Vista HCx...dobra cena a spokojenost. Me teda maximalne vyhovuje.
http://www.elektrohome.cz/tomtom-one-v3/d-32237/
na turistiku se mi zdá baterie na 2 hodiny provozu trochu málo když odhlédnu od všeho ostatního:-/
Jj, a kapsu bez krytu a třeba déšť by asi nerozdýchala :-)
Tuším že chtěl turistickou a ne do auta :-))))
paklize mate dobry javovy mobil, napr. K800 a pod, pak staci dokoupit za 1500 GPS modul a mit program s mapami na mobilu. ja to tak mam k me plne spokojenosti na K750, i kdyz tento staricky mobil se uz semtam zadychava.
jaké používáš mapy? já mám K790i a používám internetové mapy, ale zajímaly by mě nějaké offline, jsou místa kde nemám signál na net.
Jinak naprostá spokojenost, pokud potřebuju zjistit kde přesně jsem a jak odtud tak mi to stačí. Není to moc dobré pokud bych to měl mít zapnuté celou dobu.
Jo a ještě to má výhodu při hledání krabiček není člověk tak nápadný jako s GPS.
vubec netreba online netovych map a platby za pausal!
program: http://trekbuddy.net
mapy: http://gpsmaps.ic.cz/_private/mapy_TB.htm
(druhy a treti odkaz shora jsou dobre)
Díky moc. Jaký jsou nevýhody tohohle:
http://www.pixmania.cz/cz/cz/666567/art/garmin...
Co myslíte?
Také po ní pošilhávám. Nedavno jsem viděl v akci jednu takovou, co vozí Burísek na kole. Nevím, co to bylo za typ. Podle toho, co mi o ní řekl, jsem si udělal představu, že by moha být dost dobrá třeba tato: http://www.garmin.cz/index.php?section=2001&... Cena je sice pro mne už dost nad hranicí "ROZUMNÁ", ale na splátky {ač tento způsob nakupování nemusím} by se dala uživit. Samozřejmě Colorado 3000 je už moc krásná hračka a zvláště její 3D zobrazení terénu fakt nemá chybu, ale je to zatím jen prototyp, který chce ještě svůj čas. Nenašel jsem u ní toliko lákavou možnost uložení a následného zobrazení projetou trasu vč. výškového profiu. Což první zmiňovaná určitě má. A dá se fakt použít takřka všude. Dokonce i v autě... {tedy jen jako orientační občas má totiž tendenci "ztratit hlavu"} :)
Ještě jsem našel jeden kousek také od Garminu a to http://www.eproton.cz/Asp/DescrView.asp?IDAView... To také nemusí být špatné. V této verzi je navíc mapa ČR jak uvádějí již v CENĚ. {nevím, že jim na tuto hlášku ještě nevlítla obchodní komora či co} Slovy klasika... ZA VŠECHNO SE PŘECI PLATÍ A PENĚZI V TOM LEPŠÍM PŘÍPADĚ...I když musím uznat, že tato hláška není ještě tak provokativní jako třeba: " A k tomu baterie zdarma" To už ale asi na samostatné téma... :(
To s tou mapou nejak nechapu. Co ti na tom vadi?
Na té mapě mi nic nevadí. Jen mi provokují ty hlášky jako V CENĚ, ZDARMA a pod. Příjemné je, že je vybavená podrobnou mapou ČR a už ji nemusíš shánět zvlášť. Navíc čas od času Garmin na svých stránkách pro majitele originálního softu uvolňuje i aktualizace map. Což je rozhodně +
A jsou ty mapy dodávané na CD ? Jestli jsou jen na kartě, tak je Ti to celkem k ničemu... Tedy, ohledně použití v PC a případné aktualizace... Legálně ani jedno nejde :-) Mapu z karty do PC jentak nedostaneš. Na to potřebuješ buď instalačku, nebo to jde dost komplikovaným způsobem trochu jinak. A i to druhé řešení není, co se licence týče, moc košer...
zrovna jsem o vikendu taky resil vyber navigace. Rozhodoval se prave mezi Vista HCx, GPSMAP 60CSx, tebou zminovanym Colorado 300 (ne 3000:)) a Edge 705.
