Zdar. Uvažuju o koupi silničky mám vyhlídnutého Pellse Speedy Tiagra.Máteho někdo??? Pak je ještě o pár tisíc dražší se zadní karbonovou stavbou.Má to cenu si připlatit???
Záleží jak jezdíš. Osobně jsem proti karbonové zadní vestavbě. Kolo je pak akorát dražší, složitější a těžší. Ušetřené prašule je lepší vložit třeba do vybavení na kolo, nebo si připlatit za lepší kola nebo pláště.
Jak mysliš těžší??? Myslím si že kola Mavci Aksium nejsou špatné..
No pokud mám rám s karbonovou zadní stavbou a ten samý rám ve stejné velikosti, ze stejného materiálu, ale celohliníkový, tak ten celohliníkový bude lehčí. Ale jde tu jen o pár gramů :-) Ale to je jen teoretický argument, jen mi ty peníze navíc příjdou zbytečné. Aksíky jsou super. Nejsou to nejlehčí kola, ale docela tuhá a opravdu odolná. Měl jsem aksíky z první várky, co tu vezli, a už 3. rokem slouží parádně.
To už je potom asi lepší si koupit karbonovou sedlovku na zmírnněí vybrací než tu vestavbu ne??
Nez se budeme dohadovat s nooskim o porad stejnych nesmyslech, dej si do vyhledavace treba "karbonova zadni stavba". Uz se to tady probiralo hodnekrat :o)
Tak, tak. Když chce někdo pohodlí, ať si dá dozadu širší plášť (pokud se tam vleze).
Přesně tak. Akorát, že to pár mm navíc nezachrání (to stejně neumožní foukat výrazně nižší tlaky bez rizika procvaknutí), je třeba opravdu širší, tedy třeba 2" jako tam mám já.
Pak takové mrchy je velmi pohodlné tahat do kopce :-) Včera jsem se na horalu, kde mám 1,95 lopotil do Pusteven a rád vzpomínal na silničku s 23.
25mm pláště na silničce vzadu opravdu odvedou znamenitou práci. Jo pokud se chce člověk houpat, tak si buď koupí fulla nebo houpacího koníka. Těžko bude silnička pohodlná jako domácí gauč.
Nevim co tam máš za pláště, ale právě ve výjezdu v malých rychlostech (to je dejme tomu do 15km/h) to na těch užších lepší není pro mě vůbec.
Samozřejmě záleží na nafoukání, když ty širší nafoukám na méně na pohodlno, tak to bude samozřejmě i pomalejší. Pokud je nabuším jako silničku, tak to bude skoro lepší. Valivý odpor minimální.
Platí samozřejmě jen pro úplné sliky, jakýkoliv vzorek je vždy horší nezávisle na šířce.
A nejezdil jsem tedy 25mm pláště, ale jezdil jsem 20/22/23 a 24mm pláště a žádné extra velké rozdíly tam nejsou (znamenitou práci si představuju jinak). Pořád i ty 24mm se musí relativně foukat dost, jinak je riziko proražení velké (stačí přehlédnout díru v asfaltu nebo když je jich více a není kudy objíždět).
Jsem si pro zajímavost, protože jsem na silničce už dva roky nejel dal jeden den srovnávací test právě silnička (kamarádova s 23mm plášti, který ji se mnou pravidelně prohazoval během vyjížďky) x muj asfaltový speciál (zatím ještě pořád s Rebou, při srovnávání celou dobu zamčená).
A testy byly dva, jednou méně nahuštěné ty moje Marathony Supreme a jednou nabušené.
Ve větších rychlostech, tedy pro mě pouze na rovině nebo z kopce (a na rovině bez protivětru) silnička jasně rychlejší i když jsem ty balóny nabušil.
Do kopce při rychlostech do 15km/h při málo nafoukaných balónech (úplně měkké taky ne, bylo to na 40/45psi při 2" šířky) byla silnička pocitově téměř stejně rychlá (silnička byla nafoukaná docela dost, na 110/120psi), možná o píď rychlejší, ale fakt minimálně, ale i tak se mi jelo na ní výrazně hůře kvůli obrovskému rozdílu v pohodlí.
Při nabušených balónech (maximum těch plášťů, což je 70psi), jely ty balóny do kopce skoro lépe než silnička, ale pohodlí už se také vytrácelo a bylo to skoro stejně bídné jako na té silničce.
Rozdíl v hmotnostech těch kol tam byl mírně ve prospěch silničky, ale nijak výrazný (10,8kg x 9kg).
Tedy ano, pro mě je to skutečně mnohem pohodlnější tahat takové pláště do kopce, nevýhoda žádná.
A nárůst rychlosti na rovině a z kopce mě u silničky nijak nevytrhne.
Pokud ale někdo jezdí všude třeba o 6-7km/h rychleji než já, tak už bude výraznější pro tu silničku i v kopcích.
A fully mám dva a jsou super, ale na asfaltové vyjížďky opravdu ideální nejsou. Nejvíc vadí pláště, pořádné drapáky na asfaltu opravdu nejedou ať se foukají jakkoliv. A pak něco málo přidá další nárůst hmotnosti, nepatrně ztráty při šlapání (v sedle skoro žádné, ale ze sedla už ano, tedy ze sedla se moc nejezdí na fullu, ale na silnici asi každý rád ze sedla občas pojede, já tedy ano).
Navíc jsem si zkusil jednu testovací trasu, co jsem jezdil často na silničce. Na silničce na těch 60km můj rekord průměrná 26km/h a většinou jsem to jezdil kolem 25,5km/h.
Teď jsem to dal na "asfaltovém speciálu" s průměrem 25,3km/h. Samozřejmě nemusím na tom být úplně stejně fyzicky jako když jsem měl silničku, takže úplně přesné srovnání to není, ale dle bikových tras na tom jsem +- stejně.
Tedy výhoda rychlosti v mojem případě u silničku zcela minimální. A to jiné tratě jezdím pomaleji, když je tam víc kopců, tedy tam už nebude rozdíl v podstatě žádný.