Zdravím,
uvažuji o silničním kolu Scott CR1 Pro, ale pořád nevím, jaká je pro mě vhodná velikost. Prodejce tvrdil, že určitě L, ale podle tabulek Scotta je moje výška (177cm) někde mezi L a M. Upřednostňoval bych "méně skloněný posez", přeci jenom jsem zvyklý na krose.
Máte někdo představu co je vhodnější, pokud to tedy na základě těchto informací lze určit, případně pokud někdo vlastní tento rám?
Děkuji za odpověd(i)
http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE...
http://www.wrenchscience.com/ tam si spocitej, jakou velikost bys mel mit. Na silnicce nejsi skloneny diky nizke vysce (zavisi to na zpusobu drzeni beranu), ale spis vic natazeny, ramy se delaji delsi a hlavne se nepouzivaji rovna riditka, uchop za paky poradne natahne telo, spodni uchop jeste vic (i skloni). Tim se taky silnicka lisi od krose, umozni ti aerodynamictejsi posez. S jakousi relativni ztratou pohodli oproti krosu pocitej kazdopadne.
Vyska ramu ti nic nerekne, dulezita je predevsim jeho delka (a cela geometrie). Zvlast u ramu ve slopingu je vyska nic nerikajici udaj, tam plati klasicka vyska= delka ramu (efektivni/virtualni delka horni ramove trubky).
Tak jsem si to zadal do té jejich kalkulačky. Anglicky neumím, ale myslím si že tam nikde není uvedeno jakou velikost kola bych měl mít.
Thank you for visiting competitivecyclist.com, and for making use of our Fit Calculator.
Below are the measurements you entered, followed by our calculations for proper frame size and component positioning. You can refer to these numbers when choosing your frame and component package on-line, and you can keep them handy if you'd like to place an order over the phone.
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 82
Trunk: 62
Forearm: 32
Arm: 62
Thigh: 62
Lower Leg: 57
Sternal Notch: 147
Total Body Height: 182
The Offroad Fit
-------------------------------------------
Hardtail Standover Height: 29.7 - 30.3 inches
Full Suspension Standover Height: 30.7 - 31.3 inches
Virtual Top Tube: 22.6 - 23.0 inches
Stem Length: 11.2 - 11.8 cm
BB-Saddle Position: 73.6 - 75.6 cm
Saddle-Handlebar: 53.1 - 53.7 cm
Pokud meris 77 cm, tvych udanych 182 cm vysky je asi nekde jinde. Stejne tak se muzes mylit i v jinych rozmerech, nehlede na to, ze sis udelal vypocet pro "Offroad", takze pro MTB a ne pro silnicni kolo.
Zkus si sehnat nekoho, kdo umi anglicky a poradne to spolu znova projedte, nebo zkus zajit do obchodu a probrat to s nejakym skutecne duveryhodnym prodavacem. Netusim, jakou geometrii ma tvuj vybrany ram ani jak jsi na tom proporcne ty sam, ale na 177 cm se mi takhle od boku zda L-ko ram velky.
No já jsem se tady napletl. Nejsem autor původního příspěvku. Zajímá mě to a nechtěl jsem zakládat nové vlákno se stejným dotazem. Měřím skutečně 182 cm. Offroad je tedy pro MTB. Správný anglický název pro silniční kolo je jaký ?
Tak jsem si to po delší námaze vyhledal. Pořád nevím jestli zvolit velikost 54 nebo 56. Vidím to na tu variantu eddy fit ( amatérské závodění ). Může mně někdo napsat jakou velikost mně doporučujete u normálního rámu a u slopingu ? Vyhodilo mně to tady toto :
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 82
Trunk: 62
Forearm: 32
Arm: 62
Thigh: 62
Lower Leg: 57
Sternal Notch: 147
Total Body Height: 182
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 53.1 - 53.6
Seat tube range c-t: 54.7 - 55.2
Top tube length: 52.4 - 52.8
Stem Length: 10.5 - 11.1
BB-Saddle Position: 73.6 - 75.6
Saddle-Handlebar: 50.1 - 50.7
Saddle Setback: 4.4 - 4.8
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 54.3 - 54.8
Seat tube range c-t: 55.9 - 56.4
Top tube length: 52.4 - 52.8
Stem Length: 9.4 - 10.0
BB-Saddle Position: 72.8 - 74.8
Saddle-Handlebar: 50.9 - 51.5
Saddle Setback: 5.6 - 6.0
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.0 - 56.5
Seat tube range c-t: 57.6 - 58.1
Top tube length: 53.6 - 54.0
Stem Length: 9.6 - 10.2
BB-Saddle Position: 71.1 - 73.1
Saddle-Handlebar: 52.6 - 53.2
Saddle Setback: 5.1 - 5.5
Promin, minule jsem prehledl, ze jsi nekdo jiny, nez puvodni tazatel (kvuli te vysce).
