Když jsem se po dlouhé době dal do očisty kola , tak jsem zjistil , že na částí rámu která vede od středu k zadnímu kolu na straně řetězu jsou u středu 3 dosti silné zářezy ( nebo jak to nazvat ) , které odpovídají rozteči , jako by byly od 3kolečka , ale to je přece dost daleko od rámu , takže pro mě záhada . Zatěžuji to kolo větší váhou , občas se mi zdá , že se podemnou v zatáčce nebo terénu zavlní, ale rám jsem prohlížel a vypadá v pořádku , žádná prasklina ani pokřivení.Je možné aby došlo ke kontaktu a udělalo to 3kolečko ? Další problém,při těžším převodu zaberu a proklouznu i na rovině. Byl mi v servisu měněn řetěz,ale asi úplně zbytečně.Když jsem tam přišel znovu , tak mi řekli,že špatně řadím,ale já se na rovince nechci ušlapat a zůstat málem na stejném místě .Mám horské kolo Kellys magic
ty "zarezy" jsou od retezu - proste "omlaceny" ram.
za urcitych situaci se Ti retez provesi a tukne o vidlici. nebo kdyz skaces retez propruzi a tukne o vidlici.
Pokud se Ti nekdy "zauzlil" retez muze to byt i pamatka na toto.
pokud je tam nechces mit je dobre mit chranic na vidlici.(tim myslim onu cast ramu stred- patka pro zadni kolo)
staci i dve vrstvy koberceove lepici pasky.
Prokluzovani - pokud Ti "vybehne" retez z ozubeni na prevodniku/predni 3-kolecko/ kdyz zaberes priprav si vetsi sumu - potrebujes vymenit prevodnik/y. (dela to na vsech prevodnicich?)
Na všech ne , jen na těžších převodech.
doufam ze myslis "velky tac" ne "male kolecka". pokud je to tacem, tak jsou zuby viditelne opotrebene z jedne strany. vymena Te nemine. pokud Ti to preskakuje vzadu na pastorcich je treba vymnenit "kazetu"
kolik jsi mel najeto na predchazejicim retezu?
Jen asi 1000 km a nedokážu odhadnout jestli je to kazetou nebo vepředu.Zkoušel jsem se na to dívat za jízdy.Akorát se tak vymlátit,když čumím pod sebe a né před sebe :-)
no tak zkus zaradit 1-8 a 3-8 /nebo ktery prevod preskakuje/ a budes vedet zda je to "obehanou" kazetou (to je 1-8 nebo 1-9vzadu) nebo "obehanym" prevodnikem (ty jsou jen3). Tolik k diagnostice "opotrebeni"
Jeste to muze byt problem s "preskocenim" retezu na vyssi/ nizsi patorek - jen na chvilku v miste nabehovych casti kazety. tam pomuze zkusit serizeni prehazovace.
Co se tyce zarezu tak si kup za 90kc neopremovy kryt zadni vidlice.
Stále moc peněz, já tam namotal starou píchlou duši, kterou jsem zbavil ventilku :-)
No tak to kecas to musi vypadat hrozne :-)
I kdyby to vypadalo hrozně, tak to kolo je tak škaredé, že je mi to jedno :-) Funkci to plní dokonale. Mimochodem duše je použitá silniční. Těch se mi doma válí mnohem více. foto zde
říkám foto zde http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/5450... :-D
Ale jo zas tak spatne to nevypada.Neni to nahodou foceno v Beskydech na Pustevnach?
S Cyrilem a Metodejem za zady :o) Tam jsem v tom necelym tydnu vyjel z Raztoky asi 3x :o)
Nevíš,zda Cyril s Metodějem nejezdili na tandemu?
Nejezdili. Používali takovou trojkolku, kde se sedí vedle sebe mezi dvěma velkými koly a vzadu je malé řídící kolečko. Protože se s tím blbě jezdí do kopce, zůstali na Velké Moravě, jinak by se jejich učení úspěšně rozšířilo dále na západ. (Viz některé poněkud mlhavé poznámky v rukopisech sv. Gorazda)
Pro nás je zajímavé, že k naší velké smůle byla trojkolka zapomenuta a lidstvo si tak muselo znovu prožít cestu od draisiny k dnešním bicyklům.
a co to natřít tlumexem? :-)
No moment trosku zaostavam co to je pouc me.
Je to v podstatě gumoasfalt(mechanická ochrana spodků vozů).
Černá, kašovitá hmota (tmel), ředitelná vodou, původně určená k nanášení v tlusté vrstvě na vibrující plechy karosérie (kapoty) k TLUMENÍ vibrací.
Máš to hezký , ale já mám ty zářezy v té části, kterou už z toho pohledu nemáš obalenou. Vypadá to u mě jako bych přední talíř vyhnul a brousil zuby rám.Je to jenom přirovnání,ok.Neoprénový chránič mám už od novoty,byl součástí.
To máš z toho, že kolo meješ :-)
Po třech rokách se to taky musí bejt, nebo to mám oklepat , co z toho spadne ?
Jestli to nejsou to zářezy za každýho přejetýho chodce. ;-) Ale proč zrovna do zadní stavby?
To víš, že jo. Každej správnej biker si taky udělá zářez na rámu, když dostane nějakýho komerčního cykloturistu (nebo komerční cykloturistiku).
