Jelikož na moji "lehoskládačce" nemám moc místa na bágle a na lehosraz do Hodonína bych nejraději jel po vlastní ose (z Ostravy) a musím vzít stan atd., tak uvažuji o přívěsném vozíku za lehokolo.
Jezdíte někdo s přívěsným vozíkem? Co je lepší - jednokolový, dvojkolový? Jak jej uchytit na leháč? Z čeho jej vyrobit?
Pište, hoďte sem fotky, odkazy. Určitě to bude zajímat více lidí.
Dík.
http://www.eh-adventures.com
jeli Albanii s Bobem (jednokolový přívěs), jinak se ptej Honzy přímo ...
8-)
Já uvažuji o dvou konstrukcích přívěsného vozíku:
1/ Jednokolový s uchycením 2 rameny "na osu zadního kola" (ramena budou otočná kolem vodorovné osy). Tady bych řek, že ten vozík bude stabilnější, ale zase bude více ovlivňovat jízdu a jízdní vlastnosti lehokola třeba v zatáčce.
2/ Dvojkolový zavěšený na kulovém čepu (jako u auta). Jízdu vlastního lehokola asi nebude tak ovlivňovat, ale zase bude mít více "volnosti", asi sebou bude na nerovném terénu více házet a v krajním případě (jedno kolo řádně nadskočí na překážce) by mohlo dojít i k pževrácení (to by byl asi pěkný držkopád).
ten jednokolovy pripad:
http://www.extrawheel.com/
vcelku genialni vyrobek, bych rekla, od polaku
Tu je v akci
http://www.youtube.com/watch?v=6ijnEr1kn98&...
vypadá to hezky a ta průchodnost terénem na videu je úžasná, ale myslím, že to musí být dost náročný na vyvážení nákladu, nebo se pletu?
No z toho mám právě trochu strach, že mi to bude cloumat s leháčem. Z toho důvodu bych se spíše přikláněl k dvoukoláku (i proto, že když zastavím tak se nebude snažit spadnout na bok jako jednokolový). Ale zase si myslím, že dvoukolák bude víc poskakovat na dírách (vymete jich 2x více) atd, takže cloumat s leháčem bude taky. No uvidím.
a k tomu zaveseni na kouli, s Honzou (viz vyse) se nam po x tisicich km to uchyceni vycochtalo... takze pokud si na tu kouli potrpis, ohlidej si kvalitu, ci si to asi nech vyrobid na miru, jinak se s tim jelo dobre, ve Finsku i sedmdesatkou s kopce
... zvolal Rychlonožka, sotva hoši vstoupili na dno opuštěného lomu. Pokračování mnozí znají.
I já, puzen touhou nejezdit natěžko ale raději vláčet krámy za sebou na vozíku, začal jsem před asi rokem sondovat, co o tom soudí svět a jal se prohledávat web. Většina cyklistů, která vozí hodně věcí se shodovala ve výhodách traileru oproti brašnám a dále dvoustopému oproti jednostopému. No tak jsem pátral dál, již jen po dvoukolových a zjistil, že asi nejlepší poměr velikost/skladnost/hmotnost/šikovnost nabízí trailer Cyclone II. od Radical Design (www.radicaldesign.nl/en/products/trailers/cyclone.php) ovšem za cenu 429 Euro. Ocelový rám, 16" kola na 12mm osách (na invalidní vozík); kola se dají sejmout a vložit do kapsy, která je tvořená dvojitým dnem tašky. Při dalším pátrání jsem objevil ještě Carry Freedom (www.carryfreedom.com/Y-Frame.html) za podstatně příznivější cenu, ovšem bez tašky... Oba dva trailery jsem potom zevrubně prozkoumal letos na Spezi (ovšem to už byl vyroben první prototyp Y-frame vozíku, z nerezu, aby to vydrželo, no néé?!? - výsledkem je, že to uveze 200 kg, ale poněkud těžké, no..) Carry Freedom je z hliníku, kola snímací 16 nebo 20", osy stejný systém.