Vetsinou se na sportovnejsi jezdeni doporucuje radeji o neco mensi ram, zbytek se "poupravi" vytazenejsi sedlovkou a delsim predstavcem. Zvlast u silnice to nevadi, delsi predstavec zklidnuje rizeni kola. Mensi ram pro nizsi hmotnost a vyssi tuhost. Proto bych se byt tebou klidne priklonil radeji k te velikosti 54.
Druha vec- delka ramu. Ta byva vlastne dulezitejsi, nez jeho vyska. Kalkulator ti doporucuje k dane velikosti (= vysce) ramu jeho relativne kratsi delku, proto bych si daval pozor hlavne na tenhle udaj. Pokud ti vychazi jeho delka cca 53-54 cm, sleduj hlavne tohle.
Co se tyka vysky ramu ve slopingu, podle sklonu horni ramove trubky (u kazdeho modelu i velikosti byva jiny) se vyska, tedy jeho velikost, lisi. Musis se tedy ridit zase jenom jeho delkou, tj. podivej se po ramu s efektivni (virtualni) delkou horni ramove trubky (tj. !vodorovna! vzdalenost stred rizeni- stred sedlovky) 53-54 cm, jak ti vyslo v kalkulatoru, na jeho vysku nehled, ta se dohani vytazenim sedlovky.
Zkusil jsem ještě ten druhý kalkulátor. Hodilo to toto :
ZS Doporučená Velikosti
Velikost rámu centrum-k-centra: 53 cm
Velikost rámu centrum-na-top: 55 cm
Celkově REACH: 77,00 cm
Sedlo Výška: 72,41 cm
Řídítka Šířka: 44 cm
klíč vědy
Vaše Měření
Výška: 182,00 cm
Hrudní kosti zářez: 147,00 cm
Šev Délka: 82,00 cm
Arm Délka: 81,00 cm
Ramenní Šířka: 44,00 cm
Flexiblity: 4
Hmotnost: 77,00 kg
Foot Velikost: 10,00 USMens
Nerozumím hlavně tomu celkově reach : 77 cm
To je - efektivni (virtualni) delka horni ramove trubky (tj. !vodorovna! vzdalenost stred rizeni- stred sedlovky) + délka představce ??
Ten by musel být nějak dlouhý.
Jsem značně neohebný. Při předklonu dám ruce tak pouze do půli lýtek.
Koukam se na to. Opravdu by to mela byt efektivni delka horni ramovky + predstavec, v tom pripade bych ale i ja mel byt natazenejsi asi o 5 cm, coz uz by bylo dost brutalni :o) Zadal jsem to i do Googlu a vidim, ze zrovna o tomhle rozmeru u wrenchscience.com se vedou i diskuze mezi zmatenymi cyklisty, tak nevim :o) Jestli nemaji na mysli delku od kolmice spustene ze stredu sedla na stred na stred riditek (v predstavci, to by potom mohlo zhruba odpovidat. Ale to jenom hadam.
Veril bych v tomhle pripade spis predchozim vypoctum, koupil vhodny ram se spravnou delkou a delka predstavce se stejne ladi az behem jezdeni, co bude vyhovovat.
Jinak jsi skutecne neohebny :o) delej s tim neco :o)
No možná to není žádná míra na kole, ale když to přeložím volně z angličtiny ( overall reach ), tak to znamená celkový dosah ( asi rukou v sedě na kole ). Myslím, že s tou mou neohebností ( něco s tím budu dělat - slibuji ) bych opravdu spíš potřeboval ten kratší rám ( 54 ). U té 56 bych se musel možná moc natahovat a mohly by mě bolet záda.
