nikdy nezalitoval, že ten den nenechal auto doma? Nechci nikomu sahat do svědomí, ale řekl bych, že skoro každý.
Pokud se rozhodneš auto přece jen použít, skutečně je potřeba snížit rychlost tak, aby řidič dokázal účinně reagovat na jakoukoli změnu dopravní situace. Jaký může mít kdo důovd chovat se jinak?
"Ano, před každým použitím auta je potřeba pomyslet na to, že není vyloučena ani taková situace. Nebo si myslíš, že aktér (ne nutně viník podle zákona) nějaké tragické nehody nikdy nezalitoval, že ten den nenechal auto doma? Nechci nikomu sahat do svědomí, ale řekl bych, že skoro každý."
Bych řekl, že tohle jsi napsal moc hezky. Že si uvědomuješ, že řidič je člověk jako každý jiný a není tudíž o nic horší, než jiní lidé. Že před každou jízdou by si měl uvědomit, že se může stát účastníkem dopravní nehody s tragickými následky. Že by se mu mohlo stát, že ho bude mrzet, že vyjel zbytečně, přestože nehodu nezavinil. Taková formulace je podle mě účinnější, než slova o potencionálním vrahovi apod. Z Tvého příspěvku každý řidič pozná, že se mu snažíš pomoci a nesnažíš se ho očernit dříve, než usedl do auta.
Ten samý způsob argumentace by byl účinnější i v případě interupce. Opatrně se snažit vysvětlit budoucí matce, že by se měla rozhodnout tak, aby později neměla výčitky svědomí.
Onehdá jsi psal, že Tvoje příspěvky vzbuzují vzdor jen u nezralých jedinců. Ale pravda je i to, že zralý jedinec by se měl dokázat chovat tak, aby ten vzdor nevyvolával.
V tomhle se Medvěda zastanu. Když jedu autem, VŽDY předjíždím cyklistu s takovým bočním odstupem, aby i v případě náhlého pádu na levý bok byla jeho hlava daleko od kol auta. V podstatě si místo cyklisty představím auto rozměrů cca. Octavia Combi a tak ho také předjíždím. A myslím si, že je to naprosto v pořádku, protože jedině tak mohu mít jakous takous jistotu, že v případě chyby cyklisty nebudu mít na svědomí jeho život.
Platí-li, že je-li zakázáno dotýkati se i drátů spadlých na zem, tím spíše to musí platit o spadlých cyklistech. Jenom mi není jasné jaká je podle tebe bezpečná vzdálenost od cyklisty, když je docela běžné, že při pádu se "letí" i několik metrů a ne jenom dopředu. Takže např. při šířce vozovky 5 a méně metrů může vozidlo jet po vozovce nebo musí na polní cestu, nebo snad ani předjíždět nesmí ?
Pokud nemohu předjet bezpečně, nepředjíždím vůbec.
Dobrý, ale pořád ještě nevím co je podle tebe bezpečný odstup od cyklisty, zkus být trochu konkrétní.
To záleží na konkrétních okolnostech. Bezpečná vzdálenost za cyklistou se nebude příliš lišit od bezpečné vzdálenosti za jiným vozidlem. Boční odstup musí být takový, aby ani při pádu cyklisty nedošlo k jeho dodatečnému ohrožení.
Takže podle situace. Pokud ti rozumím tak vždy předpokládáš, že každý cyklista je neschopný kopyto, který každou chvíli spadne z kola. To by ale znamenalo dodržovat boční odstup nejméně 4 metry, protože při běžné rychlosti cyklisty kolem 20 km/hod. je potřeba předpokládat, že cyklista při bočním (šikmém) pádu poletí nejméně 4 metry do strany. To ale znamená, že mimo 4 proudé silnice bys nikde cyklistiu nesměl předjet. Nevím jak by se ti líbila taková cesta autobusem rychlostí 20 km za cyklistou, protože nenajdeš silnici, kde by autobus mohl předjet. Zajímalo by mě jak to podle tebe bude u motocyklů, který jede rychlostí 80 a při pádu se řidič koulí třeba 10 metrů.
