http://www.reflex.cz/Clanek32959.html
dávám to sem jednak proto, že si myslím, že pro kolaře je prostě dobrý bejt na obálce jednoho z nejčtenějších časopisů. Až bude kolo "IN" tak totiž ty cyklostezky, značení apod. půjdou mnohem mnohem snáz.
A jednak proto, že si říkám, že když to zvládne zajet za den někdo, kdo najel letos pár stovek kilometrů, tak bych to měl ujet taky a začíná to ve mě hlodat :o)) No a třeba by to mohlo začít hlodat ještě v někom dalším:o))
no trasu praha-brno mam v planu... a druhy den pokracovat vesele do BA, ale jeste nevim kdy :)
do Bratislavy jo? Tak tos to posunul ještě někam jinam... Mě spíš napadlo se druhej den vrátit kolmo zase domů...
tak do BA uz to neni tak daleko, dokonce kratsi nez do prahy... a ma to sve duvody. Do BA jezdim dost casto na sluzebku, tak bych si vypsal sluzebku na cely tyden... sobota-nedele dojel tam a kdybych byl po tydnu jeste schopnej, tak to dal dalsi vikend zpatky. Prespani v brne uz mam domluvene (na kdykoliv)
jel jsem předloni domů ze srazu v Chrustenicích, přes Beroun, Karlštejn, Kutnou Horu, Žďár, Nové Město, Tišnov. Start byl až po odpoledních závodech (cca ve tři odpoledne), doma jsem byl někdy v 5 ráno. Natěžko (dvoumístný stan, karimatka, oblečení, dvoje boty, jídlo na 3 dny, rádio atd.) na celoodpruženém kole s nízkotlakým teréním obutím s drapákama. Dohromady asi 270 km (když nepočítám ty závody). Při této cestě jsem si uvědomil skutečně největší nevýhodu lehokola - únava je cítit až po slezení z kola, po 200 km jsem měl problém chodit. A taky jsem někdy kolem 4 ráno na kole při jízdě do kopce na asi 10 sekund opravdu usnul, probudil jsem se skoro až na protisměrné krajnici, naštěstí v tuto dobu kolem Dolní Rožínky není moc provoz:-)
tak zatím se mi povedlo usnout jen za chůze po celodenním a celonočním pochodu. Na kole ještě ne, ale párkrát jsem byl blízko. Myslel jsem, že to snad nejde, ale budu si na to tedy dávat většího majzla, to by fakt nemuselo dobře dopadnout :o(
tak to jsem si přečetl s velkou chutí, kromě obecné propagace kola, která je užitečná vždy mě zaujaly i některé konkrétní informace: obdivuhodný výkon podal borec, který neměl prakticky vůbec natrénováno - na takovou trasu bez přípravy, to bych si určitě netroufnul. Průměrná rychlost zaslouží taky uznání, skoro 25 km/k na čisté amatéry - dobrý!/ podpora větru byla, samozřejmě, víc jak výhodná/. Dále jsem se opět ujistil v tom, že jediný den pro takovou akci je neděle, kdy se dají využít i frekventované tahy. Hodně mě zaujal i druh použitých kol - škoda, že v článku nebyla ani zmínka o technickém vybavení. Každopádně - výborná propagace kola.
přemejšlel jsem jestli to dát do nějakýho tématu o helmě, ale patří to k tomuhle článku, tak to dám sem...
http://www.reflex.cz/Clanek32927.html
Rozhodně ten vítr ve vlasech je argument. Myšleno vážně, nikoliv ironicky. Mám k tomu dvě osobní zkušenosti:
1. časté nošení helmy ve mě vyvolává pocit, že když jdu z baráku, měl bych mít na hlavě alespoň klobouk, protože jinak mám pocit, že mi něco chybí - prostě hlava zpohodlní a nechce vítr ve vlasech. :(
2. Na tandemu je asi nezbytností zvláště pro spolujezdce, řidič ještě může nějak zareagovat na očekávaný pád, ale spolujezdec ví, že nastal problém až když letí vzduchem.
Dnes (večer) jsem si prohlížel svou přílbu po dnešních závodech. Bylo pár pádů... Přilba je v místě "dopadu" silně od blata. Stačí?
I kdyby nebyla na závodech povinná, tak si ji i tak vezmu. Radši nebudu mít onen vítr ve vlasech, jak ho mít (ten vítr) v mozku... Sice si na kole jezdím vyvětrat mozek, ale rozhodně to nehodlám někdy udělat doslova...
Myslis nejak takhle vyvetrat.. :D
http://happytreefriends.nikee.net/zobraz.php?id...
V zásadě, proč ne......
Není to ani dva roky co jsem začal vozit přilbu ale na kole už jezdím 18 let...takže ten vítr ve vlasech si ještě pamatuju :-)
Jsem lempl,který přilbu nenosí,jsem asi ta kategorie "starších,kteří si na ni nezvyknou".Navíc-proč se zmrzačit při pádu,když se mohu milosrdně zabít.(Na jaře,když je kosa,přilbu používám).
To máš tu zimní, po Němcích?
8-)
Musím se detailně podívat,zda tam není značka wermachtu.
Wermacht je ještě OK. Ale snad tam nebude SS... ;-)
a důstojnická věžička na ní není?
Rozkuchám,rozštípám,detailně probádám.
věžička je navrhu, aby byl důstojník na dálku poznat (zejména ostřelovači ... )
to snad bylo za Viléma v první válce, ne? Ale Wehrmacht helma, že by měla věžičku? Nejsem v tom až tak honěnej, ale kamarád ve škole byl, takže jsem vstřebal spousty informací jen tak mimochodem a tohle se mi zdá divný...
jestli považují cestu Praha-Brno za "megavýlet", tak by mě zajímalo, jak by označili některé zde prezentované cesty typu Route 66 atd. :-)
za den
ani za den to není žádnej extrém a to ani pro toho netrénovaného.
Můj názor je, že možná žádnej extrém to třeba není, ale neotlačenej zadek netrénovanýho cyklisty asi dostal pěkně na pr..l :-)) Jj, vím, to by se gaučistovi nestalo :-)
Jsem se díval na STREAMu na peklo s Landou a tam si jeden z těch tydýtů naordinoval jako vrcholnej fyzickej výkon právě cestu Brno-Praha. Jel to dva dny a prezentovali ho jako hrdinu:o))) Nejlepší scéna byla, když u pumpy někdy v podvečer se bavil se dvěma tak dvanáctiletejma dětma a říkal jim, že jede od rána a už má ujeto asi 82km nebo tak nějak. Děti mu řekly, že je dobrej, ale že oni jedou tři hodiny a mají přes 60km a odjely:o))))