Rád bych se zeptal místních nakoláků, zda- li také někdo jezdí na tandemu, popř. když ano - tak s kým, proč, kam na jaké značce atd.?
Nedávno jsem viděl pořad o zrakově postižených a krom tříkolek na ruční pohon se tam objevily právě tandemy pro zrakově postižené, kdy vpředu jel zdravý člověk a za ním si kolo užíval slepec. Jelikož nejsem slepec a přesto jezdíme s manželkou tandem, tak bych se chtěl zeptat, zda-li je tady také někdo podobným nadšencem?:-)
Švestkovic mají tandem... Bohužel sem ale před jistou dobou přestali chodit :-(
Nemam ten pocit. Alespon co se nezne poloviny tyce.
Neřeším tu vztahy, ale to, kdo jezdí na tandemu. Každej je nějakej...
Ja jsem Te spatne pochopil. Myslel jsem ze pises "Skoda"...., ze sem prestali chodit, ale Tys myslel "Skoda"..., ze sem prestali chodit, protoze meli tandem. Coz je hlavnim tematem tohoto vlakna. Byl jsem trochu mimo. Tak sorry :-)
Mám silničního a jezdím většinou se synem.
O jakého výrobce a kolik je synovi? Jezdíte spíše rovinky či i kopce? Od kolika let s tebou syn jezdí? Koli ujedete obvykle spoelčně kilometrů a kolik jste ujeli nejvíc na jeden zátah? Vím, e je to docela dost otázek, ale docela rád bych si to s někým porovnal.:-)
tiez som jazdieval na tandemoch a aj teraz uvazujem o tom , ze si z drahou dame jeden postavit u sterby, alebo baresa. svoj prvy sme si postavili z brachom z dvoch starych favoritov, vydrzal dakych 200 km a potom sa jednoducho zlomili. v nemecku som si potom v bazare kupil vs fahrradmanufaktur a stym sme toho uz najazdili viac ako dost. bolo to klasika na chromolybdene a radenie bolo shimano rsx...
To já jsem v životě o tandemu nepřemýšlel, až mi začalo vadit, že když jsme jezdili s přítelkyní na singlech, tak se za mnou pořád courala a musel jsem pořád čekat. Shodou okolností jsme na podzim 2002 u nás zahlédli velký výprodej u Authora a byl tam i tandem. Tak jsem se rozhodl ho koupit, že pojedem oba stejně a bude problém s věčným couráním mé přítelkyně vyřešen.:-) Bohužel mi bylo sděleno, že už v centrálním skladu žádný není a je to už vyprodané a že mám zkusit jedině nějakou velkou prodejnu Authora, kde by možná mohli mít přímo nějaký na krámě. A tak jsem zkoušel a obesílal mejly několik prodejců a pořád nic....až....v Berouně u Šírera se mi nakonec poštěstilo.:-) Tak jsem ho nechal dovybavit a měli jsme tandem za cenu lepšího singla. Pak jsme na něm další rok hned najeli asi 4000 km i odjeli naši svatební cestu. Má jen základní osazení od Shimana a napínací kladku namísto excentrů, ale krom sjetých plášt´ů a řetězů jsem nic dosud neměnil. Jen jsem občas ve výbavě něco vylepšil. Šlape od zajetí jako hodinky celý ty roky.:-)
"Šlape od zajetí jako hodinky..."...kolo nebo manželka?
Manželka vzadu na tandemu šlape taky celý ty roky ostošest!:-))) Ale jinak jsem samo mysle ten tadem.:-) Je to překvapivě držák za ty nevelké peníze...možná zrovna povedený kousek! Protože Jinak jsem měl vždy s Authory spíše problémy. Ale divím se, že Author těch tandemů "za lidovku" hned další rok nato nechal. Když jsem ho sháněl, tak ho už měli vyprodaný, tak se dodnes tomu divím...proč, už ne???