Tak jsem zkusil vyrobit něco na způsob Cyclonu - taška na kolech. Protože už jsem měl zapletená 20" kola, bylo nutné tomu přizpůsobit i rozměry vozíku. Rám nerez trubka 25x1.5 svařená Co2. Ráfky Remerx, středy Delfi-Reha prům. ložiska, osy Delfi-Reha 12mm. Tašku na rám včetně pláštěnky ušila firma TESTUDO - ing. Novotný, věrni svému heslu že Testudo ušije vše! (www.testudo-sport.cz). Výsledný vozík je skvělý, i když poněkud...hm, VĚTŠÍ (110x57 cm bez oje) a TĚŽŠÍ (cca 7,5 kg s koly). Je to dáno použitím 20" kol, jejichž obvodem je vymezen vnitřní rozměr rámu, aby tam šla po sejmutí uložit. Kdybych použil 16" kola, celá konstrukce by se značně zmenšila a tudíž i odlehčila. Trochu jsem se při prvním zvážení vozíku s brašnou i koly zhrozil (rám byl přece tak lehký!) Naštěstí vozík využiju nejen na kolo ale i při práci, kdy musím svoje pracovní krámy někam převážet: naložím do vozíku, nasadím kola, odvezu k autu či MHD, sundám a uschovám kola -tak vezu náklad stále na kolech, s přenášením na zádech, ramenou je naštěstí už konec. Na terénní a silniční zkoušky vozík zatím čeká.
No a protože je opravdu dosti rozměrný, abych s ním jezdil např. na nákup, nechal jsem vyrobit ještě jeden, menší. Oj na kolo i oj do ruky jsou zaměnitelné, upevněné na M8 šroub, uchycení ke kolu Weber-Kupplung, zamykací. Oba vozíky jsou Made in Kralupy by Jarda, za což mu patří velký dík. Je to umělec (od slova uměti).
Fotky jsem raději než na rajče (neb zmenšuje) dal k sobě na server, a to i velké fotky. Nuže chcete-li, prohlížejte, stahujte.
http://ivanmaly.cz/vozejkyyy
LEHNI (s vozejkem)!
zde jsou AKTIVNÍ linky:
Radical Design
http://www.radicaldesign.nl/en/products...
Carry Freedom
http://www.carryfreedom.com/Y-Frame.html
Testudo brašny
http://www.testudo-sport.cz
Delfi Reha
http://delfi-reha.cz/pdf/cze/04-naboje.pdf
http://delfi-reha.cz/main.php
No a vozejčkýýý by Jarda Kralupy výše!
To ZOOP:
Můžeš nějak detailně nafotit ten závěs, kterým máš vozík pověšený za kolo? To mne hlavně zajímá, vlastní konstrukce vozíku není celkem až takový problém.
Všechno je od Webera - https://www.weber-products.de
snadno použiješ kardanový kříž na příklad z řízení ze škody 120
Kardany z řízení mají jednu nevýhodu - úhel "vychýlení" je dost malý (v řízení v autě není třeba větší), takže by se mohlo stát, že při ostřejší zatáčce nebo přejezdu přes hrb (dolík) půjde kardan nadoraz a bude problém. Já tyhle kardany mám, zkoušel jsem to. Nakonec jsem svařil k sobě dva kardany, pak je úhel vychýlení dostatečný, ale zase je to těžké jako kráva.
LEHNI (já dnes na kolejích, ale lékárna byla poblíž..) úúú.
Tak velký vozejk dnes vyzkoušen za Dahonem včetně nákladu (celkově táhnuto 20 kg) a i do kopce - a je to skvělé!! Zpočatku jsem myslil, že to bude dost dřina, ale nebyla. Ať žijou vozejky!
Tu je asi ten vozík, co měl Honza v Albánii:
http://www.bikesandtrailers.com/bike-trailers...
Tady to máš http://pedrodos.rajce.idnes.cz/Vltavska...
Jízda se mi jevila lepší,než natěžko.Vtipné je i připojení k ose zadního kola
No to připojení k zadnímu kolu mi není nějak jasné.
tu je postup uchytenia - Instructing film
http://www.extrawheel.com/instrukcja_en.php
Taky zajímavé:
http://www.bikeroute.com/Recumbents/News...
