Nevím jaké vybrat osazení při koupi silničního kola. Jak vychází srovnání kvalita cena ? Cenový rozdíl kol jsou 4000 Kč ( 25000 proti 21000 Kč). Uvažuji i do budoucna ( levnější provoz, výměna, servis ). Stojí to za to jít i přesto do té ultegry ? Nejsem závodník, ale najezdím cca 6000 km ročně.
Dle meho 105 postaci. Ultegra je samozrejme lepsi, ale jestli nezavodis a ujedes rocne tolik kolik jsi napsal, bral bych ultegru a za usetrene penizky si poridil lepsi kola.
Nezávodím, ale občas se zúčastńuji amatérských závodů ( časovky do 30 km, 12 hod. nebo 24 hod. závody dvojic nebo trojic).
Ono to bude prakticky stejné, rozdíl člověk asi moc nepozná. Snad jen 105 má podle mě odporné kliky :-) Pokud se ale taky zajímáš o životnost, tak si rozmysli použití Shimano řetězů. Pokud budou všechny komponenty nové, tak kup řetěz Campagnolo. Vydrží mnohem déle.
Pokud vazne nejezdis nijak vykonostne, taky si myslim, ze 105ka staci, klidne i na obcasne zavodeni. Zvlast, pokud pocitas penize.
105ka s Ultegrou maji obe shodne technologie, 10 rychlosti, srovnatelnou funkci. Prirovnanim k sadam pro MTB jde asi o rozdil jako mezi LX a XT.
Ještě pro upřesnění vybírám z těchto dvou typů kol :
https://www.canyon.com/rennraeder/ausstattung...
https://www.canyon.com/rennraeder/ausstattung...
Tam už bych možná trošku váhal. Rozdíl nejsou 4tis. celé ale jen 3,5tis. A ještě jsou tam jiné pláště.
Ale na druhou stranu se ti to třeba rozhodne zcela samo dle dostupnosti obou těch kol. Jen jsem zkusil dát termín kdy budou pro jednu velikost u Roadlite 5 a už to žádný termín nehodilo (to sice ještě nic s jistotou neznamená, ale je velká šance, že už ta konrkténí kombinace letos nebude).
Ale asi bych vzal buď to levnější (pokud bude) se 105tkou a pokud už připlácet, tak více a vzal bych:
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/equipment...
To se mi moc líbí a liší se už ve všem (ale také už stojí výrazně více - 37tis.) - sada, kola, rám i další doplňky.
A hlavně má také jinou geometrii, tam samozřejmě netuším jakou potřebuješ, mě se více líbí geometrií ten dražší model (to ale nic neznamená, to beru podle sebe).
Krome jineho pul kila rozdilu hmotnosti za 150 € je slusnej pomer :o) Ale ja nic nerekl :o)
Je i není. Ještě to jde, ale už se to blíží k pro mě magické hranici 10Kč/g. Ta je z mojeho pohledu magická v tom, že co je dražší je z mojeho pohledu už zcela vyhazování peněz a nikdy bych to za tu váhu nedal.
A pak mám druhou hranici, kde se to zase z mojeho pohledu už fakt vyplatí a kde jsem někdy i ochotný dát ty prachy jen kvůli váze a to je 5Kč/g.
Jediný rozdíl je menší váha u Ultegry...Obě jsou stejně spolehlivé. Dnešní řetězy od Shimana jsou daleko lepší než před pár lety. Já bych šel do Ultegry...
Na druhou silničku jsem koupil nějaký řetěz Shimano. Na tom kole jsem jel párkrát do školy, za pěkného počasí do roboty a asi jen 2X na normální vyjížďku. Díky řazení na rámu, sedmikolečku a mému šlapání na těžké převody byl řetěz prost i necitlivého řazení a jiných nepříjemností, zkracujících jeho životnost, dokonce ani nezmokl. Přesto se za přibližně 500Km vytáhl z 132,4mm na 132,65. Při nepoměrně těžším provozu na "letňákovi" mi řetěz Campagnolo C9 vydržel 9100Km a s délkou 132,35 šel na horala. Zde si užil bláta, špíny, špatné údržby a přesto po dalších 1100Km měrka ukazuje kolem 132,5mm. Shimano řetězy neumí, jsou to jen parodie. Pravda C9 stojí nějakých 600Kč, ale při srovnání ujetých kilometrů vychází mnohehm lépe. Bohužel nemám potvrzené, že C9 by chodila i na desítce, ale není problém na nové shimano komponenty nahodit desítkovou Campu a člověk má po starostech.
prece jen ultegra je jeden stupinek pod dura-ace,to znamena,ze bude urcite lepe zpracovana a dele vzdrzi,a i chod bude lepsi.vyssi investici o 4000kc,do budoucna urcite ocenis.
Už jsem se koupil toto kolo na ultegře:
http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page...
Co na něj říkáte ?
Já vím, kromě ultegrového osazení jsou ostatní komponenty slabší, ale co bych chtěl za tu cenu. Na to mé amatérské závodění to bude bohatě stačit.
Ještě jsem se chtěl zeptat, když je řetěz a kazeta označen CN5600, tak je to 105 a ne ultegra ?
Za ty penize hodne solidni kolo. Ostatni veci zatim neres, casem mozna stejne dokoupis nejakou karbonovou sedlovku, zmenis sedlo, jestli ti nebude vyhovovat, to stejny s riditkama a predstavcem. CN 5600 je 105-kova rada, ale kazeta a retez jsou spotrebni material, budes je menit tak jako tak.