Jen si dej pozor na další problém. Já třeba potřebuji krátké rámy (mám takové proporce) a současně potřebuju i výše řídítka.
Není žádný problém koupit kratší rám, to pak vyhovuje ok. Jenže je tu druhá související věc, kratší rám (tedy menší velikost) souvisí s tím, že je pak kratší hlava. A to pak zase ovlivní výšku řídítek, že nejdou dát tak vysoko (samozřejmě neberu v potaz možnost šílených představců s úhly 45st. a pod.).
Třeba řídítka výše potřebovat nebudeš, jen je třeba na to si dát pozor, aby to bylo ok.
Třeba u menších postav jako vasek tohle nehrozí, protože mají relativně nízko sedlo a délka hlavy zase neklesá u menších rámu tolik. Tedy tam bývá problém často přesně opačný, jak dostat řídítka dost dolu.
Dostat dost nahoru řídítka je třeba hlavně u vyšších postav s kombinací krátké ruce a trup (a delší nohy).
Koukám, že existuje naprosto přesný konfigurátor, podle kterého si vybereš správně kolo, které jsi v životě neviděl;-)
Existuje stará a jednoduchá poučka, která zahrnuje geometrii rámu, polohu sedla a vůbec všechny relevantní údaje: když přiložíš loket na špičku sedla, natažené prsty by měly dosáhnout akorát doprostřed představce.
Ke konkrétnímu nastavení pak lze říci, že když držíš řidítka nahoře vedle představce, měl bys mít oko, osu řidítek horní části a přední náboj zhruba v zákrytu.
Tyto poučky mají jedinou vadu: nedají se použít na dálku. Ale většině cyklistů včetně mě sedí. A jelikož podle geometrie mi sedí silniční rámy v rozmezí 55-62cm, nevěřím ničemu jinému než testovací jízdě. Nerad tě odrazuji, ale na dálku bych si silničku nekupoval...
Já bych klidně dle měření competitivecyclist klidně koupil silničku.
Narozdíl od těch jednoduchých pouček co popisuješ sedí na 99% lidí a berou v úvahu právě všechny aspekty postavy.
U těch pouček co popisuješ to často nesedí vůbec. Ta první nebere v úvahu délku trupu a horní části ruky a hlavně už předpokládá přesně nastavené předozadně sedlo, což když už mám, tak kolo detailně zkouším a poučku nepotřebuju.
A ten zákryt, to pro atypické postavy nesedí ani trožku. Pro mě třeba nesedí a to o hodně (teď myslím pro silničku, pro jiné typy kol tohle neplatí vůbec).
Kdežto měření dle competitivecyclist bere v úvahu všechny rozměry těla, tedy např. dle poměru stehení a lýtkové části nohy určí předozadní posun sedla, který se pro stejně dlouhé nohy liší klidně až o 5cm (konkrétní případ z praxe, manželka má o 1cm delší nohy, ale mnohem delší stehení část nohy a díky tomu vozí sedlo posunuté o 4cm více vzadu než já), což hrozně moc může ovlivnit potřebnou délku kola.
Dále to bere délku trupu, ruky (a to i polohu loktu).
Ještě jsem se nesetkal, že by někomu to +- nesedělo a to i právě u atypických postav jako mám já.
Jediný problém je, že nemohou vědět, jak kdo chce natažený posez, což ale právě řeší tři různé doporučené varianty dle toho, jak moc sportovní posez je požadován.
U silničky pak nijak zásadně nevadí vzít o 1cm delší nebo kratší představec, takže je téměř jisté, že dle competitivecyclist se trefí správně do velikosti, aniž by kolo viděl.
A to s tím, že ti sedí rámy 55-62cm, to ale jen proto, že jsou jinak dlouhé od různých výrobců. A samozřejmě dle měření na competitivecyclist je právě třeba určit především tu délku rámu. Výška je až podružný parametr.
Přesvědčila by Tě úspora skoro 1/3 ceny ?
Jo, u kola kolem 60.000 by to byl přijatelný argument;-)
Stejně bych nedal na nějaký kalkulátor, změřil délku horní rámové trubky kola na kterém se mi dobře jezdí a našel si, které velikosti daného kola to odpovídá
http://www.nytro.com/Scott_CR1_Pro_Road_Bike_p...
