Mám starého dobrého Favorita a budu si na něho dělat nové výplety. Chtěl bych mít původní velká kola, jaké bývaly na Favoritech. Jaké ráfky si mám koupit? Náboje do předního i zadního kola mám. Nechci do toho vrážet moc peněz, stejně mě ho někdo zase ukradne. V prodejně mě řekli, že 27 je větší než 28, tak jsem z toho trochu popletený. Díky za dobrou radu A.
Dej tam silniční (užší), nebo crossový (širší) ráfky 28" (622mm), budou mít o 7mm menší průměr, než starý 27" (630mm). Je to divný, ale je to tim, že před ISO se měřil nějaký jiný rozměr. Dneska se měří průměr dosedací plochy pláště (ten v mm). Ty palcový míry jsou jen orientační (dřív asi udávaly vnější průměr pláště, možná ?).
Musíš samozřejmě použít pláště taky 28". Brzdy jen seřídíš - 3,5mm zvládnou. Mám to tak na starým favouši.
existuje rozměr ráfků "622", který je zcela běžný a pak rozměr /tuším/"633"- ten se používal dřív a momentálně je okrajový. volil bych 622 a ráfky Remerx, dozadu špice dvojky a dopředu průměr 1,8 nejlíp DT - ráfek bude cca za 300 a špice je kolem 6 Kč za kus, nebude to úplně zadara, ale získáš spolehlivá kola / na ráfky se podívej na stránkách Remerxu/
Mel jsem prave na Favoritu 633 a mozna byl jen muj pocit, ze to na nich jezdilo rychleji (se 622 mam ale i nove kolo, tak tezko porovnavat), ale na 633 uz byl problem sehnat hladke plaste, takze jsem rad, ze mam ted "standardni" 622 na ktere je mnohem vetsi vyber ...
Především je potřeba tam dát ráfek stejného průměru jako tam byl předtím. 622 nebo 630. Ten průměr je na nálepce na ráfku (většinou špinavé či odpadlé) nebo na boku pláště.
Pokud tam dáš průměr menší (622 místo 630), může se stát, že nepůjde seštelovat brzdy na dosedací plochu ráfku, naopak (630 místo 622) krom toho navíc u nízké vidlice může chytat větší plášť o vidlu, ale to nebývá problém favoritů.
Dnes se v drtivé většině používají ráfky 622, na 630 se špatně shání pláště, takže dobrou alternativou je dotáhnout kolo do servisu, ať ti do toho dají 622 ráfky, jak to pak bude s brzdou vypadat.
na favorita sedí oba rozměry ráfků - 622 i 630, 630 se říkalo sprint, byly trochu užší, dej tam 622, budeš bez problémů se sháněním pláště a s prostorem na vidlici - nebude se ti zanášet, na 630 se dělá jenom jeden dezén, na zadní kolo dej nějakej dutej ráfek od remerxu, dopředu stačí běžný s radiálním výpletem