V pondělí odpoledne mi ukradl bezdomovcii kolo. Tlustý, pancéřovaný zámek ukroutili 1,5 metrovou trubkou.
8-(
Přesedlal na Favorita (32 - 622), připraveného pro podobnou situaci. Tohle kolo je osazeno brzdami se středním tahem (?centric?).
Poraďte, jak se vyjímá nepíchlé kolo - neprojde mezi brzdovými botkami. Jak lze víc rozevřít čelisti? Je na to nějaký "fígl"?
8-?
Ďík, Pavel
Ten favoš nemá "berany", alébrž řídítka z Liberty. Brzdové páky jsou jakože spíš Véčkové (lepší by asi byly cantilevrové), ale co naděláš ...
Jak píše kolega, vyháknout z toho "háčku" nad středem brzd. Pokud to nejde, povokit všechno štelování nadoraz. Pokud se s tím ale léta nehejbalo, budeš možná muset na ten háček opatrně kápnout třeba WéDéčko. Nebo nakonec povolit lanko, rozhýbat to a znovu nastavit.
Já osobně, když čtu o Centrikách, tak dostávám osipky. Horší brzdy neznám, vůbec nešly seštelovat. A když, tak makaly jen chvilku a zase problémy. O účinnosti ani nemluvě.
Tenhle typ brzd se (sice kvuli pravidlum UCI, ale docela uspesne) pouziva v cyklokrosu.
ten absurdni sport, kde masochiste jezdi tereny pro horska kola na favoritkach s prichodem horskych kol nezanikl?
vzdyt i v napr. lukostrelbe uz nemaji drevene luky...
Centric brzdy byly naše nejlepší brzdy a seřizovaly se na pákách. Jejich účinnost byla dost slušná, v porovnání s ostatními typy. Dávaly se na F1, galuskové speciály, v ceně 2100,-. JS.
Naše nejlepší auto bejvala škůdka stodvacítka. Seřizovala se leckde. Použitelná taky nebyla 8-P
Jen jsem tím chtěl říct, že byly i horší .. Dvojtažné jeSpeciálky a pod dnotažné nimi klasické čelisťovky, napřed s nápisem Eska, pak Favorit .. a ty fakt nebrzdily, jen se všelijak kroutily .. což bylo nejen koncepcí, ale i provedením (poměr tahu lanka, přítlaku bowdenu a páky čelisti, která byla (ta páka) tak malá, že neměla žádnou sílu přitlačit špalek k ráfku) a též materiálem, který bych nazval faktickou hlínou .. skoro čistý Al .. JS.
Jo, tak tentokrát s tebou souhlasím. Byly možná o trošku lepší, než ostatní hrůzy. Ale já měl asi smůlu, od začátku zlobily. A nejlepší bylo, že se i trochu kroutily a drhly o sebe hranama jak nůžky. K tomu ty úžasný špalky...
Tenkrát za hluboké totality jsem si do Centriků koupil čtyři špalky Campagnolo od překupníka - vytáhl ze mě sedm stovek.
Nikdy jsem je nepoužil, protože mi bylo líto je obrzdit :-)
:-))))
Jak typické pro tehdejší dobu
Jo, to byly časy. Jednou se mi asi po roce snažení podařilo sehnat nový ráfek do předního kola, hezky jsem ho zapletl a asi po čtyřech kilometrech jsem před hospodou zajel do ocelové rohožky a ohnul jsem ho...
Jako pamětník potvrzuji. A když jsem konečně po těchto Centriky sehnal (vše se shánělo,ne kupovalo), to jsem pak byl hodně namachrovanej :-)
S autem nemáš pravdu. Co Tatra 603, 613? A u Škodovek byly určo lepší modely, než 120. Tř. 130R. JS.
Šestsettřináctka byla pro normální lidi asi tak dostupná jako brzdy od Campagnola :-))) Srovnávej srovnatelný. A škodověnky byly všechny DO-DO
Všechny Škodovky doda nebyly, MB 1000 byla ještě konkurenceschopná, to až soudruzi ze sajůzu v rámci RVHP rozhodli, že škůdky nesmějí být lepší a silnější, než žigulíky :-((
však taky dodo se říkalo až řadě 105-120-130
To je pravda, ale ten úpadek začal už stovkou, která už vlastně nepřinesla proti 1000 skoro nic nového (oboje jsem měl a pak otec 105ku a já "brko" Rapid 130) A pro ty mladší, co nevědí, co bylo dodo- např "dodělej doma", nebo "do prdele dojedeš".