Nebo, né že bych chtěl někoho k něčemu navádět, ale při uzavření kupní smlouvy "na dálku" má člověk ze zákona určitá práva...
http://www.bikestore.cz/cela-kola-silnicni-kola...
Taky bych klidně vrátil kolo, kdyby mi velikostí bez vyzkoušení náhodou nesedlo. Proto ta ochrana v zákoně taky je. A třeba některé obchody (např. chainreactioncycles) mají ještě dobrovolně přísnější podmínky ze svojeho pohledu (tedy prodlužují lhůtu na vrácení, zjednodušují vrácení nebo výměnu jak jen to jde).
A samozřejmě změřit stávající kolo, pokud mi sedí je ideální. Ale to už jsem u případu, že vím jakou geometrii potřebuju, pak nemusím nějaké výpočty správné velikosti řešit.
Koukám, že původní tazatel jezdí na treku a chce silničku. Tak to si tipne napoprvé dost těžko.
V takovém případě bych koupil za litr favorita ve slušným stavu, nebo za čtyři litry něco lepšího, rok na tom jezdil, pak proměřil, co mi na tom vyhovuje a co ne a o pěťo levnějc bych to poslal dál.
Za pětikilo rok zkoušet, jestli mě silnice chytne a jaký rám chci, to mi přijde jako slušný kšeft;-) Rozhodně lepší než naslepo objednat kolo za desítky tisíc. Ale pro každého mají peníze a čas jinou hodnotu...
Tak, jak se rozepisuje Mlok, podle jedineho rozmeru (delky predlokti) nemuzes urcit spravnou velikost ramu. A konkretni nastaveni je vec praxe a zkouseni, ne zakrytu riditek a naby podle oka.
Nemuzu vyloucit, ze nekomu tyhle rozmery sedi, ale budou platit jen pro nejaky ram a jen nekomu, princip se ukryva uplne jinde. Treba se da odvodit udanymi kalkulatory.
Jo jenže mně kalkulátor radí velikost silničního kola 54 nebo M ( aspoň podle efektivní délky rámu ). A prodavači radí 56 nebo L. Já jsem nerozhodný a nemůžu si vybrat ani když se na to kolo posadím. U té velikosti L se mně zdá, že jsem moc natažený.Při koupi slopingové geometrie bych se měl přiklonit spíše k M nebo k L ?
Na slopingu k určení velikosti rámu vůbec nezáleží. Nejdůležitější je délka rámu.
Pokud ti přijde, že jsi u L moc natažený, tak je to přeci úplně jasné, ber M.
A vysvětlil ti prodavač proč ti radí tu velikost, co radí? Tím myslím např., že si na to kolo sednul a u Mka ti řekl, že ti je krátké a když si sednul na L, že ti je akorát.
Ono něco jiného je, když si na to sedneš v obchodě a něco jiného je, když na tom šlapeš 150km po rovině bez změny polohy.
Ale v případě, že by mi vysloveně seděl menší rám a vysloveně neseděl delší, tak bych šel do kratšího a basta. 13cm představec vyřeší hodně a kolo pak vypadá fakt závodnicky, aspoň v 80. letech dlouhý představec byl úzkoprofilové zboží a měli ho jen vopravdický machři;-)
Problémem krátkého rámu a dlouhého představce je prokluzování zadního kola při nástupu ze sedla do kopce, na horším povrchu (horší asfalt, kostky apod.). Jediné řešení co mě napadlo je dát těžší převod. Kolo se zklidní a ty víc trénuješ;-)
Já bych to řešil zase přesně opačně. Nesnášim dlouhé představce a to i na silničce. Je fakt, že na silničce bude asi kratší rám + dlouhý představec o píď rychlejší, ale pro hobíka zcela zanedbatelné, ale těch nevýhod mraky. Silnička už sama o sobě je nechutně vratká a špatně ovladatelná, ale s dlouhým představcem je to úplná krize. Samozřejmě že je to dané mojím zvykem z výborně ovladatelných biků.
Já jsem jezdil poslední dvě silničky s 9cm představcem (samozřejmě rám byl o to delší) a sedělo mi to mnohem více.
