Ahoj Všem,
velice se mi líbí greenspeed gto, ale bohužel nemůžu nikde najít recenzi v češtině. Může mi někdo z Vás kdo na ní jezdil, nebo ji vlastní popsat výhody a nevýhody této tříkolky o proti ostatním výrobcům? Všechny zkušenosti jsou vítány,
pište, pište, budu Vám vděčný.
Projdi si fórum, je toho dost nebo přijeď do Hodonína http://holfi.pohoda.com/obrazky/plakat_sraz.jpg
a uvidíš sám
podle mě je na jízdu prostě skvělá! Ale nejlepší bude, když si to vyzkoušíš sám. Nějaký info najdeš u Azubu na www.azub.cz , což je její dovozce do ČR a najdeš tam i kontakt, tak se jim ozvi a domluv se s nima a určitě nebude problém, přijet a vyzkoušet si jí. Nebo přijeď na lehosraz....
lepší jak leho? pročpak? / nikdy jsem na ni nejel, snad abych to v Hodoníně napravil/
to určitě naprav! Mě se prostě tříkolky děsně líběj, dobře se mi v nich sedí a příjemně jede. Nemusíš honit stabilitu a nemáš problém ani v pidi rychlostech a Greenspeed má úžasný řízení, takže se s ním jede ještě líp než s ostatními tříkolkami. Kdybych chtěl já osobně něco jenom na silnici, tak tříkolku!
Azub 4, který mám, je pro mě rozumným kompromisem pro všechny moje koloaktivity. Ale jenom na silnici bych bral tříkolku. Na popojíždění do města atd bych bral něco jako Azub Easy, protože tenhle posed je pro mě strašně fajn a do terénu zase asi Hardcore. Ale pro to všechno dohromady u mě vyhrál Azub 4. Ale je to jen moje osobní preference!
moje zkušenost není možná úplně relevantní. Absolvoval jsem na tříkolce jen jeden delší výlet. Vidím z toho dvě nevýhody tříkoly.
Ta první nevýhoda je relativě malá. Tříkolka je poměrně nízká, takže se do ní hůře sedá a zvedá se z ní. Ale díky tomu že tříkola sama stojí, tak se z ní nemusí tak často jako z kola.
Dá se s tím žít.
Co je ale podle mě zásadnější, je problém výběru stopy jízdy. Na kole si člověk vybere tu jednu ideální stopu. Obvykle se vyhne se dírám, kalužím, nebo třeba šiškám napadaným na ideální asfaltovou cestu v lese... U tříkolky to naopak obvykle nejde. Tři stopy je, podle mě, nemožné uhlídat. A na stěrkové nebo polní cestě tento problém narůstá.
Proto vidím kolo (lehokolo) jako lepší.
Na trojkolce se skvěle řádí a v zimě na kluzké cestě se nedá spadnout. Ale kolo je kolo.
Ono to i na tříkolce přejde člověku do krve a ten výběr stopy se zlepší. Ale z principu věci je jasné, že budou existovat takové konfigurace děr v silnici, kde je možné minout na kole všechny zatímco tříkolka aspoň některé musí trefit. Se zkušenostmi jezdce a s kvalitními jízdními vlastnostmi stroje může četnost takových situací jít hodně dolů, ale nezmizí úplně. Právě proto se hodí, že Greenspeedy mají tak vymakaný rám s pasivním pružením na všech kolech. Zdá se to jako málo (oproti třeba odpružení), ale rozdíl oproti třeba naší dřevěné tříkolce je markantní. Hrbol na jakém si na dřeváku skoro ukousneš jazyk je na Greenspeedu cítit jako takové vetší drncnutí, ale nic kritického.
Na to jsem taky myslel, prostě člověk musí být více opatrný.
Když k opatrnosti přičtu pasivní odpružení greenspeedu plus pláště big apple široké 2,35 palce, tak i ta menší díra nebude
tak hrozná jako na mojí nabušené silničce. Větší díra u normálního kola se rovná jistý pád, u tříkolky její větší stabilita určitě pomůže řešit situaci lépe.
Lehosraz bohužel letos nevýjde, jsem v práci a nic s tím nejde dělat. Psal jsem do azubu a půjčení greenspeedu, nepsali model, je 1 500 na víkend s 50 000 zálohou, 2 doklady totožnosti a trvalé bydliště v ČR. Chci se projet na
gtočku, tak se musím zeptat jestli ho vůbec půjčují.
Drsný podmínky na půjčení:-((( Když budu mít skládat 50 papírů, tak si to nebudu půjčovat, ale rovnou si to koupím. Chápu. že v tom mají peníze a tříkolky jsou drahé, ale půjčili byste si auto v půjčovně, když by od vás chtěli napřed zálohu ve výši ceny toho auta... třeba 500 000 ,- ????...Myslím, že asi ne....:-(
pokud je to na celý víkend a můžeš jezdit, kde chceš, pak se záloha nutně musí blížit pořizovací ceně, půjčení auta je přece asi trošku jinde. nicméně, kdo uvažuje /vážně/ o koupi tříkoldy z Azubu, ten by měl mít někde těch padesát litránků k dispozici. osobně to beru jako férovej kšeft. něco jiného je, když si chceš dát kolečko kolem Uherského Brodu - to pak stačí, když necháš u Azubu zaparkované auto
A když si půjčíš auto, tak nesmíš jezdit kde chceš??? A co když uvažuji pouze o jejím klasickém půjčení např. pouze na ten víkend, abych si ji vyzkoušel, jak se na tom jezdí??? Např. ve srovnání s jednostopým lehokolem??? To mám mít také v záloze 50-ku??? Osobně bych chápal, kdyby v takovém případě byla nějaká záloha do 10 000 - max. 15 000 ,- na případné šrámy a následné opravy + půjčovné. Ale 50 papírů??? To je trochu mimo realitu mého chápání...Sám totiž nevěřím, že výrobní cena takovéto tříkolky se pohybuje na ceně prodejní, tudíž případná záloha v plné výši prodejní ceny mi připadá dost ujetá...:-(
Jo! Ještě něco...v moderním kšeftě bývá zvykem mít tzv. předváděcí vozidla. Věřím, že i v AZUBu je něco takového možné. A zapůjčení takového předváděcího vozidla by jistě mělo patřit k běžné obchodní realitě takovéto firmy (samozřejmě za poplatek), která se prezentuje jako oficielní zastupitel značky v naší zemi.Vždyt´ zde se dá hovořit o výdajích přímo na prezentaci značky, nebo se snad pletu???