Protože to klasický problém nabídka-poptávka. Author nevyrábí tandemy, protože se málo prodávají. Prodávají se málo, protože málokdo tuší, jak je ježdění na tandemu dobré.
Abych jenom nechválil. Nevýhody tandemu:
Špatně se skladuje, špatně se přepravuje, někteří lidé nemohou spolu na tandemu jezdit, protože se neshodnou.
Co se shody týče, vždycky jsem měl za to, že na test partnerské kompatibility je nejlepší týden na kánoi. Pár hodin na tandemu to prověří mnohem důkladněji.
Máme Bareše a nedám na něj dopustit. Ostatně i Tandemservis Ostrava má dost tandemů s jeho rámy.
Občas mě napadne, že bych si nechal postavit ještě jeden, takový, aby mohla jezdit dcerka. Protože tandem je prostě skvělej! Teď jezdíme v rámci příprav na Oslavany na sólokolech a je to děsná otrava, jak člověk sedí na tom kole sám.
Obě firmy dobře znám a přidám ještě firmu Bottico. Ale ... i ten nejlevnější tandem od některé z firem se v nejzákladnějším osazení jako má ten náš pohybuje na dvojnásobku ceny než byl ten náš, což je důsledek kusové výroby. Bohužel...:-( Jinak ježdění na tandemu je fakt fajn... to plný souhlas!:-) Kdo jednou okusí, tak jezdí už takto rád a skoro napořád!:-)
Jazdíme s manželkou tandem už 3 roky, denne sa dá aj 160 km, bývame na rovinke, takže kopce sú nám trocha cudzie,
Tandem od Tandemservisu Ostrava - skvelý prístup,
pokopali sme sa len dva razy - asi sa k sebe hodíme.
Ak je niekto z blízkosti hodonína, pošlite mail na office zavinac.klemon.sk
Pokusím se odpovědět na smršť tvých otázek.
Prvního tandema jsem svařil s kamarádem ze dvou ukrajin,jak to jezdilo si dovedeš představit :-) ale byla to sranda.Druhýho jsem nařezal ze dvou Favoritů ,ale nechal jsem to svařit u svářeče,to už svištělo slušně ,ale hrozně se to se to kroutilo .Nicméně jezdí již nějakých 15 let dodnes funkční.Pak jsem si nechal udělatrám u Štěrby z oceli.To už byl dobrý stroj,trožku těžší ,ale švihal parádně.Letos jsem si nechal udělat rám z duralu u Němečka z Jilemnice.Jezdí na tom oba moji synové 8 a 14 let a zatím jsme zkusili nejdelší trasu cca.100km Praha Poděbrady a zpět.Jinak to tak cmrdáme kolem baráku 30-50km na jeden zátah podle toho jestli jede ten mladší nebo ten starší.
Super! Díky za odpověd´! Moc mne potěšila!Právě úsek do Poděbrd jsme jeli na naší svatební cestě a udělali jsme tam tehdy náš rekord - na jeden zátah 77 km. Myslím úsek z Českého ráje (Sobotka) do Poděbrd. Ale bylo to proto, že jsme celou dobu jeli bud´lehce z kopce nebo po rovince. Tehdy v letě byla obrovská vedra i přesto jsme ten rekord již nikdy nepřekonali! Panečku, to se to jelo! Jinak tví kluci musí být tedy fakt machři - udělat ve 14-ti 50 km je docela slušná výdrž!:-() Klobouk dolů!!!
Mě by zas zajímalo jakou z toho kdo vytáhl rychlost,jen tak pro porovnání.A jestli se taky nedělaj nějaké tandem srazy?
No jede to hezky - kdyz jsme si ho pujcili s manzelkou, tak, aniz bychom to umeli, jsme celkem s přehledem dokazali ujet jednomu zdejšímu cyklistovi, byť se snazil dost.
