Na českých nádražích jsou nově k vidění oranžové vagony s modrým symbolem kola. České dráhy testují nový model pro přepravu kol.
už aby byl v každým vlaku!
To bych si také přál, ale musím říct, že bych radši viděl, kdyby se nahradily ty odporné staré modré příměstské vlaky co jezdí třeba z Prahy do Kralup.
Za sebe musím říct, že prozatím každý vagón na kola, který jsem viděl neumožňoval naložení tandemu, protože se někde nevytočil. "Naštěstí" před lety ČD zrušily možnost přepravit tandem jako spoluzavazadlo, tak mám klid. :(
na zabotlam nesahej, to je legenda, ktera nas jeste vsechny prezije :)
V neděli jsem velmi pravděpodobně tímto vagónem jel. Jednalo se ale o vlak ze Sušice na Smíchov. Trochu mě překvapilo, že si člověk musí kolo naložit sám, dokonce si musí i sám tlačítkem otevřít nákladní dveře. Chvíli mi trvalo, než jsem si uvědomil, že mi tiy dveře nikdo zevnitř neotevře.
Jinak musím tuto službu pochválit. Kolo si člověk opět sám pověsí na hák a zajistí gumicukem, aby při jízdě "nevlálo", a pak zaleze do prostoru pro cestující, odkud je na kola prosklenými dveřmi vidět. Ve vagóně jsou prostory pro kola dva (na každém konci) a mezi nimi prostor pro cestující
Problém byl zase až při vystupování. Zevnitř u dvěří je návod, jak má člověk při vykládce kola postupovat: Připravit si kolo k nákladním dveřím, sám to oběhnout a vystoupit jinými dveřmi, pak se zvenku vrátit k těm nákladním dveřím a tam si připraavené kolo vyzvednout. Pokud by ve stanici vystupoval jediný cyklista, dá se to zvládnout, ale když jich vystupovalo víc a žádný z nich neměl s tímto druhem odbavení zkušenosti, vznikal zmatek. Řešil jsem to zkratkou: Popadl jsem své kolo a i s ním jsem z těch nákladních dveří skočil na perón. Tím se mi podařilo vystupování ostatních urychlit. Problém trochu je, že ty nákladní dveře jsou dost vysoko...
No to je pitomost na kvadrát! Teprve z tvého příspěvku jsem pochopil to obíhání popsané v článku. Tak to je úplně k ničemu. Jde totiž o to, že dodržováním správného postupu se hrozně zpomalí odbavení vlaku ve stanici. Takže další rok se ten vagon už na vlak nenasadí, aby negeneroval zpoždění.
Já jsem to hned na místě tvrdil taky. Dokážeš si představit, jak to v tom "představku", jak oni tomu říkají, vypadalo, když těmi jedněmi dveřmi vystupovalo sedm cyklistů, z toho jedno dítě a dvě dezorientované předdůchodové Němky. To se prostě nedalo. Tak jsem to vyřešil tím skokem. Ale skok ze snad metrové výšky s naloženým koelm v pazourách nebyl asi nic zdravého pro mé kolenní chrupavky... Co je ale pozitivní, že další kola mohla vystupovat druhým dveřmi. Jsou na každém konci vagónu jedny.
Myslím, že by se to vyřešilo, kdyby na frekventovanějších nádražích k tomuto vagónu přistavovali nějakou šikmou plošinu, po které by se ta kola dala svést na perón.
no ja nevim, kdyz jsem parkrat vezl kolo stylem "uschova behem prepravy", kdy jej ma tobe z vozu podat zeleznicni zrizenec (vetsinou tedy vlakvedouci), tak parkrat v navalu cyklistu v kombinaci s tim, ze vlakvedouci byla cca 45kg zena, nam byly kola predany rovnou v zavazadlovem voze s tim, ze si je spustime z velkodveri (temi spravne cestujici nesmi, tem jsou urceny dvere na koncich vozu) vozu sami a neni treba uchopovat a skakat jak vysadkar z helikoptery, staci se sehnout, dat kolo na zem a seskocit za nim, drze jej za sedlo.
Řekl bych, že dveře tohoto "modernějšího" kolovagónu jsou podstatně užší než ty původní širokánské dveře. Rozhodně nejsou širší než je délka kola, takže nějaké spouštění kola bokem by bylo více než problematické. Proto to asi "vyřešili" tou obíhačkou.
Další věc je, že je velký rozdíl, když cestují dva a mohou si kolo vzájemně podat - jeden nahoře podává, druhý dole přijímá. Ale ani tohle v těch úzkých dveřích není příliš pohodlné, protože musíš kolo vystrčit předkem a ten dole ho nemá pořádně za co vzít, aby se mu nekroutily řidítka v rukách a zbytek kola nespad pod vlak.
