Zdravim
Mel bych par dotazu chtel bych si poridit lehokolo, ale asi ne od firmy Azub (nic proti nim) tudiz se tu ptam jestli tady negdo sedla lehokolo od vyrobcu Optima nebo HPVelotechnik.
Nebo nema nejake zkusenosti s temito znackami. Optima a HPVelotechnik me pripadaji konstrukcne a technicky lepe provedeny nez cesky Azub.
ahoj, mám teda azub ale na hápéčkách jsem se trochu svezl.
speedmachine je krásný stroj a jezdí jak mercedes :) a pokud máš 3000 euro tak doporučuju. streetmachina je hodně podobná azubu 3 nebo 4. někdo říká že je technicky propracovanější (viď jirko :). rozhodně při takové investici doporučuju vyzkoušet na vlastní kůži. optimy myslím prodává i azub, ale HP Velotechnik asi žádného prodejce v ČR nemají.
Taky jezdím Azub, ale kdybych měl přebytečný 3000 euro a nežil v ČR (řidiči aut), koupím si Speedmachine. Povozil jsem se na ní na letošním Spezi a myslím, že na ničem jiném se mi nejel tak dobře. Nádherně se ovládá, krásně tlumí nerovnosti, je pohodlná.
Streetmachine je opravdu podobná Azub 4ce, protože mají podobnou geometrii. Má lepší zadní vidlici, která je podle mě slabé místo Azubů. Na Streetmachine má zadní vidle trojúhelníkovou prostorovou konstrukci, od které bych si sliboval podstatně vyšší stranovou tuhost, hlavně na naloženým kole. Taky nosič dole pod sedadlem je pro těžký háklady vhodný, i když zvýší odpor vzduchu. V řízení zase myslím zaostává za Azubem. Street machine má perfektní geometrii podvozku, možná i lepší než Azub, ale spodní přímé řízení je divná věc, je to taková kormidelní páka, ne řídítka, takže i když jsou rukojeti hodně daleko od sebe, rejd není nic moc a manévrování na extra malých poloměrech pod rychlostí chůze mi přišlo horší než na 4ce. Kdybych si měl vybrat mezi Azubem 4 s vyšším osazením (Deore, DualDrive) a Streetmachine se stejným osazením, pak bych si řekl, že relativně drobné výhody Streetmachine mi nestojí za ten obrovský rozdíl v ceně.
S Optimou moc zkušeností nemám, blíž znám jenom Baron, který má Aleš Zemánek (Azub) ve výprodeji. Kdybych někdy v minulosti holdoval silničním kolům, a pak objevil lehokolo, touhle dobou už by ten Baron byl můj. Řízení má trochu divoké v malých rychlostech, ale jak se rozjedeš, je to supersvezení. Díky velému rozvoru a pěnovému sedlu je velmi pohodlný i přes absenci odpružení, váží úplně holý myslím jen deset kilo, takže i akcelerace je slušná. Do kopce si nejsem jistej, jaký to je z nohama nad hlavou, zatím mám dojem, že moje 4ka je konfigurací pedály versus sedlo do kopců velmi výhodná. Na Spezi jsem se nejspíš svezl i na nějaké jiné Optimě, ale v paměti mi to neutkvělo, takže to asi nebylo ničím vyjímečné kolo. (Myslím, že to byla nějaká Orca, ale nevím jistě).
Pokud ti jde o kvalitu, tak Azubu se není třeba obávat (za tohle mě neplatijou:-)). HPVelotechnik a Optima ti pravděpodobně nabídnou o něco vyšší kvalitu za několikanásobně vyšší cenu. Jestli na ně máš peníze, máš dilema., které se mě nikdy netýkalo. Obecně lze myslím říct, že kvalita těch značek je dost úměrná stáří té které firmy a pozná se i podle její proslulosti. To druhé bohužel zvyšuje cenu a to s n-tou mocninou. Optima i HPVelotechnik mají k dispozici víc let zkušeností, což se odrazí v tom, že na jejich kolech se najdou konstrukční prvky, které si nemůže dovolit ten, kdo je ještě nemá prověřené, a samozřejmě je taky vychytáno víc much, zbyly jen ty nepatrné.
