můžete mi někdo poradit,proč mě bolí kolena na novém kole (maxbike-trek)sedátko mám vysoko,přes to se mi těžko jede a bolí mě úpony na obou kolenech.kamarádka má stejné jede jak fretka a nic ji nebolí(a tréning taky moc nemá)potom sem jela na starším favoritu(40Km)a nic mě nebolelo!!co s tím??prosím zkušení poraďte!díky
Lidi, naučte se prosím používat "Hledat..." :-)
Prostě sedíš na tom kole jinak, než na tom starém. Zkus si dát to "sedátko" :-) trochu níž. Jinak prostě "klasická" ženská: sedlo příliš vysoko a k tomu ještě drtí těžké převody ;-)
no to je hezký,ale zkoušela sem ho mít nedřív níž a pak sem ho postupně zvišovala a nic(dosáhnout špičkama na zem)a převody sem vyzkoušela všechny optimální byl střední talíř.ale stejně sem přemýšlela jestli nemám radši došlapat po svých!
Sedlo může být i moc vzadu/vpředu. O dosáhnutí špičkama na zem to NENÍ! Jde o správnou polohu šlapky na pedálu a úhel kolena při pedálu "dole" (koleno mírně pokrčené)... Těžko radit od "počítače", vidět tě, tak ti možná poradím (nicméně někomu může vyhovovat posed i ne zcela "správný"). Prostě - sedíš "špatně" anebo naopak konečně správně a vazy si na to musí zvyknout. Zkus ale dát sedlo pro začátek o KOUSEK níž (stačí půl cm). Mne trvalo najít tu správnou polohu po zakoupení sedla několik set km. Šoupal jsem to po milimetrech... Ujel 50-60 km, zhodnotil, lehce pošoupl. pak po dalších 50-60 jsem to třeba i vracel zpět (bylo horší)...
aha no pravda mám ten pocit jako by to sedátko bylo ve předu o proti favoritu,mám pocit že na tomto kole zabýrám celým stehnem,ale na tom novém spíš kolenem.můžu poslat foto kola,jestli to pomůže.ale sedátko neposunu dozadu,ne?
Z fota kola nepoznám, jak na něm sedíš a jezdíš ;-) "Sedátko" (roztomilý výraz:-)) posouvat dopředu/dozadu lze (pokud teda je ještě na to místo). To jsou ty milimetry, co jsem je "šoupal" já, než jsem našel tu správnou polohu.
Že se na kole nemá zabírat celým stehnem raději už asi ani psát nebudu ;-)) Na kole se šlape zadním dvouhlavovým stehenním svalem (odborně hamstring) a hlavně "zadkem"! Proto také máme my, cyklisti, tak pěkné a pevné zadky!;-)
Ok, jinak teda - zkusit sedlo posunout trošku dozadu (proto taky šlapeš" stehny, které na to nejsou svyklé a PROTO tě ty úpony pak bolí; občas se ale tato techniky používá při jízdě dokopce, ale tím tě nebudu rději zatěžovat;-). A ještě asi i sedlo lehce níž... Jestli si z Břeclavi a okolí, tak ti to můžu klidně nastavit... :-)) Jo, vlastně TEĎ nemůžu, někde jsem ztratil imbusy...
jéžiš to sem teda blbec,to víte no úplnej amatér a navíc ženská(ješťe že nejsem blond)jo jo tak ty svaly jak říkáte ty sem cítila.díky,tak to vyzkouším!
hm, hm a nemas nahodou stuhle svalove upony ? dost bezny problem ? ten posed sa skutocne hlada dlho a pracne a podmienuje ho vela faktorov. musel som vyskusat kopec gripov a sediel vratane zahnutych sedloviev a predstavcov. je to skratka veda zalozena na pokuse a omyle. ale vo vseobecnosti je dolezite vychadzat zo zakladneho posedu, ktory je v podtate popisany v kazdom manualy. hm ten maxbike je skor kratsia geometria, nie ?
na kola sem uplnej amík!těžko radit co?netušila jsem že je to taková věda!