Nakonec vyhral colorado a cekam az mi dorazi. Podle recenzi ma vsechny funkce stare GPSMAP, jen ma predelane menu, takze k nekterym vede "slozitejsi" cesta. Mozna proto jsi tu moznost nenasel. Az dorazi, tak proverim.
Za recenzi na tu Colorado 300 :)) budu moc rád. Já ji neměl možnost zkusit v praxi, ale v obchodě vypadala dost slušně. Obzvláště pak to 3Déčko. Prostě jiný rozměr*** Jen mi říkali, že čim složitější verzi zobrazení vyberu, tím méně vydrží baterky. Otázka je na kolik to ovlivní chod stroje v terénu. Tak 24 hod a více bych bral jako slušný rozjezd. No jsem zvědav a určitě si ještě počkám. Ta 60CSx mi hned sedla a intuitivně se dala projít během krátké chvilky celá paleta možností. V praxi ji ale také nemám testnutou... :(
Tak s 24 hodinama u Colorada vubec nepocitej:-) Vyrobce udava 15 hodin:-) A to je udava vyrobce...to ne vzdy souhlasi se skutecnosti. A 24 hodin u GPS je docela velky pozadavek.
Colorado jsem mel v ruce, dokonce jsem byl venku s klukem, co ho ma. Ale je to 4 mesice zpatky. Problem byl, ze mel v te dobe spoustu chybicek. Ale to se vychyta. Dalsi problem bylo to 3D. Me to prislo skoro nepouzitelne...pomale a silene to pry zere baterky. Navic me to teda v mem pristroji vubec nechybi. Co me prekvapilo byl monitor...opravdu nadhera.
Ale muj pozadavek byl velka vydrz a co nejmensi krabocka....Vista HCx vyhrala a opravdu mi dobre slouzi...
Taky pokukuju po Coloradu a 60Csx. Původně jsem byl přesvědčený, že vyhraje Colorado, ale narazil jsem na kluka který měl myslím měsíc nové Colorado, které si koupil proto, že ztratil svoji 60CSx.
Myslím že ideální člověk na poskytnutí nezaujaté recenze. Byl rozhodnutý Colorado prodat a koupit si znovu 60CSx. Colorado má prý menší výdrž baterií, příšerné ovládání a jeho odolnost není tak dobrá jako u 60CSx s tou se dal prý přeplavat rybník, ale u Colorada už se vyskytly případy utopených.
Já mám jasno, jestli teď tak 60CSx za tu super cenu a nebo počkat jaký bude další vývoj řady Colorado.
Mám stejný názor, Colorado bych také nechtěl (už jsem ho v ruce konečně měl). A nelíbí se mi tři věci: výdrž, odolnost a ovládání.
Mě by se ideálně líbila 60CSxko (to teď mám) křížené s Vistou HCx. Tedy velikost HCxka, výdrž HCxka (je o malinko lepší než 60CSxko, vyzkoušeno, v partě Vistu HCxko taky někdo má), příjem má Vista HCx opravdu o malinko lepší než 60CSxko (tohle už je po dlouhodobějším srovnání, co vozíme na stejné vyjížďky obě). Příjem u 60CSxka je dostatečný, ale proč nemít o chlup lepší, že.
Vista je pak hezky kompaktní a skladnější a i když displej je o malinko menší, tak to s tím rozlišením celkem stačí.
Tedy vše by hovořilo pro Vistu HCx, ale je tu jedno velké ale (tedy pro mě určitě) a to ovládání. To je na Vistě fakt debilní a hlavně za jízdy naprd.
Bohužel ovládání jako má 60CSxko mít díky integrované anténě nemůže, protože tam není místo.
A zkoušel jsem teď přes noc nechat 60CSxko s Vistou HCx dohromady, že třeba z toho ráno bude nějaký ideální kříženec a ono bohužel nic :-)
S tim ovladanim je to jen o zvyk. Spousta lidi, co ma sedesatku nadava na ovladani Colorada a i HCx. Ale treba HCx je ma prvni GPS, takze me ovladani vyhovuje. Nepoznal jsem ovladani sedesatky a ani Colorada (teda poznal, kdyz jsem to zkousel). Nemel jsem moznost si na jine ovladani zvyknout....