Neříkám, že každý cyklista tím "neschopným kopytem" je, ale řidič by to měl předpokládat. Nevím, jestli ten bezpečný boční odstup bude dva metry nebo čtyři metry, ale prostě takový, aby v případě pádu nebyl cyklista "mým" autem ohrožen.
V případě nemožnosti předjetí by cyklista měl být (a myslím, že podle zákona skutečně je) povinen umožnit předjetí tím, že při nejbližší příležitosti zastaví na krajnici nebo jinde mimo vozovku.
Při pádu motocyklisty je v první řadě potřeba odečíst jeho a "moji" rychlost. Navíc při pádu v takové rychlosti se motorkář nekutálí na stranu, ale nanejvýš šikmo dopředu. Nějaký čas na reakci tedy zbývá.
"V případě nemožnosti předjetí by cyklista měl být (a myslím, že podle zákona skutečně je) povinen umožnit předjetí tím, že při nejbližší příležitosti zastaví na krajnici nebo jinde mimo vozovku."
No, to je ale dobrá pitomost...
Vyplývá to z § 18 odst. (2) písm. b) zákona 361/200 Sb., že "řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou..."
Vykládám si to tak, že pokud se cyklista pohybuje v místech, kde je nemožné ho bezpečně předjet, omezuje tím plynulost provozu. Jeho povinností tudíž je zachovat se tak, aby plynulost neomezoval - tedy v určitých intervalech na vhodných místech opustit vozovku a tím umožnit předjetí rychlejším vozidlům.
V praxi tedy - vnímám-li za sebou delší dobu vozidlo, které se mě chystá předjet a nemůže, případně dokonce že za mnou z téhož důvodu vzniká kolona, při první vhodné a bezpečné příležitosti opustím vozovku a nechám se těmito vozidly předjet.
Tak já je občas také pouštím, pokud se jim mám kam vyhnout... Ale že by to byla přímo moje povinnost, tak to asi ne... Kdyby se jim tam vyprdelil nějaký pomalu jedoucí traktor nebo něco podobného, tak také pojedou způsobně, třeba i krokem... To jenom na cyklistu si troufají troubit a klepat si na čelo, v horších případech do něj najíždět...
OT: Už jsem před pár lety na magistrále, naštěstí v noci, viděl jet kombajn :-) Bylo to někde meze Pankrácí a Budějovickou... Co tam hledal tedy nevím...
Právě na ty traktory se ta (podle mě zákonná) povinnost umožnit průjezd primárně vztahuje. Ten kombajn jsi tu viděl kdy? Dědeček mi vyprávěl, že pankráckou pláň pamatuje jako obilná pole, ale to byla dvacátá léta...
Co je to bezdůvodně pomalá jízda? Je to jakákoli rychlost nižší než maximálně povolená? Jako cyklista mám ke scé rychlosti nějaký důvod, už třeba jenom ten, že rychleji jet nemohu, bo ten kopec je prudký, proč bych tedy měl být já ten, který bude zdržován a před každým autem uhýbat do pangejtu, zastavovat a znovu se rozjíždět, copak jsem méněcenný účastník provozu, než jiní?
Podle toho tvého výkladu je možné za pomalou jízdu považovat jakoukoli nižší než je maximální povolená.
Řekl bych, že si to vykládáš dost svérázně. Za prvé: Formulace "zejména bezdůvodně pomalou jízdou" je až jakýsi dovětek. Hlavním obsahem je narušování plynulosti provozu (tedy z jakéhokoli důvodu, třeba prostě proto, že jsem cyklista).
Za druhé: cyklistovi přece nic neudělá, když se na chviličku uklidí stranou. Nebývá to zase tak často a je to vlastně tak trochu i v jeho zájmu. Nebo je Ti příjemné, když za sebou vytváříš kolonu? Mně by to bylo krajně nepříjemné, i kdyby nikdo netroubil.
I z hlediska ekologie je lepší ta auta pustit, protože v pomalu jedoucí koloně produkují násobně víc škodlivin. A to nejdůležitější na konec: Je to projevem slušnosti a tolerance. Využívat svá práva až nadoraz málokdy vede k něčemu dobrému.