To já vím že to jede hezky,protože jeden taky mám :-)
Mě spíš zajímalo to porovnání.Kupříkladu, my jsme z toho po rovince vytáhli 60km/hod
My jsem vytáhli asi 64 km/h z kopce, ale vícekrát bych to nezkoušel. Zabít se dva na tandemu nebo se nazabít a zabít toho druhého, tak to už nikdy riskovat nehodlám, protože ten stroj prostě není na takovéto rychlosti koncipován.
Z kopce jsme z toho kdysi vytáhli 75km/h ,ale z kopce je to spíš o vypnutí mozku než o výkonu ,když je vhodný kopec.Silničáři ve sjezdech přece jezděj i 90.
Máš pravdu že to je o zabití,jen mě to tak pro info zajímalo.
A když už jsme u těch rychlostí.Je třeba také zastavit,jaké máte brzdy?Já mám V-čka ,brzdí slušně ale kdyby došlo na krájení chleba tak nevím.Nedávno nám jeden kluk skočil přímo před kolo a měl jsem hoňku.Takže uvažuju o tom jestli to nějak nedoplnit kotoučem.Nejvíc by se mi líbilo kdyby brzdila ráfková i kotoučová brzda současně ,aby se odlehčilo výpletu.
Tam jsou obyčejná véčka, ale vzadu na zadním kole dvoje. Jedny na spodní nosné vidlici a jedny klasicky jako na singlu. Je to dost nešt´astné řešení, které činí tandem neřiditelným/nebrzditelným, pokud odejde byt´jedna zadní špringle, což se nám také stalo a zkazilo nám to konec dovolené na tandemu.:-( Dnes vidím jako rozumější řešení kombi diskové zadní a diskové přední s doplňujícím véčkem vzadu (vše nejlépe hydro).
My máme klasický V, vzadu zdvojené. Ale pravda, potkal jsem na jaře nějaký německý tandem a měl na každém kole V+kotoučovky, ale myslím, že to bylo udělané tak, že každý jezdec ovládal jeden systém.
Myslím že kotoučovky dávaj víc na frak výpletu.u ovládání dvěma jezdci je nevýhoda že když už je průser,tak pilot těžko bude volat po brždění.To se hodí tak do dlouhejch sjezdů.Ovládání dvou brzd pilotem je zas dost technicky náročné.Přemýšlel jsem o hydraulice,ale nevím jak by se poprala ráfková brzda s kotoučovkou ,protože budou mít určitě každá jiný objem pístu.
My druhou brzdu používáme opravdu jen v dlouhých sjezdech, zkoušeli jsme i nějaký nonverbální signál brzdi/odbrzdi, ale moc to nefungovalo. Kotoučovky mají tu výhodu, že tak neohřejí ráfek. Když jsme měli tandem nový a neměli zkušenosti, stalo se nám, že po dlouhém sjezdu s plně naloženým tandemem a ve vedru, že jsme pod kopcem měli prázné kolo. Jestli jsme opravdu píchli, nebo duše rupla nevím, ale na ráfku se nedala udržet ruka.
My jsme to také vytáhli k nějakým 65 km/hod, ale to je fakt už o hubu. Po rovince 40-45 km/hod asi není žádný problém.
Tandem sraz dělají už leta letoucí nějací dva chlapící z Mimoně, (setkání historických a vícemístných kol) někdy koncem června. Když jsem měl tandem nový, tak jsem tam byl, ale jinak mě termín vždy s něčím kolidoval.
Na Machaci jsme si tandem pujcili od Petra a Petry a je v podstate jiste, ze si nejaky poridime. Zatim pokukuji po ramu od Sterby, na ktery bych nahazel nejake komponenty co mam na pude a zadni kolo s Rohloffem. Snad na jare.
Zajímavé. Použít na nový rám "komponenty z půdy" jako komponenty na tandem a k tomu "mastného" Rohloffa. To máš na té půdě schované nějaké poklady, ne?:-)
Rohloffa proto, ze ho mam na svem kole a je to pro tandem imho nejlepsi zpusob razeni. Jen dokoupim otocnou rukojet a kabelaz. Tim padem neresim prehazku, presmyk, trojtac...
