Přátelé cyklisté,
já z kámarádem se chystáme na vyjezd naši nejvyšší Moravoslezké hory PRADĚD.Já pocházím z vinařské obce Bořetic, a ve zdejším okolí je nejvyšší bod tak 400 m.n.m.proto si chceme nadjet cestu vlakem.A mě zajímá,jak v tomhle měsíci se cestuje ve vlaku:?Místa jsou lepčí si předem zamluvit?
Paloš-u nás se cestuje teda jen motorákem-a to normálně:-)),nastoupíš do vlaku a máš u sebe kolo...bohužel si ho musíš do toho vlaku i sám naložit.
Mě zajíma hustota cyklistů v cyklovagonech.Já necestuji vlakem poprve.Ale dík za vtipnou odpověd já nemám čas si zajet na nádrží.Holt víno nerozte v supermarketu.
To je spíš výhoda,že si ho naložíš sám,ne? Já bych teda věřil sobě.....
Jestli chceš jet tak daleko, tak si sedni k jízdnímu řádu a vyber si vlaky s vagonem pro spoluzavazadla. Na celý den to stojí jízdenka pade nebo šede, ale kolo si musíš naložit a vyložit vždy sám. Lístek u nás třeba nekoupíš na pokladně, ale až ve vlaku, takže to bude rébus za pochodu, tak jako tak.
na praded bych odporucil vyjet budto z vrbna, nebo bruntalu, pocitame - li obce s nadrazimi. bruntal lezi navic na hlavni trati do olomouce a mam pocit, ze tamdma jezdi i nejaky brnensky rychlik.
Zamluvit místa předem nelze. Zatím jsem ale nenarazil na problém, vždycky se dalo s průvodčím nějak domluvit (ve smyslu když nás bylo víc a ve vlaku už pár kolařů jelo). Jednou jsme dokonce ani neplatili za kola:-) (sedm lidí). Průvodčí byl asi taky kolař...
Jinak výjezd na Praděd (z Vrbna) je otázka dvou hodin včetně cesty zpět a kochání se nahoře... ;-)
v některých vlacích pokud vím ano, v některých je dokonce povinná rezervace místa pro kolo.
A jo, vlastně, pravdu díš... V EC například... Ale tím jsem s kolem ještě nejel, takže mne to netrklo. Nicméně si myslím, že EC do Jeseníků nejezdí...
Já to pochopil jako obecný dotaz, něco jako místenka. Ne všechny vlaky (vagony) jsou místenkové a ne všechny vlaky jsou povinně místenkové (např. SC/Pendolino je povinně; teda pokud se nemýlím)
s rezervaciou mam skusenosti len so slovesnkymi zeleznicami. Do hytlaku sa da kupit miestenka na bicykel, (dokonca vyzera tak isto ako miestenka pre cloveka, akurat cislo vagona je ine). len pokladnicky nemaju s rezervaciou skusenosti a nevedia miestenku predat.
Tak se omlouvám, má informace nebyla zcela správná. Do některých vlaků lze zamluvit místo předem (koupit místenku na kolo). Chtělo to nejprve navštívit web Českých drah a pak teprve rozdávat rozumy - což ovšem mohl udělat i autor zakládajícího příspěvku ;-)
Nevíte jestli existuje něco jako IN-karta pro kola? Je hezký, že mi dráhy umožní cestovat s IN-kartou a slevou 25%, ale za kolo dávám další nehorázný peníze.
tzv. "úschovna během přepravy" = naložíš si to do služebního vagonu a po sléze vyložíš - stojí 30 kč -- platíš při každém přestupu, takže když víckrát přestupuješ, vyplatí se ta pernamentka za 50 nebo 60. V osobákách, kde si kolo bereš k sobě do vagonu, platíš 25 při každém přestupu......takže když víckrát přestupuješ...atd
je potřeba zjistit předem jestli ten který vlak bere kola.
I do vlaku, co je nebere, se někdy podaří domluvit se s průvodčím a dát kolo k úplně prvním dveřím za lokotku, nebo úplně na konec...Pěkné baby mají výhodu...
Nemůžu nepřidat dnešní příhodu s ČD. Kamarád se byl dnes informovat zda mu vezmou do vlaku dvojkolo a co mu v Pardubicích řekli? NE. ČD totiž neumí naložit něco tak velikého jako dvojkolo a navíc to nemaj v ceníku. Nic mu nebylo platný, že je přemlouval, že může jet jakýmkoli vlakem, třeba i nákladním, jen by se rád dopravil i s ním a přítelkyní do Liberce. Dráhy získaly další hlasy volající po jejich zrušení pro zbytečnost.