Medvěde, v zásadě to děláš správně, o toleranci a ohleduplnosti píšeš také správně. Ale pokud jedeš podle svých možností, schopností a v rámci provozu a stavu vozovky plynule bez zbytečného otálení, dále se pohybuješ tam, kde můžeš - potom tebou citovaný paragraf je krapet mimo. Plynulou jízdou plynulost provozu nenarušuješ. Teď neslovíčkařím, tak to prostě je. Ale znovu na začátek, v rámci ohleduplnosti k ostatním, umožním průjezd rychlejších. A ta ohleduplnost by měla být tak nějak "nad zákon", základem všeho...
Vzhledem k tomu,že vyjíždím z města za plného provozu a vyhýbám se cyklostezkám(zdají se mi nebezpečnější),nedovedu si představit,že bych se zastavoval,pokud uslyším kohokoliv rychlejšího za sebou.Odhaduji,že bych ujel tak cca 5 metrů.
Třeba zrovna proto, že jsem cyklista, který je plnohodnotným účastníkem provozu se nebudu chovat jako veš, která na silnici překáží.
"Za druhé: cyklistovi přece nic neudělá, když se na chviličku uklidí stranou. Nebývá to zase tak často a je to vlastně tak trochu i v jeho zájmu." - co je to uklidit se stranou? Jet škarpou? Zastavit v místě kde je to možné a pustit jedoucího za mnou?
I z hlediska ekologie je lepší jako cyklista na tu silnici vůbev nevyjet, potom by auta nemusela ani zpomalovat a tím při rozjíždění vyprodukovat násobně víc škodlivin.
"A to nejdůležitější na konec: Je to projevem slušnosti a tolerance. Využívat svá práva až nadoraz málokdy vede k něčemu dobrému." - nepsal jsem nic o využívání práva až nadoraz, píši, že nemám problém, když auto chvíli počká a předjede mě o 400 metrů dál, až to bude vhodné, píšu, že se cítím plnohodnotným účastníkem provozu a rozhodně svou jízdou po silnici se necítím, že bych bezdůvodně zdražoval provoz.
bod č. 8: Zpochybňuje kvality, schopnosti a osobnost druhých, nenápadně druhé kritizuje a soudí, hovoří s nimi s despektem.
Ano, ohleduplný by měl být člověk bez ohleduna to, jestli mu to přikazuje zákon. Ale v tomto případě je to i v tom zákoně. MOJE plynulost jízdy jako cyklisty, i když jedu v podle svých možností a schopností, znamená pro motoristy pořád ještě překážku. Jako cyklista si toho musím být vědom a umožnit plynulost v měřítku těch motorových vozidel. Možná nejsem povinen jim umožnit nebezpečnou jízdu, Ale mezi rychlostí cyklisty a již nebezpečnou rychlostí auta bývá dost velký prostor.
Chovat se jako ta "veš, co na silnici překáží",je samozřejmě extrém, ale umožnit průjezd rychlejším vozidlům, pokud tak mohu udělat, aniž bych ohrozil svou bezpečnost, mi připadá naprosto normální. Můžeme vést spor o to, jestli mi to přikazuje zákon (řekl bych, že ano), ale já bych to udělal i kdyby to nepřikazoval.
"Uklidit se stranou" dává smysl například když jedeš naohoru Břežanským údolím, kde Tě v nepřehledných serpentinách vlastně nelze bezpečně předjet (zvláště v případě hustého provozu v protisměru, který je spíše pravidlem). Vytvoří-li se z tohoto důvodu za Tebou kolona, nevidím důvod, proč se na pár desítek vteřin "neuklidit". Je tam několik míst, kde tak můžeš bezpečně učinit.
Samozřejmě, že je nutné znát (nebo si stanovit) svou vlastní hranici, kdy způsobované zdržení těch za Tebou budeš považovat za ještě únosné a kdy už ne. Píšeš o 400 metrech - no, v případě, že jedeš pomalu dokopečka, může Ti to trvat třeba tři minuty. Nevím, jestli by to pro nějakého řidiče už nebyl důvod k pokusu o riskantní předjetí...
