Chystám se pořídit tretry a jezdit SPD, už sem byl skoro rozhodnut vzít sportovní (závodní) i když jsem obyčejný jezdec, ale byl sem naťuknut, takže se chci raději ještě poradit. Jde mi o to, že když někam jedu tak prostě jedu a z kola neslezu a neprocházím se nikde, takže mi to vychází na sportovní. Jenže mi jeden člověk řekl, že raději vzít turistické, protože v těch druhých se nedá chodit. Vysvětloval sem mu, že po nohách jdu max. kilometr nebo dva když dodou před koncem síly, jedno za uherský rok. Proto můj dotaz zní koupit raději turistické nebo sportovní? Může někdo kdo jezdil oboje srovnat. Podotýkám znovu, že z kola opravdu neslezu když jedu..
Jenom doplnění, že cena je nepodstatná..
na zacaku jsem vozil Specialized Taho - turisticka. Ted jezdim Specialized Comp MTB. Uz bych nemenil. Tuhost tretry je nesrovnatelne jepsi. Pokdu jdu kus pesky (napr pri nejakem problemu s kolem), tak sice to neni uplne pohodlne jako v normalnich botech ale jit se da. Ono ani v tech turistickych to neni nejak extra pohodlne. Precejen je zespodu porad kufr, kterej ma tendenci skripat na pisku, nebo klouzat po kamenech...
Díky za reakci, to sem přesně potřeboval slyšet. Já si to myslel, že v tom člověk něco ujde když je to nutné. Jenže mi to bylo vylíčeno tak, že je pomalu lepší jít v ponožkách. :-)
Mokrý kameny a skály, to je jediné co nemám rád. Loni jsem měl jediný pád z kola a to bylo právě za chůze při škrábání se na velké mokré šutry.
Skoro je lepší někdy i tyhle mokré těžší pasáže jet než jít :-)
Určitě sportovní. Turistická tretra je hybrid. Na chůzi potřebuješ měkčí podrážku a na jízdu tvrdou. Navzájem se to vylučuje. Pro tvůj styl ježdění jedině sportovní tretry.
Díky. Su rád, že si můžu dál vybírat ze sportovních a nemusím začít odznova. ;-)
Ja jsem takovej kochaci MTB cyklista. Zadnej zavodnik, nic takoveho. Pohoda vanek. A mam sportovni. A to z duvodu, ktery psal CKP.
Turisticka bota je opravdu pro lidi, kteri treba vyrazi na kole a cestou se stavi na hrade, ktery si projdou.
Jinak...."z kola opravdu neslezu když jedu.."...:-) To bych ani nedoporucoval, pri vetsi rychlosti by to mohlo byt nebezpecne:-)))
By ses divil, takovej Petrp seskakuje za jízdy i z tandemu (viděno předevčírem) :o)))
Uz mlcim:-)))
Když nechceš turistit, tak botky jenom sportovní. Měl jsem ze začátku turistické a nebylo to ono, podrážka je měkčí a postupně se mi promačkala, až mě z toho začali pálit nohy pod klouby. Chodí se v tom sice o trochu lépe, ale nevýhody převažují.
Sportovní jsou mnohem tužší, lépe se v ich reguluje upnutí nohy, mé i dobře větrají a koupil jsem si s karbonovou podrážkou, takže nemám problém, že by se vymáčkly až k noze. Chodí se v nich hůře, ale přejít se v nich dá. Důležité je, že díky špuntům v podrážce se s nimi dá i dobře zkopců a dokopců v terénu, když je to nejetelné. Jak psal pb, ty kameny jsou horší.
Díky hoši. Beru sportovní!
Jeste jedno plus - sportovni zpravidla podstatne rychleji uschnou bo nemaji takove ty vystelky apod. Obzvlaste ty co jmenoval pb (mam je taky) uschnou kdyz je das treba nad mrazak do proudu teplejsiho vzduchu prakticky pres noc.
Už dostkrát jsem šel 5km a více v tuhých sportovních tretrách (Spešly comp carbon - dnes model Expert) a žádný problém. Samozřejmě je to horší než v normálních botech, nejhorší je škrábat se do fakt prudkých svahů, což bohužel bývá nejčastější případ, když v nich jdu pěšky.
A dříve ve Spešlech sport (už sice sportovní, ale oproti comp carbon výrazně méně tuhé) jsem šel 15km s kolem pěšky a taky se dalo.
A můžu říct, že v těch sportech se chodilo téměř stejně jako v těch comp carbonech, ohebný jako normální boty nejsou ani jedny.