Jinak souhlas. Az zkrizi sedesatku a HCx, bude spousta lidi stastna:-)
Tak je jasné, že na trošku jiné ovládání je třeba si zvyknout. To by mě nedělalo problém, v tom to ale není.
Problém je ve snadnosti přepínat stránky za jízdy (i když tam mám jen 4 které mě zajímají, abych nepřepínal moc, mám tam družice, mapu, počítač a výškoměr).
A jasně viditelné tlačítko na přední straně na které se snadno trefím bude vždy mnohem snažší na přepínání za jízdy, kdy se moc nemůžu věnovat gpsce než tlačítka z boku, která musím pracně nahmatávat, abych našel vždy to správné tlačítko.
A zmáčknout tlačítko joysticku je za jízdy pro mě také téměř nemožné (nějaký čas jsem ji vozil i za jízdy, jsme si je v partě vyměňovali pro lepší srovnání).
Takže nejde ani tak o to, že je to jiné, ale, že ty tlačítka za jízdy prostě snadno nezmáčknu.
Ten joystic mi dělá problém i když nejedu. Na předchozí Nokii, co jsem dřívě byl podobný a problém mi dělal i po dvou letech, tohle o zvyku prostě není. Teď na 6233 je to naštěstí oddělené (tedy směrová tlačítka nejsou spojená s tím středovým).
Ale je možné, že někomu to za jízdy půjde lépe a vadit mu to nebude.
Jinak systém ovládání 60CSxka také není úplně nejlepší, třeba posun stránky vpřed a není vedle sebe jak by se dalo čekat. To je ale věc, která vadit může, ale zvyknout se na ní dá.
Me teda ten joystik docela vyhovuje. Nemam s nim problem. I na tom kole. Mozna je to dane i tim, ze ja mam male pazury:-)
Ale verim, ze bych treba na to nekdy nadaval, kdybych zkousel delsi dobu jinou GPS. Ale to se zatim nestalo (sedesatku a Colorado jsem mel pujcene jen na chvilku).
Me zase vyhovuje daleko vic ten joystick na Viste, nekam se dostat tim ctyrsmernym tlacitkem bylo utrpeni a pak jeste pro potvrzeni hledat nekde enter, kterej by mel byt uprostred toho ctyrtlacitka, podle myho nazoru.
jak pisou ostatni, vyrobce udava 15h. Na druhou stranu vyhoda (oproti Edge 705 o kterem jsem take uvazoval) je v tuzkovych baterek.
Hlavni duvod volby Colorada byla velikost zobrazeni. Z kandidatu vychazela nejlepe. 3d zobrazeni map s nejvetsi pravdepodobnosti vyuzivat nebudu, prijde mi to zbytecne. Od map chci hlavne aby byly rychle (takze i v navigaci v aute mam nastaveny nejmensi detaily, aby to bezelo rychle).
Ovladani mi prijde prijemnejsi u GPSMAP. Ale asi to bude otazka zvyku. GPSMAP se drzi zabehnuteho konceptu napr z mobilu, display nahore, ovladani pod nim, zatimco colorado jde proti touto zazitemu zpusobu. Toho se malinko bojim.
Dnes mi prisel drzak na riditka. Musim rict, ze oproti GPSMAP je to trochu vysmech, ale snad bude dostacujici.
Jinak prime srovnani s GPSMAP mam v planu. Ma ho "stryko", tak budem porovnavat co to pujde.
Par lidi uz to porovnavalo na geocaching.cz
Jedine, co me odrazovalo byla spotreba:-) Jinak jsem ji mel na musce. Docela vazne jsem o ni uvazoval. Ale pak jsem si uvedomil, co od GPS pozaduji (krome navigace:-) )....vydrz baterek. A ve HCx dve baterky vydrzi cely vikend.
Stejne to skoro nepouzivam:-))))
Vydrz baterek... na druhou stranu, tahle navigace je na tuzkovky. Ty se jednak daji koupit na kazde pumpe a nebo nejsou natolik tezke/velke, aby se nahradni nedaly vozit v batuzku. A 15 hodin mi neprijde zas tak hrozny (mozna proto, ze autonavigace mi vydrzi tak max 3 :))
V CR to asi opravdu nevadi. Na vikend, nebo i na tyden, clovek nahradni baterie unese. Pripadne dobije v aute nebo na chate....