Naproti tomu Azub disponuje pro nás obyvatele ČR tou výhodou, že kola jsou navržená ve zdejších podmínkách. Proto mi asi připadají nejterénnější ze všech lehokol, některé z našich silnic by Holanďan nebo Američan jistě neváhali zařadit do kategorie offroad. Pak taky je ve velké míře využito běžně dostupných součástí a kolo není problém do šroubku rozebrat a složit doma, pokud se v údržbě kol vyznáš. Jestli ses díval do mauálu Speedmachine, víš, že tohle není obvyklý rys.
Takže kup hlavně co se tobě nejvíc zamlouvá, jestli od začátku hledáš něco jiného než Azub, tak asi Azub není pro tebe. V tom případě ovšem pokud hledáš kolo, které je podobné některému z Azubů, tak je určitě porovnej, protože třeba zkušenosti se Streetmachine ukazují, že bys mohl být překvapen. Pokud hledáš něco, co se nepodobá ani jednomu Azubu, tzn. třeba GrassHopper nebo Baron, nemá smysl se o srovnání s Azubem bavit, protože ti prostě nemá co nabídnout. A v tomhle případě je jedno, jestli koupíš HPVelo nebo Optimu, myslím, že kvalita bude podobná. Holanďani mívají podle mě hezčí design, ale slyšel jsem, že v provedení po technické stránce je Němci nechávají daleko za sebou. Nicméně ceny a kvalita budou v obou případech podobné.
Dekuji za odpovedi, zapomel jsem uvest na jaky ucel budu lehak provozovat.Povetsinou bude jenom na dalkove nebo delsi trasy bez nutnosti nejake impozantni rychlosti, ale zase mi jde o to aby samotny dopravni prostredek nebyl tolik tezky jelikoz vaha to je to ceho se u lehokola obavam.
Hrozne se me zamlouva spodni rizeni avsak lezak s timto rizenim jsem jeste nemel tu moznost ridit.
Avsak je zname, ze neni vhodny pro zacatecniky v mem pripade se o zacatecnika jedna, presto porad ve me stejne prevlada pocit si zakoupit spodni rizeni ktere bude na delsi trasy pohodlenejsi a asi s nim je stroj lepe ovladatelny.
Precijenom si urcite casem spodnimu rizeni privyknu.Od znacky HPV je velice hezky stroj Street Machine ktery je dost podobny ja se jiz Jirka zminoval vyrobkum Azubu.
Ovsem zase tu narazim na dalsi problem penize az zase tak roli nehraji jsem ochoten nasetrit a investovat jelikoz kotoucove brzdy a odpruzena zadni vidlice + spousta technicky suprove doladenych konstrukcnich prvku me na HPV presvedcuje o vysoke kvalite (nemohu si pomoci).
Azuby jsou taky nadherne stroje a cenove ve velice rozumne hranici.
Stale se vsak nemohu vynadivat na stroje HPV GrassHopper a Street Machine, Speed Machine je taky velice hezky lehak, ale prijde me uz moc lezaty:-)
Tudiz porad stojim pred problemem vyberu.
Azub 4 - spodni rizeni
HPV - GrassHopper - horni rizeni
HPV - StreetMachine - spodni rizeni
Musim to moc a moc promyslet.Ohromna skoda, ze se nemam tu moznost se na HPV svezt coz bych opravdu pri mem zajmu o to lehokolo ocenil.
O spodním řízení se často tvrdí, že není pro začátečníky, ale podle mě to není tak jasné, některým lidem to šlo při prvních pokusech líp se spodním než s horním, bude to spíš individuální.
Pokud seš z okolí Brna, můžeš si zkusit můj stroj, tedy Azub 4 se spodním řízením. Je v několika ohledech jediný svého druhu (hlavně starší typ řídítek a jiný než Azubem dodaný představec - řídítka víc dole a vzadu), ale to není nijak velký rozdíl. Zatím jsem nepotkal člověka, kterého bych nenaučil samostatně se rozjet a zastavit. Vždy to zabralo méně než deset minut.
Pokud jsi zdaleka, napiš odkud, třeba se tu najde někdo poblíž tebe kdo tě sveze.
Na dálkovou turistiku jednoznačně ber spodní řízení. Při krátkých vyjížďkách se to nemusí hned projevit, ale je opravdu mnohem pohodlnější. Jeho nevýhodou je o chlup horší aerodynamika (píšeš že tohle tě netrápí) a vyšší zranitelnost při nehodě - často jsou při pádu řídítka první věc v kontaktu se zemí. Nevím jak StreetMachine, tam jsem to neviděl, ale nové Azuby mají zajímavé technické řešení toho, jak zabránit ohnutí řídítek při pádu.
