Chtěl jsem napsat že mi to připomnělo Hlavu XXII., ale hned jsem si uvědomil že je to blbost. A docela dlouho mi trvalo než jsem si uvědomil že mi to připomíná Zámek. Šedá kůra mozková asi příliš zahálí a degeneruje.
V nové verzi ČSN 73 6110 (leden 2006) je šílené hledat cokoliv.
Začíná to už tím, že norma je prošpikována naprosto nepotřebným balastem. Kupříkladu začátek cyklistické části:
"Cyklistická doprava přispívá ke zlepšení životního prostředí i k upevnění zdraví obyvatel a je přínosnou alternativou dopravy automobilové. Proto má být v návrzích dopravní soustavy obcí a návrzích místních komunikací její rozvoj podporován. Návrh cyklistické infrastruktury je nedílnou součástí řešení dopravní soustavy obce a má být především plánováním nabídky pro rozvoj této dopravy. (…)".
Takovéhle pindy patří do předvolebních slibů, maximálně tak do politického prohlášení MNV, ale ne do technické normy.
Druhým nešvarem je spousta odkazů někam jinam. Pokud vedou pro upřesnění někam mimo normu, tak se to ještě dá pochopit (např. na invalidní vyhlášku), ale tahle norma zhusta odkazuje sama na sebe stylem A -> B -> C-> A (začarovaný kruh).
Posledním problémem, který tak trochu souvisí s tím předchozím, je nezkoordinovanost. Ten systém odkazů vede k tomu, že vzájemné kombinace různých podmínek asi nebyly synchronizovány. Tak vytváří řešení neproveditelná ani teoreticky (nevyjde geometrie tvarů), natož pak prakticky.
K té zmiňované poznámce k 10.1.3.3: v podstatě se tam říká, že pokud je přechod pro chodce moc dlouhý a nedá se přerušit ochranným ostrůvkem, tak se nemusí uměle zkracovat chodníkovým mysem na úkor průběžného cyklistického pruhu v HDP. O cyklistických přejezdech ani zmínka – jakou to k nim má souvislost?