no tak si to nepučuj když ti to tak vadí. Takovýhle výlevy fakt nechápu
Tak ty moje "výlevy" nečti, když ti tolik vadí, že si dovolím něco tady rozporovat. Máš pravdu, za těchto okolností bych si to tedy fakt nepůjčil. Těch 50 papírů by nebyl problém složit, ale ty podmínky jsou jak z počátku 90. let minulého století. Už z principu by mi to vadilo. Podle mého by se nad tím měli v Azubu maličko zamyslet, pokud chtějí skutečně lehokolovou cyklistiku propagovat a hlavně prosadit ve větším měřítku na středoevropském i východoevropském trhu, jak někde onehdy psala ve svém článku po Spezi Evina. Jinak se těch tříkolek asi doma a na východu Evropy moc neprodá. A myslím, že dnes by byl o ně zde již nejen zájem ale i peníze na ně by u některých lidí neměl být problém. Ale moje zkušenost je taková, že přístup prodejce či dealera a jeho vstřícnost je dnes hodně důležitým faktorem při volbě a výběru toho či onoho zákazníka, kde koupí. Zákanícci jsou dnes velmi zhýčkaní a často i nároční...Ale to je jen takový můj soukromý "výlev" vášnivého lehokolisty a několikanásobného majitele a zákazníka firmy AZUB a prosím všechny, komu by to vadilo, aby ho eventuelně rychle vypustili z hlavy.:-)
Být to za 1500 na víkend a záloha jen 10 tisíc, půjčuju si ji pětkrát do roka. Dvacet takových lidí jako já by pak stačilo na to, aby Azub nedělal nic jiného než půjčoval tříkolky a stavěl víc předváděcích tříkolek než těch na prodej. Já být Azub, tak si řeknu o zálohu tak vysokou, aby si to přišel na víkend půjčovat pouze člověk, který velmi vážně uvažuje o koupi a má na to, aby to koupil. Třeba takových 50 tisíc by to mohlo zvládnout...
Přesně to je to o čem tu celou dobu hovořím...Proč by měli stavět několik tříkolek??? Stačí jedna a průběžné jí půjčovat. Jinak problém porpagace - viz. můj příspěvek výše. Jak to u AZUBu děláte na veletrzích??? To taky vybíráte zálohy 50 papírů za vypůjčení???...Panebože, hlavně mě hned neukamenujte!!!!...Prosím tě. To jen moje zaražení se nad takovými podmínkami...nic víc...
na druhou stranu by si na sebe tříkolka docela brzy vydělala, ne? možná bych cenu za půjčení zvednul na 2000 a při koupi tříkolky bych je zákazníkovi jednoduše odečetl. možností je jistě celá řada. prioritní je do jaké míry má Azub o propagaci tříkolek vlastně zájem. nosným programem jsou lehokola, kde jsou, hádám, podmínky pro půjčení asi jiné ???
Ona je to(pouze spekuluji)asi také otázka pojištění,nevím,zda lze leho pojistit do plné výše.
Pojistit???...To si děláš snad srandu!!! :-() Dneska ti pojistí třeba prkýnko od záchodu, když se budeš bát, že ti ho někdo pokadí.:-))))) Osobně mám přímo takovou zkušenost s pojišt´ováky. Hlavně, když jim z toho tečou prachy....Já mám pojištěno kde co v domácnosti i mimo ní. Pojistí dnes fakt všechno. Chce to jen zvolit správnou pojišt´ovnu.
radši, než abych platil v ceně půjčení tříkolky pojištění proti tomu, že jim to někdo nevrátí, vysázím na dřevo peníze, které si po vrácení stroje zase vezmu zpátky v plné výši.
Tak sázej, ale stále si nějak nerozumíme - vy všichni stále o voze a já o koze. Viz. výše i níže...
...všichni jsou blbci jenom já su letadlo...;-)
Myslím, že pokud si chci od někoho něco půjčit, tak buď přistoupím na jeho podmínky (půjčit si třeba v bance 50.000, kdybych je neměl, je tak stejně složité, jako vyřizovat pojištění) nebo se s ním dohodnu jinak (viz níže reakce Aleše Z.)
Proč by byli všichni blci a já letadlo??? Se ZDE nemůže člověk zeptat??? Musím se hned ptát na všechno u výrobce, abych se zde zarazil nad tím či oním, když se tam přede mnou ptal zjevně jiný a dostal takovou a takovou odpověd´???...Mě ty podmínky prostě zarazily...Ti druzí jen na věc nahlíželi z jiného úhlu než já - z pozice vážného zájemce, já se zde ptal na vypůjčení na víkend ze zvědavosti...nic víc. To musím být profík, abych směl někde něco utrousit do diskuze??? Nebo ty jseš snad odborník na všechno a když chceš diskutovat, tak nejprve probereš všechny dostupné prameny, abys náhodou nebyl někde bez 100% informace??? Konec konců věc se vyjasnila níže a ve skutečnosti je to s tím půjčováním a podmínkami vlastně vše trochu jinak. A nyní tyto konkrétní a přesné informace Aleše Zemánka vyvrátí jakékoli nejasnoti a to třeba pomůže dalším, kteří by měli zájem o půjčení. A o to přeci v dikuzích jde. Vyjasnit některé věci.
Je to tak zhruba polovina pořizovací ceny, takže kdo to myslí vážně, tak těch 50 000 určitě má k dispozici. No a že pojišťovny pojistí kolo, lehokolo bez problému, tak to bych se divil, když tak za hříšné peníze a budou si klást nesmyslné podmínky. Mám z jistou největší a nejlepší pojišťovnou na trhu ty nejhorší zkušenosti. Poraď, která pojišťovna je tak skvělá, hned si přečtu jejich stránky. Promiň, ale jak slyším slůvko pojišťovna, otevírá se mi kudla v kapse.
Bože...., tak klidně slož tedy oněch 50 papírů a u tebe vše OK. Co se týče pojišt´ovny, at´si ji každý vybere pojišt ovnu sám. Já si myslím, že jsem vi vybral dobře - soudě podle mých osobních zkušeností. Já zde nemluvím ovšem celou dobu o vážném zájemci, nýbrž o zapůjčení tříkolky na víkend nevážnému zájemci - spíše zvědavci, který chce lehokolismus poznat právě ze sedla takvé tříkolky. K tomu by podle mého neměl být problém mí jeden stroj k propagaci. Mimochodem...pokud takovou tříkolku půjčí za 1500 na víkend 20 ti lidem, tak je po dvou sezonách zaplacená a ještě jí můžou pak v bazaru za půl ceny dobře prodat. Tot´můj soukromý "výlev". Hawk.
já bych o ten kontakt na pojišťovnu dost stál! Zkoušel jsem se ptát, ale po dvou odmítnutích s tím, že mi to pojistí jen v rámci domácnosti, když to budu mít zamčený doma, tak jsem to vzdal. Dal jsem za to nemalý peníz a tak bych to rád pro případ krádeže či kolize pojistil. Kdybys mi dal kontakt na pojišťováka či pojišťovnu, tak bych byl fakt moc rád! Nechceš li veřejně tak klidně obálkou.
Prosím!
Díky moc
Mám přesnou zkušenost a pokud existuje taková pojišťovna která Ti pojistí Tvůj stroj, tak na západ od našich hranic a
bydliště tam musíš mít taktéž. Oni nás pořád všichni berou jako divoký východ, tím pádem velké riziko pro jejich penízky.
Docela me pobavilo, jaka debata se tady rozproudila ohledne pujcovani trikolek a lehokol u AZUBu. Zvlaste mezi lidma, kteri si od nas nikdy nic nepujcovali. Kazdy kdo tu kdy byl vi, ze pokud prijede autem, necha jej tady zaparkovane a da nam klice, tak si muze vzit co chce a vyrazit na cely den pryc. Druhy den klidne to same, takze i bez 50-ti papiru je mozne si u nas pujcit trikolku na vikend. Takovych lidi, co se u nas projeli na trikolkach uz tu bylo...