Ještě počítej s tím, že je rozdíl v nakládání když je / není nástupiště. My jsme zrovna v sobotu jeli Regionovou, která se zdá být na nakládání příznivá, ale dveře vyšly do místa, kde nebylo nástupiště a už to byl pro někoho problém. Ovšem pořád je to lepší než po schůdcích do cykolovagonu z řady 010.
Budu se muset naučit zvládat metrový drop z vagónu na koleje... :-)
Snaha dobrá, ale ten, kdo tenhle vagón vymýšlel asi nikdy necestoval vlakem s kolem. Na nakládání kola jsou ideální široké dveře se schůdkama, třeba takové, jaké jsou na vagónech Bdmtee, akorát bez toho zábradlí uprostřed. Po takových schodech může nastoupit jeden cestující i s kolem, i naloženým, stejně tak může jeden cestující podávat kola druhému nahoře. Myslím, že do speciálního cyklovagónu by mělo jít naložit nejen kola ale třeba i přívěsný vozík, z těch fotek mám dojem, že se do těch nákladních dvířek těžko vejde, ale možná se mi to jen zdá. A taky tříkolku či tandem.
Samozřejmě by bylo ideální dělat cyklovagón z něčeho nízkopodlažního (možná dvoupatrového), tady ale nedokážu posoudit možnosti ČD.
souhlas, Bdmtee by byl dobrej. on se od letoška upravuje akorát se mohli víc rozpřáhnout:-/ viz.: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CD/CD_Bdmtee...
mohla se vybourat celá střední část nebo naopak obě krajní. myslim že můžeme bejt rádi aspon za něco. minulej víkend sem viděl pokus o úpravu Bdt. aspon něco=)
http://vette.rajce.idnes.cz/upraveny_cyklovagon/
me by zajimaly ty haky, zdali uz se poucili. jak do elefantu 471, tak do motoroveho vozu 843 jde do haku usadit snad jen nejake mensi cestovni kolo. dat 29" do haku elefantu je nemozne, do 843 jen za pomoci asistenta, co horni hak celou vlastni vahou stahne dolu...
Háky jsou dostatečně široké i na pověšení mopeda. Nevím ale, kolik prostoru zbývá od konce háku ke stropu - to jsem si nevšiml. V levé části je háků myslím osm a jsou ve dvou různých výškách. Své kolo jsem si musel dát na ten vyšší, aby se zadní blatník necoural po zemi. Ale moje kolo je extrémně velké (27" rám). Vyšší a nižší háky jsou na střídačku. Na stěně jsou jakési žlábky z šedého plastu, kam by se patrně měl zasunout plášť zadního kola. Můj trekový se tam vešel, ale pláště horských kol by mohly mít problém.
Od každého háku vede svisle tyč, ke které se gumicukem to kolo má připevnit, aby při jízdě (např. při brždění vlaku nepovlávalo po vagóně. Nevýhodou těch gumicuků je příliš malý průměr těch kovových konců (háčků) - zhruba tři centimetry, takže se dají špatně zaháknout za trubky robustnějších rámů horských kol.
V pravé části toho vagónového "představku" na kola jsou háky jen čtyři, ale pod nimi je zase jakési trubkové zábradlí, ke kterému se dá připevnit normálně stojící kolo, a opět jsou k dispozici napevno přidělané gumicuky, aby kola v zatáčkách nepadala.
na jedné z fotek cestujicí sedí zády ke kolům,jak koukám,že takto jsou seřazena ostatní sedadla,stačilo trochu důvtipu a mohli je obrátit čelem ke kolům a všichni by měli své oře pod dohledem a nemuseli se občas otáčet,zda jspu v pořádku a náhodou nějakej bajk nějaký "roztržitý cestujicí" omylem při vystupování sebral.
znovu jsem si fotky prohlédl,tak se zdá,že přece seřadili sedadla směrem ke kolům,zmátla mě fotka německého vagónu,no jo v německu se nekrade,tam můžou cykisti klidně spát zády k kolům.
Jo jo. nejenom nekrade,dokonce se tam za kola ani neplatí,pokud se nepletu...
Nepleteš se, neplatí. Akorát mi spadla čelist, když jsme platili z Zwieselu do Bayerisch Eisenstein (15km) za dva lidi 9,80EUR :-)))
To bylo mimo DB? Normálně stojí kolo 4.5 Eura (celodenní)
Aha :-O Já myslel, že je to bác jako plác. Tohle byl WaldBahn jezdící v Bavorskym lese. Sem měl za to, že jsou to jenom jinak pojmenovaný vlaky DB. Tak to je pro mě novinka.
