Ahoj,
v neděli se kolem mě pod Ještědem na Výpřeži mihl
chlapík, který, pokud jsem dobře únavou po výšlapu
viděl, šlapal dozadu (ale jel dopředu). Je to možné,
znáte to někdo ?
Při jízdě setrvačností nebo z kopce dělám totéž-procvičuji si nohy.Doba torpéd již zapadla do propadliště dějin.
Tak tak, až na to, že ten člověk šlapal do kopce, kde by
mu setrvačná síla k dopřednému pohybu již zdaleka
nestačila.
Nedávno jsem viděl u Šírera v ČB kolo z přelomu století, které jelo vpřed při šlapání dopředu a dozadu. Brzdy byly ráfkové.
To kolo, co šlape dopředu nebo dozadu obvykle bývalo osazeno primitivní převodovkou, při šlapání dopředu to bylo dorychla, při šlapání dozadu to bylo pro jízdu do kopce. Zkusím někde najít schéma.
Takže ač mám ten obrázek v hlavě, v knihovně jsem ho nenašel. Zato jsem v časopise "Z říše vědy a práce" z roku 1899 našel popis odpružené zadní vidlice v podstatě odpovídající dnešnímu provedení. Jen válec+píst byl bambusový. Ve stejném časopise, ale o rok později je popis plynulé změny převodů na kole. To muselo být hrozné monstrum, šroubovým mechanismem se rozevíralo přední ozubené kolo složené z několika segmentů a protože bylo samozřejmě nutno řešit změnu délky řetězu, spřaženým mechanismem se posouvalo zadní kolo vpřed či vzad.
a nebylo to tak, že šlapal dopředu a jel dozadu?
http://lehobrno.borec.cz/b2b_brnobent-012.jpg
Ahoj!
Ten chlapík je v Liberci celkem známý borec. Má po obrně jednu nohu postiženou a přišel na to, že se mu lépe jede když šlape dozadu. Kolo má upravené tak, že přehazovačka
je namontována nahoru a pravděpodobně bude i předělaný volnoběh v náboji. Dále má pro postiženou nohu namontovaný kufr na patě tretry. Jede ale jak ďábel, kam se hrabou mnozí zdraví!