Pokud vsak chce s trikolkou nekdo odjet pryc, pak at zaplati. Trikolka se neda pojistit, jako auto, tudiz musime brat zalohu. Ta je ve vysi 50.000 jen u GTO. O tom, jestli je, nebo neni 50.000 vyrobni cena GTO-cka se bavit nebudu, nic mene, predstavy nekterych z Vas o cenach cehokoliv jsou casto dost mylne...
Pri koupi kola se pujcovne vzdy odecita z ceny...
Vsichni jste tedy zvani na projizdku.... Neni to zase az tak komplikovane. A pokud maji dva studentici 40.000 na to aby si mohli pujcit dve lehokola, tak clovek, ktery ma 100.000 na GTO-cko by mel mit sanci na vikend sehnat pulku, pripadne si v Brode zaplatit hotel.
Přesně tak, pokud mám vážný zájem, tak určitě musím mít i na zálohu. Ušetřil jsi mi jeden mail, už vím že půjčujete GTO o které mám zájem. :-) Z toho ceníku nebylo jasné který typ.
Přestože jsem zvažoval, zda-li se do této diskuze ještě míchtat, tak mi to prostě nedá:-)
1/ To, že jsem si tříkolku ještě nepůjčil, neznamená, že bych neměl zájem si ji někdy v budocnu vypůjčit a zjistit tak, jaké to s ní je.:-) Např. řidičský průkaz jsem blahé paměti také neměl a nyní jej mám....nebo ....mě nikdy nenapadlo, že budu majitelem 3 lehokol Azub a dnes jsem...:-) Proč bych si tedy třeba za rok či dva nemohl chtít půjčit tříkolku a vyzkoušet ji, že???:-)))
2/ Jinak v Azubu jsem si před dvěma lety půjčil předváděcího Hardcora, kterého právě vrátil nějaký Bosňan či Chorvat a aniž bych tam komukoli nechával klíčky od vozu či jakýkoli údaj o sobě jsem s ním objížděl dva bloky odtud místní sídliště....a ukrad jsem ho snad???... a věděl jsem, že stojí 50 papírů!!! Tento firemní vstřícný přístup jsem následně ocenil a za rok nato koupil Azub 4 a další rok právě Azub Hardcore...:-)
Ovšem...3/ Stále se zde pletou hrušky s jabkama. Já jsem zde už několikráte řekl, že by mě zajímalo, proč by půjčení NEZÁKAZNÍKOVI/ zvědavci/, mělo být podmiňováno tak obrovskou zálohou. Mě by prostě zajímalo, proč Azub nemá JEDEN předváděcí stroj, který by půjčoval takovýmto zvědavcům s přijatelnou zálohou a půjčovným třeba na víkend??? Třeba stroj v naprostém základu - takovou "holinu". Půjčovnu mají uvedenu na svých stránkách a tak nechápu ty divoké podmínky " pouze vážným zájemcům" a tuto zdejší diskuzi.
4/ Pokud chci něco jednou půjčovat, tak snad musím počítat i s jistým rizikem nenavrácení či vrácení s jistým poškozením a proto vybírám adekvátní zálohu na úhradu případných škod a šrámů a samozřejmě jako takovou jistinu...a dále se jako firma pojistím proti případné krádeži při takovéto příležitosti. Pokud mi tam někdo nechá veškeré své údaje z občanky, zálohu 15 tisíc a nájemné 1500 - 2000 korun - tudíž dohromady téměř dvacet papírů za ojetou "holinu" a nevrátí mi takovýto "půjčovně předváděcí" stroj, tak to by musel být bud´ magor anebo nějakej opilec, který by ji někde propil či by mu ji samotnému ukradli..:-))) Pro tyto případy bych mu zdarma přidal ještě pořádný řetěz na patřičné zamykání!:-)
5/ Jinak nechápu, proč bych si měl platit hotel v Brodu, když si budu chtít půjčit kolo či tříkolku z půjčovny a jezdit na tříkolce jen po Brodu. To potom nejste půjčovna, ale dětské dopravní hřiště s vymezeným prostorem pohybu...:-)))
6/ A co se týče studentů, tak skutečně!!!Někteří mají dnes velmi mnoho peněz (často ne svých :-) )...a jiní mají zase prd...To ovšem nemá nic společného s mými dotazy a otázkami...
Takže:
1) už se nám něco ztratilo ….
2) co takhle se zeptat v Azubu, jestli existuje možnost půjčení, když nemám na zálohu. Individuální přístup je jedním ze základních pravidel v Azubu a vždycky se dá domluvit.
3) chce-li si nekdo z okruhu známých (mam na mysli i z lehokolove branže, takže i pan Martis) půjčit jakýkoliv z našich předváděcích výrobků na hodinu nebo na celý den, má to zdarma a zálohu platit nemusí.
4) pokud přijede nám neznámý člověk a chce si půjčit drahou věc, nechá tady zálohu, auto... prostě něco, co aspoň z části kryje hodnotu půjčené věc.
5) Případné půjčení na delší dobu než na jeden den: řídíme se pravidlem 2 a 3 + půjčovné dle ceníku
6) Azub není automobilka nebo půjčovna aut - ztráta výrobku v hodnotě např 80tis (GTO) docela výrazně zahýbe s hospodařením firmy. Navíc při půjčení auta dáváte k dispozici svou kreditku, kde si půjčovna ověřuje Vaši kredibilitu - nevrátíte, odčerpáme Vám z karty prachy (rozhodně by to nebylo méně, než pořizovací hodnota vozu!!!) Kdežto záloha u Azubu nikdy nedosahuje 100% výše hodnoty půjčovaného zboží… Riskujeme ale zároveň vycházíme vstříct v rámci našich možností.
7) pokud by jsme měli věci určené na půjčování kryté pojišťovnou, čekaly by zájemce poněkud složitější obstrukce při půjčení, než nyní.
Děkuji panu Zemánkovi, za naprosto vyčerpávající odpověd´.:-) Byla-li by zde možná uvedena dříve, bylo by nám to všem hned jasnější!:-)...No vida! Vše je nyní naprosto jasné. Jinak, do Azubu jsem nepsal, protože zatím neuvažuji o půjčení tříkolky, jen mě zde překvapily prostě ty informace od Jurase z Azubu, Jirky, Karlosse i dalších, kteří mají blízko k Azubu. Prostě, beru to zde jako diskuzi níkoli faktografický výzkum. Je vidět, že i zde platí pravidlo :"Jdi raději ke kovářovi než ke kováříčkovi!" :-)
No vidíš, mě stačilo loni se zeptat a domluvit se jako tenkrát neznámý zákazník Azubu a vše bylo v pohodě (kolo na víkend za zálohu, poté kolo na sraz v podstatě bez zálohy a následně snížení pořizovací ceny o cenu zapůjčení). Kromě toho jsem si v okolí Brodu projel bezplatně GT3. A nevedl jsem kvůli tomu sáhodlouhou diskuzi :-) Já si vstřícného postupu Azubu vážím, nebývá to časté (občas nakupuju hudební nástroje a vím o čem mluvím) dobrou noc...:-)
Ale diskuze je taky občas dobrá, ne? Proto tady každý občas jsme a diskutujem, ne? Tak očem by se tady v této sekci mělo diskutovat, když ne o lehokolech a tříkolkách a všem kolem nich? Vo tom to tady snad je, ne???:-))) Nebo tu budeme všici svorně souhlasně pokyvovat a mlčet?:-)))) A .. dobré polodne!:-)
ha, karloss byl prihlaseny na mem pocitaci, tak se pod mym prispevkem objevilo jeho jmeno...