Ale ja chtel co nejvetsi vydrz baterek hlavne treba kvuli trekum, nebo delsim akcim. Ja GPS ani tak na navigaci nepouzivam. Spis pro zaznam trasy. Rad se v tom rejpu, rad si to pak doma popisuji, pridavam fotky.... A treba loni jsme sli trek po Skotsku a to by se mi strasne libilo zaznamenat. Jenze tyden nepotkas cloveka, obchodum jsme se taky vyhejbali...A tahat tunu baterek....na kazdy den v podstate dve. To by se mi nechtelo. Uz takhle taham kramu dost (petadvacet filmu na foceni:-) ). I s tim HCx to bude na prd:-(
Bohuzel jsem nenasel zadne pidi udelatko jen na zaznam trasy. Nebo teda nasel. Jenze vydrz je podobna jako i HCx. Bohuzel nejvic v te krabicce zere baterky prijimac:-( A ten je i v te male skatulce, co jen zaznamenava trasu. Ja si najivne myslel, ze najdu neco, co vydrzi treba 50h...prdlajs.
FILMU?! :))))
Jo, filmu?!
nejake velkoformatove placky do hasselbladu? :)
Ne klasicke inverzni filmy (135). A do Hassyho se zadne velkoformatove placky nepouzivaji....jen trosku vetsi film (120). A na stredoformat taky prijde...:-)
Jak se to "udělátko pouze na záznam trasy" jmenuje česky? Dá se to tu koupit? Levně? Nějakej tip? Ta výdrž zase naopak mě až tak nezajímá, na dlouhý trek v pustině (týden a víc) se ještě dobrých pár let nedostanu...
Pod nama na to Jarda dava odkaz. Na ceskem webu jsem to zatim nehledal.
Trochu starší článek http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR...
Ceny takovýchto udělátek dneska asi budou malinko jiné.
A těch 15 hodin už je hodnota změřená v reálu? To by ještě nebylo tak hrozné, ale už by mi to vadilo.
Jsem zvyklý, že mi gpska vydrží vždy zaručeně dva celodenní výlety, tedy 2x 10-12 hodin (tedy vždy vyměním po dvou celodenních nebo 3-4 kratších).
A pumpa pro mě nic moc neřeší, v horách máme problém často naplánovat hospodu na oběd při celodenním, natož pak potkat nějakou pumpu.
Náhradní baterky já třeba vozit nechci, ne že by to nešlo, ale už se musíš starat o další dvojici baterek a i když neváží moc, tak nerad tahám cokoliv zbytečného navíc (on je to gram tady, gram sem a v camelu mi vadí když má 3kg a více vše i s camelem dohromady a to už někdy potřebuju vzít jen pití více; chvíli na začátku to samozřejmě jde, když to rychle vypiju, ale každý gram navíc už to nepohodlí zvyšuje).
Pche, u tohohle píšou, že by to mělo vydržet fungovat až 4 týdny :-)
http://www.brickhousesecurity.com/h0001.html
Hehe, a když už dochází baterka, tak to ještě zavibruje :-)))
Tak nééé, ono je to trochu jinak... Má v sobě pohybový senzor, který pomáhá šetřit baterky. Když se s GPS nebude hýbat, tak se přepne do nějakého "sleep módu" a tím právě sníží spotřebu.
omg, gpska a pohybovy senzor :))))))))))))))))
Další, sice jen 5-7 dní výdrže, ale i tak... http://www.coolest-gadgets.com/20060405/really...
Nazdárek, pokud by jste měli zájem o výrobek Super Trackstick (více na www.trackstick.com), písněte na mail [email protected]
Info přímo od výrobce http://www.trackstick.com/products...
Něco se psalo už tady:
http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR...
http://navigovat.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp...
Já měl nejdřív legenda, byl jsem s ním celkem spokojený, nevadil mě jednobarevný displej, pomalé reakce a ani malá paměť. Jediné co mě děsně s****, bylo to příšerné ovládání. To po***** tlačítko nad displejem musel vymyslet nějaký ***** **** *****. :o)))
Proto, když jsem ho ztratil, a hledal nějakou náhradu, chtěl jsem něco, s čím pude pracovat lépe. Možná, že ty Venture mají nějaké lepší menu, ale já to už neriskl a koupil 60csx na eBay. Ovládaní není dokonalé, asi by pomohl dotykový displej, jaký mají některé magellany, ale oproti starému legendu se s tím dá pracovat lépe.