---------------------------
Jinak bych rád poděkoval všem západoněmeckým spolucestujícím soudruhům za to, že se složili na to, abychom mohli vést naše dvě kola ve vlaku zdarma. Příště obejdu vagón a rozdám po pěticentu.
No neplatí... Za možnost přepravy kol platí všichni cestující. Resp. za možnost cestovat vlakem a vozit si tam kolo platí cyklistům cestujícím vlakem všichni daňoví poplatníci, bez ohledu na to, zda kolo mají a jsou ochotni jej vozit vlakem:-/
Nějaký takový spor už mi tady dlouho chyběl. :( Takže:
za možnost přepravy po dálnici platí všichni daňoví poplatníci, bez ohledu na to, zda auto mají a jsou ochotni dálnici používat.
za možnost posílat děti do školy platí všichni daňoví poplatníci, bez ohledu na to, zda děti mají a jsou ochotni děti do státní školy posílat.
za možnost vyplácení důchodů platí všichni daňoví poplatníci, bez ohledu na to, zda nějakého důchodce v rodině mají a jsou ochotni se dožít důchodového věku.
...
:-/
Přiznám se, že jsem na ty fotky ani nekoukal, ale vzpomínám si, že prostřední část vagónu pro cestující byla rozdělená napůl a každá část koukala do jednoho prostoru pro kola, takže vlastně seděli zády k sobě.
když to čtu...., tak se mi zdá, že je to velký nepodarek ten vagon.
Ještě ke všemu mám pocit, že jednou z větších motivací pro dráhy bylo..., cituji:"...a navíc zbavuje provozovatele zodpovědnosti za cizí majetek". To považuju, při současných technicko-organizačních dispozicích za velké svinstvo.... Protože když někdo rychle popadne tvoje kolo, vyskočí s ním a maže pryč.., tak se můžeš akorát přes sklo dívat a nestíháš nic, a dráhy ti nic nedají...... Mě to tak aspoň připadá.
ja vzdy kolo ve vlaku k tem tycem ci co je pobliz zamykam velkozamkem. funguje i jako medveduv gumicuk, zabranuje litani kola. mohu pak klidne sedet aniz bych nan videl rovnou.
Tak hrozný to nebude. Pokud sedíš v prostoru pro cestující, tak máš mezi sebou a kolem dobře průchodné lítací dveře. Taková krádež by se neobešla bez potyčky. Než by to kolo odvázal, natož sundal s háku, byl bys jedním skokem u něj.
tak to jsem klidnější...., nerad mám kolo mimo kontrolu. Pokud se tam dá dveřmi vletět tak v pohodě.
Nechápu proč to považujete za svinstvo, to mi chcete tvrdit, že pokud si postavíte kolo před Market tak onen obchod odpovídá za vaše kolo? To je k smíchu tak proč to chcete po ČD?
proč bych chtěl takovou pitomost tvrdit ?
A kde je souvislost mezi kolem přepravovaným ČD za moje peníze (platím za přepravu kola) a kolem zadarmo opřeným kdekoli ???
A to si mam vlezt do vagonu, ktery je urcen pro kola, a tam si sve kolo hlidat? To je preci k smichu. Jak jinak si mam to kolo ve vlaku hlidat?
Tak jsem si konečně prohlídnul ten zázrak. vypadá to dobře, pohodlné sedačky, dost místa pro kola, jen pořád nemůžu přijít na to, kam si mám na kolo umístít schůdky.http://www.schudky.cz/schudky-ocel-2-naslapy-p...
To si musím ty schůdky vozit sebou? ušetřím mám je doma
ale dělá mi problém vše sebou vozit a nejmladší nejsem.
Je to škoda ono i na jiných peronech se dá blbě i bez kola vylést.. A co kolo na těžko. Nedovedu si to představit.
Jak sleduji poslední dobou zprávy o železnici a oficiální zprávy od představitelů železnice, mám dojem,že se dělá vše pro to, aby železnicí jezdilo co nejméně lidí, limitně asi nikdo.
Já si třeba cestu do Oslavan na podzimní sraz nemohu vynachválit (až na velké zpoždění na zpáteční cestě), ale faktem je to, že se to nezlepšuje, spíš naopak. Teď jsem si zrovna četl, jak se na EC spojích objevují čím dál tím horší vagony.
Ať je ze strany ČD jakákoli snaha dobrá vždy to končí na tom, když chceme někam vyjet s našimi koly. Na trasách kde se dá předpokládat vyší zájem o přepravu kol tyto vagony vždy chybí. Potom nastávají neskonalé problémy.Jezdíme každý rok na dovolenou s koly po celé Evropě a vždy je to nejhorší u nás v Česku. Buď není místo nebo je nervozní průvodčí.A tak je to téměř vždy.