kdyz si to budes rovnou kupovat tak si priprav dveste papiru a doufej ve slevu
tak jsem si splet gto a gtr, singl je samozrejme o dost levnejsi cize tech cca 100
Nemusím doufat v žádnou slevu ani připravovat žádných 200 papírů. Koupím jinde a jinou tříkolku, když ji budu mermomocí chtít, a je to. Je spousta dalších firem s tříkolkami. Na světě není jen firma AZUB a jí prodávaný Greenspeed.:-()
nebo si ušmudlit vlasní velostroj
Jeden rám na trojkolku by som ešte doma našiel. Ľudia, ktorý moju trojkolku videli na zraze ju hodnotili pozitívne. Hlavne je to odskúšané, funkčné a lacnejšie ako firemné výrobky.
jj jenze vsecky stojem dost podobne a nevim zda mi to budes verit ale greenspeed svymi jizdnimi vlastnostmi fakt vynika.
jezdil jsem na spezi v prubehu deseti let skoro na vsem, vcetne vetsiny velomobilu a i kdys se ostatni zlepsuji tak je to porad tak, jak jinde pise jirka
Nevím, na čem všem si jezdil, ale ceník všech značek asi neznáš moc dobře. O tom, že Greenspeed je špička - co se jízdních vlastností týče - se s tebou přít vůbec nehodlám - klidně tomu tak může být. Nikdy jsem na Greeenspeedu nejezdil, protože tříkolky nejsou zatím plně v mém popředí zájmu - zajímají mne spíše zatím ze zvědavosti. Ale i tak mám slušné informace i o dalších značkách a o tom, že jsou Greenspeedy taky na téměř absolutní cenové špičce - o to se s tebou klidně vsadím.
Nebudu zde dokazovat, kolik takových levnějších i mnohem levnějších značek je, ale jsou a jsou i tříkolky, které jsou technicky mnohem složitější i pro ten který daný druh použití promyšlenější než Greenspeed.
Nemuzu stale pochopit, jak clovek, ktery se v dane problematice nevyzna, a je mu jiz nekolikrat vysvetleno, proc ma to ci ono takovou cenu, tak proc stale neustupne stoji za svym.
Pokud je v teto republice nekdo, kdo ma prehled o cenach lehokol ve svete, kdo za posledni roky navstivil temer kazdou specializovanou vystavu lehokol v Evrope, a zna cca 40 lehokolovych dealeru, pak je to prave Ladia.
Zajimalo by me, jestli pan Martis kdy jel alespon na tech zakladnich trikolkach, jako je HP Scorpion (staci na jedne verzi ze tri: obyc, fs, fx), alespon jedno ICE, alespon jeden Catrike, alespon jedno KMX a alespon jedno Steintrikes ci Optima ci Challenge a porovnal to s Greenspeedem....
Lada a par dalsich jeli na vsech a vi o cem mluvi...
Z toho duvodu nechapu, jak muze dojit k zaveru: "Nebudu zde dokazovat, kolik takových levnějších i mnohem levnějších značek je, ale jsou a jsou i tříkolky, které jsou technicky mnohem složitější i pro ten který daný druh použití promyšlenější než Greenspeed."
Bohuzel by nemel, jak to dokazat, ale pokud se chce pustit do dokazovani a odvazi se podstoupit oponenturu od lidi, kteri vi o cem mluvi, tak vzhuru, uvidime, kam se dostaneme.
Pane Gallo, já naprosto chápu, že jakožto zástupce značky ji zde nejen chcete ale i musíte hájit a Vašeho přístupu si maximálně cením!Naprostá loajalita je věc, která se dnes moc nenosí. Nechci a ani nebudu se tady s Vámi hádat - nemám toho za potřebí. Pamatuji si, že když vyjel Max, tak jste zde maximálně obhajoval Maxe, když pak letos vyjelo Bufo, je pro Vás nejlepší zase Bufo a jak jste napsal, na 26 ´ byste již nesedl. Ale i to dává mně stále možnost vyjádřit se z vlastního pohledu na zcela veřejném foru k čemukoli, aniž bych musel být 100% odborníkem na tříkolky či lehokola, vozíky, výrobní postupy, kalkulace a ceny vstupního materiálu/ komponentů atpod.. Toto je veřejné forum - přístupné komukoli. Pokud chcete neustále někoho poučovat o tom, že jeho názor laika je naprosto špatný, nic nechápe a montuje se do něčeho, čemu nerozumí, měl byste si uvědomit, že každý lehokolista - včetně Vás - byl kdysi laikem a postupem let - jak sbíral zkušenosti - se stal třeba až - podobně jako ve Vašem případě - odborníkem. Někomu to trvá déle a někomu - jako Vám, který v tom dělá - to trvá třeba chvilku. Nemusím nutně jezdit na všem, abych se mohl k něčemu zde vyjádřit z pozice laika a - byt´ jen se svými drobnými zkušenostmi či znalostmi – např. ve srovnání s Vámi. Jak jsem psal výše, považuji toto forum za forum laiků, kde může každý říci, co si myslí. Já se domnívám, že mohu reagovat z pozice vlastního názoru a svých skromných znalostí na kohokoli zde - i na Ladiu – jakožto – jak říkáte – naprostého odborníka, pokud on mě zde svým příspěvkem „vyzve“ k odpovědi. Nevidím důvodu, proč bych musel klopit zraky a skromně mlčet před jakýmkoli lehokolistou zde a krčit se tiše někde v koutku fora a čekat, až budu možná někým přizván k diskuzi „ pro hloupé“. Nevidím důvodu, proč bych se měl rozklepat před odborníkem, který na kdečem seděl - zatímco já jezdil zatím v posledních třech letech „ jen tři stroje“ – nota bene jen od jedné firmy – té vaší…..a o další problematiku kolem tématu se zajímám „jen“ vyhledáváním a zkoumáním informací v mediích. Pokud chcete diskutovat pouze na úrovni odborníků, založte si zde lehokolové forum " professional" a já se Vám tam - to slibuji - do ničeho míchat rozhodně nebudu. :-) Vaší firmy, práce, i Vás a zejména pak pana Aleše Zemánka i celého týmu Azub si velice vážím - za což hovoří už jen počet strojů, které jsem u vás zakoupil - práci celého týmu již několik let sleduji a skromně obdivuji a uznávám. Výrobky firmy Azub považuji za velmi schopné a kvalitní a mohu je všem – až na pár drobných výhrad – doporučit. Také tak činím kamkoli se na vašich kolech vydám a obvykle i ve většině případům lidí, kteří mě osloví s dotazem k vašemu stroji, odpovím a přiblížím jim lehokolo, váš stroj a popíši nejen jeho klady ale i zápory i vaši firmu a její historii. Osobně jsem s vašimi stroji velice spokojen a jsem rád, že takováto firma se zrodila a prospívá právě v naší pidizemičce. Přesto mohu mít rozdílný názor a nemusím se ke všem vašim výrobkům „modlit“, mohu uznávat i jiné značky jako dobré a to vše jen z pozice laika.
