Zdravím,
Plánuji pořídit nové kolo, které bude spolehlivě jezdit jak po Praze (celý rok, za každého počasí), tak i v terénu. Zatím jezdím na 12 let starém horském kole Lauda, má najeto 30tis. km, nejezdí špatně ale nejlepší léta už má za sebou..
Ročně ujedu asi 5 tisíc km, z toho půlka je dojíždění po Praze a zbytek výlety mimo Prahu, v terénu jezdím tak 70 % vzdálenosti po asfaltu nebo zpevněných cestách ale občas to střihnu i po nějaké hodně rozbité, kamenité a bahnité polňačce mezi vysokými kopřivami.
Teď co by se mi líbilo na novém kole:
1) Aby dlouho vydrželo - dalších několik desítek tis. km
2) Aby nebylo náročné na údržbu - co nejméně součástek, které se můžou "porouchat"
3) Aby vydrželo delší jízdu terénem (rozbité polní cesty) i s těžším nákladem na nosiči - v létě často s kamarády jezdím na dlouhé výpravy, všecko vezeme ssebou nebo jedu zalévat stromky a pak vezu na nosiči přes 30 litrů vody
4) Líbil by se mi i pohodlnější, vzpřímený posez a aspoň částečně zakrytý řetěz pro jízdu po Praze za každého počasí.
Surfoval jsem po internetu a narazil na následující kola:
http://www.bike-eshop.cz/krosova-kola-apache...
http://www.cykloexpert.cz/city-bike/superior...
http://www.citybikes.cz/citybike/?kategorie...
První 2 kola (Apache a Superior) mi připadají odolnější vůči jízdě v terénu, na posledním (od citybikes) se mi zase zamlouvají vysoká řídítka a kryt řetězu. U všech třech kol vypadá zajímavě převodovka zabudovaná v zadním náboji.
Máte zkušenosti s některým z uvedených bicyklů, případně jaký stroj byste doporučili pro časté ježdění městem i terénem?
Díky za radu,
Jirka K.
superior ma primontovane plechove blatniky, to povazuju za plus. koneckoncu riditka vlastovky na nej snadno muzete dat taky, pokud se odhodlate vrtat do noveho kola...
radici torpedo je genialni vynalez, mit ten superior 29'' kola, tak je to pro mne kolo snu - takto mam superiora 829 s vnejsim, klasickym razenim.
na prahu a crossova kola pozor - dlazdene cesty a tramvajove koleje jsou nebezpecne pasti.
Jirkovo 77 zadani pozadavku na kolo je presne to o co jde i mne. Take jsem hledal a dospel jsem k tomuto reseni:
Ram: Peregrine od RebelBike
Razeni: Rohloff 14
Brzdy: Avid BB7
Nosic: ano
Blatniky: ano
Kliky: Truvativ SS
Retez: Se spojkou, pro s/roz-pojovanii bez nytovani
Vidle: Peregrine (Pevna), pruzi, bez udrzby
Plaste: Schwalbe HS 382 50-622 (drzi na mokru, pruzi, nepropichnou se)
Duse: Schwalbe Nr19 DV
Dynamo: Schmidt SON
Svetlo: 3x3W LED + optika Khatod
Riditka: pro pohodlnou jizdu i stoupani do kopce. Typ zatim nevim, nejlepe kombinace uchopu Vlastovky+Rohy+Berany (tj upravene Vlastovky, nebo upravene berany) ... poradite nekdo ?
Hlasuju jednoznačně pro Supa! Ultraširoké semislicky SCHWALBE BIG APPLE 26x2.35 jsou pro jízdu přes obrubníky, koleje a kořeny výhodou. Vyšší posed lze pomocí redukce vytvořit na jakémkoli kole, vůbec nezáleží na typu a na značce :-)
http://www.bbbparts.cz/index.php?p=productsMore...
Díky za rady, ten Sup se mi začíná docela zamlouvat, určitě dřív než kolo koupím, tak se na něm kousek projedu a šířku plášťů "BIG APPLE" přeměřím. Kdyby nevyhovovaly, asi by neměl být problém tam dát normální "traktory" z horáka. S tím, že tramvajové koleje jsou pastí na úzké pláště, můžu jedině souhlasit.
Měl bych ještě obecnější dotaz: Máte někdo zkušenosti s převodovkou zabudovanou v zadním náboji (Shimano Nexus 8 rychlostí) - chod, životnost, náročnost na údržbu? Dají se s podobnou převodovkou vyjet i kopce jako Letná nebo Petřín bez obavy z přetržení řetězu?
Jel jsem na tom jen po rovině. Ten kopec se musí vyzkoušet nebo doufat že se ozve někdo kdo má něco podobného doma. V cykloturistice byl kdysi test toho Supa a tvrdili že je to odstupňované tak že tam nic nechybí.
Ty drapáky se vejdou, je to v podstatě horák.