Jinak ja zrovna dodelala neco jako tohle:
http://www.carryfreedom.com/bamboo.html
je to nakladak
ovsem nikoli z bambusu, ale ze vseho, co jsem doma nasla, ocelove trubky dobre, ocelove trubky blato, al trubky ikea, zavitove tyce z kontejneru, sroubky take od tamtud, ale i z ikey (nevim jak v CR, ale v NL chodim na sroubky do Ikea, maji tam sekci nekde v rohu - specialni sroubky [ajine] volne k mani = zadarmo; ale mozna je to novinka, ktera s holandskou povahou - stejna jako ta ceska - brzy zarve).
Uchyceni k zadni ose kola stejne, jako maji na obrazku.
Já tedy vozím za leháčem vozík nákladní Croozer Cargo = jednonápravový a dvoukolový- samozřejmě.:-) Dále pak vozík 535 od stejné firmy se dvěma dětmi - rovněž "dvoukolák". Musím říci, že dvoukolový vozík má jednu velkou nevýhodu - omezenou průchodnost terénem, která je dána jaho světlou výškou, zatímco jednokolový vozík kopíruje stopu před ním jedoucího kola. Ovšem vím i o jedné skvělé vlastnosti dvoukolového vozíku - zastavíš s plně naloženým a pohodlně sesedneš z lehokola, aniž by hrozil jeho pád na bok, opřeš kolo o stojánek, aniž by ho vozík jakkoli zatěžoval, což se ti , myslím, u jednokoláku rozhodně nepodaří - tam drží stojánek i váhu plně naloženého vozíku. Nám se jevil vždy vozík za kolem neposedný, pokud byl jen částečně naložen či dokonce skoro prázdný. Pokud člověk využije jeho plnou ložnou plochu a nosnost , tak sedí jak přišitý. Ovšem je i notně cítit za kolem. Nejlépe je nakládat hodně na nápravu a pak hned co nejvíc na zadek - trvale to nadzvedává oj a předek vozíku a odlehčí se tím zadnímu kolu= ráfku, plášti i jeho výpletu. Lehčí věci jsem vždy nakládal dopředu před nápravu vozíku a musím říci, že se mi to mockrát osvědčilo.
Nevyráběl si někdo podobné úchyty na přívěsný vozík jako jsou tady u toho polského - http://www.extrawheel.com/przyczepkiextrawheel... ? Zdá se mi to jako ideální řešení, ale podomácku by byl problém ten jejich závěsný systém vyrobit, takže je třeba vymyslet něco podobného, ale jednoduššího.
Kamarád cestovatel (lehojack) si udělal vozík za klasické kolo a když si postavil leháče,tak si předělal ty úchyty jako jsou u toho polského.Když mu napíšeš na email možná že se ozve.Je mmt.pracovně pryč.Tady jsou fotky,ještě jak to měl za klasikou. http://www.lehojack.estranky.cz/fotoalbum...
S přívěsy mám zatím minimální zkušenosti, ale jednu jsem už udělal. Tatík si přívěs půjčil, naložil, pověsil za Azub a nešlo s tím jet. Starší Azuby mají CrMo zadní jednoramennou vidlic, která není zas až tak tuhá. Váha na vozíku měla snahu napružit věci jedním směrem, jakmile jezdec ucítil tah do boku a kompenzoval řízením, kmitlo to na druhou stranu. S velkým nákladem nešlo jet vůbec, s menším jen opatrně a s rychlostním limitem nepřímo úměrným tomu nákladu.
Takže kdyby ses rozhodl pro jednostopý vozík, musíš dát pozor, abys neměl nikde žádné vůle ani pružnosti na jeho naklánění do stran oproti kolu. Pokud tohle dodržíš, jede krásně že o něm prakticky nevíš.
Osobně už dlouho chci postavit něco jak tu psala Evina, nákladní dvoukolku z toho co bude po ruce. Furt se k tomu ne a ne dostat.
Ja na své "lehoskládačce" odpružení nemám, rám je krátký a tuhý, takže by to až tak nemělo dělat problém.
Akorát jestli ten jednokolový vozík nemá snahu vyvrátit celý leháč, když zastavím a postavím leháč na stojen.