Dovolte mi, prosím, mít svůj vlastní názor- mít možnost vyjádřit ho, i názor, který se Vám třeba vůbec nelíbí! Klidně mě berte jako takového "lehokolového Medvěda" - jistě pochopíte, o čem či kom je řeč.:-)
Můžete mě klidně brát i jako věčného rýpala a blázna, ale prosím!!!, nechtějte po mě, abych s Vámi ve všem souhlasil a hlavně, abych zde mlčel, dokud nebudu tázán...Zde nejsme ve škole na přednášce. Berte mě s klidem a hlavně s humorem i s nadhledem prostě:
"Nech brouka žít!"
Díky!:-)))))))
Vazeny pane Martis, me jen stale zarazi, ze i kdyz se profesionalove a odbornici vyjadruji a vysvetluji proc je to ci ono tak ci tak, tak Vy si porad stojite za svym laickym nazorem a neminite s nim pohnout ani o pid. Nechapu proc mi pak pisete soukrome zpravy a na neco poukazujete. Kdyz Vam pak odpovim, stejne si z toho nevezmete ani n a stale svuj nazor nezmenite...
Kdyz prisel MAX, zmena byla obrovska hlavne v posedu. Pak jsem se vyvijel, ziskaval zkusenosti jezdenim na asfaltu i v drsnych terenech a dospel jsem postupne k MINIkovi. Mi je osobne jedno, jestli AZUB proda MAXe ci MINIka, nebo BUFO. Ja do diskuze pisu sve zkusenosti a nazory, ktere se vyviji. Bohuzel, Vase nazory se ani v jednom bode neposunuly za ty dva roky ani o pid.
Vymyslim si nejakou veticku, kterou budu reagovat na vsechny vase prispevky, na ktere mam jiny nazor a se kterymi nesouhlasim, abych se nemusel rozepisovat a abych Vam dovolil mit svuj nazor. I kdyz ja Vam vlastne nic dovolovat nemusim, jak jste rekl, je to verejny server.
Takze:
"Nesouhlasim - jiny nazor"
Já snad i chápu, že jste se v průběhu let pasoval na jakéhosi " guru " české lehokolistiky. Přesto si dovoluji mít odlišný názor na některé věci. Vidíte i Vy- jako naprostý profesionál - se stále vyvíjíte, jak zde píšete. A já holt v některých věcech a pohledech zůstávám - zřejmě - tím věčně "zabržděným" laikem. Ale mně to nevadí...:-))))
Pokud jsem v něčem "zabržděný laik" (zajímavý termín:-) ) tak sice klidně vyjádřím svůj názor, pokud mi ho ale někdo zkušenější vyvrátí (klidně i pouze stylem "tvrzení proti tvrzení"), tak se do krve nehádám že mám pravdu, i když si třeba dál myslím svoje.
Jéje!A já se zde v podstatě jen s ohromujícím údivem pozastavil nad výší " půjčovného/ zálohy" a všeho všudy v kostce napsal, že než bych si půjčoval se zálohou 50-ti papírů tříkolku u firmy, jíž si ale jinak vážím a jsem jejím i vcelku stálým a spokojeným zákazníkem, tak si tu tříkolku rovnou koupím...A asi ne tedy Greenspeed - bohužel - (který je z pohledu mého konta prostého zákazníka dost drahý) za "200 papírů s doufáním ve slevu", ale prostě jen jinou a jinde, která by mohla mít i - opět jen z mého pohledu laika - možná líbivější design a jiné další užitné a jízdní vlastnosti mně vyhovující za pro mne dostupnější peníz. Konec konců, byly by to pořád jen moje peníze, ne? :-) Hmmm, tak to jsem si dovolil na zdejší lehokolové poměry zřejmě až přespříliš....:-)))) No to by tak ještě hrálo!..., chtít něco jinak a ještě něco zde všeobecně neposvěcené a ještě k tomu si nenechat a nenechat poradit... a mít pořád tu svou hlavu a nepřijmout uznané pravdy a pořád si mlýt jen tu svou...špatnou...Tě pic!:-)))))... To abych se už napříště raději vůbec nemísil do jakékoli lehokolové diskuze, protože potom už každé mé slovo - byt´ "Pardon!" či "Dobrý den!" by mohlo být bráno jako osobní útok či nemístné hádání se do krve.:-() Jejejejej! Jsem já to ale "zabržděný" lehokolový nezbeda!:-))))...A tak ještě přeci jen jedna – pro mne - potěšující zpráva na závěr, nad níž mě vlastně donutil zamyslet se zde pan Galla:
Není pravda, že bych se za tři roky nepohnul ani o píd´, jak zde s ne/chutí :-) napsal o mne pan Galla, který nemá takové vrtošivé nezbedy – jako jsem já – vůbec rád.:-()
Najeli jsme za tu dobu – já a můj všude, vždy a za všech okolností věrný přítel ..pan Bolavý Hřbet - skromných cca. 3500 km na třech různých lehokolech Azub, v rámci tohoto jsem postoupil od horního řízení ke spodnímu a z malých kol 12´, 20´ až na 26´….A naučil jsem jezdit na lehokole i svou ženu a získal tak dalšího lehokolistu do klubu věrných.:-) Zapřáhl jsem za leho i přívěsný vozík – původem rovněž od fïrmy AZUB - se dvěma dětmi a naučil se to ukočírovat.:-) A to nepočítám to, kolik jsem se naučil na koleni vyrobit, rozebrat a zase složit, seřídit a ovládat všelijakých nových hejblátek postupně na každém tomto lehokole. Takže - z mého pohledu - přeci jen drobný pokrok kupředu. Nejen ta 0 pídě!A jsem tomu nesmírně rád!:-)))))
Nedokáži sice pochopit s čím přesně nesouhlasíte v mém výše uvedeném příspěvku, v němž Vám a vaší prosperující a zajímavé firmě vzdávám prakticky hold, ale budiž.....:-)))) Zřejmě se mnou budete nesouhlasit už ve všem jen z principu, že se jedná o mě...
tak to na tom budeme pravdepodobne stejne...
domluva dvou medvědů
Původně jsem přemýšlel o HP VELOTECHNIC SCORPIONS, nebo jak se ta potvora jmenuje:-), ale když jsem si spočítal kolik bych musel vrazit do dovybavení aby se ten scorpions dal srovnat s greenspeedem, tak se mi objevila cifra vyšší jak za ten GREENSPEED GTO. Navíc dám na lidi kteří na obou strojích jezdili a jednoznačně vyhrává greenspeed. Předpokládám že mě ten rám GTOčka přežije a to se vyplatí. :-) Ten hliníkový scorpions takovou životnost jako kvalitní ocelový greenspeed mít nemůže, nebo se mýlím?
