Ahoj, tak se již několik let vztekám s kotoučovou brzdou Deore na zadním kole. Při brždění a zejména při přibržďování se z brzdy do kola přenášely dost silné vibrace, tak jsem zjistil, že destičky jsou pryč - to byly už tředí cca po 1000 km a na kotouči byla malička boule jakoby zapečená špona. Před týdnem jsem tam nechal dát nové destičky i fungl nový kotouč a brza se chovala tiše a konfortně jako ta na předním kole. Ppo cca 200 km cítím opět zatím mírné vibrace a při brždění kolo skřípe a vydává řadu zvuků. Tušíte někdo příčinu? Také se mi stalo, že při sjíždění prudkého kopce, kdy jsem přibrždoval, tak zhruba po 500 metrech sjezdu jsem zadní brzdu domáčkl na doraz a nedokázala kolo zablokovat, zdálo se mi jako by ztratila účinnost a kolo zrychlovalo, tak nevím zda to souvisí s touto závadou nebo se jen brzda příliš ohřála. Dík za Váš názor.
Tak předně nechápu to vztekám se několik let...asi takhle,letos se mi taky zadařilo.postavil jsem nové kolo a vibrace zadní brzdy mně přímo zaskočily.Problém je naprosto jasně v rámu-alespoň u mně,nebyl zrovna 2x levný,ale to nic neznamená,dovozce mi to sice uznal "na hubu",ale ofic. nevím,já to ani nezkoušel.Takže krok 1-jiný kotouč,většinou pomůže nějaký jako BBB,jsou tužší,méně náchylné k vibracím,měkčí desky-sice nižší životnost,ale lepší účinnost a menší sklon k vibracím(BBB),pak jiný typ brzdy-chápu,že to je pro tebe horší,já pracuji jako mechanik,tak dneska na beton vím,že když na svůj rám dám místo Avid Ultimate SH Deore XT je po problému,problém je v tom,že na mém kole není ze Shimana ani šroubek,tudíž tam XT nedám ani omylem.Někdy pomůže i zmenšení průměru Z kotouče na 140mm.Když jsi ten Shimanista-dobré jsou i kotouče se systémem center lock-jsou tužší,ale na to asi nemáš náboje.Ale tohle všechno je jen řešení nouzové-na 90% je problém v rámu.Zkus vzít kus kulatiny,průměr cca8-10mm a plastovými elektropáskami ho připevni na Z stavbu rámu na straně kot. brzdy a uvidíš hned co a jak.Vyztužení je dostatečné a víš na čem jseš.Rozhodně prvně zahoď kotouče "smrt"(SM-RT-51),jsou nestardantní kvality,někdy super a někdy sviní i na mechanice-ty špony velmi dobře znám.A poslední rada-první krok je zafrézování dosedacích ploch na patce rámu-každý lepší servis vlastní velmi drahou frézu na dosedací plochy kot. brzdy.Tak hodně štěstí..:-O)
Dík za rady přátelé, začal jsem tím zafrézováním a bohužel raději i jinými destičkami. Problém vymizel. Tak snad to vydrží. Tady "na vsi" frézu neměli, tak mi několik let říkali takové mlžení. Dojel jsem do Plzně (firma Hepos). Skvělé jednání a bylo vidět, že ví o čem je řeč.
řešil jsem stejný problém s vibrací zadní stavby od brzd, přes různý tuning brzd a bezvýsledně, nakonec koupil nový rám a stále při starém a pak mě napadlo využít zkušenosti z auta a na deskách jsem pilníkem udělal malé náběhové hrany ve směru otáčení kotouče a najednou je klid
jo eště jse zapomněl že došlo i na zafrézování dosedacích ploch a taaky bez efektu
AntiJS