Díval jsem se znovu na fotku tvého stroje, opravdu to budí dojem, že by to rámem kola kroutit nemělo. Takže jen vychytat správně ten vozík, aby se v uchycení nebo v zatáčecím čepu nemohl nějak klechtat. To není těžké.
Co se týká parkování tak překvapivě jednostopé vozíky mají potenciál být stabilnější. Po slezení z kola couvneš tak, aby se ti přívěs zalomil do pravého úhlu. Celé se to jakoby zakousne a stojí to i bez stojánku. Pak prostě kolo rozjedeš znovu dopředu a ono se to samo srovná. Nevím jistě, jestli tohle jde se všemi jednostopými vozíky, ale už jsem to viděl víckrát.
Jinak asi půjde o umístění toho stojánku. Voík má náklad hodně nízko, takže pokud kolo není nakloněné moc a stojánek je spíš víc vzadu, mohlo by to stát i na něm.
S tím stojánkem - uvažoval jsem o stojánku ala motocykl, ale byl by otočně uchycený v místě osy (náboje) zadního kola a v "klidové poloze" by byl zvednutý směrem dozadu. Zastavím, stojánek šoupnu pod zadní kolo, to se zvedne a tím bude celá souprava leháč - přívěsný vozík podepřena zhruba v polovině, čímž by to mohlo být stabilní.
Další výhoda tohoto stojánku - při zvednutém zadním kole je možžno pěkně štelovat převody apod.
http://klokocuvek.rajce.idnes.cz/Fotky_Jirky... tato vymakana styrka ma stojan o akom uvazujes, akurat sa sklapa dopredu.
Tady je ukázka spousty vozíků a slouží to i jako "postrk" ;o))
http://www.bobtec.de/schubanhaenger.html
Na zrcátku přimontovaném k helme používané americkými cyklisty je napsáno:
"Pamatujte, předměty v zrcadle jsou ve skutečnosti za Vámi"
8-)
Tomu se ani nedivím. Američani musí mít všecko napsané - třeba i to, že kočku nemůžeš ohřívat v mikrovlnce. Jsou to idioti, kteří by se nakonec soudili proto, že je přejelo auto, které jelo za nimi a oni si mysleli, že je před nimi, protože je viděli ve zpětném zrcátku.
Tohle je tedy bomba - http://www.instructables.com/id/PVC-Bike...
Na co ti lidi nepřijdou. A ono by to mohlo i docela dobře fungovat.
Tvarově to má hodně blízko ke kárce, na které sei stěhuje šrot (všechno), tatík s podobným dopravním prostředkem postavil barák. Tomu oji bych ale nevěřil a udělal ho ze železa.
Náhodou ty plastové (asi vodovodní) trubky jsou dost bytelné, akorát se musí dobře svařit (slepit). Já bych tomu i věřil. Ale spíš jsem uvažoval, že úchyt za kolo, hlavní "pátěřní" trubku až k zadnímu kolu (chci jednokolový přívěs) a vidlici zadního kola bych udělal ocelové a tu kastli vozíku z těch vodovodních trubek.
Po pár jízdách s bobem můžu napsat pár postřehů. 1) pokud máš vzadu kolo 26 palců, tak se ti to tam může vklidu dát. 2) ačkoliv táhnu o pět kilo víc, je to poznat maximálně v hodně prudkym kopci. 3) s člověkem to mává jen trochu. Vezl jsem na tom varnu s asi 20 kg čaje a to už to maličko mávalo (ale já jel opatrně, aby toho co nejméně vylil). 4) Lucka s Michalem jezdí teď taky s Bobem, ale oni mají ten odpruženej. Ten můj občas dost nadskakuje, ale s větším zatížením jsem to nezkoušel. 5) Rozložení váhy je fakt lepší a je to cítit...
Jestli chceš, tak já si vezmu vozík na ten Hodonskej sraz leháčů, nechtěl sem ho brát, ale alespoň ho ozkoušim v podmínkách trochu tvrdších. Jen k tomu nemám tu jejich brašnu, tak ještě uvidím.
