Před chvílí nám ponocný odtroubil 23. hodinu. Teplota venku konečně spadla pod 29 st, je 28,5... Taky se pečete smažíte anebo si užíváte příjemného chládku, tj pod 25 st?
Jo a toho hajzla, co mi slíbil tři týdny zpátky montáž klimatizace a už se neozval, zavěsím za koule do průvanu... Vlastně NE do průvanu, to by na tom byl lépe, než jsem teď...
Praha Ruzyně - 18°C
seš pilot nebo děláš u ŘLP?
Ani jedno. :-) Ale ATIS LKPR je dostupnej pro každého
http://lineart.wz.cz/atis.php?in=lkpr
i VOLMET pro další letiště dostupnej
http://lineart.wz.cz/volmet.php?in=nat
Někde jsem měl linky, kde se daly poslouchat LKPR ATCčka on-line (nebo zpožděný záznam, teď nevím). Ale nemůžu je najít :-(
.... jinak vím že je to off-topic, ale zvláště pro lidi co o létání něco ví a rozumí anglicky je to super příklad naprosté profesionality:
http://youtube.com/watch?v=tOWtNCaIO1U
No to to odsejpá-koncert!
A hlavně v momentě, kdy si nejspíš hlavně pasažéři nad pravým křídlem pustili do trenek a dle očitého svědectví dokonce i na terminálu kde bylo na odlet vidět všichni křičeli, později přešli v hrobové ticho. ATC zůstalo ledově klidné, pilot zněl trošičku nervózně jen při prvním mayday, pak už taky jak kus žuly. Prostě profíci, no.
Nejsou to archivní záběry z cvičení sil bývalého Sovětského svazu?Já jsem vychován propagandou,která mi sdělovala,že to umí jenom oni.P.S.Když jsi zmiňoval stav pasažérů i lidí na terminálu,scházela mi tam prádelna na očistu textilu.
Skvělá práce. Tohle se mi taky líbí, naprostá profesionalita, přesně podle postupů. On jim tam taky hodně pomáhá systém řízení tý mašiny kterej okamžitě začne nastavovat konfiguraci tak, aby eliminoval výpadek pohoný jednotky. To je taky něco úžasnýho. Naštěstí jsou starty s vysazením motoru po rychlosti V1 procedurou, která se standartně nacvičuje na trenažerech, takže by to posádky měli mít v malíčku. A nemusí to bejt nutně doprovázený požárem
http://www.uzpln.cz/zazpr06/z329.pdf
Taky borci
Tak tak. JJ, od rotate už je to v klidu, ale před V1 bylo nejvic masakru (letadla za rwy na dálnici, v příkopech apod.).
Trenažér nemůže nasimulovat pocit z reálného ohrožení, ale postupy rozhodně ano. A je pravda že u novějších letadel stačí v podstatě 2 čudly (přívod paliva a "engine fire"), a pak v FMC cvaknout "eng out" a letadlo už si samo přenastaví veškeré trimy aby to dorovnalo. Pak je na nervy okruh, než se vypustí palivo kvůli dosedové hmotnosti, to je asi nejrizikovější čas, kdyby vypadl i druhý motor, je to konečná. A při dosedu ukočírovat přechod z tahu do reverzu na jednom křídle, to je pěkný smyk :-))) (na tom videu krásně vidět). Zvlášt když je silnější x-wind to může být dost o hubu.
No tak jako tak, prostě být pilotem znamená připravit se na možnou potřebu nervů doslova z oceli.
Aha, jasně..
V1 je ta letadlova střela s pulsním motoroem, kterou Hitler bombardoval Londýn, že? Jsem nevěděl, že se ještě používá...
:-))
Ehm ... sorry
V1 (take-off decision speed) – rychlost rozhodnutí při vzletu; při této rychlosti se pilot může ještě rozhodnout přerušit vzlet a bezpečně zabrzdit
Vr (rotation speed) – rychlost při rotaci / nadzdvihnutí příďového podvozku; rychlost, při které je již možno při vzletu nadzdvihnout příďový podvozek
V2 (minimum take-off safety speed) – minimální bezpečná vzletová rychlost; rychlost, při níž je možno již letoun odlepit od dráhy a vznést se
V2 - to byla ta druhá zbraň odvedy, raketa A4... :-))
Dík za vysvětlení, až budu zase někdy startovat v letadle, tak si budu mumlat "fauajnc, faucvaj,..." ;-))
;-))))
Proč se před tím motorem nepoužívá nějaká síť nebo tak něco, aby tam nelítali dovnitř ti brabci?
