Jaké máte zkušenosti? Zajímá mne jak se chovají na suchu i na mokru, jaká je trvanlivost, jízdní vlastnosti atd..
Nevím jak Schwalbe Big Apple, ale Schwalbe Marathon mi na Azub Céčku vzadu nic moc nevydržel = "pouhých" 1250 km. Dnes jezdím všemi zatracovanou Rubenu a mám na ní totéž co na Marathonu a nevykazuje téměř žádné známky opotřebení. Každý říká, ža Schwalbe mají měkčí směs a proto lepší přilnavost. Otázkou je, co upřednostňuješ - zdali přilnavost či trvanlivost. Jestli ti nebude vadit měnit co 1500 - 2000 km pláště (zřejmě na tříkolce, pokud správně tuším) tudíž 3 ks dvakrát za sezonu, což bude činit téměř 4000 Kč, tak můžeš upřednostnit Schwalbe. Jinak bych volil raději něco jiného. Ale abych jen nehaněl. Na kolobrndě mám vzadu Schwalbe Stelvio. Jezdím na ní denně do práce již druhým rokem, je na něm skoro 1000 km a je pořád OK. Takže možná nějaký povedený kousek anebo to bude tím, že na něm jezdím jen po silnici, zatímco Marathon jsem honil i po polnicích, což mu evidenteně nedělalo dobře.:-)
Jo, tušíš správně, chci je na tříkolku. :-) Chci si dopřát totální pohodlí, to by na 2,35" širokých balonech nemělo chybět. Budu jezdit jenom asfalt a na ten je přímo určený, takže životnost by měla být tomu odpovídající. Kolik tisíc km to je ale nevím, nato se právě ptám. :-) Se divím že Ti ten Schwalbe Marathon vydržel tak málo, mám je na treku
8 000 km a počítám ještě tak 2 000 km vydrží. Životnost skvělá, ale na mokru nebo písku je to o hubu. Na tříkolce by to asi až tak nevadilo, stabilita pomůže, ale neviděl jsem je na 20" kola širší nad 2" a já chci pohodlí. :-)
mě ty šváby taky vydržely asi 2000 km a to neflokuju a asi třetina byla ujetá na polní cestě.a navíc jak říkáš jsou vo hubu nevidim vnich podstatný plus
Myslíš ty Marathony? Ono bude asi dost velký rozdíl v trvanlivostí pláště při použití malého průměru 20" a velkého průměru 28". Jak jsem psal výše, na trekových 28" kolech je výdrž skvělá, ale na 20" bude logicky menší, ale až o tolik, to mě opravdu překvapuje. Nic méně, zajímají mne hlavně ty Big Apply. Tak pište zkušenosti, díky.
ty 2000km bylo na 28 a byly to maratony.a jinak mám azub 4 a přední 20 mě vydrží kupodivu o něco víc než zadní 28.asi váha na zadku je víc než počet otáček
Jak jsem se díval na Schwalbe katalog, tak těch Marathonů je mrtě druhů. Takže jak je vidno, není Marathon jako Marathon. :-)
Tyhle pláště se doporučují jako "pasivní odpružení" nevíte jestli to opravdu funguje - chtěl bych to dát na dětský vozík za kolo..
Ano fungují. Ale…
Ale musí je člověk nahustit na minimální tlak. A to pak vůbec nejedou.
Ze začátku jsem dával jen 2 bary, což bylo tak na hraně, teď hustím na 3, - je to taky dost málo, ovšem dle mého názoru pruží a zároveň jedou výborně. Na těch 2 barech byl odpor znát, myslím že je to o vychytání podle váhy jezdce...
Nevím jak moc odlišně se chová 20" velikost, ve 26" a 29" je 3 bary strašně moc, pokud to má opravdu přinést pohodlí.
Mám 72kg pro upřesnění.
Marathony Supreme ve 2,0" šířce, tedy ještě užší jsou při 45psi (což jsou +- ty 3 bary) už pěkně nepohodlné (jezdil jsem je jak ve 26", tak 29" verzi).
Na 29 celopevňáku jezdím teď RaR 2,25 bez duší a doháním pohodlí plášti co to jde a opravdu pohodlné jsou tak na 20/25psi (tedy výrazně pod 2 bary), na 25/30 psi to ještě jde a přes 35psi nefoukám nikdy ani na asfaltové trasy s převážně slušným asfaltem.
Ale právě jak jsou bez duší, tak pořád i na nízkém tlaku jedou velmi slušně. A přifoukání je zrychlí na asfaltu a jiném tvrdém povrchu poměrně málo.
A je to také o tom, že Big Apple jsou jednak těžké a pak mají jen obyč směs, nejedou nijak extra zázračně při žádném tlaku (na to že to je slick).