Ten přívěs vezmi, každá inspirace dobrá. Možná už tam budu mít i svůj přívěsný vozejk, porovnáme. Možná pak ten svůj vyhodím a udělám jiný. Uvidíme.
Tak já na to budu myset, ale nemám tu brašnu na to, a dva a půl litru se mi za ní dávat nechce :-( Zkusim to nějak vymyslet.. :-)
2 velké tašky od Viet-congu by mohly být akorát ...
8-)
Jednu takovou tam mám :-) ale tu mám na náklad, ale nevěřim její voděodolnosti a odolnosti...
hele co prostě jeden igelitovej pytel? Víš takovej ten silnej! Ten by tam podle mne pásnul i na šířku. Naházíš to tam, řádně zauzluješ, posadíš na bobíka, přichytíš jedním dvěma gumycukama a jedeš....
Tak přesně to asi udělám.... Už sem nad tim přemýšlel.... Jinak mám ty vodotěsný brašny, který tam jdou taky dát...
2x jsem si vyjel z tomem od azubu jestli chceš můžu ti jej půjčit
Dík za nabídku. Možná se někdy zastavím. Spíš ale uvažuji o jednokolovém vozíku. Zamlouvá se mi ten polský http://www.extrawheel.com/, ale samozřejmě bych si něco podobného vyrobil (ty prachy jim za to nedám). Mám asi takovouhle myšlenku - závěs podobný jako mají poláci či BOB, kolo 26" a na to kolo přidělat klasický zadní nosič (nějak se to vymyslí). Na nosič klasické cyklobrašny. Akorá se musí ty brašny pořádně upevnit i dole, ať na tom neplandají jako psí uši a nesmetou mne do příkopu.
Právě jsem dostavěl přívěsný vozik za kolo. Dělal jsem jej pouze proto, že můj syn chtěl vyhodi 12,5 palcové kolečko a mě jej bylo líto, budeš-li mít zájem o fotografie ozvi se, je to snadné jak facka a jezdí to OK. Mišan
tak ich hoď nech sa tiež potešíme
Nevim, jestli to tady někdo neukazoval - tohle maj u azubu http://www.azub.cz/CZ/single-track-nakladni...
bude asi těžší než Bob, zase má větší nosnost,, ještě tam sou nějaký maďarský videa..
A taky tohle a to se mě líbí moc moc moc... :o)
http://www.azub.cz/CZ/nakladni-vozik-za-kolo...
Dva moji kamarádi (nezávisle na sobě, neznají se) tahají takový vozík (samo-domo) už drahně let. Základem je koloběžka s nafukovacími koly (s valivými ložisky v kolech). Demontovali vidlu, přivařili úchyt ke kolu. Náklady? Prý tak kolem "kila".
8-)
Mě se to moc líbí, ale má to dost nízký podvozek, ten vymakanější Ibex má třeba odpružení, protože, když pak jedeš přes díry, dost to má tendenci skákat..
Tohle je spíš na silnice..
Letos před dovolenou jsem řešil jak ulehčit manželce od vozíku a sobě od bolavé zadnice na normálním kole, tak jsem si nechal vyrobit závěs na MAXE5 k vozíku Azub Tom. Po první testovací jízdě cca 30km jsem zjistil, že to nemá velké mínusy a vyrazili jsme na dovču takto vybavení. Průměrně i s vozíkem jsem tahal cca 35-40kg (vozík+Romisek+náklad). Dva kola vozíku mají faktickou výhodu v to, že náklad stojí na svých a stojan kola nemusí nést váhu nákladu. Při pohybu v terénu je třeba ovšem počítat se šířkou a třemi jízdními stopami. Ujeli jsme už takto cca k dnešnímu dni 300km i v terénu a nemám zatím pádný důvod toto uspořádání měnit. Závěs je řešen přes pružinu (originál na vozíku). Musím podotknout, že velký vliv na jízdní vlastnosti může mít stavba zadní vidlice (MAX5 ji má opravdu bytelnou, a tak nepociťuji žádné nežádoucí pružení a jiné nepříjemné síly na kolo). Do budoucna ovšem uvažuji o lehčím převodu - se 40 kg v zádech jsou kopce opravdu makačka.