Že jsem plnohodnotným účastníkem provozu, ještě neznamená, že musím více než nezbytnou dobu nutit ostatní účastníky ke stejně nízké rychlosti,jakou jedu já. Tohle bych už považoval za využívání svých (možná dokonce pouze domnělých) práv nadoraz. Když můžu a neohrozí mě to, není důvod to zdržení ostatních zbytečně prodlužovat.
V tom prvním odstavci se spíše lišíme v interpretaci, než v názorech. Nejezdím tak, aby mně nemohli bezpečně předjet, ale na druhou stranu nezastavuji, aby mně mohli předjet. Spíše jsem zatím nikdy neměl za s sebou tolik aut, abych musel uhnout a nechat je předjet.
Břežanským údolím nejezdím už jenom proto, že je tam velký provoz, na jedné straně skála a na druhé svodidla, jedu buďto lesem, nebo když chci po asfaltu, tak přes Točnou. V tomto konkrétním místě jsem dokonce ohleduplnější, než ti, co tamtudy jezdí a kolony pravidelně pouštěji :-)))
Ty tři minuty může samozřejmě každý vnímat jinak, těžko takto říci, záleží na konkrétní situaci, nicméně zatím jsem nikdy nemusel stavět, nebo uhýbat do pangejtu, aby mně mohli bezpečně předjet, kolonu jsem za s sebou neměl, 2-3 auta ano, ale v pohodě vydrželi.
Nepsal jsem, že někoho nutím jet stejně rychle jako já, psal jsem, že cyklista je plnohodnotný účastník provozu a s takovým je potřeba v provozu počítat a jestliže na něj narazím na úzké a klikaté cestě, tak nemohu počítat s tím, že pojede pangejtem, nebo zastaví abych mohl frčet dále.
Psal jsem se, jaká je ta rychlost, já si myslím, že to je 90, někdo autem usoudí, že bezpečná rychlost je 60. Je povinen tedy uhnout a nechat mně předjet? Jestli ne, tak kde je ta hranice?
ronda: Nemyslím, že bych byl v opozici. Jen jsem se snažil věc ještě trochu upřesnit. :o))
Taky se mi příliš často nestává, že by se za mnou tvořila kolona. Ale občas jsem se dostal do situace, kdy se za mnoz auta začala štosovat. Ono někdy stačí málo (při přejezdu křizovatky lehce vybočit doprava a uvolnit na chvíli vlastně celý pruh).
Ani já nejezdím často Břežanským údolím, a pokud ano, tak spíš dolů. Stejně jako Ty jezdím raději přes Točnou (nahoru i dolů).
No a zase já jsem nepsal, že bys měl jezdit pangejtem. Pokaždé jsem zdůraznil, že umožnit předjetí je dobré na VHODNÉM a BEZPEČNÉM místě. Hranice bezpečné rychlosti jízdy je subjektivní a částečně i individuální, ale o tu přece nejde. Samozřejmě může uhnout i auto autu, ale kolo je přece jen konstruováno na jiné rychlosti, tak tam bych ty ohledy očekával tím spíš.
A jsme zase o kus blíže shodě. Netvrdím, že není dobré uhnout jak píšeš třeba v té křižovatce, abych umožnil předjetí. POkud mě tam předjedou všichni, tak je to naprosto nejlepší řešení, ale pokud jich bude více, tak to je pro cyklistu nebezpečné v momeňte, kdy bude křižovatka končit a bude se chtít zase zařadit.
Myslím si, že tu debatujeme o situaci, která se stává velice, ale velice zřídka, spíše jde o situace, kdy tě dojede jedno, max. dvě auta a cesta je hodně klikatá, potom není důvod na vhodném místě uhnout více a případně trochu zpomalit, ale kdybych to měl dělat co 100 metrů, tak by to byl opruz.