CO je na tom divného? ČD nenabízejí službu přepravy dvojkola. Co je divného na tom že to dvojkolo nepřepraví? Kdybych si vyvzpomněl, že chci aby mi odvezli postel nebo lednici, tak i kdybych se uvztekal, tak mi ho k přepravě nevezmou. Autobusy taky dvojkola nepřeváží a není to nic nezvyklého
ČD mu samozřejmě tandem klidně odvezou, ale bude to kanónem na vrabce: http://www.os.cd.cz/zelsped/
pro své tvrzení máš opravdu zajímavé argumenty. =>BLACKLIST
...tak si přečti co jsi napsal??? To samé kdyby dráhy argumentovali s tím, že budou přepravovat jen dětská kola, protože pro dospělé jsou moc velká.....jezdím často do Benešova a už několikrát lehokolo vezli......
1. já jsem z češtiny dělal na střední reparát, nicméně shodu podmětu s přísudkem zvládám.
2. příspěvky po sobě čtu (kontroluji češtinu) a pokud možno i faktickou správnost a žádnou inkoherenci nevidím
3. zjevně Ti uniká rozdíl mezi lehokolem a tandemem
4. řekl bych tě z dětského vláčku s velkým kolem taky vyrazili protože by se tam nevešlo a děti by ho neunesly
Že nenabízejí přepravu "dvojkola" je sice možné, ale existuje vůbec něco takového úředně ? V silničním zákoně nic takového definováno určitě není, tam se to ale snad bere jako obyčejné kolo. Takže pokud něco takového dráhy nemají výslovně vyjmenováno v podmínkách (což velice pochybuji, nečetl jsem to), tak se k tomu měli chovat jako k normálnímu kolu...
Být tím dotyčným, tak se na takovou hloupost vůbec neptám a rezervuji si místo prostě pro kolo. Pak ještě může být problém s prudícím průvodčím, ale určitě bude vysoká šance, že uspěje a do vlaku ho s tím vezmou.
Myslím, že jako vždycky bude záležet na průvodčím. Což je to, co mi vadí a proč vlakem cestuju s kolem nerad. Prostě proto, že nikdy nevím, co mě čeká. Prudící blbec nebo vstřícný a usměvavý dobrák? Co si vylosuju dneska? Takže pokud nemusím tak s kolem do vlaku radši ne.
jenomže s dvojkolem se třeba nevejdeš na zadní plošinu. A třeba v panťáku na Beroun by jsi stál "od dveří ke dveřím", za což by ČD sklidily (imho oprávněnou) kritiku cestující veřejnosti. Další argumenty (úschova) viz kousek vedle. Navíc je přeprava tandemu výslovně zakázaná.
Netuším proč motáš silniční zákon mezi vagony na kolejích :)
Pokud je přeprava tandemu ve vlaku opravdu zakázaná, tak bohužel není co řešit...
samozřejmě člověk může doufat v dobrou vůli (a ona často zafunguje), ale stěžovat si kvůli tomu není zcela na místě. Když jsem jel autobusem do Švédska, pokoušel jsem se přepravce ukecat aby mi vzal kolo (rozeberu, zabalím tak aby nepřesahovalo max. povolené rozměry)- marně. Dříve to povolené měli a lidi jezdili se špatně zabalenými koly (pokud vůbec) s tím že to nějak ukecají a pak se nevešli do zavazadlového prostoru. Nakonec jsem kolo nacpal do velkého kufru a dojel.
Podobné prudiče potkávám každou zimu na horách- mají nesvázané lyže bez obalu a do krve se hádají proč je autobusák s těma lyžema nesveze. Nějak jim nedochází že není nic lepšího než vytáhnout zavazadla z přepravního prostoru opatlaná vosky a klistry není nic moc (stejně tak chápu že přepravce těžko může chtít po řidiči aby rozlišoval které lyže ještě nejsou od vosku a které již ano).
Že bude mít ve skutečnosti velkou šanci, to si myslím taky, ale protože jsem mu barvitě líčil moje dvě příhody s přepravou kol s ČD (už nikdy více), tak znejistěl a informoval se na informacích. Já už to vím, že s ČD mohou jezdit pouze odvážní cestovatelé a dobrodruzi. Ono zorganizovat dovolenou, koupit lístky, vyrazit na perón a čekat jestli vlak přijede a v jakým bude rozmaru průvodčí, to není nic pro mě, už jsem na to asi starej. Nehledě na to, že je pro mě využívání služeb ČD velice neekonomické.
Asi bude pro některé překvapením, že ČD zaměstnávají také ženy. Které v důsledku zákoníku práce nesmí být nuceny manipulovat s předměty které váží více než 15 kg. Ještě větším překvapením asi bude skutečnost že pracují také v úschovnách zavazadel. ČD mají možnost tyto zaměstnankyně propustit anebo mít váhový limit 15kg.
Tandem navíc není "něco jako kolo", ale výrazně delší a větší předmět- na hák pro kola pověsit nejde a manipulovat s tak dlouhým (neskladným) předmětem ve vagonu plném všeho možného je, řekněme, obtížné. A v časových podmínkách (vlaky stojí ve stanici obvykle jen několik minut) prakticky nemožné.
...plus ještě něco i na: http://www.cd.cz/index.php?action=article&...
Nazdar
jeli jsme na Praded s kolama asi pred tremi lety.