A na pude mam to na cem bezne jezdim - +/- Deore a pod, naboj DT Swiss, nejake predni kolo z toho postavim. Nemusi to prece byt ze zlata, pouzivam stredni tridu komponentu a jsem maximalne spokojen.
Ted me diky tomu Tvemu dotazu jeste napadlo, ze vlastne ani nemusim stavet nove predni kolo, protoze kdyz pojedu na tandemu a na tom bude zadni kolo z meho normalniho, jednomuzneho kola, tak tam prece muze byt i predni, ze ano? :-) Prima. Uz jen vymyslet slusny zpusob ulozeni osazeneho kola/tandemu bez kol.
Já sem se teď svezl s Jurym na lehotandemu a je to fakt dobý a ten Greenspeed tandem, dokonalý stroj, oni mi vážně ujížděli jak nic a že já na tom greenspeedu jezdil taky...
Greenspeedu pro jednoho
Tyjo grennspeed tandem, to je věc! Ale když jsem viděl cenu, udělalo se mi mdlo. :(
Taky slintam....ale ta cena:-(((
To už je díky posilování koruny a jiným jevům o téměř 100.000 Kč menší než když jsem to uviděl poprvé.
V jakém řádu financí se pohybujete(když cena padla o 100.000 Kč)?
Tady najdes i cenu:
http://www.greenspeed-europe.com/gtt.htm
Ale ze je to krasavec.
Teď jsem si na stránkách greenspeed.com všiml, že na rozdíl od normálního tandemu oni nemají šlapky souhlasně, tedy mrtvý bod má každý jezdec jinde. To může docela zlepšit výkon.
Podivej se jeste jednou na ty stranky greenspeed.com....ja tam teda vidim neco uplne jineho:-)))
http://www.greenspeed.com.au/OldWebPics/gttrrig...
Nebo mě šálí zrak?
No jo, ale na www.greenspeed.com (psal jsi puvodne), je uplne neco jineho (nejaka zasilkova sluzba)....
Ted na to koukam....maj tu adresu nejakou komplikovanou. Ono za tim COM je jeste AU (com.au). Proto jsem na te puvodni jen s com nic nenasel....
Teď jsem objevil adaptér normální kolo->tandem
http://www.pedalkraft.de/Anhaenger/cyclemorph.htm
To se tedy musí asi dost do zatáčky kroutit. Rovněž mi není dost jasné, kdo vlastně řadí??? Pokud ten vzadu, tak to musí být docela odvaz se domluvit s tím, kdo vpředu řídí: " Hele ted´přijde kopec!...Jak velkej???...tak 20% stoupání...Tak tam hod 3 ku a podřad´na malej tác!... Co si říkal???Fičí mi kolem uší!...Už, nic...sesedat a tlačíme!:-))))...Takhlee to stejně nevyjedem...Já bych tě nakopal....:-)))"
To je myslím v pohodě. Řidič se věnuje řízení, topič odhadne kopec a zavolá "řadím" a zařadí. My tedy na tandemu máme zavedená standardní hlášení bez potvrzování pro šlapání: řadím, podřazuji, výběh, hlášení pro brždění: přibrzdi, odbrzdi - to se však na kopci smluvíme, že se dolů jede s přibržďováním a pak jedno startovní hlášení s potvrzením: jedem-jedem.
Pro společné brždění jsme ještě zkoušeli pohyb šlapek v protisměru, abychom odstranili problém větru v uších, tedy topič nebrzí, pilot šlápne dozadu, topič začne brzdit, pilot šlápne dozadu, topič brzdit přestane.
Také jichn a Plzeňsku pár máme, nejčastěji ale potkávám rodinku Vřešťálových, tak jsem s nimi udělala rozhovor: http://www.plzenskonakole.cz/cz/plzenaci-na...