Také jsem vybíral mezi apachem a superiorem a nakonec mám od dubna S.FlightCity. Jezdím na něm do práce, tam-zpět 40km, převážně asfalt, kousek lesní cesta, pár kopečků. Dnes najeto +/- 900km.
Před ním jsem měl jen jedno horské kolo, takže srovnávat moc nemůžu(!), ale chtěl jsem kolo do města a na výlety maximálně bezúdržbové. FC zatím zcela splňuje mé požadavky.
Nexus: řadí bezvadně, ze začátku jsem měl trochu problém s jakoby přeskakováním, ale našel :) jsem na řazení seřizovací šroub a doladil. Není zcela bezhlučný. Při řazení (na lehčí převod) je nutno na moment povolit tah. Využívám nejvíce rychlosti 3-8. 1-2 je dle mého srovnatelné s horským převodem, čili pořádných kopců bych se nebál (bohužel vyzkoušeno zatim nemam a na Petřín to mám z OV kapku z ruky :).
Rám: robustní, lehký, krásný :)
Kola: pláště big aple jsou vážně válce, při řádném nahuštění ale "jedou"
Vyměnil jsem akorát původní řidítka (model 07) za vlaštovky a sedlo (viper za EBS).
Ráno skoro nemůžu dospat jak se těším zase na cestu do práce :)
Ptej se...
k tomu razeni na lehci - pokud jiz nejde do kopce povolit tah, jde zastavit a ve stoje zaradit nejlehci, ze?
Díky za podrobný popis a zkušenosti,
Myslím, že povolit tah (chvilku jet na volnoběh) při řazení je nutné u všech přehazovaček. Teď jsem narazil na prodejnu v Suchdole, kde by S.FlightCity měli mít, chystám se tam večer vyrazit a vyzkoušet, jak mi bicykl sedne.
Ještě bych měl 2 dotazy: Brzdy - brzdí dobře? A k čemu slouží ty 2 velké "stavěcí šrouby" u zadního náboje? Ty jsou na seřízení přehazovačky, nebo na správné napnutí řetězu? (viz.obr. http://www.superior.cz/cz/kolekce-2008/cross...
ten sup je moje kolo snooo. Konečně to k nám někdo vozí a prodává!!!!
Superior je ČESKÁ výroba, takže ho sem nikdo nedováží, ale tady se vyrádí. Naštěstí ani rámy nejsou z Thaiwanu.
Pro vataře :
http://www.xcr.cz/shop/produkt-616-4570...
Pro supervataře :
http://www.xcr.cz/shop/produkt-616-4568...
kde vzali těch 14 kvaltů /v popise/ ?
Před dvěma lety jsem nakonec pořídil kolo Superior Flight City. Je to celkem dobré kolo, ale..
(1) Náročnější na údržbu - je třeba hlídat správné napnutí řetězu
(2) Obtížná výměna zadního kola při píchnutí
(3) Těžké - zapouzdřená převodovka znamená nějaké to kilo navíc a nerovnoměrné zatížení je zvláště při jízdě s brašnami do prudkého kopce znát.
Před rokem jsem se náhodou dostal do Ameriky a tak Superior Flight City zůstalo v Praze. Teď už rok brázdím města i prašné cesty v USA na kole Trek Navigator 3.0
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/bike_path...
Po 7000 ujetých km můžu říct, že je to spolehlivý stroj který spojuje výhody horského a městského kola - široké pneumatiky, odpružená (uzamykatelná) vidlice, vysoká řídítka a pohodlné sedlo.
no vidíš, já si před pár dny po podobném zvažování koupil 29ku čisto-horáka Superior a na dálkoplazí výpravy si do toho nechám zaplést trekový kola a budu mít vystaráno.
Plnohodnotná vidle, 29ky kola se širokejma Schwalbama takže sbohem strach z kanálů, obrubníků a kolejí, prakticky celé v XTku a váží 11,4 kilo....
Proč bys to nechával plést? Mně vysvětlovali v prodejně, že na horáka 29 (Authora) stačí přezout trekingový pneu a je to. Stejnej ráfek. Mám nakonec cyklokrosku, ale tohle se mi na 29 právě dost líbilo. :-)
Na kazda MTB kola muzes dat uzke plaste na silnici, na 26" MTB dokonce muzes pouzit i 28" silnicni rafky a silnicni plaste napletene na MTB naby(kdyz mas diskove brzdy, ev. i vecka, ale to uz je hloupe reseni s pouzitim adapteru na brzdy). Sam to mam taky tak, i kdyz to od koupi silnicky nepouzivam. Vezmu si to jenom na dovolenou do CR, abych kvuli Glocku nemusel tahat druhe kolo navic :o)
Tady jde spis asi o tu moznost bleskoveho prehozeni sady kol bez sloziteho prezouvani, u me treba se sadou NoTubes by to bylo neskutecne komplikovane.
Já bych to viděl na něco podobnýho http://www.aukro.cz/item1071310681_damske...