DT a k nim niple Prolock, spolehlivě z Bottica Otrokovice, hvězdonické jsou sice taky nerezové í, ale já na výpletu rozhodně nešetřím. Mám vyzkoušené 1,8/1,5, plné dvojky, 2/1,8 a nově jsem nechal zaplést Alpine III. Vždy maximální spokojenost a to se pak člověku už nechce experimentovat.
o Alpine III taky uvažuji, jaký by jsi doporučoval náboj? Onyx nebo Novatec?
protože jsem chtěl získat hodně tuhé /zejména/ zadní kolo tak, jsem použil Novatecy s průměrem upínáku 10 mm/ koukni na Velosport Valenta, zde jsem je koupil/, alternativa od DT by vyšla podstatně dráž a já mám s Novatecy dobrou zkušenost
Ten náboj nevypadá špatně. Na klasickýho crossa jde tento průměr upínáků taky použít? Také bych chtěl tuhé a pevné zadní kolo. Co používáš za ráfky?
s upínáky není problém, dají se použít do běžných patek / daní za tuhost je vyšší hmotnost, upínák je železný, páčka pak hliníková, daly by se sehnat i upínáky DT, které jsou hliníkové a lehčí, ale taky patřičnš drahé/
Pěkně Tě láme-skromný dotaz na dráty,pak náby,teď ráfek a...........obout co??
No jelikož jsem ochoten do toho vrazit vcelku dost peněz, tak přemýšlím a dumám :) Zatím jsem používal klasický konusový střed shimano, ráfky remerx a jsem velice spokojen s pláštěma maxiss overdrive. Nikdy jsem neměl žádný problém či prasklý drát, a že toho na kole na těžko vozím dost :). ale ráfek již dosluhuje (od brždění je už docela ztenčenej) tak se poohlížím po výměně. A rád zainvestuju do něčeho hodně odolnýho. :)
kola budou sloužit pro MTB 29" - ráfky jsem vybral Mavic A 719, vpředu jsou plné 1.8 mm /DT/, vzadu vzpomínané Alpiny / kritizovaným jevem je je u velkých kol právě malá tuhost, proto jsou použity právě tyto špice, které jsou přesto lehčí než plné "dvojky"/ a pláště WTB Vulpine 29 x 2,1", což jsou semislicky a měly by frčet / dělají se i v provedení pro 26 palců/
když to kupuješ celý- nechceš zapletené?
abych pravdu řekl, nevím přesně co obnáší za výhody a co přesně je zapletené kolo..., kromě toho že už je to hotové kolo :)
Teď k Tobě nemluví odborník,ale člověk,který to absolvoval před měsícem.Zapletené kolo-vypletené s nábou a ráfkem.Když jsem si ho nechal vyplést+novou nábu a ráfek,přišlo mě o pár stovek dráž,než kdybych si koupil kolo zapletené.
já si pod pojmem "zapletené" představuji set předního a zadního kola i s upínáky od Mavicu, Campy, Shimana apod.často s atypickým nábojem, výpletem s minimálním počtem špic - často hliníkových, svazkovým výpletem nebo kombinací radiálního a běžného výpletu s křížením na zadním kole apod. každopádně nic pro mě - já si vyberu komponenty podle gusta a použití, nechám ručně vyplést mechanikovi s mnohaletou praxí a dostanu za rozumné peníze kola s bezproblémovým servisem a tuhostíi o které se mnoha továrně zapleteným kolům může jenom snít. a že to není jen plácání do větru potvrzují srovnávací testy např. v německém Biku, kdy klasický výplet s 32 dráty často válcuje módní výstřelky, většinou i mnohem dražší