Na tandemu jezdí i na nákupy po Plzni: http://www.plzenskonakole.cz/cz/na-nakup-na...
Zvažujeme setkání dvojkol v Plzni. Tak co, přijeli byste?
Bohužel, ty odkazy mi nějak nefungují.:-( Nicméně na sraz tandemů a navíc kousek od mého bydliště by- si myslím - neměl být problém přijet. Máme nosič tandemu od Tandemservisu na střechu vozu, tak že by to mělo jít. Problém spíš vidím, kdo tam ten tandem nahoru zvedne. Protože já to mám s těmi zády už nějaký ten rok dost špatný.:-(
Adaptér dvě stará kola - je v principu strašně jednoduchý:
Zadní kolo předního bicyklu je ne na rychloupínák, ale na matice (křídlové "motýlky" či klasické) a dostatečně dlouhá zadní osa.
Přední kolo zadního bicyklu vyhodíš a vidlici nasadíš na osu zadního kola předního bicyklu (pokud si nechceš ku*vit vidlu, necháš si ji upravit nebo vyrobit speciálně pro tento účel).
Tak získáš tandem se třemi koly a celkem čtyřmi brzdami. Samozřejmě ale počet zúčastněných bicyklů není omezen na dva, vláček lze libovolně prodlužovat;-)
Ahoj,
jedeme právě s dvěma tandemy na expedici do Maroka. Nechali jsme si je postavit od pana Bareše (skvělý přístup a maximálně nám vyšel vstříc), tak aby v předu byl dospělák a za ním děcko. Na delší cestu nám tandemy přišli pro děti ideální. Šlapou, když můžou, mají čas koukat kolem a člověk má pocit, že je má v silničním provozu víc pod kontrolou. Moc jsme toho na nich ještě neujeli, ale první dojmy jsou rozhodně perfektní. I kluky na druhém to náramě baví. Jedeme natěžko (brašny a vozíky), většinou po asfaltu a 40 km denně se dá najet celkem v pohodě. Nějaké fotky a informace jsou na http://livepla.net/cesty_maroko.php
Tandem jsem pořídil až v pokročilejším věku (50+), kdy čekání na manželku, při výletech na singlech, přesáhlo únosnou míru. A hlavně, kdo by to dále poslouchal ...
Ročně najedeme přes tisíc km, letošní dovolenou podél Dunaje, od pramene do Vídně, jsme s naloženým tandemem a kárkou najeli za 10 dní 980 km. Cestou jsme potkali pět tandemů. Za celou dobu společných jízd nedošlo k žádným neshodám a pánové, mimoverbální komunikace na tandemu, to nemá chybu!
Tandem jsem postavil také až v pokročilejším věku, ale ne proto, že bych stále čekal na manželku. Vždy jsme jezdili spolu, spíše vedle sebe. Před dvěma lety jsem postavi lehotandem a hned první rok jsme na něm se ženou absolvovali amatérský závod Tour de Zeleňák (56 km). Při něm jsme si také udělali rychlostní rekord 73 km/hod. I při ní bylo kolo stabilní. Opatřil jsem je párem kotoučovek které ovládám já stejně jako řazení. Žena pak má čelisťovky, ale má povoleno je používat jen v krajních situacích. Zatím taková nebyla. Trasa od 50 do 80 km není problém, záleží to na kopcích. On ten lehotandem přeci jen na stoupání není. My jsme ze Šluknovského výběžku kde je to samý kopec. Jediný problém který máme je souhra ve způsobu jízdy. Já jezdím spíše těžké převody a žena lehoučké. Ona neutáhne těžké a já nestíhám frekvenci lehoučkých. Musíme najít zlatý střed. Starší verze kola je k vidění ve fotogalerii www.ekonom-cas.cz
Tandemisti, díky za tuto diskusi, něco jsem se dozvěděl. Trochu o tandemu uvažuju, protože máme s mojí paní dost rozdílný dojezd a od tandemu bych si sliboval, že se to trochu zprůměruje. Uvažuji o tandemu na rekreační ježdění po výletech a na dovolenou natěžko (sednout a jet a pořád jet a po dvou týdnech to někde odstavit, zamknout a vrátit se pro tandem autem).
