Ahojte Nakoláci,
asi před 3 měsíci jsem si po přečtení všech možných recenzí a doporučení koupil kolo Grand Canyon 8.0. Zatím jsem s ním docela spokojený, jenom mě trápí pár drobností, hlavně všechno možné cinkání, zvonění a křupání, na které ze svého starého Favorita nějak nejsem zvyklý. Tak bych vás rád poprosil o radu..vlastně několik..
1) Při rychlejší jízdě po asfaltu (např. sjezdu z kopce) se ozývají odněkud z přesmykače takové dost hlasité kovové zvonivé nebo řinčivé zvuky. Při šlapání i bez šlapání. Zkoušel jsem přesmykač nadlehčit páčkou řazení a zvonění přestalo, ale zase začalo bzučet v té krabičce od řazení :) Napadlo mě jenom, zda by to nemohlo souviset s vibracema od pášťů, ale to se mi moc nezdá, protože by pak musely zvonit všechny kola s takovými plášti.. Přesmykač je XT s objímkou dole, řazení Sram X9, pláště Schwalbe Nobby Nic (vpředu) a Racing Ralph.
2) Při jízdě v lehčím terénu si každou chvíli škrtne přední kotouč o destičku. Při intenzivnějším brždění se přední brzda zase rozpíská. Kontroloval jsem kotouč (zatím neháže), vzdálenosti od destiček, odmastil jsem..a je to pořád stejné :( (Brzdy Formula Oro K-24)
3) Chrastění řetězu, vlastně je to spíš takové monotonní chrchlání, které se ozývá při jízdě myslím na jakýkoliv převod. Řetěz nedrhne o přesmykač, taky jsem zkoušel točit s takovým tím seřizovacím šroubkem na řidítkách od přehazovačky, bez výsledku, tak už teď jenom čistím a mažu a řetěz si vesele chrastí dál.
Pokud někdo máte s takovými věcmi zkušenost, tak prosím napište, budu rád..
Vibrace od plášťů dělají lecjaký bordel a zrovna NN, který má kombinaci vyšší a řidší vzorek je na to specialista. Cinkání kotoučů a bzučení řazení je velmi časté.
Mě třeba X9 řazení sem tam bzučí od vibrací od plášťů při určité rychlosti na všech třech kolech (s NN na předním je to o něco horší, s RR na předním je to lepší, ale samozřejmě dle toho pláště nevybírám), co to řazení mám (možná by to šlo nějak pořešit, nestudoval jaká část řazení přesně to dělá a zda by nešla vymezit vůle, aby to dělat nemohla, dělá mi to jen sem tam, takže neřešim).
Přesmykač už tak častý není, ale stát se to může, tam bych u něj vše zkontroloval.
A to buď rád z tohoto pohledu, že nemáš NN na zadním kole, tam je to při určité rychlosti na asfaltu znát i pocitově, že je to schopné lehce rozvibrovat celé kolo.
Občasné šrktání je zcela normální jev u všech kotoučovek. Pomohla by třeba pevná osa, ale to si asi slyšet nechtěl.
Zvuky při brždění jsou taky normální, i když za sucha by to nějak moc zvuky dělat nemělo, pokud je brzda správně seřízená (tedy seřízená pro zatížené kolo, především zadní). Příště zkus Koolstop desky až je sjedeš, dělají většinou menší bordel a i o trošku lépe brzdí.
S řetězem to může být lecos. Určitý zvuk dělá každý řetěz, ale zda je tvůj případ normální nebo máš špatně seřízenou přehazovačku nebo špatně namazaný řetěz nebo ještě jiný problém takhle nikdo nepozná.
Mně se osvedčili desky od Jagwire, pískají jenom když jsou mokré.
Když jsem jezdil NN, tak se mi také zdálo, že na nějakém hodně tvrdém podkladu poskakuje celé kolo.
To pískání u brzd je takové hodně náhodné a záleží na konkrétním stavu destiček.
Já mám K24tky na všech třech svojich kolech a s originál deskami za sucha dvoje nepískaly vůbec (za mokra samozřejmě ano a to dost) a jedny trochu ano (všude stejné kotouče, stejná kola - tedy stejné náboje, na dvou stejná vidlice a zrovna jedny z nich právě dělaly za sucha ty zvuky, na obou zfrézované dosedací plochy a stejně pečlivě seřízené; tedy je to při v podstatě identických podmínkách).
Jinak já postupně přecházím na Koolstopy, už je mám na třech brzdách (tím myslím na třech třmenech z těch šesti) a jsem s nimi taky spokojenější než s originály. A ty mi také za sucha nedělají žádné zvuky.
Díky za rady - zkusím časem dopředu jiný plášť a taky ty destičky, jak píšeš. Snad to taky na to drnčení přesmykače trochu pomůže. Tak trochu jsem taky přemýšlel, že bych jej zkusil vyměnit, třeba jenom na zkoušku, za nějaký s tou objímkou nahoře, který mi přijde mnohem tužší, ale když na té rámové trubce je bohužel přesně v místě, kde by byla ta objímka úchyt na košík, který nějaký milimetr vyčnívá ven..pilovat se mi to zrovna nechce. Tak se asi zatím s tím vším cinkáním smířím..i když stejně mi přijde zvláštní, že kolo za 30 tisíc vyrábí tolik divných zvuků a 20 let starý Favorit jede úplně potichu :)
Neřeš :-) Mám také Canyona, brzdy Oro K-18, vepředu 200mm kotouč a tohle všechno v kombinaci s NN 2,4" na předku také dělá vylomeniny... Prostě cinká kotouč. Ale jen při rychlostech 17-19km/h...
Zase nepotřebuji zvonek, plášť samotný na asfaltu zní jak když jede náklaďák a když mi k tomu ještě cinká kotouč, tak se chodci klidí z cesty :-)))