Ahoj. Prosím o radu: máte někdo zkušenost s integrovanými brzdovými pákami s řazením Altus STEF29 (jedno jestli verze 7 či 8 kolo)
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...+-brzdove-paky-stribrne_2061.html
versus Aliviio ST-M410?
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
Zajímá mne, zda je znatelný rozdíl kvality a chodu řazení, případně pevnosti brzdových pák.
Měním na trekovém Authoru komplet lanka, koncovky bowdeny prachovky kvůli neustálému zasírání + nové gripy a nový řetěz. Uvažuju tedy, když to je vše sundané a bude se komplet seřizovat, zda rovnou nepřejít na 8kazetu, která už se dnes shání levněji než sedmička a doinvestovat těch cca 6 stovek do lepších pák Alivio, nebo to teď neměnit, nechat dojet kazetu a pak vyměnit pouze pravou páku Altus za stejný typ místo 7st na 8st. Proto mě zajímá rozdíl v chodu pák.
Chodit to bude s přehazovačkou Acera, přesmykačem Deore a brzdami Tektro V-brake, zadní kolo bez dalších investic, nába osmikolo vezme.
Mám ALIVIO (8 kol)a naprostá spokojenost,jsem s ním spokojenější než s DEORE.
Myslím ale že ta nába to nepobere,musel bys vyměnit ořech,
Máte oba pravdu, napsal jsem blbost. Je tam vzadu obyčejný náboj Quando alloy, který se dělá jak ve verzi 7speed tak 8/9speed, takže stačí za malé peníze prohodit ořech a dovymezit - furt lepší/levnější než přeplétat. Jinak to co píšeš o Aliviu si právě myslím, že co se pák týče, starší model 06 je v podstatě stejná úroveň s Deore a provedení řazení také.
Ty Altus páky nechápu, pokud jsou bez lanek tak jdou naprosto hladce jak brzdové páky tak řazení, jakmile je zapojím, jde řazení ztuha zejména levá na převodnících. Zkusil jsem na to kolo hodit svoji Deore páku s řazením a s tou to jde hladce - nechápu. Proto zjišťuju ten chod Alivia a možnou výměnu.