Při tom průtoku vzduchu by to mělo dost šílený vliv na ekonomiku provozu, protože ta síť by musela být dostatečně hustá a přitom pevná, aby vydržela ten tah a případného ptáka zvládla naporcovat na tak malé kousíčky, aby to motoru nevadilo. Jinak řečeno, bylo by to typické vylití vaničky i s dítětem.
A hele, vy z toho tady děláte zas letecký fórum :o)))
Při motorových zkouškách Migů jsme před nasávací otvory dávali velkou "klec" aby to nedopadlo jako na tomhle videu - pouze pro "otrlé" !!!
http://www.youtube.com/watch?v=5jxcSY1AwrM&...
No a taky jsme nesměli nosit čepice a cokoliv volného (na vojenských letadlech jsou i boční pomocné přisávací otvory.
Letani moc nerozumim, zvlaste tomuhle (mozna paragliding, to ju), ale ta profesionalita a hlavne ten klid me dostal. Fakt profici!!!
A je s nimi i legrace ;-))))
http://www.youtube.com/watch?v=xE1rE2vxUyM
http://www.youtube.com/watch?v=pVWCEKDDI-E :-)
znám, taky dobrý, ale přeci jen to jsou herci ... to předtím byli reální piloti
Tak tady je po desti, mirny vanek a 13st:-)
I tady mírný vánek - o rychlosti čtyř uzlíků. Ani moc, ani málo, tak akorát takovej ten příjemnej chladivej letní vánek po propocenym dni.
V těch vašich končinách byl déšť?A bylo to tak hrozné,jak předpovídali(prudký vichr přižene přívalové deště...)?
Přívalovej déšť ano - a to tak že dost, blesky hromy hodně - až si z toho malá málem cmrndla do srenclí, kroupy ne, vítr normální bouřkovej - žádnej extrém, střechy i stromy zůstávaly na místech. Akorát to snad někde trochu vyplavilo metro, což se nemůžou divit - žejo, když to pitomci stavěj pod zemí. Zloději, zaplatíš 26 káčé za lístek a ani lodičku ti nepučej.
Já myslel,že od doby,co bylo zaplavené metro(a dost),že je v každé zastávce půjčovna loděk a pro případ kalamity odstaví vagony a spojení zajišťují rychlé čluny(když máte na olympiádu,tak nákladově je to nic).
No to právě ne, to zase tolik těch peněz jako taky neni. Zamaskovat Lipno aby se tam mohli pořádat závody námořních jachet a nikdo to nepoznal, to bude stát balík. Ale prej se budou zdarma kromě kol přepravovat i http://sikulka.mimishop.cz/detail.php?zbozi=433077
njn, když tady ani kapka, ani blesk, prostě NIC... :-( Jen ta sviňa oranžová (přes den... fčílkáj už táhla na západ, ale hic si tu nechala. 23:37 spadlo to na 26,9...
Těch 13 st beru jako nechutnou provokaci a doooost blbý pokus o vtip... ;-)
Já mám za oknem 25.Dnes to bylo praštěný.Vyrazil jsem na kole,začal se bát,že přijde tajfun s kroupami,tak jsem se vrátil za 80minut.Po osmé hod. jsem si říkal,že vyrazím(z okna to vypadalo nádherně),ale pohled na severní oblohu(černo s olovem a blesky)mne vrátil domů.Do teď nic,dusno a v dálce blesky.
29 st není žádné peklo. Peklo bylo, že v době kdy jsi psal příspěvěk už u nás následky bouřky vypadla elekřina a jde až teď. Takže to, že nejde klimatizace je prd proti tomu, že jsem nemohl na internet a neviděl ty blesky před barákem zároveň na radaru!
Tak nám se bouřky nějak vyhnuly, ale teď chcá a chcá jako o závod.
Ale PEKLO, to jsem si užil předevčírem. Vyrazil jsem na navečer na kole do Středohoří, jen kousek nad Jílové. To je takovej zemědělskej kraj, samý krávy a vysoká tráva. Takovejch "hovad" jsem snad ještě nezažil, hotový hromadný nálety - na brýle, do uší, do nosu, při supění krokem na kašpara do kopce (řádně splavenej) sem se nemoh ani zhluboka nadechnout (sice to jsou bílkoviny, ale fuj). Tam vyjedu znova asi až po prvních mrazíkách, přitom to mám "za barákem" :o(((
Já jsem se teď zrovna vrátil z Křečan, tam nejde elektřina od včerejších 19.30 až do (nevím, odjížděl jsem v 11.00 a stále nešla). To už je docela na běžném životě znát. Přitom jenom prší.
