Zdravím, mám následující problém:
Rozhodl jsem se koupit si silniční kolo v Německu, jelikož u nás je už vyprodané. Našel jsem ho u prodejce hergarden.de, podíval se na net, jestli už tam někdo něco bral a poté si jej objednal. Prodejce mi odpověděl na mé dotazy, jak ke kolu, tak k věcem okolo, např. možnosti platby. Chtěl to převodem, kolo že má skladem, tak jsem mu peníze před 14 dny poslal (2050 euro).
Od té doby stále čekám na potvrzení přijaté platby, jak jsme se domluvili. Na můj další email nikdo neodpověděl, telefon nikdo nezvedá, tak z toho začínám mít mírně blbý pocit...
Máte někdo prosím zkušenosti s tímto obchodem, případně s jiným, jak dlouho většinou trvá převod peněz, co dělat v případě nedodání zaplaceného zboží, atd.?
Děkuji za rady a odpovědi.
Tohle přesně je důvod, proč si cokoli kupuju v kameným obchodě a po netu objednávám jen věci za pár stovek a i tak jen a pouze na dobírku.
Jistě drtivá většina obchodů a obchodníků je slušných, jenže drtivá většina lidí taky a přesto kolo, auto nebo dům zamykám...
Tenhle obchod neznám a neporadím, ale budu ti držet palce, ať to dobře dopadne!!!
Žádné místo v Německu není tak daleko, abych si pro takhle drahou věc nedojel osobně. I pro výrazně levnější foťák jsem si dojel. Po netu objednal a pak z ručky do ručky...
Taky držím palce, třeba mají jen dovču a na ostrůvkách nemají telefony.
No, už Tě vidím jak si osobně jedeš pro Canyona do Koblenz ;-) To máš přes celé Německo, to se prostě nevyplatí, když dopravné a balné u vyjde dohromady na 50€...
Každopádně to ale asi chce nejdřív získat nějaké reference, zeptat se i v různých diskuzích jak ten jejich obchod funguje a jestli s nimi už někdo má zkušenosti. Takhle nablind bych svoje peníze do ciziny tedy neposlal...
Každopádně dotazujícímu držím palce ať to dopadne dobře ! Ono opravdu mohou mít nějaký "prázdninový provoz", mail od nich mohl skončit e automaticky smazaném spamu (i mně se to stalo s jedním mailem od Canyona...)...
No prekvapuje me to, protoze zrovna z hergarden.de mam silnicku. Navic musim naopak rict, ze jsem se snad jeste nesetkal s profesionalnelnejsim a milejsim pristupem k zakaznikovi (od zrealizovani specialnich pozadavku az po prani k vanocnim svatkum).
Zkus se napred podivat, jestli nemuze byt zadrhel nekde jinde, nez si myslet, ze to jsou podvodnici. Jde o zavedeny kamenny obchod s vlastnim zavodnim tymem a mj. i s touhle internetovou prodejnou.
Az ted jsem se dostal na net, takze:
- nez si neco objednavam, vzdycky je lepsi se dopredu preptat na dodaci lhutu, 14 dni neni jeste zadny extrem
- neni od veci si zjistit, jestli treba nema zrovna v tomhle terminu firma dopredu avizovanou firemni dovolenou
- pri jakekoli pochybnosti je nejjednodussi vec zvednout telefon a zeptat se. Kdo chce usetrit, muze treba pres Skype.
Kolo nakonec přišlo, tak zde mám pár postřehů, třeba se bude někomu hodit.
Komunikace - před objednáním jsem řešil emailem, volat mi nepřišlo nutné. Teď již raději doporučuji. Zkoušel jsem několikrát volat během dvou týdnů a nikdo to nikdy nevzal. Potencionální dovolená je hezká věc, ale mohou na ni upozornit, ne prostě zavřít krám a je to...
Kolo přišlo na adresu uvedenou v objednávce, přitom jsem se posléze domluvil na jiné adrese, z důvodu mé dovolené. Dále mi po domluvě měli dát vědět, až dorazí peníze. Samozřejmě nedali. Takže celkově mi komuninace se zákazníkem přijde dost na amatérské úrovni, což je v rozporu s tím co psal Vašek, ale tak už to bývá.
Až později jsem si všiml, že jejich anglická verze stránek je silně nedodělaná a úplně chybí některé texty, což zrovna dobře nepůsobí.
Uznávám, že to byl docela risk, ale nějaké reference jsem měl a v ČR kolo již nebylo. Snad nebudou potíže a obejde se to bez reklamací.