Ahoj,za jak dlouho nebo po kolika kilometrech měníte řetěz.Diky
Měrku ani nekupuj. Grátis Ti to přeměří v každé slušné cykloprodejně. Výměna vč. práce je tak cca záležitost od 4 - 5 stovek. To už ale záleží na typu řetězu. Já na něm dal 4000 km, ale výměna byla už lehounce za hranou. Jsem tedy zvědav co to udělalo s kazetou. Nejmenší kolečko je nejspíš v kopru a já i přes své znalosti a snahou každému poradit sám zaspal. :( Inu kovářova kobyla...
To jsem se chtěl dávno zeptat: spousta lidí říká, že si "nechá vyměnit" řetěz. Proč? Já jsem dřív ani nevěděl, že se kvůli tomu jezdí do servisu. Prostě koupím řetěz, roznýtuju starej, srovnám délku, nasadím, snýtuju novej, mám to za 10 minut i s umytím rukou. Nýtovačku stejně mám, vozím ji s sebou, abych vždycky v pohodě dojel...
Dělám něco špatně? Co je to, co v servisu při výměně řetězu udělají, a já doma ne? Co je ten důvod, proč s tím do servisu? Vážně, neprovokuju... :-)
Jsou tací, kteří si nechávají i kapalinu do ostřikovačů dolít v servisu...
Proti tomu je výměna řetězu docela náročná operace a každému se nemusí chtít s tím mazat.
Na druhou stranu je nejlepší si pokud možno všechno dělat sám. Člověk si je pak na cestě jistější a klidnější.
No ale vážně: je to jen to pohodlí, nebo v servisu udělají ještě něco navíc, co doma nedám? Já si třeba často sám přezouvám před zimou a před létem auto, jsem línej se někde dohodnout v servisu, to si radši zatrénuju výměnu kol :-) Ale vím, že když to dám tam, vyváží mi kola, což doma neumím.
Tak něco podobného myslím, jestli s tím řetězem dělají...
Já řetěz taky měním sám, takže nevím.
A s tím přezouváním - bereš montajzny a ručkuješ gumu po gumě ??? Myslel jsi asi přehození obutých gum na ráfcích, kus za kus. Nebo fakt přezouváš ?
Můj táta tohle martýrium na tisícovce taky ještě podstupoval, já jsem si to jen tak jednou chtěl zkusit na trabanťáckým kole. Po cca čtvrthodince jsem se na to vyflák. :-))
Samozřejmě, že je to úplně stejné jako si měnit řetěz doma.
Ale jak píšu níže, tak nechápu právě to pohodlí. Ne že by mě řetěz bavilo měnit, ale 3 minuty práce doma je tedy pořád mnohem pohodlnější než kolo vláčet do servisu.
A navíc ty ceny, když hg53 koupím za 185 nebo hg93 za 340, to bych v servisu opravdu neměl.
Já nýtovačku ztratil někde na cestách, když jsem špatně dovřel kapsu pod sedlem. A proč se i s takovou banalitou obracím na servis?... No, protože z jara tam vleču tu svou lásku stejně ke kontrole před nadcházející sezonou a na podzim k přípravě na zimní prvoz. Jó a ještě to nejpodstatnější,... JE TO POHODLNÉ a zas tak moc to nestojí. Servisák je spolehlivý a vše stihne pohodlně za mou běžnou pracovní dobu. Jen s tím řetězem jsem na něj měl dát už na jaře.:(
A kolik ti účtuje za řetěz a za jaký, to by mi docela zajímalo.
A pak by mě zajímalo, jak dosáhneš toho, že je potřeba vyměnit řetěz akorát z jara, kdy tam to kolo vezeš. Já tedy měním řetěz, když je třeba, což je kdykoliv během roku, někdy i víckrát.
S tou pohodlností jak se to vezme. Pro mě je odvést kolo do servisu 2x 1,5 hodiny času nebo někdy i víc (tedy zabité dvě odpoledne), což je proklatě hodně.
A to co by mě v tom servisu dělali, tak je pro mě vše dohromady práce tak na hodinu doma, tedy ušetřím proklatě času.
Tedy i když mě moc nebaví se vrtat v kole, tak naopak pro mě je pohodlnější si to odservisovat sám.
Nedělám si doma pouze dvě věci a to servis tlumiče a vidlice. Ale to stejně oboje musím posílat (tlumič do TF tuned do Anglie, protože mam od nich komplet předělanou tlumící část, takže to i oni musí servisovat a vidlici posílám Milanovi do tuning-test.cz, protože mám všechny vidlice od něj upravené a také je třeba servisovat u něj).
A pak ještě vlastně když je něco se zadní stavbou, což zatím byla jen pravidelná výměna montážních vložek tlumiče, to si doma také neudělám.
No tak pokud je to víc věcí dohromady a ten řetěz udělají tak nějak k tomu, tak to jo.
Ale jinak to mám jako Mlok - najít čas, kdy v jejich otvíracích hodinách dodám kolo do servisu a zase vyzvednu, to je pro mě mnohem větší problém, než si jeden dva večery docela příjemně pohrát.