Synátor dělal nějakou dobu brigádu v callcentru ČEZu. Vždycky když byla bouřka nebo velký vítr a nebyl v práci, měl z toho moc velkou radost, protože to se tam telefony netrhly - prostě blázinec. A volající nebyli zrovna z nejslušnějších (většinou). 8-(
Hmm, u mě (Praha Braník) podkrovní byt rohový pokoj (ze dvou stran střecha) bylo včera nejvíc 31C, ve zbytku bytu, kde je jen kus střechy a jinak stěny nejvíc 26C. tfuj. Dneska ráno 23-24C.
Tady(Brno)dopoledne totální hnus(déšť),odpoledne slunce,teď mi pan Celsius naměřil 19 a zítra by mělo být slunečno,že i takoví poserové před deštěm(jako jsem já) by mohli vyrazit na kolo.Aneb:"Bicycle,bicycle,bicycle I want to ride my bicycle,bicycle..."(Freddie Mercury-BICYCLE RACE)
Tady bylo k večeru azuro, teď jsou vidět hvězdy, kam jen oko dohlédne. To zas bude zejtra pařák. V 5 ráno další report.
13 C, bezvětří, ale zavírá se to. Od Jizerek táhnou nějaký podezřelý mraky.
Po celodenním pařáku začalo pršet-21C,černo,blesky.
Tady už zase dobrý, odpoledne dusno, pak se vypršelo a teď je 18C. Snad bezdeští do rána vydrží.
Déšť ? Co to je ?
Tak ode dneška už žádné demo pekla ani vedro. Teda alespoň "uvnitř". Na nějakou pochybnou eko stopu prdím, důležité je KONEČNĚ plně klimatizované "moje doupě" :-).. Venku je nyní 28,5 st, uvnitř příjemných 23,5 st. Ani se mi nějak nechce ven na pivko... A to jsem dnes na kole vypotil snad aj duši (což v 37 st to až takový problém není), takže žíža JE...
Hm, to se tak někdo má. Já včera přesvědčoval kotel, jestli by nechtěl zatopit, když v kuchyni bylo 19 st. Jenže on usoudil, že když je venku 17, tak topit nebude, musel sem hledat svetr a někdo si stěžuje na vedro. V létě. :)
Jak je tam teď u vás?Zde je horko i teď,ale říkají,že od západu jdou bouřky a mnoho vody.
Dneska přes den bylo docela hezky ba i teplo (tak 20-25). Večer přišla krátká prudká bouřka a je zase klid. On je ten náš výběžek trochu lokální meteorologická anomálie, takže je tu počasí odpovídající tak nadmořské výšce o 400 m vyšší, (třeba teď každý den prší, ne moc, ale dost na to, aby to člověka odradilo od courání se venku), ale extrémy se nám obvykle vyhýbají. Já vždycky koukám na radar, jak srážky běží přes Krušné hory a u nás na okraji výběžku se zarazí.
Tady přes den přes 30C,teď je ještě 24.Pořád vystrkuji čenich do prostoru,zda neucítím vlhko.Tady hodně těch dešťů chytá Vysočina,motají se černé mraky,pořád to hrozí,já nemám odvahu vyjet a navečer mám vztek,protože nepršelo.Poslední dny to ale neplatilo,v dvouhodinových intervalech přicházely deště.
Jestli si velitelka přečtě, že někdo má v těchle dnech v baráku teplo, prodá mi střechu nad hlavou a odstěhuje se na Jižní Moravu.
Ono je trošku rozdíl teplo a vedro k zalknutí. Podkrovka se štítem na jižní stranu (barák "přehučuje" ten vedle), okna jen na jednu stranu (takže ani nelze "prohnat vítr") a navíc do ulice... A v tom štítě je ještě ke všemu nějaká technická šachta se světlíkem, takže je to jako skleník... A, právě jsme venku dosáhli 31 st (8:42)
U nás je vlhko po dešti, teplota 18 st. (8:52). Kdyby tak se to teplo nechalo posílat emailem.
Tady v ďolíku už je 21st. a cosi skrz mraky prosvítá :o)
Ale včera navečer mě málem odvezli, naordinoval jsem si Bukovou horu a v tom dusnu (přes 30st) před bouřkou jsem poznal první příznaky infarktu :o)))
(kecám, vůbec nevim, jak se to projevuje).
Nahoře bylo nádherně, kumuly na všech stranách a hřmění z dálky.
