Našel jsem tu několik málo starších zkušeností s Windshieldem Azub a jelikož mě (díky věku a létům tancování :-)) trápí trochu kolena, hlavně v chladu, uvažuju, že windshield pořídím. Tož uvítám aktuální zkušenosti a názory:
- je to pro nohy lepší než vymýšlet speciální oblečení
- odolnost při průjezdu keřů (Jirka psal - težko rozbitelné, snadno poškrabatelné
- omezení výhledu na Azub 5
- co vám vadilo/vadí
Dodnes mi není jasné, jak přes to při spodním řízení může dotyčný přehodit nohu, protože to má skoro až u nosu. Asi se musí nastupovat pak obkročmo či co....
Ono to nemá kloub jako horní řízení, aby se to odklopilo a pak zase sklopilo? No, není ...
http://www.detskevoziky.com/download/katalog...
strana 26, vždyť místa je tam poměrně dost, ne?
8-)
Zkusil sis někdy sednout na spodní řízení obkročmo??? Mně se to podařilo jednou a málem jsem přepad na druhou stranu kola na čumec. Ono se zdá, že je tam hodně místa ale ta řídítka u spodního řízení jsou dost vytelená dopředu i když je natočíš do strany a to zase riskuješ, že ti kolo při nasedání spadne na bok či bude pojíždět stranou pod zadkem.
Nasadám zásadne obkročmo. Môj postup je tento: kolo chytím ľavou rukou za rúrku na ktorej je prešmyk, postavím sa tak aby som mal obe nohy vo vynkli medzi rámom a pred ľavým riadidlom, pravú nohu prehodím cez sedaciu časť sedla a po dosadnutí pustím rúrku v predu a chytím brzdové páčky a zabrzdím. Zosadanie opačný postup, prípadne ak je na verejnom priestranstve pri mojom príjazde dostatok diváčok prudkým zabrzdením postavím lehokolo na ľavý pedál do zvislej polohy. Samozrejme toto nefunguje ak mám pripojený vozík zo synom, vtedy by mi aj tak žiadne efektné kúsky nepomohli k prípadnej priazni u okolitých diváčok. Naopak po vysadnutí môjho syna z vozíka sa veškerá priazeň sústreďuje naňho.
přehodit nohu? Kam jako? Ty přehazuješ při nasedání nohu přes čumák kola nebo co? Já teda ne, rozhodně to není potřeba.
Taky mi to bylo divný...ale každej nasedá jinak..do kabrioletu taky někdo otvírá dveře a někdo skáče přes ně...horší když se netrefí
Rekl bych že Martis má na mysli tento postup: Prijdu ke kolu zleva, zabrzdím vytočím ridítka max. do leva sednus si bokem na sedlo, přehodím napnutou pravou nohu nad prevodníkem a sedím. Videl jsem to v azubu, když jsem kupoval kolo, přišlo mi to velmi elegantní a pohodlné. dokud jsem měl spodní řízení, tak jsem tak nastupoval.
V tom případě by windshield opravdu vadil.
Pravdu díš!Je to přesně tak, jak to popisuješ!:-) Nasedám tak od dob, co jezdím na AZUB 4. Tento postup mi ukazoval - mám ten dojem - pan Galla v Azubu, když jsem tam byl poprvé vyzkoušet si lehokolo se spodním řízením. Jelikož jsem měl dö té doby jen zkušenost s AZUB Cé, ktzerý byl mým prvním lehokolem, znal jsem jen nasedání s hormím řízením a navíc sedačkou dost nízko, přes kterou jsem prostě přehodil nohu jako při nasedání na klasice a už jsem seděl!:-) Tam jssem si chtěl vyzkoušet Maxe se spodním řízením a ten měl sedačku skutečně tak vysoko, že přes ní bych nepřehodil nohu ani kdybych nadskočil jako Pepek Vyskoč!:-) Takže jsem se optal, jak do sedla??? A byl mi předveden tento způsob. Od těch dob nasedám stále takto a je to fakt rychlé a pohodlné - bohužel to zřejmě koliduje s tím Winshieldem.
nasedání máme vyřešeno, teď by to chtělo něco k tématu :- )
No jo, neměl jsem na začátku psát, že uvítám názory...leč pouze zkušenosti
Nemám zkušenost s WindShieldem, zato mám zkušenost s návlekama na kolena, resp. na celé nohy, a nemůžu jinak než doporučit. není to zas tak nákladný, a je v tom příjemně. výhoda je, že je to malý, nezabere to moc místa. Zkus si je aspon od někoho půjčit.
No s windschieldem jsem byl na Krymu a ve Svedsku. Nasedat se musi opravdu obkrocmo, ale nijak zvlaste mi to nedelalo problemy. Rekl bych ze na kolena nefuci tolik jako normalne a to i pokud je WS nastaveny tesne nad ne. Na kule vsak fuci porad. Celkove bych rekl, ze to opravdu zvysuje rychlost a zprijemnuje vlastni jizdu po asfaltkach. Nekdy muze fouknout i ze zadu a pak to opravdu frci. Pokud jsou vsak poryvy, muze dojit i k tzv. "proplachteni" kdy se WS propne dopredu do uplne nestandardniho tvaru, a pak to je hukot.
Ovsem prujedznost cehokoliv je horsi. Autobusovy efekt lehokola je jeste vetsi nez normalne a celkove je kolo delsi. Nerozbitne to vcelku je, i kdyz pri hrubem zachazeni muze prasknout. Poskrabat se poskrabe uz pri prvni jizde, ale s tim se musi pocitat a ani to moc nevadi.
Bez problemu se to da oddelat a jezdit bez toho, pokud clovek vi, ze jde do extremu. Pokud jsou vsak v kyblu kolena, pak doporucuju udelat maximum: Tedy bud koupit velomobil :-) a nebo v kazdem pripade nakoleniky a pripadne i ten WS
Tak jsem si ho koupil. Na Azubu 5 neshledávám žádné potíže s nastupováním, možná se mírně změnilo. Po krátké vyjížďce jsem spokojen. Při sjezdu cca 40 km/h a seskoku s rantlu 8 cm se dolní část upevněná suchými zipem uvolní, ale nepředstavuje to žádné ohrožení. Tož tak a děkuji některým za praktické! postřehy