Hledam radu... jak minimalizovat zakriveni ramu pri zatizeni.Tedy oc jde: kdyz bike neni zatizeny mou vahou (75kg) tak zadni kotoucovka nedre o desticky pokud ale na neho sednu tak dojde do vyboceni ramu na tolik ze kotouc dre o desticku.Rozumim ze v urcitych mezich je tento jev zcela normalni ale v mem pripade je to vic nez dost. Mam kolo Merida fula a brzdy Hayes 9. Co s tim???
Tohle dělá každý rám, více čím méně. A je to zcela jednoduché, brzda se seřizuje na zatíženém kole.
Občas pokud je méně tuhý rám (zvlášť občas u fullů) se stane, že když se seřídí zadní brzda na zatíženém kole, že po odlehčení už vyloženě škrtá, což také není ideální.
Pak nastavuju kompromis, tedy tak, aby na nezatíženém kole byla ta jedna destička co nejblíže kotouči co to jde, ale ještě to o níc vyloženě nedrhlo.
Ale jinak samozřejmě je vždy lepší ať škrtá na nezatíženém kole, tam to až tak ničemu nevadí. Hlavní je vždy seřízení zatíženého kola.
A já si pořád říkal, proč ani po pátém seřízení zadní brzdy to není stoprocentní? A ono stačí seřizovat to zatížený :-) Děkuji za eliminaci následků mého dlouhého vedení. Konečně bude brzdit jak má a taky znít jak má = nijak! :-)