Před dvouma rokama by ti tady většina tvrdila, že GPSku vůbec nepotřebuješ a že je zbytečná. Moje rada zní: jakákoliv je lepší, než žádná.
Díky :-))) Abych to upřesnil, ta GPS není pro mě, ale do příbuzenstva :-) Musím říct, že já tak strašně miluju mapy, že přes mnohé zrady, kterých se na mně dopustily, a mnohé omyly, kterých jsem se už já dopustil s nimi, mi ještě asi nějakou dobu postačí. GPS se mi líbí jako hračka a geocatching prostě nemá chybu, to by mě bavilo. Ale na hračku je to ještě pořád moc drahý, poloviční ceny by tomu slušely víc :-)
Jedna krásná zkušenost - před měsícem jsem jel autobusem do Krakowa. Řidiči byli dva a měli dvě GPS, údajně s nově nahranými mapami. Zato neměli autoatlas. Zaboha nemohli ten Krakow v Polsku najít, nevěřili byste, jak dlouho a kudy všude jsme jeli (obytné zóny městeček a štěrkové cesty nebyly výjimkou, to vše s dlouhým, obrovským autobusem). Přitom z Těšína do Krakowa vede dálnice jak prase. Nevěřil jsem svým očím, když jsem jim vepředu na ty GPSky koukal, co jim to radí. :-)))
Jinak díky všem za tipy a rady, základní orientaci mám, ještě to tu budu chvíli sledovat a pak... nekup to! :-)
to je humorna prihoda, ale neco jineho je vyjet z lesa do vsi a ted: sakra kde to jsme? v mape hledaji mi staromilsti spolecnici z vyletu v ktereze to vsi to vubec jsme a ja mam od nich zakazano jim to prozradit, ac to na displayi vidim i s tim, u ktereho ze statku zrovna stojime :) pak najdou nejakou ves 5km od nas a je az humorne, jak se stane prani otcem myslenky a oni najdou stycne body (cimz se ukaze, ze jsou vesnice vskutku vsechny stejne) a vydaji se cestou, o ktere mysli, ze vede zcela jinam :))))
Naštěstí ty mapy co mám tady u nás sice mají blbě vrstevnice, ale zato mají jména ulic i ve vesnicích. Ale už se mi stalo, že jsem jel na opačnou stranu a teprve to, že mi slunce svítilo na pravé ucho místo na levé mě upozornilo, že něco nehraje.
Ale jo, vždyť já tou příhodou nepopírám výhody GPSky, spíš to něco vypovídá o schopnostech profesionálních řidičů autobusů :-)))
Ale k té vsi: zažíváme podobné scény, s tím, že než já se najdu na mapě, moje žena se zeptá místních... Taky má ale zákaz prozradit mi to :-)))))
Njn, GPS je jen elektronická mapa s ukazatelem aktuální pozice, ne náhradní mozek :-)))))))))
Tak tak. Výrobní cena čipu, flashové paměti, plastové krabičky s displejem je pár korun. Takže já si na tu svou ještě pár týdnů počkám.
Zatím mi stačí vytisknout si denní výlet na 1-2 listy A4. Sem tam člověk sjede někam, kam by se s GPS vůbec nedostal, je to takové dobrodružnější, mě to prostě baví.
A když na člověka přijde $raní, je to levnější než origoš mapa;-)
tak Colorado 300 uz mi sedi na stole. Zitra ho ceka zatezkavaci zkouska, tak pak napisu prvni zkusenosti
Takze mam za sebou prvni zkusenosti.
Co se ovladani tyce, musim rict, ze me vyhovuje. Nejspis je to take tim, ze jsem nemel cas si zvyknout na ovladani jine navigace (krom automobilove). S ovladanim nemam problem ani v rukavicich, pripadne za jizdy jednou rukou.
Zakladni menu se da hodne upravovat. Jak polozky, ktere v nem budou zobrazeny, tak jejich poradi.
Zkousel jsem zatim routovani po silnicich v aute, navigovani po predem planovane trase, navigovani po silnicich na kole a pak jizdu jen tak na blint.