A to 1000MB prý znamenalo "tisíc malých bolestí", takže poslední skutečný auto byla Felicie?
Nojo, to víš, že to bez chyb nebylo, ale zase stím autem byla sranda, všechno se na něm dalo udělat doma, dneska už jen otevřeš kapotu a zase ji zavřeš, protože je všechno zakrytovaný
jj. To mi připomělo mého dědu, když jsem mu dovezl v 97 ukázat (jednu z prvních) Oktávku. Hned chtěl otevřít motor, chvílu do toho nevěřícně hleděl a pak zkonstatoval: no, na tom bych si toho asi moc nepodělal; radši to zavři... :-)
Ty kryty by nevadily,ale ta jednoduchost zmizela.
jj, měl jsem starou Oktávku, to bylo "dělo", ale hlavně držák. Stodvacítka je neštěstí, ale když se jí věnuje pár tisíc hodin údržby a oprav, dojet se s ní dá. A nejlepší byly dvanácettrosky... měl jsem dvě. Prostě 1203 důvodů koupit si něco jiného :-)
To souhlas, nejlepší byl ten kryt motoru v kabině, co mi připomínal kryt motoru u autobusu RTO a musels kvůli němu při vyšší výšce sedět celou dobu nakřivo:-)
Co kryt motoru, ale když ti to vařilo a vyletěla zátka chladiče, to byla rázem kabina plná páry - viditelnost nula :-)))
Zato autobusy RTO, ty já jako dítě miloval!!!
Do dneška z nich sedím na zadku, totální sentiment. Ale jezdit bych s nima nechtěl, stačilo, že jsem v jednom dělal autoškolu.
V Pardubicích dělají párkrát do roka akce, kdy erťáky a staré trolejbusy pendlují na pravidelné lince.
Jo a v telce teď o nich bude v Retru.
no 105 a spol byla fakt tragédie. V anketě na jejího nástupce byly dokonce i názvy Trosky a Žebrák, to teda jsou názvy hradů :o))), po vzoru soudruhů z NDR - Watrburg :o)
A k 1203jce se vztahovalo "přežije rok 2000?", žejo? Známej z Boru popisoval výjezd k infarktu na Práchni - v kopci dvakrát zastavoval a vodou z kýble chladil motor sanitky :o(
Motor stíhal, ale karbec se musel chladit. Vyvářel se benzín a chcípalo to. Karbec je nad motorem a je mu vedro. S tímhle jsem měl anabázi v Alpách. Tam vaří benzín ještě daleko dřív, takže v kopcích jsem jel se zvednutým krytem (prach letěl přes vrtuli dovnitř) a co chvíli "odvzdušňoval" a pumpoval beňál...
Když bude nejhůř, odšroubuj brzdový špalky :-)
Záleží, co máš. Centric brzdy jsou hranaté a mají uprostřed vyrytý nápis Centri. Jdou vyháknou na kterékoli straně krátkého spojovacího lanka jeho vytočením k zářezu na zadní straně a vytažením koncovky lanka.
Pokud jsou brzdy obloukovité, pak jse o Speciály a ty vyháknout jdou jedině ze třmenu, spojujícího obě čelisti. Jako u cantilever brzd. JS.
Jo a pokud máš Speciály, pak to jde vyháknout ze třmenu jen za podmínky, že je hlavní lanko vedeno třmenem jako první a teprve pak je nasazené krátké lanko. V opačném (nesprávném -- velmi častý případ) případě vyháknutí brání právě hlavní lanko. Pak je třeba plovhým šroubovákem a kleštěmi krátké lanko silou vytáhnout, vyrvat ze třmenu a nasadit správně, na lanko hlavní. JS.
to je strasne... jak jste se dozvedel, ze ho zrovna ukroutili trubkou?
byl to zamek podkova, nebo had-lanko ci had-lanko s krycimi valecky?