Já myslím, že shoda je úplná. Jde spíše o výjimečné situace. Záleží na tom, kdo, jak často a kudy jezdí. Prostě v okamžiku, kdy za mnou dlouhé minuty jede "nepřiměřeně" pomalu nějaké auto a nemůže mě předjet, případně se za ním štosují další auta, prostě hledám bezpečnou možnost jak jim umožnit nebo aspoň usnadnit předjetí. Cítil bych se blbě, kdybych takovou možnost měl, nevyužil ji a nutil řidiče další dlouhé minuty jet v závěsu za mnou. Dělám to i ze sobeckých důvodů - je mi to nepříjemné.
Kombajn! LOL :)))
Se netlem, s kamarádem jsme na něj z auta čučeli jak péro z gauče ;-) Tak, že jsme málem sejmuli dalšího exota, tentokrát nějakého mlaďase na fichtlovi, neměl helmu (tenkrát snad už povinná byla) a samozřejmě že nesvítil...
Jasně, neřeším, co jste tam dělali vy a v jakém ředění jste měli krev, když jste ten kombajn spatřili :)))
Ale ta poznámka o 20.letech (by Medvěd), ta mne rozesmála více ... prostě jel na Pankrác na pole
Hm, tak na ten posl. prispevek už se nedá reagovat. Systém má pravdu, je to zase daleko od tématu Nehody na Vlt. stezce.
No bylo by horší, kdyby si magistrálu spletl ten kombajnista ne s norm. silnicí, ale s polem:)
Bych rekl, ze jste meli oba docela stesti. Ne ze bych chtel tvrdit, ze v tom miste slo delat neco jineho (po bitve je kazdej chytrej), ale celni naraz je nejhorsi varianta a i na kole se tak da spolehlive zabit. No, co uz ted, bud rad, ze mas kosti vcelku, kolo se opravi. Tu vidli bych koupil novou, vypada na ocelovou, nebude draha.
Uf! To zní úplně strašidelně, ještě že se vám nic nestalo, mohlo to skončit mnohem hůře.
Už jsem si říkal, že je to takové nepřehledné místo, ale nenapadlo mě, že tam někdo pojede protisměrem. Vždyť zrovna v tomto místě je to dost široké, aby každý jezdil po své straně.
novou vidlici si můžeš koupit tady:http://www.ebicycle.cz/ mají je víceméně ve výprodeji za 300kč/kus.
Jedu takhle dneska domu z prace (cca 16 hod), v protismeru jede auto a "predjizdi" cyklistu. Jenze v mojem smeru taky jelo auto, tak nechtel moc vybocovat. No kluk na kole letel do skarpy. To auto zastavilo snad po sto metrech a jeste zacali premyslet jestli se uraci vratit podivat co se deje.Rychlost auta mohla byt tak 60 km/h. No a ted happy end: kluk je v pohode, kolo taky a ridic auta byl dost podelanej tak snad uz priste bude pri rizeni myslet. to jen tak na okraj
Ja taky (ne)jednou pouzil cyklostezku a zazil jsem taktez celni srazku s cyklistou, co jel v protismeru. Bylo to (pro me) v pravotocive zatacce, ja jel hezky pri kraji a on si to za kerem svihl po sve leve strane, aby si zkratil oblouk a mohl zatackou asi projet rychleji, nebo proc to blbec udelal. Nestacili jsme ani poradne zarvat, kdyz se ozvala ta prda. Ja zustal +- na miste (ale podle ramene jsem musel udelat kotoul), on vylitl snad 3 metry ze zatacky. Chtel jsem ho vola trochu podesit, ale rozbil si kolo a sam nevypadal moc dobre. Mne nebylo krome soku skoro nic. Tak snad priste pojede po spravne strane.
Kvůli takovým negramotům strašně nerad jezdím u nás ve městě po cyklostezkách. Jede proti tobě, do poslední chvíle cuká řidítkama doprava, doleva, doprava a přemýšlí, kam se ti vyhne... O zatáčkách ani nemluvě. Naučil jsem se jezdit radši pomaličku a nejkratší cestou mizet ven. A vůbec nejlepší je mít najeté trasy bez stezek. Na silnici se cejtím nejbezpečněji. (píšu o HK, ne o Praze !)