Při 30km/h a víc je solidně stabilní a ovladatelná každá silnička;-)
Jak se to vezme. Oproti mojim fullům (delš rozvor kol, hlavový úhel 68,5st., širší řídítka, krátký představec) ani náhodou (jsem hodně let ty kola pravidelně střídal se silničkou a vlézt na silničku bylo prvních pár minut hrozný šok - nestabilní, nebrzdící, nepohodlný, když jsem chtěl brzdit z ostra, tak jsem musel držet páky ze spodního úchopu a v tu chvíli zase šílená geometrii z pohledu poletu přes řídítka...). Samozřejmě, že jsem se s tím na silničce vždy nějak vyrovnal a neměl nakoec žádný problém, že bych z ní třeba padal ve sjezdech, ale ten první pocit po předchozí jízdě na fullu byl vždy velký šok.
Jediná výhoda silničky, co se jí musí nechat je, že v zatáčkách drží silniční pláště lépe než pořádné drapáky s vyšším vzorkem.
Všechny výhody dohromady má pak moje nová "silnička" - Cube Reaction se Schwalbe Marathon supreme :-)
Ale samozřejmě ve větších rychlostech tak nepoletí jako klasická silnička.
Sice taky vozím poměrně krátký 10 cm představec, ale nesouhlasím se špatnou ovladatelností silniček. Silnička reaguje rychleji a díky geometrii s ní lze projíždět zatáčky mnohem rychleji než na biku. Reaguje rychleji, to neznamená že je vratká. Mojí prioritou při výběru silničky byla co nejkratší zadní stavba a celkový rozvor. Jezdil jsem na Authoru s 410mm zadní stavbou a oproti současnému RB (402mm) to v zatáčkách byla neobratná a pomalá mrcha. Naopak neovladatelné mi příjdou biky, protože v prudkých zatáčkách se solidním povrchem musím na biku mnohem více zpomalit než na silničce.
Reaguje rychleji, to určitě souhlas, to dělá především ten hlavový úhel. Ale to že je vratká, to mi přijde, že tedy je (měl jsem 5 různých slušných silniček a byly všechny). A zatáčky tedy teď na biku dám právě naopak výrazně rychleji. Problém biku jsou pláště, pokud mají boční vzorek, tak v náklonu je to výrazně horší než na silničce, ale teď co mám bike na asfalt se slicky s dobře držící směcí, tak je velký náklon paráda.
Ale je to možná teď daným tím, že jsem si zvyknul z fullů na malé hlavového úhly a na HT na silnici mám větší (ale pořád menší než na silničce) a tedy točení mi nedělá žádný problém, že bych s ním byl na biku oproti silničce limitovaný. Navíc tam mám krátký představec, tak to zatáčí super.
A proto taky mi silnička poslední dobou co jsem ji měl přišla nestabilní, ten šíleně malý rozvor...
Navíc teď mám o dvě třídy lepší brždění na asfaltu než na silničce (ty objemnější slicky + hydry jsou na asfaltu paráda) a dovolím si brzdit mnohem později než na silničce.
A něco na tom bude, když kamarádovi, který je na tom lepší technicky i fyzicky a na silničce mi vždy ujížděl (a to i ve sjezdech), na biku někdy dokonce taky (to dokonce proto, že on jezdí HT a ja fulla).
A teď jediná situace, kdy mu dokážu ujet je sjezd buď trošku rozbitější nebo právě slušný povrch + ostré zatáčky (a já jedu na mojem silničním celopevném HT a on na silničce).
Vzdyt jsem to tu uz o slopingu psal, precti si to jeste jednou. Nezalezi vubec na vysce ramu ("M", "L" apod.), ale JENOM na jeho delce. Pokud sis spravne urcil jeho delku, nevim, kde vidis porad problem.
Už žádný problém s velikostí nemám. U Pellse velikost L. U Šírera velikost M.
Teď už jen vybrat z těchto dvou druhů :
http://nejlevnejsi-kola.cz/cz/detail-produktu...
Ale v té barvě antracitově bílé.
http://www.koloasport.cz/p1033-sirer-502...
Poraďte ten kdo s nimi má zkušenost.
Nevim jak u toho PELLSe, ale minimalne u Sirera mas problem s velikosti porad. Na zacatku jsi tusim tvrdil, ze potrebujes ram dlouhy 54 cm, a uz ve velikosti S ma ten Sirer z odkazu delku 54,2 cm (=dlouhej jaxvina). Pokud ses rozhodl pro velikost M, bude ram dlouhy 56,2 cm.