Prekvapilo me, ze navigace je i dost pouzitelna v aute. Jedine, co mi v tomto pripade prijde limitujici je prave ovladani. Precejen ovladani pres dotikovy display je mnohem prijemnejsi.
Navigovani po predem pripravene trase... ve skutecnosti nejde primo o navigaci. Na mape je trasa zobrazena a je ciste na uzivateli, zda po ni pojede nebo ne. Navigace neprudi, kdyz se clovek odchyli.
Navigace na kole byla supr. V par mistech me to navedlo i vylozene na cyklostezku, kam auta nemaji vjezd.
Vydrz baterek... Na zacatek jsem zapnul podsvetleni naplno a mel zaple zvuky. V tomhle stavu navigace vydrzela jeden den cca 4 hodiny, druhy asi 3. Pak zahlasila, ze baterka neni uz dostatecne silna na podporu podsvetleni a zvuku a oboje vypla. Pak bezela jeste cca 5 hodin. Takze realna vydrz je zatim na nejakych 12 hodinach. Postupne jsem ale zjistil, ze pres den neni podsvetleni potreba, coz hodne usetri baterku.
Display je fakt velkej. Jedine co mi na nem vadi je, ze nema na sobe nejakou antireflexni ochranu. Takhle se v nem dost casto odrazi obloha.
Prisel jsem ale i na jednu nevyhodu a tou je drzak na riditka. Mam OS riditka a na nich proste poradne nedrzi. Jizdu terenem ustal, ale nezvladl sjezd na dlazebnich kostkach. Povolil a navigace se otocila vzhuru nohama. Ted testuju uchyceni primo na ram. Na predstavec to u me bohuzel nejde, 60mm predstavec je uz moc kratky.
Jeste, me napada. Co jsem se bavil se strykem, jemu na GPSMAP vadi absence nazvu mest/vesnic na mape. Tento problem Colorado nema. Orientace v mape je tak velmi snadna. Trochu pokulhava rychlost prekreslovani. Pri normalnim pouziti v pohode, ale napr pri zmene meritka, nebo pri rucnim posunu ji to trochu trva (1-2s).
Trochu pres hlavu je resene ukladani projete trasy. Clovek musi do menu, nastaveni, projete trasy a pres programovou klavesu se dostane na nabidku, kde je ulozeni trasy. Nevim, ze to nemuzou dat nekam pouzitelnejc.
Jinak testovany model ma FW 2.50. V soucasne dobe je venku 2.51beta, ale nikde jsme nenasel popis rozdilu mezi 2.50 a 2.51b. Zatim neupgraduju.
Pár postřehů k tomu co jsi napsal.
Ukládání trasy, nejlepší je stahovat po každé vyjížďce rovnou do počítače, pak v gpsce neřešíš nic.
Dále funguje (alespoň na 60CSxku ano a na Coloradu to bude určitě taky) automatické ukládání na kartu, kde je vždy co jeden soubor to jeden den a bez jakéhokoliv omezení, tedy opět se nemusíš o nic starat. Nevýhoda je ta, že takhle uložená trasa když se nejede souvisle je pak po načtení v počítači složena z více úseků a je nutno spojovat.
A pak je tam ruční uložení trasy, kde u 60CSxka je to omezeno myslím na 20 tras a to nepoužívám vůbec, to je dobré možné jen k tomu, pokud bys chtěl dle té projeté hned znovu navigovat (já ale vždy preferuju to mít jakou routu a tedy vždy si to znovu v počítači oklikám, má to svoje výhody).
Tedy to co píšeš jako složitější, to ruční ukládání (u 60CSxka je to také trošku složitější) není potřeba vůbec používat a tedy to nevadí, že je to hůře přístupné.
Routování po silnicích bych ohodnotil jako dost mizerné, což není dané gpskou ale mapou. Ve městech celkem jde, ale mimo nic moc. Problém je v tom, že v mapě jsou špatně ohodnoceny silnici (tedy špatně rozlišuje rychlejší silnice) a tedy skoro vždy se snaží navigovat i jen nepatrně kratší trasou po mnohem horší trase (a to mám samozřejmě nastavenu preference na nejrychlejší nikoliv na nejkratší).
