V soutěži měst a obcí zaměřené na podporu rozvoje cyklistiky a
cykloturistiky Unilever Sprinter roku zvítězila v letošním prvním ročníku města Ústí nad Orlicí,
Rakovník a Kostelec nad Orlicí. Soutěž odstartovala letos poprvé společnost Unilever spolu
s partnery v oblasti cyklodopravy a cykloturistiky ze státní správy a neziskového sektoru.
Tři vítězná města převzala symbolické šeky s finančními částkami určenými na podporu
dalšího rozvoje cyklodopravy a cykloturistiky. Cílem soutěže je podpořit města a obce, které v posledních dvou letech investovaly nejvíce úsilí a finančních prostředků na rozvoj cyklodopravy či cykloturistiky.
Ta zpráva by si asi zasloužila sepsat následné informační články, kde bude popis co daná města konkrétně udělala pro cyklistiku a jak na to koukají cyklisté.
Vzpomínám, že kdysi se Liberec také zařadil na špičku v investici do cyklistiky, ale postavil se pouze úsek cyklostezky v délce cca 3 km, který více méně slouží pro pěší přístup k fotbalovému stadionu a nebal nijak smysluplně dopravně napojen na centrum města a na další cyklistické komunikace :-(
Někde jsem jsem ještě četl, že se ta stezka dost často uzavírá, pokaždé když tam mají čutálisti utkání :-)
Ano, to je naše drsná realita :-(
Navíc komunikace, kde dnes cyklostezka končí, bude po určitou dobu použita jako objízdná trasa při opravách velmi frekventovaného mostu.
Jj, to je správný postup... Zato když se upravují silnice a vede po nich náhodou cyklotrasa, tak se náhradní řešení rozhodně nehledá, jednoduše se cykloznačky jen zakryjí a hotovo... Prostě přijedeš po trase a ta z ničeho nic končí... Hledej pak mezi ulicemi, nejlépe jednosměrkami, pokračování, to je pak lahůdka pro toho kdo to tam nezná...
Za penize na cyklostezku se postavila pristupova cesta k fotbalovemu hristi...no nezni to krasne?
Já naštěstí ten směr moc nevyužívám, ale Liberec má přijatý cyklistický generel a když se dopravně přestavuje celé dolní centrum města, tak se tam na cyklisty úplně zapomnělo :-(
Vzniklo několik jednosměrek o dvou jízdních pruzích k budovaným obchodním objektům velikosti Strahovského stadionu a v dřívějších průchozích zónách vzniká obchodní pasáž :-(
V Rakovníku je to v pohodě. Celkem pohodlně se dá dojet z Křivoklátu přes Rakovník až do Jesenice a napojit se na další cyklotrasu na Rabštejn. Z Rakovníka na Křivoklát je vštšina trasy v asfaltu, takže je možnost jet i na In - line bruslích, což se zhusta využívá. Dobrá je i trasa z Rakovníka do Nového Strašecí a pokud vím, uvažuje se i o dalších směrech.