Dalsi vec je tvoje rozhodnuti pro osazeni Campagnolo, ale snad sis vyzkousel treba i Shimano a porovnal sis oba systemy, ktery ti sedi lip.
Nakonec detail, ze antracitova barva nemuze byt bila, ale antracitova :o)
Posílám odkaz na geometrii Šírera. Když měřím 182 cm, tak bych měl podle tebe patřit do kategorie S ( 160 - 173 cm ).Přestávám věřit kalkulátorům.
http://sirer.cz/?id=brno&page2=silnicni&...
Posílám odkaz na geometrii Pellse.
http://pells.cz/download/geometrie_PELLS%202008...
Je pravda, že nemám zkušenosti s oběma systémy. Myslím si, že se dá zvyknout na všechno.
U té barvy jsem se spletl mělo tam být antracitová/bílá.
blbé velikosti se můžeš přispůsobit, ale ideálně si zvykneš jenom na kolo, které odpovídá Tvým rozměrům a jenom na takovém biku Ti bude jízda přinášet radost a dosáhneš optimálního výkonu. proč si toho šírera nevyzkoušíš, vždyť má několik kšeftů? když někdy vidím cyklisty, jak jedou na velikostně nevhodném kole, tak je mi jich docela líto
Prodejny by měly mít nějaký trenažer, kde by se člověk posadil a změřilo by mu to potřebnou velikost. Podle mě by to měl být standard zadarmo. Seděl jsem na stejném typu kola v několika prodejnách a každý prodavač mně doporučil jinou velikost. Já vím, vy mně řeknete, že si stejně musím vybrat sám. To bych na každé velikosti ( M a L , podle Vaška i S ) musel jezdit aspoň hodinu abych vybral správně.
málokdo ti asi půjčí kolo na delší dobu, ale pokud prodejce neumožní alespoň kratší pojezd , tak pak nemá význam u něho kupovat kolo a můžu si ho vybrat podle nějaké tabulky a objednat /většinou levněji/ na netu. u dražšího kola si jiný postup nedovedu představit. něco jiného je, když člověk jezdí roky a už ví, co potřebuje.
Ja byt tebou kalkulatorum duveruju dal a neverim prodavacum, vyrobcum a jejich nejakym tabulkam. Nejdulezitejsim rozmerem je vazne delka kola. Kdybych si mel (vyskou ostavy spadam prave doprostred "S") u Sirera koupit jeho S ram, v zivote mi nebude sedet. Leda s nejakym ultrakratkym predstavcem pro DownHill, a s tim se stane ze silnicky nebezpecne vratke kolo.
Ver cemu chces, pokud jsi chtel poradit, vsechno tu uz zaznelo. Jsou to tvoje penize a tvoje volba, jestli chces jezdit na necem, co ti bude nebo nebude sedet.
Přesně tak. Šírer má extra dlouhá kola. Měl jsem kdysi na mojich 183cm Lko, což ale bylo v době, kdy měly 4 velikosti a Lko bylo přibližně jako dnešní Mko.
Mám krátké ruce a trup a potřebuju kratší kola a Šírera jsem bral rovnou s 9cm představcem (delší rám + kratší představec jsem chtěl cíleně), ale nakonec se to ukázalo i tak ještě o trošku moc dlouhé.
http://www.monitor.cz/brizad3-porovnani-cen.html zkuste se podívat na toto kolo, vypadá fakt originálně a zaujalo mě i svou mobilitou:)
Ahoj, vlastním cca 10 měs.starého SCOTTA CR 1 PRO, vel. L. Je na prodej, potřebuji XL.
Jak už tady bylo několikrát řečeno, záleží na délce rámu a výška rámu není na prvním místě. Každý výrobce má jinou geometrii. Např. rám CR1 a Adict, vše od scotta mají jinou geometrii a tudíž je opravdu na tobě, aby sis na kolo sedl a pokud možno se na něm projel. Pro tvoji výšku bych doporučil velikost M. Já letos koupil novou silničku Scott CR 1 team a při svojí výšce 187cm jsem si pořídil od scotta velikost L. Zkoušel jsem v Praze XL a byl jsem na tom natáhlej jako nudle a posed mizernej. Na L ku i tak mám sedlo dost vepředu a posed je O.K.