Podle toho co ten Scorpion váží by i mohl nějakou životnost mít, ale je to těžký odhadnout. Každopádně bych oceli důvěřoval víc.
a já myslel že budeš pro škorpiho, hehe překvapení se nekoná
Pokud chceš porovnat Greenspeed GTO s tříkolkami jiných výrobců, tak platí totéž co pro všechny ostatní stroje od Greenspeedu: bezkonkurenčně (doslova) vyladěné jízdní vlastnosti (pocit z řízení celkově, stabilita v zatáčkách, do vysokánských rychlostí, můžeš vzít v 60km/h jen za jednu brzdu, pravou či levou, a nezakličkuje to ani trochu), vymakaný rám a sezení, takže je to extrémně pohodlné a při tom lehké. Vybodli se na módní vlnu hliníku, zůstali u dobře prozkoumané kvalitní oceli a dělají proto nejlehčí tříkolky co mají v rámu vnesené pasivní pružení konkurující svým pohodlím některým odpruženým tříkolkám. Zkoušel jsem alespoň krátce už hodně různých tříkolek a Greenspeed je fakt špička. Kdysi byli první se vším, co se dnes považuje u takových tříkolek za standard (center point steering, ackermanova kompenzace a další), ale nezůstali u toho. Makají dál a furt jsou před konkurencí. Dneska se dá říct, že jejich stroje jezdí zhruba o tolik lépe o co jsou dražší než konkurence, takže už jen to by stálo za ty prachy. Ale k tomu navíc to ještě udělali skládací! Greenspeed je možná z nejdražších, ale zároveň s tím má nejvyšší poměr vlastností ku ceně.
Pokud chceš srovnat GTO s jinými greenspeedy (GT3 a GT5, X3 a X5), tak rozdíly jsou následující:
Nemá sklápěcí kloub v rámu, rozebrat se musí spešl klíčem pomocí té švýcarské S&S spojky. To dá o trochu víc práce, nicméně je to o chlup lehčí a tužší než kloub, životnost toho spoje (počet rozebrání a složení než vznikou vůle) by taky mohla být lepší. GTO má oproti ostatním 20" kola což pro nás tady znamená, že na ni seženemě pláště a náhradní duše i jinde než pouze v Azubu, což je velká výhoda. Taky průchodnost terénem bude lepší. Krom malých kol postrádá GTO ještě jednu nevýhodu greenspeedů a to je malá světlá výška. Na rozdíl od GT3 a ostatních nejsou řídítka pod rámem ale nad ním. Tím je jednak světlá výška větší a jednak když už to někde zavěsíš spodkem za šutr nebo obrubník, neriskuješ řízení a hadice a bovdeny. Na GTO je oproti ostatním víc místa. Otec ji měl půjčenou na týden a líbila se mu mnohem víc, protože je větší postavy. Teď má GT3 a taky se na ni vejde, ale třeba různé otáčecí a parkovací manévry se mu dělaly na GTO lépe. GTO má kotoučovky, což oceníž pokud víc vážíš a nebo vezeš bagáž. Tyhle věcičky se umí pěkně rozjet a přitom nejde třeba letět přes řídítka nebo tak (maximálně zvedneš zadní kolo a přibrzdíš patou nohy o zem), takže ostré brzdy člověk ocení.
GTO je ovšem taky o trochu větší a těžší než jiné greenspeedy. Je to spíš expediční stroj oproti všeobecným o chlup rychlejším GT3 a GT5, asi bude i viditelně pomalejší než X-série (stavěná jako sportovní).
Celkově bych z katalogu Greenspeedu doporučil GTO tomu, kdo hledá spíše turistický stroj, schopný zvládat neasfaltové cesty bez potíží, vézt hodně bagáže a být při tom všem pohodlný a rychlý. Kdo chce spíš jezdit denně do práce a občas na výlet, mohl by mít lepší něco z GT série a rychlostní šílenci by měli volit X-sérii.
Chápu, že celé tohle bude vypadat jako nějaká placená reklama na Greespeed, ale přísahám, že jsou to skutečně moje osobní názory, které vznikly po vyzkoušení tříkolek Greenspeed, HPVelotechnik, Stein, ICE, KMX, Catrike a Challenge (a po výrobě jendné tříkolky vlastní kdysi dávno). Většinu z nich jsem zkoušel jen kratičce, ale rozdíl především v jízdních vlastnostech je opravdu markantní. S Challengem je umění se nevybourat, KMX je opravdu stavěná na blbnutí, vyřádění a předvádění spíš než na dlouhé ježdění, HPVelotechnik je takový těžký tank, Catrike má otřesnou charakteristiku řízení a ještě menší světlou výšku než Greenspeed. Steiny jsou taková nízkocenová tříkolka, není špatná, jen o žádné její vlastnosti nejde říct, že by nemohla být lepší. ICE jsou nádherné stroje, ty jejich high end zakázkové byly vždy úžasné, ale na těch se člověk nesveze (cena pět tisíc liber a tak). Ty jejich dnešní sériovky už tak úžasný nejsou.
Jirko díky za vyčerpávající odpověď, nic jiného jsem od Tebe nečekal. Z ostatních Tvých příspěvků je mi jasné, že se o tříkolky zajímáš a víš o čem píšeš. Greenspeed mě zaujal i proto, protože se montuje v azubu a prý ho poskládají s komponent o jaké si zákazník řekne. Zajímá mne, zda by jsem měl dostatečný převodový rozsah, při použití zadního osmi rychlostního náboje sturmey archer twist tss 80 s 25 zubovým pastorkem v kombinaci s klikami schlumpf mountain drive s 57 zubovým převodníkem. Počty zubů na převodníku je možné měnit.
Díky Všem za názor.
http://www.sheldonbrown.com/internal-gears.html na tejto stranke su tabulky prevodov niektorych nabojov
Ještě oprava, na těch klikách je největší možný originál převodník s 56-ti zuby, lze ubírat dolů, po kolika zubech ale nevím. Miso díky za odkaz, ale cizí jazyky, kromě slovenštiny, nejsou zrovna můj šálek kávy. :-) Ale podle čísel a mého odhadu, by to asi chtělo převodníku ubrat pár zubů. Chtěl bych s tím vyjet pár alpských sedel a po rovince bych chtěl svištět aspoň čtyřicítkou a netočit klikami jako šílenec. :-)
Opravdu jsem na tohle trotl, poraďte prosím.
s tymi jazykmi som na tom podobne, ale stacia tie tabulky ku kazdej prevodovke. ten 8-rychlostny sturney... nema prevody do pomala, iba do rychla. takze pri zaradenej jednotke to ide ako bez prevodovky, ostatne prevody su uz len tazsie/rychlejsie. rohloff to ma dost dopomala, pri jednotke je pomer otacok ozub. kolieska ku kolesu 1:0.279 , takze sa to s 17-zubovym koleckom sprava ako keby tam bolo skoro 61 zubove. ale skusil som nieco vypocitat, ratal som to na 26" koleso s obvodom dva metre, prevodnik 56z, zadne oz. kol. 25z. na prvej rychlosti (1:1) a pri kadencii 100ot. za min. by to malo ist 26.8km/h, na najtazsom prevode by to teoreticky islo pri tej istej kadencii 82.9km/h. potom som dal este prevodnik 28z. ostatne ako pred tym, a vyslo mi ze by to islo 13.4km/h. dohromady to vyzera na dost rychle a tazke prevody takze dozadu vezsie a doppredu mensie oz. kolesa. a samozrejme ked prevody toho tvojho naboja su take iste ako v tej tabulke.