Takže bych vzal prostě rovnou co nejtužší.
Tywoe, to je tvůj koníček, pěší turistika v tretrách? Tu 5km, tam 15km...
No to fakt není.
Těch 15km, to už bylo dávno a byla to trošku souhra náhod. Bylo to před hodně lety, když jsme jeli na Sněžku.
Dojeli jsme na Špindlerovku a že to objedem přes Polsko, dle mapy většinu po silnici (až pak samotné stoupání na Sněžku je po těch super kostkách, tedy spíš volně nasypaných šutrech). Nějak jsme tam prohodili pár slov s Polskými pohraničníky, co tam byli. A ty nám doporučuli "zkratku", která prý bude krásně sjízdná. No a nejenom že nebyla sjízdná, ale místá nebyla ani pořádně schůdná. A hned to bylo skoro 6km pěšky (na tu původně plánovou trasu bychom museli sjet dost zpět dolů a hlavně jsme pořád najivně doufali, že to musí být brzo lepší, když to mělo být sjízdné).
No a díky těmhle komlikací + jsme vyjeli dost pozdě ten den (na Špindlerovce jsme byli až ve 14, ale i tam jsme to měli kus, přes Špindl), jsme dorazili na Sněžku až v 8 večer, což zrovna nebylo úplně ideální :-)
Jeli jsme to dva kluci a naše přítelkyně jeli autem až na Špindlerovku, že to pojedou na kolech kratší. Pak si to ale rozmysleli a šli po hřebeni pěšky, což je cca 10km.
No a na Sněžce jsme se potkali, my tam přijeli jen o chvilku déle.
No a co teď. Přes Polsko to nebylo možné už rozumně stihnou, přeci jen sjet znovu do cca 500 a šlapat ten krpál zpět na Špindlerovku...
Tak potom, co popsali tu trasu co přišli jsme to vzali tudy s nima a většinu až na Špindlerovku vedli. Ono se tam sice poměrně dost dalo jet, ale je tam zákaz a moc jsme to jet tedy nechtěli (i když večer už tam nebyla ani noha).
No a ty kratší se občas stanou. Když se vybírají zajímavé technické úseky, tak se téměř vždy něco tlačí, protože nikde nejde vybrat takový úsek, aby byl celý přesně akorát obtížnosti. To ale většinou nebývá moc, rozhodně ne hned 5km.
Těch 5km se povedlo za poslední dva roky jen párkrát a vždy to stálo za to :-)
Naposledy zelená kolem Střely a že prej se nebudem vracet a objíždět to. Tam by se šlo blbě i bez kola, s kolem fakt "zážitek". To bylo cca 4km a trvalo nám to čisté dvě hodiny času a to nebyly v podstatě přestávky žádné.
Ale jinak chození s kolem fakt moc rád nemám a snažíme se mu poslední dobou maximálně vyhýbat, tedy maximum jsou ty krátké úseky na technických pasážích, jako třeba teď v Jizerkách na červené z Černé studnice do Tanvaladu.
Celý ten úsek měl skoro 6km a byl opravdu parádní, ale takových 600-700m, které začaly kousek za místem kde tu červenou kříží žlutá. A tam to bylo dobré polezení s kolem po skalách. Ale i když ten úsek s tím lezením nic moc, tak to za ten parádní zbytek mnohonásobně stálo.
Klidně vezmi sportovní, ale asi ne přímo s nějakou karbonovou nebo moc tvrdou plastovou podrážkou... Sám mám Lake MX165 a připadají mi dokonalé. Podrážka je tuhá tak akorát (Vibram), takže pedály přes ně necítím ani na celodenním výletě. A naopak, chodit se v nich dá v pohodě, sice trochu ven koukají kufry, takže někde cvakají nebo chroupají písek na tvrdém podkladu a tak, ale není to nic hrozného...
Proč ne s karbonovou podrážkou nebo jinou hodně tuhou?
V chození rozdíl není vůbec žádný (tam si trošku pomůžeš jen u hodně měkkých turistických), ale při jízdě to trochu znát je a hlavně se až mnohem déle prošlápne a začnou tlačit. Ale je zase fakt, že budou dražší.
Jak už jsem tu psal, tak jsem toho v tretrách nenachodil zrovna málo a kdybych měl volit třeba Spešly sport x Spešly expert (dříve comp carbon), tak jednoznačně ty tužší experty. Oboje jsem dlouhodobě jezdil.
A ze zahraničí se dají ty experty pořídit za 3tis. Kč, což už zase tak hrozné není.