je, mne napr. sedi skor dlhsia geometria ako kratka. kazda ma svoje pro a proti. pri kratkej je krcne svalstvo viac v pohode a posed prijemnejsi vzpriamenejsi, ale musim mat sirsie sedlo pri dlhej prehnutejsi a sportovejsi a viac vhodnejsi pre pracu kolien. kazdopadne by sa nemala zanedbavat klbova vyziva to je holt pri cyklistike zaklad rovnako ako spravny pitny rezim
ale co s tím?už mám kolo,mám ho nějak upravovat,anebo si koupit jiné sedátko,pán mi radil vyzkoušet různě pošibovat sedlem,tak to zkusím
Poněvadž píšeš,že se Ti i těžko jede,nemusíš najezdit mnoho desítek km.Strč si imbus do kapsy a zkoušej si nejpohodlnější posaz(když již máš zkušenost s jiným kolem) posouváním toho sicu(jak psal Hekynen).
jo jede se mi těžko šlapu hrozně pomalu(ujela jsem asi 20km)a tři dny sem měla namožený svaly na kolenech těsně nad čéškou,pak sem sedla na kolo favorit(je to úpně něco jiného)a navíc sem na něj nebyla zvyklá seděla jsem na něm porvé
To jako ten "pán" (co radil) jsem já?!? :-DD To je dobrý... LOL Já a "pán"...
Tady někdo snídal a obědval vtipnou kaši, že? :-)
Nesnídám,o obědě přemýšlím,za hodinu na kolo(nějak se ale honí mraky)....
Já se včera "dodělal" na kole, takže nachlazení přešlo na rýmu a kašel (jak se znám, tak bude trvat minim měsíc, než se ho zbavím). To zase bude léto...
Já mám dnes odpo "kultur" program. Máte tady u nás jakýsi "Moravský den", pod zámkem má být "středověk" (křižáci, husiti, středověký jarmark), takže jdeme se synkem tam. Doufám, že tam (hlavně) bude nějaká středověká krčma s nějakou fešnou středověkou krčmárkou... :-)
Vycházím trošku z toho, že na "starém" kole jí "kolena" nebolí. Takže proto bych příčinu hledal spíše v tom "novém" kole. A sama pisatelka i píše, že sedí nějak více "vpředu"...
tak nech si tam da viac zahnutu sedlovku, mysilim , ze by to bolo riesenim
Nikdo jsem to kolo a hlavně jí na kole neviděl, takže házet nějaké konkrétní rady typu "vyměnit si to a to" si (alespoň já) netroufám... Jasně - ona nás ještě nakonec poslechne, tu sedlovku si koupí a pak zjistí, že je to pořád stejně a pak se budu muset Olomouci zdaleka vyhýbat, aby mi tu zahnutou sedlovku nenarovnala o hlavu... :-))
jo přesně,a navíc sem měla favorita jen půjčenýho a seděla jsem na něm poprvé ujela jsem z Olomouce do Tovačova a zpátky(40km)a nic mě nebolelo vůbec nic ani sem nebyla unavená a jela jsem rychle,teda o poznání než na novým.na tom jsme jely z Olomouce do Grygova (15km)a myslela jsem že vypustím duši
To, že jsi jela ryhleji na Favoritovi může být i tím Favoritem. Jiný posed (sportovnější), úzké (hladší) pláště...
asi jo zásadní mi připadá hlavně ten posed!
Určo tam byly berany, takže sedíš "níže". Na silničce taky jedu o něco rychleji, než na bajku.
Navíc tě možná vpřed hnal strach, aby tě nechytili, když jsi si to kolo "vypůjčila"... :-)))
no byly,starší sestavený kolo tenký rám taký dlouhý(u toho nového si připadám jak klaun na tom malým kolečku)jako by to bylo všechno hrozně blízko u sebe.
Dnes se obecně dělají kratší rámy. Já mám Ridley a ten je ještě více zkrácený, než "normální" rámy - lépe se na něm jezdí do kopců; až se pojede Tour v Alpách, tak se podívej, jaká kola ti mimozemšťani na kolech sedlají; většina pojede na Ridley.
A navíc menší rám znamená, že padáš z menší výšky... :-))
mám 20" to je dost vysoký(já měřím 175cm)
20" se mi na 175 cm zdá dost na hraně (ve smyslu "velké"), pro 175 spíše ještě 19". Ale záleží, jaký je to rám (dámský/pánský, respektive pánská/dámská geometrie), a jaký výrobce (bohužel, každý to čísluje jinak). A taky jak máš dlouhé nohy (nedělám si srandu). Já mám rám "větší", než bych měl podle výšky mít, mám ale ke své postavě delší nohy, takže na menším bych už plandal.
to Ridley,hm...pěkné teď na to čučím.