Pokud je to ten náboj co myslím, tak má nejlehčí převod 1:1 a nejtěžší 3,05 ku jedné. Mountain Drive má těžší převod 1:1 a lehčí 1 ku 2,5. Když se to vynásobí poměrem zubů 57:25, a obvodem kola, dá se spočítat snadno, že pro 90 otáček pedálů za minutu (svižná ale ještě pohodlná frekvence) bys jel 8km/h na nejlehčí převod a 60km/h na nejtěžší převod. Rozsah je tedy dostatečně velký, ale podle mě by stálo za to posunout ho směrem dolů pomocí menšího převodníku (nejlehčí převod by se hodil lehčí a nejtěžší není třeba tak těžký). Pokud jsi drtič těžkých převodů a trhač řetězů, mohl by ti vyhovovat s tím 57z převodníkem, ale pokud nejsi, dal bych o něco menší. Pokud jsi spíš subtilnější postavy, točíš nohama rychle a chceš vozit někdy i větší bagáž, tak by se klidně dalo jít až na 36 zubů na převodníku. To by pro 90 otáček znamenalo limity 5 a 38 km/h. Do prudkého kopce by pak na nižší otáčky šlo vyjet i opravdu pomaličku (nějaká 18% střecha), zatímco mrštní lehcí lidé vytáhnou klidně i nad 130 otáček a tak z mírného kopce by se na nejtěžší převod pořád ještě dalo šlapat až do nějakých 55km/h.
Takže ber převodník 36 zubů jako nejmenší vhodný pro lehké lidi, pomalou jízdu atd, zatímo těch 57z je takový horní limit pro silné svalovce co neradi motají nohama rychle.
Jezdím silničku a dost ji trápím, všechno rvu silou, menší kopec a vstávám ze sedla. Vážím 85 kg, takže žádná muší váha. Asi bych se měl na tom greenspeedu naučit jezdit více frekvenčně, takže by pro mě 48-mi zubý převodník mohl být tak akorát, co myslíte?
Nebudu tu provádět různé výpočty jako Jirka...Vezmu to spíše selským rozumem a z jiné "lopaty". Prostě, pokud vím, ta tříkolka od Azubu má malé zadní kolo. Moje zkušenost s malým zadním kolem je taková, že má skvělý odpich z místa, ale pokud chceš u hnaného malého zadního kola dosáhnout vyšší cestovní rychlosti, musíš nahodit těžký převod. Proto bych doporučoval běžný crossový převodník, pokud chceš jezdit převážně silnice, což se dá u tříkolky - obzvláště u této - s nízkou světlou výškou - předpokládat. V konečné fázi je totiž úplně jedno, kolik vážíš (mimochodem vážíme skoro stejně), ale kde a jak chceš jezdit. Samozřejmě pokud chceš rvát něco na lehokole silou, tak se s touto myšlenkou rovnou dopředu rozluč, to je nerealizovatelné a hlavně z hlediska vhodného a hlavně možného způsobu šlapání naprostý nesmysl - akorát by sis strhnul kolenní či stehenní vazy v horším případě přetrhl Achilovku!:-( Takže mé resumé zní: malé zadní kolo???Jízda po silinici???Lačnost po pořádné cestovní rychlosti???...tak potom rozhodně pořádný přední převodník s pořádným počtem zubů.:-)
Zdravím,
používám na kole s 26" koly 8 stupňový náboj sturmey archer a vepředu mám převodník s 33 zuby, což je na nejrychlejší převod 4.026x do rychla.Před tím s klasickou přehazovačkou jsem měl vepředu největší převodník 42z a vzadu nejmenší 11z takže 3.82x do rychla.Klidně by to sneslo vepředu ještě míň zubů, ale zatím jsem všechny kopce vyjel a to přejiíždím při cestě do práce hřeben Železných hor.U toho náboje je problém u montáže, protože se musejí předělat podložky, které zachycují reakci v drážkách rámu je to dělaný na rámy s horizontálníma drážkama u ktrerých se dá napínat řetěz a pokud použijete jako já náboje s bubnovýma brzdama tak tam chybí čep ve kterém se ukotvuje bowden a čep na ukončení lanka. Jestli budete mít zájem tak můžu kolo vyfotit.
Určitě vyfoť, nejlépe detaily toho uchycení z obou stran, díky Kaso. Myslím že si v azubu poradí, škoda že greenspeed nedělá variantu rámu s horizontálním vkládáním kola, odpadly by napínáky řetězu k více rychlostním nábojům.
I když si u tak dlouhého řetězu nejsem až tak jist.
Tak tady jsou fotky mého cestovního kola postavenýho na nábách sturmey archer a CrMo rámu:
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/95361/s-a...
Pěkný expediční kolečko, v podstatě bezůdržbový, ocelový rám a pevná vidle, něco takového jsem si chtěl poskládat před tím, než jsem se dozvěděl o lehokolech potažmo tříkolkách. Díky za fotky.
Ahoj Kaso, mohl bys prosím tě popsat jak se ti na tom sturmey archeru řadí? Přesnost řazení, jak řadí pod zátěží, skoky mezi rychlostmi, hlučnost, komfort ovládání, atd., prostě takovou malou recenzi. Díky
Zdravím,
zatím mám najeto odhadem tak 3000tis km s nábama sturmey archer a tady je pár zkušeností:
- Pod zátěží neřadím, pokaždé na okamžik přeruším šlapání. Zkoušel jsem to a jde to pouze na těžší převod a pouze někdy.
- Největší problém jsem měl s řetězem, zadní kolečko totiž není moc přesně vyrobeno a dost hází v axiálním směru,takže linka řetězu se trochu mění. Na převodníku mám tenčí zuby a dost to na nich putuje ze strany na stranu. Nejdřív jsem tam měl ČZ řetěz, ale měl už jsem ho před tím na jiném kole, takže už byl trochu vytahanej a za chvíli odešel. Potom jsem si tam dal dražší půlčlánkovej řetěz na BMX a to byla hrůza, rychle se vytahoval a hlavně měl v těch válečkách strašný vůle a dělalo to hrozný pazvuky. Teď tam mám obyčejnej SRAM 1/2x1/8 za dvě stovky a docela to jde.
-Nejvíc mě zklamala ta otočná rukojeť na řazení, zdá se mi taková chatrná, celá plastová a má dost velký vůle.
-Náboje než se trochu zajely měly docela dost velkej odpor, ale už je to lepší.
-Jsem zvědav jak se budou náboje chovat až začne mrznout.
Ptal jsem se i proto, protože v cykloturistice č.10 2008 v testu kol, byl na jednom kole 5-ti rychlostní sturmey archer a moc ho tam nechválili a to po všech stránkách. Proto se ptám i tebe a vypadá to docela bledě, na tříkolku to asi nebude to pravé. Ale napiš jak se chová v mrazu, to mě taky zajímá, jo a hlučnost. Ta otočná rukojeť by nešla vyměnit třeba za SRAM? A tak celkově upřímně, šel bys do něj znova, nebo bys šel třeba do 9-ti rychlostního sramu v náboji?
