Zdravim! Koupil jsem nove kolo (po 13 letech) a po prohlidce jsem se zarazil, proc maji rafky 2 casti, mezi nimiz je asi 1mm mezera??? Brzdove spalky dosedaji na tu cast blize plasti. Muze mi nekdo vysvetlit, proc jsou rafky delene a zda by byl velky pruser, kdyby brzdove spalky casti dosedaly uz do teto mezery? Diky!
Tak tedy - průser by to nebyl ! :-)))
Podle mě nejde o "dělený" ráfek, nýbrž v dosedací ploše pro brzdové špalky je vyfrézována drážka = indikátor opotřebebí ráfku. Až ta drážka zmizí = ztenčení dosedacích ploch vlivem brždění a jejich nutná výměna, aby se pod tebou nezbortily během jízdy.
A pokud jde o to dosedání na část blíže k plášti - tady zřejmě půjde o nevhodné seřízení, jinak ty špalky při brždění běžně dosedají na obě strany od vyfrézované drážky.
Serizoval prodejce - a musim rict, ze schopny chlap...
Ta drazka prave navozuje pocit, ze by hezky spalky tvarovala do pismene T
Dej někam fotku, takhle popsané to vypadá nějak divně...
Mam toto:
http://www.tandem-bike.cz/zbozi/499-rafek-wtb...
A spalky proste dosedaji jen na tu vnitrni kruznici
Heureka, uz vice nepotrebuji:)
http://cykl.cz/item/kola-wtb-dual-duty-xc
Blik :-)
Také existují ráfky, které mají něco podobného, ale pod tou drážkou je v ráfku ještě prostor kde je (většinou) červená barva, která po určitém opotřebení ráfku začne vytékat a tím dá jasně najevo, že ráfek je na odpis ;-)
Bud tam byva ten indikator opotrebeni v podobe drazky, nebo kapsle s barvou, takze o sobe da obrzdeny rafek vedet krvacenim. Rafkovy brzdy mam vlastne jenom na silnicce, tak cekam a cekam, az se to zacervena. Ale asi zatim moc nebrzdim nebo co :o)
na autech občas vídám nálepku "kdo brzdí, prohrává"
možná si jí můžeš nalepit i na kolo :-)
ja zase uz nekolikrat videl samolepku "omluvte pomalou jizdu, jsem v bodove tisni" ;-)