Ahoj, potřeboval bych poradit. Při rozpojení řetězu jsem nedopatřením vytlačil celý nýt ven a teď, ať dělám co dělám, nejde dát zpátky. Už jsem z toho zoufalý. Poradtě, prosím, jak ho dát zpátky. Díky moc.
Pokud chceš aby ten řetěz držel pohromadě, tak tam starý nýt už nedávej... Buď si kup nový nebo tam dej spojku od SRAMu...
Spojka od Sramu ide dat na kazdu retaz, alebo len na retaze od Sramu? Jestvuje viacej druhov takej spojky?
Vdaka za radu.
Jj, souhlas, koupit nový odlamovací nýtek a je to :-)
A nestačilo by ten řetěz prostě o jeden článek zkrátit? Myslím, že zpravidla se nic hroznýho nestane...
Nešlo. Když, tak o dva (jen sudý počet).
Tak jsem to myslel. Jeden článek = 2 nýty, 2 rolničky, 4 "postranice" (vnější plíšky).
Já jen, že "článek řetězu" je terminus technikus :-)
Nevím, nejsem cyklomechanik, ale za článek cyklistického řetězu považuju nejmenší část, která se v řetězu cyklicky opakuje a kterou je možno vymontovat tak, aby řetěz bylo možné opět spojit. Ale určitě se to dá chápat i jinak.
Až si někdy koupíš novej řetěz, spočítej články. Určitě dojdeš k číslu, uvedenýmu na krabičce, pokud nekoupíš levnější balení v igeliťáku. ;-) Za článek se považujou i ty vnější pásky.
Nebo takhle: kolik nýtů, tolik článků. Jednou mi vietnamskej trhovec tvrdil, že ta bunda se čtyřmi proužky je Adidas. Na moji repliku s kamennou tváří odvětil, že čím víc proužků, tím víc Adidas.;-)
Jo, určitě se to dá chápat i takhle. Je to určitě pohodlnější na počítání a tedy i na označování délky řetězu. Na druhou stranu by se pak řetez skládal ze dvou druhů článků - užšího a širšího. Z hlediska funkce ale tvoří "nedělitelnou" jednotku mnou výše popsaný "dvojčlánek". Je to opravdu jen otázka terminologie.
Jistě víš, jak vypadá párek. Něco podobného je to u řetězu.
S párkem bych raději neargumentoval. Dneska se běžně stává, že na přání "pět párků" prodavačka položí dotaz "a kolik nožiček?".
Což je v podstatě logické. Já třeba vidím velký rozdíl mezi párem a párkem.A nemyslím si, že právě párek, je jen menší pár :-)
Jenže ten původní název tohoto uzenářského výrobku právě byl odvozen od slova pár. Dneska, když se párky vyrábějí "v nekonečně dlouhém hadovi" nikoliv pěkně dva kusy, tak se původní význam ztrácí. Ale my staromilci pořád vidíme pod slovem párek dvě spojené nožičky.
Možná i párek milenců - sausage of lovers :) bude brzy znamenat i víc než dvě osoby obvykle opačného pohlaví.
Měl jsem období, kdy jsem kupoval rohlíky zásadně po 6 či 12, abych pak u pokladny mohl hlásit půl tuctu/tucet. Jenže dneska to skoro žádná pokladní neumí, tak už to není psina, ale spíš trapas, tak jsem s tím přestal. :(
Původní název mohl býti odvozen od slova pár, jenže u nás, s výrobou párku, jako takových to moc společného nemá, jelikož i v dobách dřívějších, kdy se prát plnil do ovčích a jiných tenkých střívek, se neplnil většinou po párech, ale plnil se dokud to šlo a střívko nedošlo,v horším případě neprasklo a po uvaření a douzení se na páry (párky)děliol. Alespoň toto mi tvrdil kamarád řezník, který už něco pamatuje, jelikož loni oslavil 80. Ale jiný kraj, jiný mrav. I v současné době si spousta lidí neusnadní práci, přestože může, tak proč by se nemohly párky plnit jinde jen v párech. :)
Ale líbí se mi, jak jsme se nenásilně od řetězu kola dostali k jídlu, to prostě nemá chybu.:)))
Bez řětězu si život dovedu představit,bez jídla ne.
Kamarád řezník tvrdil, správně, že při výrobě se do střev plnily průběžně, celek se potom ale dělil na jednotlivé páry. Tak se také prodávaly. Plnit je po párech je nesmysl; to by neskončili nikdy. Podobně to bylo s klobásami při domácí zabijačce. Buď se dělily na páry, nebo zůstaly v celku a na tyče se před uzením buď navěšely (páry), nebo natočily (v celku).
Ne vždy....
http://www.dookie.cz/kola-retezy-napinaky/kola...
Ahoj, nepoužívám nýtování řetězu ale spojku Sram http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... protože se mi osvědčila. Jednoduché čištění řetězu, pravidelná výměna řetězů po 500km aby se nevytahoval pouze jeden a nerozpojuje se. Nýtování jsem jezdil dříve ale po jednom rozpojení na závodech a nýtování řetězu v blatě toho bylo dost:-)
Ještě mi prozraďte, jak to udělat aby když řetěz snýtuji zpět, byly články lehce pohyblivé. Vždycky se s tím děsně vztekám než se mi to začne hýbat. Jaká je na to finta?
Nejlepší je použít dobrou nýtovačku třeba tuto, která má pohyblivou i druhou stranu a řetěz snýtuješ a potom z druhé strany nastavíš aby chodil hladce
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Když máš normální nýtovačku, tak se s řetězem musíš chvilku pohrát...proto raději používám spojku:-)
Nejenom vypadá, taky je to jediný pořádný typ nýtovačky. Nýtovačka bez protišroubu je spíš nouzová.
Řetěz položíš do vodítek kolíkem ke šroubu s klikou a (na obrázku) spodní šroubek přitáhneš. Pak zatlačuješ čep. Když už bude téměř zasunutý, povolíš spodní šroub asi o 1/4 otáčky a čep dotlačíš. Potom se oba šouby povolí a řetěz vytáhne. Je dobře pohyblivý a nemusí se lámat kvůli přílišnému slisování.