Teda ty jsi ale...ty zářezy jsou jasné, když se zasekne řetěz mezi 3tác a rám. Zřejmě jsou vytahané zuby na tácech, potom se mají snahu jakoby lepit na sebe řetěz a vtávnout ho mezi vzpěry. Nejpravděpodobněji k tomu dochází při řazení ze středního tácu na malý.
Kdo si tohohle při jízdě nevšimne, tak at radši zahodí kolo a věnuje se vzpírání... pokud jsou vytahané zuby, potom výměna řetězu rozhodně neprospěje.Musí se vyměnit celý pohon. Za další, nejezdíte náhodou malé pastorky na malém tácu? vypadáte na to...
Dík , malý tác- malý pastorek nevedu.Jezdím na velkém,občas středním tácu.Nevím,proč bych to kolo zahazoval,měl jsem ho v servisu,kde ho seřizovali a neřekl bych ,že by se něco změnilo.Nevím na co vypadám,ale můžu tě ujistit,že znám jak kombinovat převody,jak řadit.....
"Kdo si tohohle při jízdě nevšimne, tak at radši zahodí kolo a věnuje se vzpírání" .... tedy ty skutečně nejsi ani trošku arogantní, viď ? :-)
Jen tak mimochodem - občas se tohle může stát i když jsou zuby na pilách ještě ok, stačí řetěz zasraný od jízdy třeba v bahně, náklon, hodně prudké shození řetězu na nejmenší pilu v záběru ve vysoké frekvenci a je to .... mě se to čas od času stane, a je to závislé pouze a jen na okolnostech, stáří/nájezd placky na to nemá vliv (zatím).
Jenže on se nepozastavuje nad tím, že by se někomu zasukoval řetěz, to se stát může. Ale nad tím, že si toho zasukování někdo nevšimne.
no pokud je to tak, pak se omlouvam a beru zpet .. ja to ale z jeho prispevku pochopil tim prvnim zpusobem :-(
Chtěl jsem se zeptat, zda nějak řešíte poškození laku. Občas přeci jen někde je nějaká ďubka či zářez, na tandemu se občas škrábne horní sedlová trubka, když pilot málo zvedne nohu. Tak mám obavu, aby se mi rám nezkorodoval nebo nezreznul.
Na rámu neřeším, na plechové blatníky používám černou barvu na školní tabule. :o))
Na normálním kole to taky neřeším. Ale u tandemu si rámu více hledím. Přeci jen nese větší zátěž.
Nevím přesně, jak silná je stěna rámových trubek, ale než by běžná koroze při běžném provozu mohla změnit mechanické vlastnosti rámu, muselo by to trvat desítky let. Koroze rámu je tedy aspoň podle mých zkušeností záležitost spíše kosmetická.
Předpokládám tedy, že negarážuješ kola pod vodou nebo na dešti. :o))
Pořídil jsem si lak na nehty, odpovídající barvě rámu (stříbrná). Poškozené místo odmastím benzínem, a štětečkem, který flaštička obsahuje, po promíchání obsahu, natřu. Schne to rychle, je dobré natočit rám (podložením), aby natíraná ploška byla vodorovně, kvůli případnému skapávání.l
Tak to máte výhodu co máte normální barvy. Já bych ten lak na nehty musel kupovat někde v armádním výprodeji :-(
Třeba tohle ;-)
http://eryor.cz/produkt/12081-lak-na-nehty-c.67...
Tak to je sice hustý, ale já to nemám f metle :-))) To by se tlouklo. Ale mohl bych koupit barvu na tanky a zbylo by mi i na auto :-)
A nevymýšlíš si trochu ?
Co tohle ? http://eryor.cz/produkt/12063-lak-na-nehty--c...
No, a nebo se holt budeš muset vydat do nějakého toho modelářského krámku a tam podle vzorníku vybrat ten správný odstín ;-) To by bylo, aby ani tam neměli vojenské barvy...
Nó jóó, starý dobrý Revellky, tam by se ta správná barva určitě našla.
Humbrol,....., Unicol :-)))
Je pravda, že Humbrolky jsem míval radši. Ale to už je dávno....
Jj, to je fakt dávno... Všechny modely co jsem kdy spatlal dohromady už jsou dávno vyhozené...
Ale tu tmavě zeleno-khaki nějakou doma ještě mám... Akorát asi bude zaschlá, ale mrknu se a dám vědět...
Já to mám ještě někde u našich. Ale už na tom bude několik cm prachu. Možná jednou, až budu mít nějaký svoje místo, tak to vytáhnu, oprášim a někam si to dám. Ten kufřík s vercajkem ještě někde musim mít. Možná si někdy v budoucnu zase něco postavim. Ale barvy, ty už budou dávno ztvrdlý. Jestli si dobře vzpomínám, tak podobnou jako tu na kole jsem vlastnil a jmenovala se snad Cocpit green. Ale to vařim z vody.
Ahoj, neprošel jsem všechny příspěvky, byť některé jsou opravdu komické. Přesto Ti tato závada vzniká s největší pravděpodobností pouze dík měkému materiálu použitém pro výrobu převodníků. Nebo máš již vymleté středové ložisko, což je spíš málo pravděpodobné. Na menší tuhost rámu bych to asi neviděl. Na Kellyse nedám v tomto dopustit. Ale bude to nejspíš tím, že je mám doma a náramě mi sedí po všech stránkách. Takže, asi bych koupil lepší kliky.
Dík Tano za názor,zkus si přečíst začátky - Rámy pro slony a Středová osa a rám. Z toho asi zjistíš proč jsem se ptal. No jo,můj velký problém Čau