Zdravim zajimalo by me jak se spravne starat o kolo, tzn. co je nutné po kazde jizde popripade obcas udelat.
(kolo s prednimi tlumici, jak se starat o tlumice, o prehazku atd. proste nutne veci)
diky za info :)
Já po každé jízdě vypustím duše, odmontuju pedály, roznýtuji řetěz a ten ponořím do zahřáté vazelíny. Vazelínou se potom celá namažeš, to je nutné, aby ses lépe sžila s kolem.
A teď vážně. Po většině jízd není s normálním kolem (pokud je v pořádku) nutno dělat nic. Občas je třeba máznout řetěz, zvláště po delší jízdě v mokru. Odbornější servis bych vzhledem k znalostem, které jde vytušit z tvého dotazu svěřil někomu kdo to trochu umí. Seš mladá, třeba se to časem naučíš sama.
Sice nejsem ta, ale ten budiz no.Nevim zase co tady pises o znalostech jen jsem chtel vedet co delat, nekdo mi rikal ruzne veci. :)
Doporučuju občas utřít hadrem spinavé kluzáky na vidlici, otřít hadrem a namazat řetěz nějakým mazadlem na řetěz a jednou za čas promazat řadící bovden u přehazovačky.
To já dělám tak, že zařadím aby bylo napnuté lanko a pak naprázdno, bez točení koly, odcvakám a tím lanko povolím. Pak jde vyháknout bovden z patky a posunout. Otřu důkladně lanko, namažu ho kvalitním olejem a zase to vrátím zpátky. Tohle dělám tak po 100 km.
A pokud jezdím někde v blátě, tak starým kartáčkem na zuby očistím pečlivě suché bláto z brzdových špalků.
Všechno ostatní už je servis a to záleží na zdatnosti a odvaze a vybavení dílny, na co si troufáš. Dost věcí je o pořádném nářadí a přípravcích na to či ono.
Souhlasím se Suchojem.
Nedělám s kolem vlastně nic a nijak se o něj nestarám. Umytý bylo jednou, když bylo v servisu. Kromě toho, že občas vyčistím a odmastím a poté namažu řetěz, když je potřeba tak s tím nedělám vlastně nic. Jen jezdím.