Neodolám zkopírovat jednu recenzi na Ridley... :-))
V cyklistickém světě, stejně jako kdekoliv jinde, jsou značky a značky. Znáte třeba Ferrari? Určitě ano. To je podobné, jako kdybychom se zeptali, jestli znáte Cannondale. A co takhle Aston Martin? Že ne? Pokud nejste automobiloví nadšenci, nelze vám to vyčítat. Luxusní sportovní automobily Aston Martin se vedle značky Ferrari mohou směle postavit. Přesto se najdou jedinci, kteří o automobilech, s nimiž je navždy spjat James Bond, nikdy neslyšeli. A podobné je to s belgickou značkou Ridley. Její kola patří k tomu nejlepšímu, s čím se dnes můžeme setkat. Ridley se specializuje především na silnici a cyklokros, v nabídce ale nechybí pět biků, jedno dráhové kolo ani časovkový speciál. Tato značka ale není z těch, které se vám pod stálým tlakem snaží nacpat do hlavy své logo. Nemá to zapotřebí.
Ridley urcite vetsina profiku nepojede, kazdy pojede zase jenom na kole od toho sponzora, co ho financuje. Navic menit geometrii ramu podle etapy (krome casovky) by se jim asi krute vymstilo.
Pokud ti tvuj ram pripada kratsi, videl bych to nejspis tim, ze je na cyklokros. Mozna i proto sis vzal vetsi velikost, abys tu delku pocitove dohnal. Vysunout sedlovku o ten 1 palec nahoru urcite muzes, u ramu nejde o vysku (ktera je obchodnim udajem oznacujicim "velikost" ramu), ale spis o delku ramu. Vyska ramu bez znalosti jeho delky ti v dnesni dobe slopingu nenapovi o kole vubec nic.
abych měla ten stejnej posed jak na trekovým kole to asi nepůjde co?
Ne. Je tam určitě jiná gemoetrie rámu a hlavně tam nejsou berany berany duc duc duc...
Obecně ale by mělo být trekové/krosové (a fitnes) kolo "pohodlnější", než silnička (berany). Nejsi tak "nahrbená", není tak "tvrdé" (tlustčí pláště, dost často odpruřená vidlice); i když i to je spíše relativní a pocitové; silnička má zase např více možností, jak chytnout řídítka, lepší se na ní chodí ze sedla... Všechno má své plus a mínus... A proto mám silničku/cyklokrosku, bajka a krosové(trekové) kolo... ;-)
páni, to abych pořešila ješťe silniční,a pak nebudu vědět roupama který si dneska vezmu!:-)))
Můžeš to střídat :-))
Tady u nás jezdím téměř výhradně na silničce, cyklokrosku z toho dělám jen na podzim a na jaře, případně když mám mimo provoz bajk a vím, že se bude jezdit trochu terénem (přehodím kola s jinými plášti); i když já v lehkém terému jezdím i se žiletkama ;-) jenomto trošku víc "drncá" a musím dávat větší pozor na šutry... Bajk je (skoro) jen na hory a závody, po okolí téměř nejezdím (ale občas se prosmažím, objevil jsem v lese takový slušný zkušební polygon přesně přímo na hranicích s Rakouskem). A krosové/trekové slouží už jen jako přibližovadlo po městě a velmi přilehlém okolí...
no jako přibližovadlo jsem si to taky koupila denně jsem chtěla jezdit do práce(z Lašťan do Olomouce-15km)
tak som sa mrkol na te nmaxbike. ta sedlovka by to mohla spravit. oni na ty kola davaju rovne. za pokus to stoji.
Na to muze byt hned nekolik odpovedi:
1/ mas stejnou delku ramu (efektivni delka horni ramove trubky- viz vyhledavani nahore na strance)?
2/ mas stejne vysoko a daleko riditka na obou kolech? Nebudu se zabyvat rozdilem mezi berany a rovnymi riditky- predpokladam, ze jako netrenovana jezdkyne se asi stejne naprostou vetsinu casu drzis i za berany zvrchu.
3/ mas stejnou predozadni polohu sedla na obou kolech? Poucka o tehle idealni poloze zni: nasednout na kolo, kliky vodorovne se zemi a kdyz spustis kolmici z cela kolena te nohy vpredu, mela by protnout osu pedalu (+- nekolik malo mm).
4/ mas stejne vysoko sedlo na obou kolech? Mereno od stredu slapani po horni plochu sedla.
5/ mas stejnou delku klik na obou kolech?
Vynechavam rozdily typu "jela jsi stejne rychle?" nebo "foukal vitr stejnym smerem?" :o))