Problém hmotnosti je soustavně nafukován Armstrongem a tou jeho silniční sebrankou. Ti mají zakázáno vynalézt lepší aerodynamiku (jet vleže), tak aspoň šetří gramy. To je užitečné, když hodláš podnikat horské časovky v Alpách nebo se to může hodit při sprintech přes město, kde se často brzdí a musí znovu rozjíždět. Na turistickém kole, kde je jeho hlavní provozní režim jízda stálou cestovní rychlostí není hmotnost zdaleka mezi prioritami. O co tě tři kila navíc zpomalí do kopce, o to tě pak zrychlí zkopce. Pokud jezdec plus náklad (zvlášť na dlouhých výletech) mají dohromady klidně přes sto kilo, tak není valného rozdílu, jestli kolo váží šestnáct nebo dvacet.
Pravděpodobně nesu dřevo do lesa, ale stejně to sem napíšu: zkus si najít na www.bentrideronline.com recenze kol, co tě zajímají. Zatím se u kol, na kterých jsem seděl (včetně Azubu) nikdy nespletli, jejich hodnocení vždycky sedělo.
Dekuji Jirimu za ochotu bohuzel z Brna ani okoli nejsem. Bydlim kousek od Chrudimi a nikoho neznam gdo by pobliz lehak vlastnil.
Precijenom jsem dosti zvazoval ten pomer cena/kvalita a myslim, ze gdyz jsem si promitnul kolik by stal HPV na rozdil od Aub4 asi precijenom nema smysl investovat do HPV.
Optimu jsem vyradil jelikoz ceny a recenze stejne hovori ve prospech HPV ta cena je ovsem opravdu docela vysoka a jelikoz nejsem nejnarocnejsi asi se priklonim k Azubu.
Po zvazeni by se na me asi nejvice hodil Azub4 pokud to tak neni gdyztak me Jirko upozorni. Merim 175 cm vaha 66-70 dle rocniho obdobi a fyzicke aktivity.
Mel bych zajem o lehaka se spise trochu vzprimenejsi polohou posedu proto bych volil pravdepodobne Azub 4.
Jirko jeste mam jeden dotaz jak je na tom Azub 4 s uchycenim pro kotoucove brzdy? Vzdy jsem si pral je na kole vlastnit ponevadz pokud jsou zvoleny ty spravne tak je celkem na 100% zarucena bezudrzbovost a pri vaze nalozeneho Azuba a pripadne vysoke rychlosti asi klasice V-brzdy budou celkem papat oblozeni.Nuze porad mi jak se ti nalozeny Azub brzdi z poradneho kopce , moje zkusenosti s nalozenym crossovym kolem a dobrzdovanim v nutnosti na hranici adheze-pneu (Ritchey-SpeedMax) nejsou nejlepsi, ale na druhou stranu co bych po nalozenem kole na relativne hladsim pneu chtel.
Jestli jezdíš rád rychle a/nebo dynamicky, véčka ti opravdu stačit nebudou.
Vážím těsně nad 60kg a co jsem tam dal pořádné špalky tak to s véčky brzdí slušně. Mám tam teď trobarevný BBB, koupil jsem kartidgeový typ za 270Kč na jednu brzdu, ale náhradní díky tomu můžu koupit jenom ty gumový části za 100Kč na jednu brzdu a na to jak to brzdí je to příjemná cena.
