Na lehosrazu jsme dostali letáky na Anuru, můžete mi prosím říct, co to je??? Vypadá to hodně zvláštně...
Ano(myslím si to)-nějaký poddruh žab.
Já si myslím, že to jsou žáby obecně.
http://www.reptarium.cz/taxonomy/Anura
Greenspeed nedávno vypsal soutěž na jméno pro svůj první deltový model, Anura vyhrála z několika důvodů:
Při googlování nevypadávají žádné pohlavní choroby jako u zkratky HPV pro Human Powered Vehicles a podobně. Znamená to skutečně jen ty žáby a není to moc používané jako jméno něčeho jiného.
Je to vyslovitelné pro naprostou většinu národů, pravděpodobně pro všechny, kteří budou někdy zvažovat koupi. A ve většině jazyků to taky má celkem pěkný zvuk.
Má to v sobě jistou hříčku. Greespeed dělal od začátku tříkolky v "tadpole" konfiguraci a tadpole je anglicky "pulec". Teď už Greenspeed vyzrál v dospělou a zavedenou značku a rozhodl se přijít na trh s (pro ně) novou koncepcí. Proto ta "žába".
Anura Priyadarshi Solomon Dias Bandaranaike byl politik a ministr ze Srí Lanky a zrovna předevčírem umřel.
Je to první pokus fy Greenspeed udělat deltovou tříkolku, do té doby dělali zásadně jen tadpole konfiguraci. Jenže někteří lidé chtějí deltu a tak pro ně Greenspeed nic neměl, kupovali Hase Kettwiesel a podobné věci.
Delta má několik drobných výhod, které můžou být pro někoho rozhodující: líp se na to nasedá (je to vysoko), je z toho vidět líp, parkuje se to otočením na svislo (postavené na zadní kola a vršek sedačky) a dá se tam dát diferák nebo podobný systém zajišťující, že pohon jde přes dvě kola nesoucí 80% hmotnosti a ne přes jedno nesoucí 30%, takže to nebude prokluzovat když se člověk rozhodne vyjet nějakou šílenou střechu a bude tam písek nebo štěrk.
Pak má taky pár nevýhod, které příznivci tadpole triků (jako já) nemůžou nikdy zapomenout zdůraznit, a mezi těmito nevýhodami jednoznačně vede stabilita. Nejen že je delta vyšší a stejně široká, takže je snazší dosáhnout převrácení prostým zatáčením, ale systém dvou kol vzadu je i trochu nebezpečný: Jedou delta a tadpole zatáčkou a jedou tak rychle, že jsou na hranici převrácení. Náhle musí brzdit, takže k vektoru odstředivé síly směřujícímu do boku se přičte setrvačná síla brždění táhnoucí dopředu. Jedna z tříkolek se stabilizuje a druhá pošle svého řidiče do nemocnice. Která je která? Každý kdo si vzpomene, jak se ve fyzice učilo sčítání vektorů sil na to snadno přijde :-).
Takže pokud hledáš stroj na pomalé popojíždění a z důvodu věku, zdraví či čehokoliv jiného nemáš strach, že by tě někdy třeba z kopce lákala jízda rychle, průjezdy zatáček s tělem vykloněným ze sedačky dovnitř zatáčky a tak dál, tak ti naprosto nic nebrání pořídit si Anuru nebo jinou deltu. A může se ti to na ní líbit víc než na tadpolech. Ale jinak bych radši zvážil ten tadpole.
Díky moc, konečně pořádná nežabí a nepolitická odpověď.
Mě to jen zajímalo, protože na obrázku to vypadalo šíleně, oproti tříkolce ve který sem se teď vozil na srazu....