Super moto jsou o třídu jinde.
Mám ty Big Apple staré cca 4 roky. Když tam dám tak 30 psi, tak to pružení je cítit, ale začíná to trochu plavat, když tam dám 45, tak vůbec pružení necítím, jen je poznat tloušťka pláště a tedy lepší nájezd na obrubníkové hrany než u tenčích plášťů. S kolem budu mít dohromady max 80 kg.
Pro tvrdý povrch přesně tak (a s vozíkem asi moc po jiném povrchu jezdit nebude), i když to nevidím zase až tak černě.
Hodně pomůže řešení bez duší (čím nižší tlak se fouká, tím se zvětšuje rozdíl o kolik lépe to jede bez duší), jenže na vozíku to nebude tak jednoduché.
A navíc v malé velikosti (průměr plášťů) je nabídka TLR pláštů nulová. Ono vůbec v téhle kategorie je to bída s nouzí i v 26 a 29 velikosti. Ani Marathony Supreme, ani Big Apple, ani Super moto nejsou TLR, což je velká škoda.
A spolehlivost bez duší konkrétně u Marathonu Supreme je špatná a jejich nahození velmi obtížné (i s kompresorem). Nejen, že nejsou TLR, ale i na obyč patky mají dost volné patky, což vše komplikuje.
A chce to použít co nejobjemnější pláště, tam to na tom nižším tlaku, když to je ještě pohodlné nebývá s valivým odporem až tak špatné.
Big Apple široké 2" mám v predu na triku, kvoli odpruženiu. Mám ich krátko tak nehodnotím opotrebenie. Pneu mám nafúkané na 1,5 atm a zadnú marathon 1,75" na 2 atm. Pruží to skvele a v zákrutách to nepláva, vážim 100 kg. Čo sa týka životnosti marathonov, mal som ich vpredu na triku a najazdilo som na nich cca 3000 km. V strede je dezén vyjazdený viac, ale ešte raz toľko by určite dali, vymenil som ich kvoli pohodliu. Jazdím na elektro triku, priemery okolo 30km/h. Preto sa divím že tu niekomu marathony vydržali tak málo. Myslím klasické Schwalbe Marathon 20 x 1,5".
Co se týče životnosti, přijde mi že Big Apple je nezničitelný.
Ono na každém kole a tříkolce to bude trochu jiné, každé kolo má jiné rozložení váhy. Každý jezdec vnímá pohodlí jinak, někdo je těžší, někdo lehčí…
I když, jak tak o tom přemýšlím, tak jsou místa, kde se i nafouknutý Big Apple chová lépe než třeba Kojak. Na dlažebních kostkách.
Co jsem si taky všiml, tak se hodně liší jednotlivé ročníky. Moje staré Big Apple mají jeden 620 g. Ty co teď Schwalbe inzeruje na webu mají tuším o 200 g míň.
Nestíhám zírat, na jak malé tlaky se dá jezdit. Já mám pod 4 atmosféry strach z defektů. Ale nemám Big Apple, na můj vkus jsou nechutně pomalé ať je natlakuješ jakkoliv.
4 atm jsou skoro 60 PSI. Tolik nefoukam ani na silnici do Marathon XR. 8-)
Ale na silnicce jsem do Huricane 18 daval kolem 120 PSI (8,5 atm). Myslim, ze Ty jezdivas spis uzsi plaste, ne?
Kdybys viděl na jaký obrubník je Jirka schopnej s 20" kolem vyjet, tak by ses nedivil těm tlakům. Když chce člověk vzít ostrou hranu s tenkým pláštěm, tak prostě nemůže foukat malé tlaky. Leda bys neměl duše, ale to by asi bylo neproveditelné.
Poslední dobou mám přes 1,5 palce jen na SnowZombii, ale i tu dávám na max dovolených 85psi aby trochu jela. Vždycky když začnu mít dojem, že to jezdí nějak hůř, tak to zkontroluju a zjistím, že tlak klesl na 60.
Na Oceláči mám Marathon Racer vpředu a City Jet vzadu, tlakuju oba na 85.
Lowracer má vpředu uzounké Durano a většinu váhy, takže dávám 110psi. Hlavně kvůli strachhu z průrazu, na lowraceru člověk občas přehlédne výtluk když se soustředí na okolní dopravu nebo něco. Prorazil jsem to jednou, už jsem to tu psal, při najetí na vlnu vytvořenou kořenem stromu a vysokou asi 10cm rychlostí 45km/h. Letělo to vzduchem docela dlouho a pár metrů po přistání už jsem jel na prázdném :-). Vzadu je to v klidu, mám tam stařičké Stelvio nebo co to je a tlakuju na ubohých 60psi, protože to neveze skoro žádnou zátěž a vyšší tlak už není na nic dobrý.