Ještě se starými špalíky jsem jednou brzdil i očima, když mě při jízdě 55km/h po ulici z kopce (55 proto, abych se mohl zařadit doprostřed pruhu) vjelo zboku auto do cesty. Dole pod kopcem je semafor, na něm byla zelená, o které vím, že ještě chvíli vydrží, auto 50m přede mnou i 50m za mnou, oba stejně rychle. Za to auto přede mnou se začala z parkoviště 10m za semaforem nasouvat audina s německou spz, asi mě neviděl. Vzal jsem za brzdy co to šlo a ubrzdil. Zadní kolo ve smyku hned, to se odlečuje tolik že to jinak nejde. Přední ale brzdí pořádně. O pár hodin později jsem tudy šel pěšky, prohlídnul si silnici a našel kromě světlé čáry od zadního kola ještě asi 15cm dlouhé sytě černé tam, kde přední kolo přejelo přes prasklinu v asfaltu a na chvilku se bloknulo. Po zastavení mi audi projelo cca 1,5m před pedály a felicie za mnou dobrzdila zak s metrovou rezervou. Chlápek z ní vyskočil a letěl ke mě, jestli mě něco není. Tak jsem řekl, že fyzicky jsem zdráv a on prý že pozoroval, jak mě ta mašina rychle jede, a že je rád, že taky tak rychle brzdí, že měl přes ten odstup co dělat, aby zastavil včas. Všude smrděla guma a trobili nerváci, tak jsme jeli honem každej svým směrem. Ale přesvědčilo mě to, že i s véčkama se dá jezdit rychle, pokud seš v naší váhové kategorii. Chlapovi se 100kg bych koutouče doporučil.
Na tříkolce co jsme postavili s otcem máme levné mechanické koutoučovky na obou předních kolech a pozná se na nich, co dělá kotoučovka na 20" kole. Má mnohem větší záběr, i když je to nejlevnější na trhu je až nechutně účinná.
Jestli ti Azub sežene vidlici na 20" s návarky na kotouč nevím. Každopádně lze ji pořídit ot HPVelo, prodávají minimálně tři druhy. Nejlevnější je za 199 euro, karbonová za 299euro. Jsou myšlený na lehokolo a pokud už nemají úchyt na táhlo spodního řízení, Azub ho snadno přidá. Na zadní vidlici už se v na Spezi vystavoval jakýsi adaptér na kotoučovku a byl tam jeden funkční Max s kotoučovkama, takže to taky jde. Pokud máš na kotoučovky, kup je a nebudeš mít za jízdy nikdy pocit, že bys chtěl silnější brzdu, ani když z toho zkopce vycucneš 80km/h. Na tvou váhu budou dostačovat i kvalitní véčka, pokud těch 70 nebo 80km/h nebudeš zkoušet se 40kg nákladu na nosiči.
Plavání mě zlobilo na modelu 2002 s velkým nákladem, protože mu pružil i rám, nejen vidle. Vidlice 4ky je myslím skoro stejná, ale rám z alu trubky průměru 60 nebo kolik nepruží vůbec, takže i když jsem to ještě nikdy nenaložil úplně, mám dojem, že rozdíl oproti nenaloženýmu kolu bude, ale ne o moc horší než když pořádně naložíš klasický kolo a porovnáš jeho jízní vlastnosti s nenaloženým.
Ten adapter na zadni kotoucovku dela Point a stoji neco pres tisicovku,je fixovanej pod rychloupinak (specialni delsi rychloupinak je u toho prilozenej) a jeste takovym tahlem na cep od V-brzdy.Vypada sice trochu divne ale funguje prej dobre.Na predni vidlici,pokud je ocelova by nemusel byt zas tak velky problem ten adapter privarit.Na trikolce ty kotouce nejenom ze brzdi mensi kola,ale jeste k tomu jsou tam ty predni brzdy dve,takze ten ucinek bude asi fakt solidni.Ostatne na motorkach to delaji taky tak - dve predni,jedna zadni,ze :-)
Náš stroj má těžiště docela vpředu a vysoko (na říkolku), ale dostat zadek do vzduchu můžeš dvěma prsty každí ruky. Máme tam pláště se solidní adhezí, takže nekloužou ani při hodně prudkým zatočení a na tom brždění se to určitě taky podepisuje. Když ti není líto převodníků, tak z 20km/h zastavíš fakt na místě, ale musíš se pořádně zapřít do pedálů, abys nevyletěl:-).
Mám kolo Azub Max a s koly jiných značek mám nulové zkušenosti. Kolo má hromadu nedostatků a spousta věcí by se dala udělat líp, tedy věřím, že existují kola, která jsou vyřešena lépe a dokonaleji. Když se ale podívám na ceny konkurence, tak si říkám, že pro normálního člověka (tedy nikoliv perfekcionistu a nikoliv multimilionáře) - za tu cenu dost dobrý.