V Brne jsme dosli k rychlíku kde nám to dali do služebního vozu. Z Olomouce už jel přímo upravený vagón pro cyklisty, celkem plný až do Bruntálu.
Nazpátek rovněž pohoda. Jen se při plánování musíš dívat v jízdním řádu jestli je u vlaků možnost přepravy spoluzavazadel nebo přímo jizdních kol - je tam taková ta značka.
Za kolo mužeš zaplatit předem u pokladny - v te dobe byla výhodná jízdenka na kolo za 60 na celý den, nebo pak ve vlaku to jde myslím taky koupit, nebo pak budes platit za každý vlak zvlášť.
Neměl jsem s tím problém, při přestupování vždy vyzvedneš kolo z jednoho vlaku a šoupneš do druhého.
Prostě v dnešní době pohoda cestovat s kolem ve vlaku.
Využiju tohle vlákno k dotazu. Jízdenku si musí cestující koupit v pokladně (tedy pokud nechce platit přirážku). Ale o přepravě kola rozhodne průvodčí (např motoráku, kde není možná rezervace) Když odmítne, mají dráhy povinnost vrátit jízdné? Mě ho tedy vrátili, ale ta pokladní byla ještě víc nešťastná než já. Tu plánovanou akci s vlakem už bych nestihl do tmy a měl jsem náhradní program. Nebo mohou tvrdit, že můžu počkat na další a další vlak? Jaké jsou vaše zkušenosti?
Nevím, ale přirážka se uř snad neplatí. Zatím mám při stejných cestách stejnou cenu v pokladně nebo u průvodčího.
To by mě potěšilo, mám zafixováno, že přirážka se neplatí jen když ve stanici není otevřená pokladna.
Jezdím vlakem i s kolem cca 8x měsíčně. Někdy zaplatím v pokladně a někdy u průvodčího. Za stejnou trasu je cena vždy stejná a někdy i nižší, to když se průvodčí nezeptá odkud jedu a sám mi jízdenku "vyjede? od nejbližší stanice.
Ale z nového ceníku ČD od 9.12. 2007:
• Přirážka za nástup bez jízdenky ve stanici s prodejem jízdenek
Přirážka za odbavení cestujícího ve vlaku, do kterého nastoupil bez platné jízdenky ve stanici, kde se jízdenky prodávají, se zvyšuje z 20 Kč na 30 Kč.
:-((( Nejsem připravený se hádat s průvodčím....
za odbavení cestujícího. Ne kola. Kolo mi naopak v pokladně většinou nechtějí prodat a odkazují mě na vlak. Stojí to 25Kč za každý vlak. Pokud si koupíš celodenní tak 50Kč a pokud jako úschovu během přepravy tak 60Kč bez ohledu na počet přestupů
To je jasný, že cestujícího. O tom mluvím, vlastně píšu. Chtěl jsem jen zkušenosti na mojí první otázku. Snad jsem ji napsal srozumitelně. Přece nenechám kolo na nádraží a nepojedu bez něj, když už budu mít jízdenku z pokladny a kolo mi do vlaku nevezmou. Nebo si nenechám jízdenku na památku.
Je pravda, že na kola v pokladně neprodávají
no proto ti to říkám. Tedy píšu. Ve vlaku kolo za každej vlak 25Kč Nebo si můžeš v pokladně koupit na celej den a je jedno kolikrát přestupuješ. Buď za padesát (vlaky se symbolem kolo) nebo za 60 (vlaky se symbolem kufr nebo kolo)
Dobrý, jenomže tohle vím a na to jsem se neptal :-(
Nevím, odkud hodláte vystartovat na Praděd. Jezdí se to obvykle z Hvězdy nad Karlovou Studánkou. Tam nejlépe najedeš od vlaku z Valšova, kousek směrem na Rýmařov, za Velkou Šťáhlí odbočíš doprava a přes Malou Morávku vystoupáš na křižovatku Hvězda. Je to dobré zahřívací předkolo.
Z Bořetic uděláš nejlépe, když dojedeš do Zaječí po ose, v motoráku by s kolem mohl být problém a stálo by tě to dalších 25 Kč. Osobáky do Brna odjíždí plus minus téměř každou celou hodinu (některé jen v prac.dny). Např. Zaječí 5:58, Brno nejpozději 6:52. Z Brna v 7:19 stylovým R 909 "Praděd" (jede přes Zábřeh n.M. až do Jeseníku 11:25), v Olomouci budeš v 8.51. R 909 bývá v sezóně někdy plný kol, takže tady bych rezervaci za 30 Kč doporučoval. V 9:03 odjíždí z Olomouce spěšný vlak 1629, ve Valšově je v 10:18. Spojení Brno-Olomouc-Valšov takto podobně funguje po celý den ve dvouhodinovém taktu, do Jeseníku jsou kromě Praděda protaženy i rychlíky odjíždějící z Brna v 5:16, 13:19 a 15:19.
Víno na Praděd raději netahej, ve sklípku si ho vychutnáš lépe.
Hodně zdaru přeje Jan!