Ahoj,
Sám lehokolo nemám, ale veľmi sa mi páči. Asi by som dal prednosť spodnému držaniu. Chcem sa opýtať ako sa vedie ak idete popri ňom, nie je to príliž nízke, za čo ho vedieťe napríklad cez pešiu zónu či kdekoľvek ak ho musíte tlačiť.
Já ho držím za vršek opěradla a nakláněním volím směr (úplně stejně jako když se vede stojací kolo za sedlo). V krajním případě se dá druhou rukou nebo taky třeba nohou točit s řidítkama, většinou to ale není třeba.
Stejně jako McTorpedo. Ve čtvrtek jsem to takhle vedl se zničeným řízením z pojišťovny, kam mě vzal otec autem cestou do práce, až domů, cca několik kilometrů.
a copak se ti přihodilo s řízením? Přiznej se!!:-)
Ve středu ráno mě cestou ze školy sejmula Avie.
Au, a jak K24?
11 kol, 312,4km, takže jako loni. Nebýt té Avie, určitě to bylo 12, možná 13 kol. Ale bolí mě levá půlka zad a hluboká odřenina na noze, takže teď sedím nakřovo a učím se na státnice:-).
Proto jsem to musel dostat rychle do pojišťovny, Aleš poslal náhradní díly a v pátek to hodinu a půl před startem bylo v provozuschopném stavu.
Jiříku, můžeš prosím tě popsat, kterak tě ta Avie sejmula? Vcelku by mě to zajímalo. Dík.
PS: Jinak byla jsem na letošním CYCLE VISION v Nizozemsku. Dneska se mi konečně dostaly fotografie do rukou. Fotky mého přítele jsou ovšem už na netu vyvěšené: http://www.blids.nl/ nebo http://www.blids.nl/gallery/Cyclevision2005
Popisky jsou jen v angličtině. Pokusím se ty své vystavit na svém webu, časem poreferuji.
PPS: Jinak ráda bych viděla zase brnoBENT. Co na to říkáte chlapi?
Jo vodím to stejně. Akorát na dovče, dkyž to bylo naložená a tedy těžší a vyžadovalo to víc síly, tak jsem šel za lehokolem a džel ho vzadu za batůžek a vyrovnával. Je to pohodlnější, ale musel jít svižnějc, protože v malý rychlosti se to hůř udržovalo rovně. Jinak Jirko seš v pohodě? Jestlis po srážce s Ávií vodešel po svejch, tak máš sakra kliku! Tohle se mi naštěstí ještě nestalo a doufám nestane, i když kdo ví, blbců jezdí docela dost:o(
Asi bych byl v pohodě už dávno, nebýt toho, že jsem dva dny po tom jel tři sta kilometrů na K24. Ale i tak už mě skoro nebolí záda a předevčírem se odporoučel poslední zbytek strupu na noze:-).
Jo a to narychlo opravené kolo mělo přece jenom skrytou závadu, až za jízdy se projevilo poškození zadní vidlice, zatím nevím přesně jaké poškození to bylo. Dneska mě v Azubu na počkání a bezplatně namontovali novou! Je vidět, že se o spokojenost zákazníků opravdu starají, který cykloservis kde jste kdy koupili svoje klasické kolo vám udělá tohle?
Jak to čtu tak se mi to pořád zdá nemožnější vést kolo do prudkého kopce přes kořeny a pak zase z kopce přes kameny, navíc když mám vzadu 30 kilo nákladu a k tomu ještě spodní řízení. U horního řízení to pude asi jako u normálního kola, nebo ne ?
Ale zase horní řízení je prý nepohodlné na teréní jízdu.
Co vy na to ?
I s horním bys to tlačil za sedlo, protože je sklápěcí směrem dopředu. Do kopce je to snadné, kolo dobře drží směr i přes kořeny, na řídítka se většinou nemusí vůbec sáhnout, stačí naklánění. Když jsem to někdy tlačil (obvykle kvůli blátu a hladkému zadním plášti a prudkému kopci zároveň), myslím, že nejčastěji jsem šel přímo za kolem a rukama před sebou tlačil sedlo.
Dolů z kopce se lehokolo nevodí, sjedeš naprosto cokoliv. Pamatuju si jak jsem měl Azub 2002 jeden měsíc a v Beskydech sjížděl místa, kde horáci sesedali, protože by jinak přilítli na sosák, jak to bylo z kopce. Byly tam i velký volný kameny a štěrk. Když to náhodou začalo být moc divoký, jednoduše jsem za jízdy sundal nohy na zem a pro jistotu jima chytal balanc když to ustřelilo moc. A to jsem tam měl trekové pláště 1,5" hladké uprostřed. Z kopce tě zastaví ledat tak padlej kmen. A musí bejt vyšší než 15cm.
a když potřebuju tlačit kolo třeba i dva i víc kilometrů někde v horách do kopce kdy se mi nechce šlapat, nebo se prostě po té pěší stezce nedá jet, co potom, nebude to oproti normálnímu kolu moc vysilující a příliš nepohodlné ?
/samozřejmě s naloženým kolem/
To kolo se mi taky líbí, ale to tlačení je fakt nevýhoda jak bejk. Jezdím asi podobně jako ty...s nákladem a hodně často potřebuji vést...ve městě, v nesjízdném bahnitém terénu apod.
popiš tu nevýhodu podrobně prosímtě
Ne. to jsme si nerozuměli. Já ležáka nemám, jen si myslím, že tlačit naložené kolo jen za sedlo nebude tak jednoduchý. Chce to asi to horní řízení. Ideální by bylo, kdyby to bylo variabilní. Kdyby se dalo to řízení měnit.
Po rovině není problém vůbec, do kopce se taky dá snadno tlačit, trošku horší je to s přenášením s 30 kilama, ale taky do jde. Horáka s 30 kg taky není snadný nosit.
S tím ti moc neporadím, já tlačím jen tehdy, když experimentálně ověřím, že jet nelze:-). Možná je to slabší, ale nepřipadlo mě to nijak hrozné. Jednou jsem vedl z pojišťovny domů kolo, které mělo dokonce přervané tahlo řízení, takže přední kolo se motalo volně. Bylo to nenaložené, ale přes půl Brna jsem to převedl bez potíží a jeden prudký kopec jsem sjel s nohama na zemi i bez řízení. Takže pochvala Alešovi za geometrii podvozku:-).
S horním řízením tlačím kolo normálně za řidítka i jednou rukou za představec. A to je mám kvůli svému popředí dost nastojato. Za sedlo si pomůžu v případě, že překážky v cestě jsou vyší (cca 5cm a více), nebo je opravdu krpál.
Výhodou je i to, že se nemáš kotník omlácený od pedálu.