No já včera BLBEC v tom vedru se jel projet - s ohledem na to, že dnes jedu se synkem, tak trochu to měl být trochu svižnější trénink s dvěma "kopečkama" ; první hoďka v pohodě, pofukovalo to ne do protivky (u mne téměř neskutečná věc), až na vyjímky jsem to motal kolem 39 km/h. "Zahl" jsem "před" Pálavu a tam mezi "Dolní" a "Horní"... Konec. Protivítr, lehce se to zvedlo - s tím jsem počítal. Naráz ale cítím, jak mi doslova tuhnou nohy, je mi nějak divně, dech v pr.. tepovka v pr.., kouknu na teploměr: 37 st... Silnice rozpálená do ruda, okolní vinohrady na vápenci doslova žhnuly, slunko tak nepálí snad ani v Chorvatsku v poledne... Tož, že si aspoň na "kašpárka" (30x23; Ultegra SL stále ještě není, "nejsou" lidi - mají moc práce) vyjedu tu Pernou (první kopeček). Hodím tam "lehkou" placku, zkouším vzadu dát 19 místo 17, nechce se tomu. Zkouším tedy 21, zas nic, no aspoň tam na třetí pokus spadla ta 19. Zkouším tedy "fintou" tam a zpět hodit 21. no, podařilo se, ale cvak cvak. Zkouším 23, ta prostě nejde, šaltr končí ve špicách. Nářadí jsem samozřejmě neměl, vždycky to vozím jak blb zbytečně... No, tak to hold dáš na 30x21, si říkám... Nedal. Kousek před "vrcholem" došla přehazce trpělivost a mne došlo taky. V tom pekle se to nedalo. Tak jsem to otočil a mazal zpět. V Mikulově jsem musel na kofolu, byl jsem jak treska. Ale kofča nakopla, serpošky jsem vyjel celkem napohodu, a pak už to je "zkopeška". Křeče mne začaly chytat naštěstí jen 5 km od "cíle" (v 18:30 bylo v lese 28 st). Hodil jsem to sebe čtyři škopky, než ze mne vyteklo trochu magi...
Takže se mne asi infarkt díky snímači tepové frekvence (já tomu říkám "infarktometr") vyhl, protože jsem to fakt hlídal (jednu terénní vlnku jsem si cvičně vydupal a okamžitě jsem šel na 180). Tož asi si budu muset uvědomit, kolik mi je a že bych měl přestat blbnout... ;-) Ale stejně mi to nedá...
Zase kdyby tě klepla pepka na kole, byla by to krásná bikerova smrt. A navíc by se o tom jistě psalo v novinách. :))
Včera v tisku psali o Japonci,který se upracoval k smrti.V případě kola-"ušlapal se k smrti"-nebo jak??
Nabízím několik vhodných titulků:
Nezodpovědný cyklista přecenil své možnosti! Záhadná smrt cyklisty na Pálavě! Je za smrtí cyklisty záření z amerického radaru?
Woe! Se culím jak měsíček na hnůj... Titulky skvělé, zkusím někdy dodat i ten materiál... Beru ten druhý (Záhadná smrt...) :-)) I když ten třetí je ještě více bulvární... No, mne to bude už jedno, dajte tam co chcete. Ale ty přeceněné možnost - no to mi přece nemůžete udělat! To jste kamarádi?!?
Teď jsem dorazil z výletu (vyjeli jsme po desáté) se synkem (10 roků). Super až na to vedro (VENKU, doma máme fajn;-). Teď zkonstatoval "Bohumile, kurva sa neříká!" :-DD Já z něho nemožu... Fakt nevím, na co "narážal" :-)))
Jdem to zajíst do steak hauzu...
300 gr flák hovězího opravdu sedl:-). Ve finále korunováno obrovskou bouřkou, blýskalo se a pršelo skorem dvě hodiny. Už je klid...
Eště toho trošku:
http://www.novinky.cz/clanek/144825-alkohol-na...
V tom článku je "asi citace" policisty k jinde diskutovanému problému přechodů:
"Někteří cyklisté vjíždějí na přechody pro chodce, čímž ale riskují, že projíždějící řidič už nestihne zastavit a srazí je"
Zřejmě ani policie vůbec nejde o přestupek :o))), jen se musí dávat pozor.
Vcera jsem nameril na kopci 6st, voda padala jak reka a viditelnost tak 10m. Krasne leto.... Musel jsem byt pul hodiny ve sprse, abych rozmrzl.
Taky roupama nevíš,co dělat.
Asi jo:-) Bloudil jsem v te mlze a lezl tam, kde by italove na svych ferratach davali retezy:-))