Chtěl bych se ještě zeptat na dvě věci:
1. jak dlouho asi trvá dvěma průměrným rekreačním cyklistům, než se na tandemu naučí bezpečně jet?
2. lze tandem zvednout a dát na nosič na autě? (třeba s kánoí je to trochu pro jednoho problém)
Díky.
Prosím, jedná se o čistě můj soukromý názor!
K otázce 1.:
Podle mého to nemůže trvat déle než jeden týden u absolutně nesehraného páru. A u páru lidí, kteří jsou schopni se domluvit, tak 1 hodinu až jeden den. Záleží samozřejmě však na tom, co považuješ za bezpečnou jízdu. Zda-li to, že z kola nespadnete a jedete vpřed, rozjedete se a zabrzdíte, umíte odbočit, otočit se na místě a tak...nebo to, že to na kole frčí a jste si naprosto jisti jeden druhým a panuje naprostá souhra. Tu naprostou souhru bych tipoval tak po ujetí 1000 km společně s jedním a tím samým partnerem.
Jinak pravidlem bývá, že dozadu by se měl "tlačit" vždy silnější jedinec z páru. Např. u nás tomu tak ale není, protože žena nechce řídit....Přesto to ale jde a jede nám to vcelku slušně!:-)
K otázce 2.:
Osobně jsem na střechu tandem zatím netahal, i když nosič na střechu pro tandem mám již několik let a střešní podélníky s příčníky na voze rovněž.
Ovšem dával jsem na střechu lehokola, která se váhově hodně blíží tomu tandemu a mají rovněž netradiční tvar a raději jsem ho dával nahoru vždy ve dvou lidech. Tandem bych asi zvedal nahoru rovněž tak - zejména vzhledem k jeho značné délce. Prostě čapnout ho za přední vidli a přední první rámovou trubku a současně na druhém konci za zadní vidli a sedlovou trubku a...Hej rup! ...a na dva-tři nahoru s ním!:-))))
Průměrný rekreační cyklista vzhledem k tandemu neexistuje. Tady prostě je nejdůležitější ten vzájemný soulad. Jezdil jsem pravidelně se třemi různými řidiči a musím říct, že je dost znát i to když je řidič naštvaný nebo má splín. Když si někdo chce tandem vyzkoušet, posadím ho vždy dopředu, pro toho vzadu je přispůsobení se těžší. (nesmí chtí řídit)
Už jsem narazil i na spolujezdce, se kterými to prostě nešlo.
Když si jezdci spolu "sednou", pak dle mého stačí na nácvik bezpečné jízdy pár km (20 - 100) Maximálně zůstane to, že se komplikované křižovatky chodí pěšky, on přeci jen ten rychlý rozjezd vyžaduje trochu cviku.
Co se týká dovolené natěžko, ještě jsme to nikdy nezkusili na 100 %, část jsme si zavazadel poslali Poste Restante, ono tam pro 2 není moc místa na věci a s vozíkem je to o dost náročnější na řízení.
V jednom bych si tandem na auto dávat netroufl.
Ještě mne napadá, jak reaguje přehazovačka a zadní brzda s těma dlouhýma lankama, je to seřiditelné a nemá to moc velké vůle? ( myslím po záběhu, na začátku se asi vytahuje každé lanko)
A máte někdo zkušenost s tím systémem, kdy zadní jezdec nemusí šlapat synchronně s předním (může vynechávat - aspoň tak jsem to pochopil)?
Díky.
Myslím, že ta dlouhá lanka nejsou problém. U brzdy samozřejmě se to nijak neprojeví, maximálně brzda není tak ostrá, u řazení je spíš problém, že občas člověk do kopce nepřeřadí, přes veškerý trénink nejsou schopni oba jezdci naráz odlehčit. Mám z počátků ježdění schovanou malou pilu z převodníku, kterou jsme zkroutili do osmičky. Ale tyhle problémy časem mizí.