Akorát že pořád přibývá dílů, na které bych potřeboval spoustu speciálních klíčů a stahováků, jeden nejmíň za tři kila... To mě štve a nutí přece jen někdy servis použít :-(
Ježiš,... Ještě půl roku bude můj milášek v záruce, tak ať mi ho pěkně rozmazlujou. Sám se v kolech moc rád vrtám, ale jak zde již bylo zmíněno, tak ceny různých stahováků klíčů a td jsou mi fuj tajbl nestydatej... Já to udělám tak, že místo v garáži na firmě prostě zaparkuji u Turka a cestou domů si jej vyzvednu, a nemusím nad ničím přemýšlet. Akorát mi řeknou, u čeho by už doporučili výměnu a co mi na něm prováděli. Většinou to spláchnou 2 až 5 stováčků ročně a já mám pocit, jak jsem vyběhl s VPO, která by mne přišla na něco přes 2 tyšice měsíčně a to musím ještě chodit domů 7 km pěšky, protože večer už k nám nic nejezdí. :( Tedy pokud nemám kliku na stopa. Občas je takový nečas, že mi je milá i nouzová sedačka traktoru.
Protože nejsem vysazený na pohodlí jízdy, nechám řetěz doběhat až do úplného zničení a měním pak i kazetu, většinou i převodníky. Finančně se mi to vyplatí. Při mém stylu jízdy vydrží řetěz až 10.000 km. V tuto chvíli má můj řetěz naběháno přes 9.800 km a teprve začíná zlehka zlobit.
Jenže je to pouze proto, že používáš levné kazety a převodníky.
U dražších se to nevyplatí nikdy, když za cenu kazety je 5 řetězů a o převodnících ani nemluvě.
Upřímně řečeno vůbec nemám představu, nakolik převodníky a kazety, které používám, patří k levnějším nebo k dražším. Jen jsem si všiml, že jak jsem dřív musel měnit převodníky i s klikami, dnes užmohu měnit převodníky jednotlivě.
Myslím, že nejrychleji se opotřebovává prostřední převodník, protože se nejčastěji používá. Potom asi ten nejmenší, protože zabírá nejmenším počtem zubů. Nejvíc vydrží asi velký převodník.
Když dotahávám řetězy až nadoraz, určitě se opotřebení převodníků urychluje, na druhou stranu se tím ale tvar zubů přizpůsobuje měnícím se parametrům řetězu.
Já to mám cenově následovně:
XT kazeta 1000Kč
XT převodník prostřední cca 500Kč, malý to samý a velký snad přes 1000, přesně nevim, velký jsem nikdy kupovat ještě nemusel
řetěz HG53 190Kč, HG93 340Kč
Kromě toho že by mi to bez včasné výměny řetězu vyšlo dráž, tak když se včas nemění, tak to ke konci mizerně řadí a narůstá riziko přetržení řetězu.
Proto s sebou taky vozím dvě nýtovačky. :o))
Tak nýtovačku taky vozím (stačí mi tedy jedna a k tomu rezervní rychlospojku, aby to šlo rychleji, stačí roznýtovat a vyhodit ten vadný článek a spojit už rychlospojkou), ale vždy se snažím eliminovat, abych nemusel během vyjížděk cokoliv zbytečně řešit. Vyjížďky si chci co nejvíce nerušeně užít.
Skutecne se pocet najetych km podstatne lisi podle toho jak a kde jezdis. Neni vyjimkou ze silnicarum zvyklym slapat s vysokou kadenci vydrzi 10x vetsi vzdalenost nez bikerum milujicim bahno a strme stoupani. Vysvetleni
muzes mit strucne:
http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
a nebo obsahlejsi:
http://www.fpf.slu.cz/matematicky-ustav/pokusna...
Na opotrebeni retezu jsou citlive moderni kazety, pocinaje sestikoleckem HG-20, kde se zacly na pozadavky zakazniku o rychle razeni delat na zubech nabehy. Tim se zub podstatne zeslabil. Kdyz se retez vytaha, zabira jenom za jeden zub, takze potom ho neni problem silnym dupanim do pedalu omackat. Asi nejlepsi rada co jsemna B-F cetl, rika abys s novou kazetou poridil zaroven tri retezy s rychlospojkou a cyklicky je stridal. Vhodnou dobu na prostridani si uz musis urcit sam podle svych zkusenosti, nekdo je prohodi az mu merka zapadne o dalsi zub, nekdo pravidelne po 500km, nekdo proste jen kdyz se mu retez zasvini a chce ho vyprat.
Jo,tohle je prima,akorát těch řetězů mám pět.
po kolika km je měníš? těch /výše uvedených/ 500 se mi zdá málo a přišlo by mi to lehce opruzující
Fakt je,že někdo najede 500km třeba za týden,takže máš docela pravdu.Já najedu za rok asi 4000km na dvou bicyklech.Když je těch řetězů 5 až 6,tak je vyperu naráz v petflašce a vymáchám v oleji s voskem,což mi zabere asi půl hoďky.Pak jenom měním.
Jo a měním po 500.
když to začalo přeskakovat, tak jsem to vyměnil (tedy nechal vyměnit) Bylo to po pěti letech a cca 18.000 kilometrech.
ja to riešim podobne. človek by z toho asi zošalel, keby mal furt niečo meniť, štelovať, merať... hlavne je čas venovať jazdeniu a keď to začne haprovať, tak to jednoducho opraviť. ja som na svojom prvom bicykli menil reťaz asi po troch rokoch a to tipujem, že som mal najazdených niečo cez 6000 km.
když začne střílet, tak jde i s kazetou, neb jsem lempl na měrku ;-)))