Podělte se o to jakou vybrat vidlici na cross, plánuji nechat poskládat kolo,protože často vidím ošizenou sadu na kole za 16000,-. Dám přednost kompletnímu osazení.Moje volba.To co ještě řeším je jaká vidle,mám 95kg,a jezdím 75% s brašnami,a do nějaké složité údržby se mě taky nechce. Stále vidím Suntour vidle? ale těch modelů je jako máku,tak kterou? Co konkrátně SF NCX-D-LO nebo NCX E RL ? jaký je zásadní rozdíl a vyplatí se to v této kategorii vůbec řešit? Pokud máte osobní zkušenost s nějakým konkrétním modelem crossové vidle,sem sní...díky mun
...ještě dodám,že 65-35% silnice/terén (polňačka a ,šotolina,lesní..)
Na silnici a cesty bych tam dal pevnou ocelovou. Myslím to vážně. Lehká, levná, bezúdržbová, nezničitelná. Akorát to z kopce po šutrech nemůžeš moc pustit, ale to na naloženým crossu stejně nemůžeš se sebelepší vidlicí.
Tak rozdíl by tu byl neboť u NCX D LO pružení obstárává pružina a u NCX E RL vzduch, což se projevuje i na ceně, která je téměř dvojnásobná!
Co se týče skušeností, tak já mám na crossu taky SR suntour NEX 4610 HLO, je téměř shodná s NCX D LO pouze je těžší o 350g a levnější o 500kč(cca) jinak konstrukce je stejná.
Jsem s ní spokojený díky LockOutu který se hodí při delší cestě po silnici, jen mi připadá trochu tvrdá, ale to je subjektivní pocit.
Na svém fullu se zdvihem 140mmm jsem lockout na silnici zatím ještě nepoužil ;-) Co s těmi koly na silnicích děláte, že se vám to houpe ? :-)))
Já jsem viděl rozhoupat na asfaltu ve výjezdu 63mm vidlici na crossu v rozsahu téměř až k dorazu (pružinová vidlice s příliš měkkou pružinou na dotyčného).
Na tom stejném kole se mi při testu nehla vidlice ani o milimetr.
Oboje jízda v sedle.
Někteří prostě neumí ani trochu šlapat a když se k tomu přidá ještě kombinace vyšší váha a měkká pružina jako v tom zmiňovaném případě, tak je to už krize.
Jinak 140mm vidlici na silnici také nezamykám a v sedle se v podstatě ani nehne (ze sedla je to samozřejmě něco jiného u těhle zdvihů, to ale víš sám určitě taky).
A tlumiče mám na obou kolech upravené, takže na propedalu na trojce (RP23) se chovají jako předtím otevřené (a otevřené jsou o dvě třídy citlivější než původně, tedy ten jeden co měl compression tune na max, ten druhý co měl v originále compression tune na min je citlivější jen o malinko) :-)
Takže také žádné zamykání zadní stavby nehrozí ani na asfaltu.
Tak nějak... Kulaté šlapání a seřízená vidlice je základ ;-)
Zadek (RP23, asi víš o jaký model jde, comp. tune je na letošek trochu jinak nastavený než loni) nechávám na PP na jedničce a v sedle se mi to nehoupe. Alespoň je to připravené vlítnout do nějaké díry, protože naše silnice nejsou zas tak super aby se i full na nich dost často neužil ;-)
S krossovými vidlicemi od sentůrů nemám zkušenost. Jestli chceš opravdu dobrou, tak se koukni na manitou - cca 2500,- (pružinová). A těch Tvých 95 kilo pobere osobní zkušenostú). Nicméně tahle vidlice se mi zdá zbytečná, já bych teď volil obyč pružinovou od RST, bez lokautu, pružiny v obou nohách, cena cca 1000,-.
od jara mám crosse postavenýho na rámu apache wakan a používám ho za skoro stejných podmínek jak jsi zmínil, 29" pláště + pevná vidle se jeví jako ideální
pa--ja napiš mi prosím tvoje zkušenosti s tímle kolem,a klidně se rozepiš.cena,obchod ..atd Jezdíš ho jako cross a brašny,nebo horák na komfort? díky za zkušenosti. mun
Rám Apache Wakan dop. cena 3500 Kč,po domluvě v servisu za 3000Kč + 500Kč za práci s přestavbou z původního Spydera.Rám je dostatečně pevný i po zatížením plnejma brašnama,v zadní stavbě dostatek místa na 29" pneu, - je měkký lak .Použitím pevné vidle určené na 28"kolo se částečně změnila geometrie rámu ,vidle je více postavená ale v terénu nenakopává,bohužel je také méně prostoru pro plášť a v bahně se snadno ucpává.Plánuji obejít prodejny s 29" v podpaží a nějakou vhodnější,delší, vyhledat,o zakázkové výrobě z finančních důvodů neuvažuji ,( něco by o ní měl vědět Vladaza) .Ráfky 19 mm Remerx Panther,dráty z Hvězdonic( ale na zadní kolo dám něco kvalitnějšího) .Plaště WTB Nano Raptory 29" nahuštěné na max., 60Psi ,jedou na silnici a když jsi pohraješ s tlakem tak v terénu díky svému objemu obstojně drží a žehlí .Singl, na crossech mám sježděnej Balkán,Turecko,Sýrii a jinej cross než na 29" bych už nechtěl!Teď je sice trochu mimo hru, protože jsem se zamiloval,...............do Azubíka 5!
ještě srovnání pneu 29" a 28" :http://blek.rajce.idnes.cz/2008_07_30/#album