Na azubu mi nejvíc vadí použití ne úplně robustních materiálů na některé díly a (konkrétně u mého kola Max, které (odhaduji) bylo mezi první padesátkou vyrobených kusů) mělo kolo některé neodzkoušené součásti (prostě prototyp), které ale výrobce samozřejmě později vyměnil za lepší.
Souhlasím s Jirkou, že zadní vidle je poněkud vratká (ale nevím jak u jiných odpružených (nejen ležatých) kol), jinak vůči kvalitě a tuhosti rámu nemám nejmenších výhrad (u typu Max by to ale chtělo prodloužit rozvor aspoň o 10 cm kvůli stabilitě v kopcích - vyšší těžiště).
...koukám, že se moc nedržím tématu, ale když už jsem to sepsal, tak to sem teda dám:-)))
No to je prave ono, chtel bych se vyvaraovat kola ktere je sice cenove prijemne (jak se to vezme), ale zase ne tak technicky vyspele a nic me nedokaze nastvat snad vic nez nalozene kolo ktere se strasne krouti a plave.Tim nerikam, ze to Azub dela neb gdyz jsem se podival jak HPV resi zadni vydle bylo mi jasne, ze to je o necem jinem nez Azub.
Takhle aby to nevyznelo jinak nez jsem chtel.
Kazde kolo se nalozene krapet krouti,plave a vlni se bohuzel nektere vice a nektere mene. Vzhledem k lezate pozici na lehaku bych si pral aby se kroutil co nejmene.
Ono se to zase nijak tragicky nekroutí, ale ve srovnání s kolama s pevnou zadní vidlí je to trochu rozdíl. Na nich si ale s naloženým neodrpuženým nosičem nemůžeš dovolit to, co na odpruženým. Rozhodně ta vidle neubírá kolu na ovladatelnosti, spíš takovej blbej pocit, že se na kole jakoby něco uvolňuje, párkrát už jsem kvůli tomu stavěl a zkoumal rychloupínák zadního kola a čepy vidlice.
Jestli je to u jiných výrobců lepší bych si netroufl posuzovat z obrázků, záleží taky na kvalitě provedení.
Prototypové nemoci mého kola byly způsobeny hlavně tím, že to byl v tu dobu nový a ne úplně vyzkoušený typ (tedy 26" přední kolo a z toho vyplývající větší nároky na mechanismus řízení, který je navíc z prostorových důvodů řešen poněkud podivným šikmým způsobem). U typu 4 bych se takovýchto problémů vůbec nebál.
Ahoj. Mám Azub 4 s DuralDrivem a můžu v podstatě jen chválit. Ale na jiným lehokole než Azub jsem nikdy neseděl, takže nemám možnost srovnání. Pro mne díky finanční situaci tvůj problém neexistoval. Já měl problém, kolik si můžu dovolit půjčit a tím pádem jaké osazení od Azubu si můžu dovolit. Mám spodní řízení a nemyslím, že je pro začátečníky nějak moc výrazně horší než spodní. Jezdil jsem poprvé s horní, když jsem si půjčil v Praze na Letné v půjčovné Céčko a pak už na svém se spodním řízením a bylo to bez výrazných problémů. Předevčírem jsem ho půjčoval kolegovi na cyklozájezdě a měl problém s rovnováhou jen pár metrů a pak jezdil sám a v pohodě, takže spodní řízení jednoznačně doporučuju, protože je fakt o mnoho pohodlnější a pokud něm chceš jezdit delší štreky, jak píšeš, tak to oceníš, to mi věř. Problém s "plavání" jsem měl jen loni dovolené, ale to jsem táhl stan jídlo a spoustu věcí na 14 dní v celkový váze aspoň čtyřicet padesát kilo. Při normálním zatížení (vážím 74) jsem to nezaznamenal. I pokud jsi težší, tak podle mne nebudeš mít problém, pokud nepovezeš takovou nálož na nosiči. Tam to bylo těžištěm, který se díky tomu posunulo a byla téměř veškerá váha na zadním kole. CO se brzd týče, tak o kotoučovkách taky přemýšlím. Ne že by tyhle byly nějak výrazně špatný, ale přece jen to nějakou dobu trvá, než to dostanu ze 60-70km/h na nulu. Zatím se nic (musím zaťukat) nestalo, ale kdo ví, kdy to budu potřebovat. Zvlášť v Čechách, kde je koncentrace idiotů za volantem o něco větší než jinde. Přeju hodně štěstí při nákupu a hodně šťastnejch kilometrů.! Jo a ještě něco. V Chrudimi nebio někde hodně blízko jedno kolo určitě jezdí. Já totiž to svoje objednával u Aleše Zemánka (Azub) loni na SportPragu a zároveň se mnou ho objednával jeden pán právě z Chrudimi. Nemám na něj kontakt, ale Aleš ho určitě má. Nevím tedy jestli ti ho díky ochraně dat spotřebitele může dát, ale určitě by mohl tvůj telefon dát zmiňovanému pánovi. Určitě se nejdřív svez, ať víš do čeho jdeš!