Zdravím,
Když jsem stavěl kolo tak jsem byl dost finančně omezen, jinak by jsem šel do rohloffa. Někde jsem četl srovnání shimano nexuse, sramu S7 a sturmey archer a právě S-A z toho vyšel nejlíp. Sám to nemohu posoudit protože jsem na kole s ostatními náboji nikdy nejel. Rozhodnul jsem se podle ceny a toho že jsou náboje komplet s bubnovou brzdou, která mi vyhovuje. Mám to kolo hlavně pro cestování do práce za každého počasí. Jinak k tomu řazení, tady je nový katalog http://www.sturmey-archer.cz/dokumenty/sturmey... a tam už ta otočná rukojeť vypadá úplně jinak a navíc třeba u 5ti rychl. náb. mají i páčkové řazení, navíc vyrábějí i spoustu dalších součástek, které tady zatím nejdou koupit, nebo jsem aspoň neobjevil kde.Takže závěrem, jestli bych do sturmey archer šel znovu - ještě nevím až podle toho co to vydrží, vyhovuje mi nábové dynamo, bubnové brzdy, můj sen je pořád rohloff ale tam bych musel mít jiné brzdy.
Rohloff mám taky v plánu, ale teď na něho zřejmě nebude, uvidím jakou mi udělají v azubu cenu. Musel bych dalšího půl roku šetřit a nebo si vypůjčit, což dělám velmi nerad. No ještě uvidím, každopádně nejpozději v srpnu chci tříkolku doma. Ještě jsi nenapsal o hlučnosti náboje, u ostatních značek jsou docela hlučné, jak je na tom SA8?
Hlučnost je zatím v pohodě, srovnatelná s přehazovačkou, docela mě to překvapilo očekával jsem že to bude horší.
Tak to bych nečekal. :-) Dík za postřehy a jak přijdou mrazy, napiš jak se SA8 chová. Jo a čím to mažeš? Mění se v něm olej jako u rohloffa?
Olejovou náplň má pouze rohloff. Všechny ostatní mají uvnitř vazelínu jako klasické náboje.
Ahoj Kaso
Už jsi ten osmi rychlostní náboj otestoval v mrazu?
Netuhne ta vazelina příliš?
Když přijedu do práce a kolo nechám 12 hodin v mraze, abych vůbec po šichtě odjel. :-)
Strojaři, je v mraze horší olej nebo vazelina?
Tipoval bych, že rozumný výrobce dá do náboje vazelinu s teplotním rozsahem do kterého se vejdou všechny středoevropské mrazy.
Kasa tu chodí jen občas, ten by nám to osvětlil tzv. na vlastní kůži. Vím že u Rohloffa jsou tři druhy oleje, letní, zimní a nejvíce používaný universal. Že by bylo podobné rozdělení vazelín?
U vazelín je udáván teplotní rozsah, kdy je použitelná. Já na kolo používám mogul lv 2-3
s deklarovaným rozsahem tuším -30/90°C.
Tož to je sakra velký rozsah teplot, doufám že soudruzi z tajvánu neudělali chybu a cpou tam něco podobného. :-)) Mimochodem, co jí mažeš, máš více rychlostní náboj?
Mám Sram dual drive, ale ten jsem zatím mazat nemusel. Používám ji na mazaní hlavového složení a cpal jsem ji do bowdenů, dávám ji na šroubky a tak. Koukal jsem na specifikaci a rozsah je dokonce až do 120°C, ale pro cyklistiku je samozřejmě důležité spíš to spodní číslo. :-)
Vzhledem k tomu, ze už pěkně mrzne, jak byste tedy hodnotil převodovku S-A?
Zdravím,
měl jsem z toho strach, ale nábová převodovka S-A i v mrazech bez problémů řadí, i když nechám kolo stát na mrazu, tak je to v pohodě. Možná že má trochu větší odpor, ale vzhledem k tomu že jsem si na kolo dal pláště swalbe winter s hřebama, tak nedokážu odlišit odpor v pláštích a tuhosti převodovky. Jediný co se začalo projevovat je hlučnost převodovky zejména při volnoběhu.
Řekl bych, 48 by mohl být dobrý start. Já osobně bych pro sebe volil menší, ale myslím, že tak jak jsi popsal sebe by 48z měla být dobrá volba.
Co se týče hmotnosti těla, tak na té přímo skutečně nezáleží jak rychle pojedeš, záleží spíš na poměru síly a hmotnosti (pro zrychlování) a na poměru výkonu a hmotnosti (pro jízdu konstantní rychlostí). Když jsem rozlišoval lehké a těžší lidi, bylo to spíš proto, že lehčí lidé bývají o něco mrštnější a snadněji dosahují vyšších otáček klik => preferují lehčí převody. Naopak těžší člověk má víc svalové hmoty a víc síly ale hůř se rozkmitává do rychlých pohybů. Ale ten rozdíl nebývá až tak velký. Já vážím momentálně už zas jen 61kg, běžně do práce jezdím okolo 90-100 otáček (průměr za cestu). Tatík má myslím něco přes 90kg a i když už se naučil jezdit víc frekvenčně, tak stále ještě dělá průměry ne víc jak 85 otáček (ale už nějakou dobu na to neměl měřák). Takže se dá říct, že rozdíl je nějakých hloupých 10-15 procent.
Oproti silničnímu kolu dostaneš na tříkolce k dispozici relativně pevnou oporu zad. Když se na tom vzepřeš proti pedálům, máš tolik síly že by sis na silničce o tom mohl leda nechat zdát. Ale jak píše Martis, když to budeš používat moc často (spíš pořád), můžeš si ublížit. Když nepůjdou rychle do háje nějaké vazy a šlachy, půjdou pomalu do háje klouby a to je ještě horší. Ale to bys musel denně drtit nějaký dlouhý kopec opravdu příšerným způsobem a zbytek cesty jet taky podobně. Spíš tě svaly zatím nenavyklé na novou polohu brzo donutí řadit o něco lehčí než jsi byl zvyklý, takže to poškození zdraví nehrozí.
Mám z práce zdevastované kotníky a kolena, nesčetné výrony kotníku u obou nohou a natáhlé vazy v koleni. Vysoká kadence mi dělá problémy, tak i přílišná silová jízda.
Potřebuji se trefit někde mezi a ten 48-mi zubový převodník bude asi cesta. Schlumpf nabízí široký výběr délek klik.
Při kratší klice, do 160 mm by menší rozsah pohybu mohl odlehčit těm mým neduhům
Navíc je při kratších klikách výrazně snazší jet tou vyšší frekvencí (a tím zároveň menší silou). Nohy se právě díky menšímu rozsahu pohybu na té vyšší frekvenci usadí samy od sebe přirozeně a snadno.
Takže k tomu 48-mi zubovému převodníku by ty kliky mohly klidně být třeba 130 mm? Mám celkem krátké nohy, něco málo přes 80 cm.
Reaguji sám na sebe, já si neodpovím a stále čekám na lidičky kteří mi dokážou poradit. :-)
130mm mi přijde trochu extrémní, je to oproti obvyklým rozměrům už dost velký skok. Hodně lidí si pochvaluje něco jako 155mm a podobné rozměry. Svezl jsem se na 147mm klikách, ale jen hodně krátce. Nepřipadlo mi to problematické, ale jsem člověk spíš průměrné výšky a zvyklý na velké frekvence. 130mm bych už nedoporučil, spíš 150 nebo tak něco. Rozdíl v poloze chodidla skrčené nohy bude i tak 4cm, to už se pozná.
Fajn, zkusil bych 150 a pak by se uvidělo. Když jde o zdraví, patří zkoušet a zkoušet až to člověku sedne.
omlouvam se za odvadeni diskuse jinam - nicmene Jirko jaky je dalsi osud Vasi drevotrikolky?