A tohle dělá i takovým extrémem, že když ignoruju navigaci, jedu rychlejší trasou, tak mě stále nutí se vrátit na tu horší trasu a to ještě klidně ve chvíli, kdy to už ani není kratší, ale dokonce o pár metrů delší.
V autě toho už mám najeto s Topo mapou celkem dost, takže tohle mám vyzkoušeno na hodně případech.
I když problém nebude pouze v mapě samotné, ale i algoritmu v gpsce (a ten může být u Colorad jiný), protože se poměrně často stává, že při přibližně stejně nastavených preferencích routování (přibližně proto, že tam nejsou naprosto stejné volby, tedy naprosto stejně to nastavit nelze) v počítači i v gpsce, tak v Mapsource to routuje jednou trasou a gpska pak jinudy.
A pak samozřejmě pokud jedu v autě sám (což naštěstí většinou není), tak je to bez hlasové navigace dost napr. Párkrát jsem takhle projížděl Prahou (a něco konkrétního tam hledal, jinak místy Prahu už trošku znám) a nic moc.
Výdrž dle toho co uvádíš vypadá slušně.
Co máš za ten držák na řídítka? Máš originál držák, tedy tu originální objímku na OS řídítka? Kamarád vozí 60CSxko na OS řídítkách a bez problémů (tedy až na ten detail, že musel koupit komplet držák na klasická + ještě znovu objímku na OS, tedy zbytečně dvě objímky).
A pak by mě zajímala jedna věc, která mě jako jediná štve u 60CSxka.
Při navigaci po naklikané routě (tedy vypnutý autorouting) a vypnuté úplně vše, co v gpsce jde, tak se nelze zbavit hlášky přiblížení k zatáčce, kterou hlásí u každého bodu a které bych se rád zbavil, ale u 60CSxka to nejde.
Ad ukladani: stejne vzdy napojuju navigaci rovnou na komp, to mas pravdu. Stejne tak ukladani po dnech. Jde ale o pripad, kdy si treba projedes kus trasy a navrat uz nechces zaznamenavat do stejneho souboru (napr. planuju vylet a nechci tam mit cestu na misto a z mista). Taky jsem si vsiml toho, ze aktualne zaznamenavana trasa (nehlede na to, zda v tento den, nebo dele) se zobrazuje jako cerna linka. Tak radeji delam vymazani, at se mi to tam neplete (mozna jsem ale neco prehledl v nastaveni).
Routovani po silnichch - primarne ji mam urcenou na kolo, tudiz routovani mam na vzdalenost a zatim jsem nenarazil na vetsi problem. Do auta mam primarne autonavigaci (Mio c710+) a te se zatim neplanuju zbavovat :)
Ad drzak: u nas se da oficialne sehnat bohuzel jen jeden a ten je uplne na dve veci. Je to vlastne jen "placicka" s vykrojenim na riditka. K riditkum se pridelava pomoci stahovacich pasek, coz je hlavni kamen urazu. OS riditka se postupne zuzuji. Bohuzel plocha, kterou prichazi drzak do kontaktu s riditkama je presne takova, ze druhy pasek vychazi uz na hranu zuzovani. Tudiz pri "klepani" na kostkach se proste malinko soupla a uvolnila (dotahoval jsem ji puvodne klestemi, takze dotazeno na max). Bohuzel nemam doma zadnou gumu, kterou bych pasky podlozil. Pridelat drzak na misto, kde uz neni zuzeni se mi moc nelibi, mel bych to pak az moc na strane. Momentalne je na zkousku umisten na horni ramove trubce. Drzi pevne, jeste zkusit za jisty, zda do nej nebudu kopat. Zaroven nesmim riditka protocit o vic jak 90° do strany, pak by to uz mohlo urvat navigaci. To ale hrozi jen pri padu.
http://www.garmin.cz/prod_images/medium/010...
ad tva otazka: naklokanou routu jsem nezkousel, protoze v MapSource nejde naklikat po polnich cestach. Pouzivam "navigovani" po Tracku. Pokud jde ale o navigovani po silnici (autorooutovani), tak pri zapnutych zvucich pipal pred zmenou smeru, pri vypnutych jsem si toho nevsiml. Otazkou zda proto, ze jsem jel na kole (predtim autem), nebo ze je to skutecne vyple. Trochu me tam ale pri routovani stve ten text "V na ..." a podobne. Pokud myslis tohle, tak to jsem neprisel jak vypnout. Zkusim nekdy routu vytvorit rucne, zda to taky bude hlasit.