Dekuji vsem moc za konstruktivni debatu a detailni rozebrani problemu.
Jiz mam celkem jasno, pujdu do Azuba 4 se spodnim rizenim
Jeste se potrebuji na nem vicekrat povozit abych si ho ochamatal, ale vzhledem k me pateri a dalsim vecem ktere vyber ovlivnuji si myslim, ze me bude sedet.
Napsal jsem panum z Azuba mail aby pokud to bude mozne predali muj kontakt tomu cloveku z Chrudimi ktery Azub vlastni.
Snad to dobre dopadne.
držím palce! Myslím, že až se svezeš nedáš si pokoj dokud to nebudeš mít. Aspoň u mě to tak fungovalo a jsem z něj nadšenej pořád stejně. Jediný mínus je ten rozruch, kterej pořád budím, ale začínám si zvykat.
Zdravím všechny příznivce Azubu. Sice jezdím na kopii Bacchetty (podle Jirky jsem ten týpek z Prahy) , ale po Azubu Maxovi začínám pokukovat. Můj highracer jezdí dobře, najezdil jsem na něm od loňska (dokončil jsem ho v květnu) asi 4500km, ale naše silnice jsou přece jenom dost hrozné na neodpružené kolo, postupně jsem měnil praklé sedlo Optima - prý to byla vada materiálu a před měsícem se mi rozlomil i držák sedla.
Navíc měním práci a budu dojíždět přes město a to si na silničce - highraceru s úzkými plášti nedovedu představit. Zkoušel jsem jezdit i na Streetmachine, ale dost mě zklamal. Rychlost bídná, podivné řízení - opravdu malý poloměr zatáčení, takové jakoby neochotné kolo. Oproti tomu Azub mi přišel živější, a to jsem ještě nezkoušel Maxe. Azubu bych se nebál a určitě má nejlepší poměr cena/výkon.
Přeju šťastnou ruku při výběru.
Chyběl jste nám na letošní K24:-).
Bohužel jsem měl na poslední chvíli problém s uvolněním z práce. Taky mě to moc mrzí. Ale doufám, že se setkám s ostatními lehokolisty na podzimním srazu. Zatím mu dávám přednost před Šaraticemi.
Budeme se těšit.
Ja sem si maxe koupil pred 10 dny a uz sem na nem vyslap Jested (1013m nad morem) myslim si ze je to po vsech strankach dobrej stroj...Ale teprv to zkousim :-) BTW sem taky z prahy tak se muzem nekdy sejit...cus BTW VIVA LA AZUB MAX
zdravim .. pozrel som si nejake videa zrazov lehokol a zaujal ma jeden typ lehokola, nie je taky klasicky, ako azub, ale vyzera to nejako ako mopedik, alebo ako to nazvat, tiez to ma operadlo, vzadu mal ten pan brasny .. nevedel by mi tu niekto hodit odkaz na taky typ lehokola ? neviem to nikde najst, dakujem ..
a ma to horne riadenie, nie tie bocne ..
tu je ho vidiet, v case 1:15 .. http://www.youtube.com/watch?v=1jUCLisWah4&...
Vypadalo to takhle nejak?
http://www.rebelbike.com/shop/produkt/lehokolo...
Pak zkus hledat long wheel base. U nas bych rekl, ze jsou to vetsinou samodomo (krome toho easy, ktere uz se neprodava)...
:) ano, presne to som myslel :) .. tento typ, ale pozeram, ze je vypredany .. je viac takych typov ? alebo stranok, kde sa da nieco take kupit ?
Zrovna momentálně na aukru Jarda rám prodává a skoro zadarmo ;o))
Tak tady je nabídka
http://aukro.cz/item1324702276_dlouhe_lehokolo...