Můžete někdo doporučit mtb okolo 20.000 Kč - pokud možno do 12 kg?? Je to vůbec reálné??
excelentni superior 829 vazi 12.5kg
Reálné to není.
Ale je to reálné :
http://www.amulet.cz/cz/detail.asp?PiD=46430977
Já mám ale na mysli reálnou váhu, ne zbočné přání kupujících :-)
Té váze nevěřím ani trošku, podle mě to nebude mít ani pod 12kg.
A pro aspoň trošku reálné srovnání např. toto:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
To majitel vážil a má 12,3kg, čemuž věřím a je to reálné. Oproti tomu 11,4 modelu to má pouze váhu navíc za brzdy, což nebude ani 0,5kg. A naopak to má lehčí rám, mnohem lehčí vidlici, což dohromady dá lepší výsledek. Zbytek osazení je podobný.
Takže ten můj odhad, že tamto nebude mít ani pod 12kg upřesňuju na rovných 12,5kg.
A tady ještě jedno, kde ale majitel nevážil jen reálně odhaduje a opět s ním souhlasím:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
Oproti té 11,4ce z odkazu o malinko lepší osazení + výrazně lehčí vidlice.
A do třetice jeden vážený:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
Lehčí rám a pedály, zbytek +- stejný.
V tom případě nebude pravda žádný údaj od jakéhokoli výrobce. Otázka je také na čem to ti borci vážili :-(
Nebo můžu srovnat se svojím kolem. To má rovných 12,5kg se vším všudy (tedy i třeba s košíkem na láhev, pedály samozřejmostí).
Rám s tlumičem má rovných 2,95kg (váženo). Rám toho Amuletu má 1,5kg.
Tedy s mojím osazením by to mělo 11kg. Když ale srovnám osazení, tak to mám lehčí o strašně moc (odhadem 1,5kg dolu). A tedy opět mi vychází +- 12,5kg reálných.
A pak tu mám test HT v cenové relaci 999 euro z německého bike magazinu. Všechna ta kola jsou osazením úplně někde jinde než ten Amulet, tedy mnohem lehčí a některé k tomu mají i ještě lehčí rámy. V testu je 20 kol, průměrná váha je kolem rovných 12kg a některé jsou tam těsně pod 12kg a 2 kousky mají pěkných 11,5kg.
Vše přesné převážené váhy a na přesné váze. Když srovnám osazení těch dvou 11,5kg, tak je to opět o mnoho lehčí než ten Amulet.
Ale už se tu celkem v pohodě pod 12kg dá dostat.
Ovšem jsem v kategorii 999 euro, čemuž v ČR odpovídají kola kolem 35-40tis. (protože jsou u nás prostě mnohem dražší).
A k tomu jeden příklad, jak kecá s váhou třeba Canyon. Tam to není tak hrozné.
Grand Canyon 6tka byla v tom testu taky a v Mku komplet s pedály navážili 11,6kg (v testu jedno z nejlehích, hned po těch dvou 11,5kgmových). Canyon uvádí 11,1kg bez pedálů a pedály v testu měly 350g. Kecají jen o 150g, což by mohl být rozdíl mezi S x M. Tedy Canyon patří mezi ty, co si ani moc nevymýšlí (tedy pouze používající fintu nejmenší rám + bez pedálů - ale že je to bez pedálů tam píšou).
Jeste jsem se setkal i s vyjadrenim vyrobce, ze se ramy krome vazeni v nejmensi velikosti vazi i bez laku. Dalsi "nepresnosti" vznikaji casto i souctem vahy komponentu, kdy se nebere v potaz treba vazelina apod. .
K realne vaze je treba potom pochopitelne pripocitat i drobnosti typu kosik na bidon, cyklokomp/pulsmetr a furu dalsich veci, co v souctu taky neco prihodi. Casto maji lidi pocit vlastnictvi 11 kg biku, nez se jim na vaze ukaze klidne o 2 kila vic.
Co tohle: http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...!-Horske-kolo-Apache-Hawk-07_1984.html
Když jsem si ho vážil nové, mělo 12,1 kg. Je fakt, že to vážení bylo laické - stoupnul jsem si s kolem na digitální váhu, pak sám bez kola a rozdíl byl těch 12.1kg
Můžu Ti doporučit zvláště v této cenové relaci nekupovat kolo podle váhy. Kolo má megahafo jiných parametrů, tuhost rámu, kvalita vidlice, brzdy, atd., které se více či méně na celkové hmotnosti podílejí a jsou často podstatnější než vlastní celková hmotnost kola.
Ušetřit 1kg na váze kola je otázka mnoha peněz. Lepší cesta je nevozit s sebou blbosti, ušetřit na vlastní tělestné hmotnosti a pořádně votunit motor;-)