Gratuluju k clenstvi v klubu oholenych nohou a preju hodne stastnych kilometru :o)
Díky za přijetí do klubu. Ještě jeden dotaz. Budu střídat horské, crossové a silniční kolo. Chtěl bych mít z ekonomických důvodů jen jedny boty Specialized Taho. Na horském a krosovém mám pedály SPD M520.Co mi doporučíte na silniční kolo. Ty samé, nebo SPD M540 nebo něco lepšího ale ne drahého ( tak do 1000 Kč ).
Ja osobne ze stejnych duvodu vozim taky i na silnicce system SPD. Konkretne tyhle pedaly http://www.koloshop.cz/naslapne-silnicni-149/pd... Jsou kompatibilni se stejnym systemem u MTB a navic i vypadaji skoro jako normalni silnicni pedaly.
Kolo se mi osobně vůbec nelíbí a navíc má "dětské" převody. Ale objektivně musím uznat, že je to slušné kolo za opravdu slušné peníze. Ať slouží a dělá majiteli jen samou radost :-)
Detsky prevod 50/11 je jako 53/12. Tezsi nevozi ani Svorada, co vim :o)
A 34/25 je tam proč? Kdepak kompakty nejsou nic pro mě. Ale jiným je neberu, jen pro mě zůstanou "dětskými" převody :-)
Vysvetlim ti to v Beskydech :o) (mam taky compact)
V Beskydech jsem furt :-) Pravda, pokud někdo jezdí frekvenčně, tak kompakty jsou pro něj. Já jsem vychován a vycvičen starší generací, takže kdo dá v kopci menším než soláň malou (39) je srab! :-) Kolikrát to lámem jen z hecu i do prudkých stoupání na 53/19 při rychlosti 20km/h a dokonce i nižší jen z hecu a pocitu, že na to prostě máme :-) A náhodou ta nabytá síla pak často příjde vhod. "Pavouci" se pak v kratších a prudkých stoupáních vůbec nechytají.
Příští rok plánuji koupit taky novou silničku (uvidím jestli 105 či ultegru) a nejsem rozhodnut zda tam dám compakt nebo možná trojpřevodník (kamarád si to nemůže vynachválit)
Ted tam mám ty staré převody a na Dlouhé Stráně jsem s nima měl velké potíže, lámal jsem to jak se dalo, ale nakonec jsem to nedal v kuse, musel jsem zastavit.
I tak je to slušný výkon. Jeden z našich nejtěžších kopců. Gratuluji. Ještě jsem ho nejel, ale mám to letos v plánu společně s Lysou horou. Nooski Ti možná vyčte dětské převody, ale na tom kole nebude jezdit on ale ty.
Já srab jedu do Bernských alp a pro ten účel jsem si nechal namontovat kazetu 12-27. Ty bys to jezdil na 39/23 ? Na kole se ti osobně nelíbí co ? Mně se nelíbila moc barva a vidíš už jsem si zvykl. Zvyknout se dá na ledacos. Kdysi jsem nejedl rajčata, teď musí být jako příloha skoro u každého jídla.
Každému sedí něco jiného to je jasné. Ale taky máš štěstí, že máš naprosto v pořádku klouby, protože lámat až tak přehnaně těžké převody je pro ty klouby dlouhodobě slušný záhul.
Jinak já včera projížděl mojí novou "silničku". Naprostá spokojenost a jsem rád, že jsem zvolil řešení jaké jsem zvolil. Jen by mě zajímalo, do jaké kategorie řadíš ty moje převody? :-)
Mám tam 44/32/22 x 11/32 s plášti Marathon Supreme ve 2" šířce.
Ty pláště předčily moje očekávání (a to bylo docela velké). Měly být oproti jiným Marathonům znatelně rychlejší a současně i s lepším gripem a to se potvrdilo (hned jsem stihnul test i na totálním mokru během průtrže mračen). Odolnost proti defektům vypadá také perfektní (dle omaku a srovnání s mnoha plášti co jsem měl v ruce odhaduje výrazně větší odolnost než třeba klasická verze RR, ono i Schwalbe tvrdí, že to tak je), ale samozřejmě to se uvidí až časem v reálu, jak to opravdu bude.
Když se nabouchají na maximální tlak, tak to letí v malých rychlostech (do 20km/h) lépe než silnička (díky menším valivému odporu). Jsem už chvíli na silničce nejel, tak jsem si na místě pro srovnání musel silničku pujčit od kamaráda, aby to bylo aspoň trošku objektivní (a tedy bylo srovnání při přímém střídání hned po sobě).
Ve vyšších rychlostech samozřejmě silnička už znatelně rychlejší (jak díky menšímu odporu vzduchu plášťů, tak i díky aerodynamičtějšímu posezu).
Tlak jsem ale hned výrazně snížil (takže tím se to vyrovnalo i pro menší rychlosti se silničkou), nemám tam ty 2" kvůli valivému odporu, ale kvůli pohodlí. A při nabušení na maximální tlak bylo pohodlí skoro ještě horší než u silničky (a skoro jen proto, že tomu pomohla Reba a to i zamčená pro její mírný pohyb, s pevnou už by to fakt bylo méně pohodlné).
S menším tlakem to pořád jede velmi dobře a pohodlí je teď oproti silničce úplně někde jinde.
Ale stejně to byl nezvyk, že na větší díře i tak musím ze sedla nebo ji objíždět. Na to už dávno zvyklý nejsem :-)
Mně ty dětský převody opravdu stačí. Dneska jsem se byl poprvé pořádně projet. Oproti treku jsem tak o 15 až 20 % rychlejší. Děkuji všem za rady.