Proč by nešla v Mapsource naklikat po polních cestách? Jen nejdřív samozřejmě musíš v nastaveních vypnout autorouting.
ha, dik :) s MapSource se teprv seznamuju (a ovladanim mi toprijde hodne nahlavu postavena aplikace)
Mapsource taky nemám moc rád a dělám v něm minimálně.
Používám ho jen ke dvěma věcem:
Nahrání routy do gpsky (a to proto, že když se nahraje přímo z Touratechu, tak to nahraje i body samostatně navíc a ještě mají označení praporky, úplně stejně to tak dopadne, když se to nakliká v mapsource a pošle v mapsource; naštěstí kombinace připravit v Touratech - export do gpx a nahrání v Mapsource to nahraje bez bodů; už jsem to dál nezkoumal, ale dříve se mi to ani při jednom přímém nahrávání nepodařilo obejít a problém vyřešit, nevím kde je chyba - v mojem okolí na to také nikdy nepřišel).
A pak k zobrazení profilu naklikané routy a to proto, že Topo má výšková data, která v Touratechu nemám (šla by použít ta kilometrová síť výškových dat, ale to je dost nepřesné).
A co nechápu je to, že Mapsource neumí (nebo na to zatím nikdo v mojem okolí včetně mě nepřišl) zobrazit u routy nebo i u projeté trasy celkové nastoupané metry a přitom umí profil, divné (u tracklogu je mi to jedno, ale u routy bych to ocenil).
Hmm, tak ten držák na Colorad je fakt úplně jinej a tedy vysoce debilní. Ještě, že 60CSxko má klasickou objímku na šroubek, která drží fest.
na colorado dela jeste RAM Mounting Systems
samotna vanicka na colorado mi prijde jako dobre resena
http://www.ram-mount.com/cataloglarge...
ale pridelani na riditka se mi nepovedlo najit jine nez toto a to je na kolo hodne nepouzitelne
http://www.ram-mount.com/cataloglarge...
"Bohuzel nemam doma zadnou gumu, kterou bych pasky podlozil." - rozstříhaná stará duše?
tobe se doma bezne vali stara duse? me ne, v 2+kk je malo mista :)
Nejmíň pět jich tu někde bude... Stříhám z nich každou chvíli něco - těsnění, gumičky... Ale tvůj problém by mohla řešit i kobercovka na řidítka, i když to není nic hezkýho :-)
kobercovku nebrat :) ikdyz uz jsem premyslel, ze to naferovku prilepim... zitra testnu to uchyceni na ram. Kdyz to bude moc blby, budu resit dal. Posledni varianta je, nahodit zpatky 100mm predstavec a dat to na nej, ale tomu se chci vyhnout...
Tak dnes jsem otestoval uchyceni na ram. Navigace drzi jak bribita. Nevadila ji rozbita cesta ani dlazebni kostky (coz uchyt na riditka nejak nevydrzel). Je chranena prip pripadnem padu pres riditka a ani kolenum neprekazi.
Ma to ale jednu nevyhodu. Za slunecneho pocasi je na ni prd videt. Uz je to precejen nizko, kevsemu velky sloping a v dusledku toho i naklon navigace citelnosti moc neprida.
Musim to vyresit nejak s tema riditkama :|
Dneska vyšla 2.54, ale opět beta...
hm tak prej vcera... no uvidim zda upgradnu :)
V nejhorším se to dá vrátit...
tak jsem vcera nakonec upgradnul a zatim zadny problem. Ale taky jsem zatim neprisel na zadnou podstatnou zmenu
Tak pozor !!! Nakonec se z toho vyklubal docela pěkný průšvih a dost přístrojů po upgradu umřeola ! Už se našel i způsob jak to svépomocí opravit, ale jestli Ti je život Colorada milý, tak bych to asi radši vrátil na betu 2.51...
Ahoj, pokud by někdo měl zájem o výrobek Super Trackstick (více na www.trackstick.com), písněte na mail [email protected]