Co se týče systémů, kde není nutné šlapat sychnronně, je to prý vhodné spíše tam, kde spolujezdec má nějaký zdravotní problém a není schopen šlapat ve shodě s pilotem. Ono to rozsychronizování docela s tandemem musí mávat, takže se pak nedá jezdít víc než nějakých 15 km/hod.
uhá lanka tedy opravdu nejsou problém. Nikdy jsem tento problém nepocítil Nikdy jsem na tandemu nemusel něco štelovat více než na singlu. Ani s brzdami nebyl nikdy problém. Asynchornní šlapání náš tandem neumožňuje ani aby jeden z dvojice přestal úplně šlapat- ledy by sundal nohy. Ale tuto fci lze uplatnit jen při jízdě s velmi lehkým spolujezdecem (dítětem). Dospělého bych za sebou nechtěl tahat bez jeho šlapání. To je jakoby vám dozadu nahodili dva pytle cementu na nosič?!?!!:-(
Přátelé, díky velmi za názory. Koukám na to a přemýšlím a asi do toho nepůjdeme. Žena je netechnický typ, vpředu by toho na ni bylo moc a vzadu by jí bylo šoufl, v autě to má taky tak. Přes křižovatky a levá odbočení bychom chodili pěšky a natěžko bychom potřebovali ještě vozík. A na nosič by mi musel vždycky někdo pomoci. To nevidím dobře, asi to nechám u ledu. Díky za poradu a hodně skvělých zážitků, my zůstáváme u jednokol.
Nicméně, myslím, že děláte chybu, chtělo by to zkusit, pokud jste rozdílní ve výkonech a vadí vám to, pak bych se snažil si to alespoň vyzkoušet. ;)
Škoda, že nejste někde od Prahy, na nádraží v Lysé n. L mají tandem v půjčovně: http://www.cd.cz/index.php?action=article&...
No máš pravdu, pořád zvažuju. Už ne v technické rovině, tam mne pochyby opustily. Šlo by to. Ale zvažuju, abych na tom nakonec nejezdil sám a s tím mi asi neporadíte, že jo. Ale nakonec......dálkový jezdec sám na tandemu....aspoň bych si tam mohl naskládat báglů a brát stopařky....:-)))
Já myslím, že když partnerka jen trochu bude chtít, tak to bude fungovat. Zase to bude přínos tím, jak si tu cestu společně mnohem víc užijete.
Mimochodem, na tandemu sólo jsem už ujel spoustu kilometrů, ale stopařku jsem ještě nevezl. A přitom bych si to vždycky před nějakým kopcem tolik přál.
Nevím jaké má kdo zkušenosti, ale když jsme začínali se ženou a to nejsme nejmladší (56, 49), navíc na vlastním výrobku lehotandemu, nebyly s tím žádné problémy. Jsme ze Šluknovského výběžku, tady je to samý kopec a hned při první vyjížďce to jelo vcelku slušně. Po třech nedělích jsme už jeli na amatérských závodech 56 km za 3 hodiny. No a co se týče toho převážení. Většinou to dopadá tak, že to kolo dávám na střechu většinou sám a do výšky 165 cm to není jednoduché. Ale jde to. Nakonec je to vidět ve fotogalerii www.ekonom-cas.cz
nevíte někdo jestli se dá v čechách někde koupit tohle http://www.jensonusa.com/store/product/BR409Z01...+Solvers+Travel+Agent.aspx#
případně pokud někdo budete objednávat někde v zahraničí ,že bych se přidal.
Moje představivost a angličtina na to nestačí (není tam žádné Save As, ani Print :) ). O co jde?
je to udělátko ,které většuje délku kroku silniční páky při použití s V-čkovejma brzdama