Uvažuji o novém horském kole (rekreační ježdění pár tis. km/rok:polní a lesní cesty-i méně průchodné), mimo základních hrubých předpokladů jako je výbava, typ a velikost (odpružená vidlice, hliníkový rám, běžné brzdy, mám 182cm - takže 20'' nebo 21'') se dívám i na celkovou hmotnost kola - rád bych kolo s touto výbavou a s touto velikostí do 13kg (nerad bych tahal zbytečné kg navíc - ovšem nad tuto hmotnost je výběr kol velký). Cena zhruba kolem 10 tis.Kč (včetně akcí a doprodejů).
U výbavy bych dal přednost spolehlivosti (hlavně odpružená vidlice, ale i přehazovačka).
Jestli takové kolo existuje, můžete doporučit?
Vůbec se v této oblasti nevyznám, tak promiňte za amatérské otázky (jezdím na dost starém mtb).
Apropó: při procházení katalogů kol mne zaujalo, že dnešní kola mají, i nejvyšší třídy, v drtivé většině černě lakovaná řídítka a sedlové trubky (případně další díly) - někdy před 5-6 lety takto lakované díly byly spíš u těch levnějších kol a od střední třídy výš měly většinou nelaková/čistě kovová řídítka a sedlovku - proč tomu tak dnes je? Jde o něco jiného než o módu? (Mi se to lakování nelíbí- taky se mi zdá, kvůli tomu, že se může poškrábat, nepraktické)
Tak takové kolo na pár tisíc km ročně ,aby vydrželo a bylo kvalitní bohužel neexistuje v cenové kategorii kolem 10 tis.Možná kolem 20 tis.
Doporučuji pro amatéra Author nebo Merida.Pro těžšího jezdce spíše Meridu mají tuhší rámy.Podívej se na jejich web. stránky.
Souhlasím. Pár tisíc km/rok není málo, 13 kg je dost lehké kolo a 10000 Kč je celkem málo.
Ivane, zkus se podívat po loňských modelech Authora (co třeba Kinetic?), měl by ses vejít tak do 12-13000,-. Kromě toho myslím, že by ti slušel menší rám než o kterém píšeš, při tvé výšce můžeš v pohodě 19", v terénu to oceníš.
Díky.
Těch "pár tisíc" jsem trochu přehnal - bylo by to spíš něco přes 1000km (možná 1500? - kondiční jízdy+dovolenkové cesty)....Author Kinect váží 13,2Kg ( http://www.author.cz/cs/kola/katalog/parametry/... ). Ale taková Merida Matts Sport 300 váží pod 13kg a měli ji ve výprodeji za 7930Kč ( http://www.cykloshop.cz/nikita2/karta.php3?ID=2079 ). Taky Kona Lanai s cenou 8920Kč váží údajně pod 13kg (http://www.cykloshop.cz/nikita2/karta.php3?ID...
No ovšem Merida Matts Sport 300 model 2004 za tuhle cenu a pro tvůj účel je skvělou volbou. To bych tedy neváhal ani chvilku. Teď jen aby byla ještě k mání... Vybavení je jinak srovnatelné s Authorem Kinetic, praktický rozdíl je asi v tom, jaký nápis si přeješ na rámu. Ta Kona mě ale nepřesvědčila - vybavení o třídu nižší, navíc jsem o této značce nikdy neslyšel, nevím nevím.
levný authory jsou fuuuj.
To jo, to souhlasím, ostatně je to jako i u jiných kol. Ale v popisované kategorii už se na ta kola můžeš celkem spolehnout. Rám a osazení něco vydrží (pokud nejezdíš desetitisíce kilometrů), dají se seřídit (co zařadíš, to tam máš), brzdy brzdí (nejsou výliskem z plechu zalitým v plastu), lak je celkem kvalitní a vůbec jde o poměrně solidní výrobek (třeba hlavové složení je Ahead, nikoliv klín, což osobně považuji za jednu z hranic "levného zboží"). Spolu se slevou na loňský model toho Authora Kinetic nebo Meridu Sport 300 Ivanovi s čistým svědomím doporučím. Samozřejmě - třeba netlumená vidlice je jistým kompromisem - ale tu hranici cena/výkon ať si každý určí sám podle svých možností a potřeb.
Tu uváděnou hmotnost neber zas v tomhle případě jako kriterium kvality. Rozdíly můžou být dány třeba plášti, sedlem, ale třeba i rohy a gripy (já mám nakonec gripy těžší než řidítka, pořádná pohodlná guma holt něco váží). A tohle všechno si stejně třeba postupně vyměníš. Pokud by to v dané cenové kategorii doháněli lehkými, ale méně odolnými součástkami, bylo by to blbý. :')